הנהלת ליגת הפוטבול המקצועני האמריקני נערכת לקראת פקיעת החוזה שהעניק לענקית המשקאות פפסי את החסות על מופע המחצית במשחק הסופרבול, אחד מאירועי הספורט הנצפים ביותר בארצות הברית במהלך השנה.
החוזה של הנהלת ה-NFL עם פפסי צפוי לפקוע בשנת 2022 במשחק שיסיים את עונת הפוטבול הנוכחית שנפתחה לפני כחודש. על-פי פרסום ב-CNBC, בכוונת הנהלת הליגה "לקחת את זכויות החסות לשוק", כלשון גורם שמעורב בנושא.
חברת פפסי קיבלה את זכויות החסות על מופע המחצית בסופרבול בשנת 2012 כחלק מעסקה כוללת בשווי של יותר מ-2 מיליארד דולר. השווי של מופע המחצית הוא רק חלק מן הסכום הזה. לפני החוזה של פפסי החזיקה יצרנית המכוניות ברידג'סטון בזכויות תמורת 10 מיליון דולר בשנה. לפפסי יש עדיין אפשרות תיאורטית לרכישה מחודשת של זכויות החסות, אך ייתכן גם שהנהלת ה-NFL תבחר לחלק את הזכויות ולמכור אותן לכמה גורמים שונים.
על-פי ההערכות הערך של מופע המחצית בסופרבול נע בין 25 ל-50 מיליון דולר. חישוב זה לוקח בחשבון את גובה התשלום ששילמה ברידג'סטון והתפתחויות בשוק התקשורת שהתרחשו מאז שנת 2012.
זירה כלכלית-תקשורתית נוספת שקשורה למשחק הסופרבול הצפוי להתקיים בפברואר היא זירת הפרסומות. רשת NBC תקבל 6.5 מיליון דולר על כל אחת מהפרסומות בנות חצי הדקה שישודרו במהלך המשחק. בהתחשב בכך, השווי המסחרי של המחצית כולה - שנמשכת 12 דקות - אמור להיות כ-150 מיליון דולר. אולם על-פי ההערכות, הסבירות לכך שחברה מסחרית תשלם סכום גבוה כל כך מדי שנה תמורת החסות על המופע היא נמוכה למדי.