X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום אילוסטרציה: יח"צ]
חקיקת מס הגודש נעשית מורכבת
ניטור רציף בעייתי מבחינה חוקית
חברי כנסת בוועדת הכלכלה: אין סיבה שאדם שנכנס לאותו אזור הגודש למספר שעות, ישלם כיום מחיר זהה לאדם שנכנס לאותו אזור ל-10 דקות בלבד משרד המשפטים מזהיר כי ניטור רציף יגרום לפגיעה בפרטיות הנהגים ודוחים את הרעיון נציגי הממשלה טוענים שניטור רציף יצריך שינויים נרחבים בחוק, שכיום מתייחס רק לטבעות

ועדת הכספים דנה (יום ה', 14.10.21) במשך כ-7 שעות בחוק מס הגודש בגוש-דן, שבמסגרת חוק ההסדרים. במהלך הדיון עלו מספר נקודות מהותיות:
חברי הוועדה ביקשו לאפשר בחוק אפשרות עתידית של החלת טכנולוגיית ניטור רציפה, במסגרתה החיוב יהיה על אורך הנסיעה בתוך טבעות הגודש תוך שמירה על פרטיות נתוני הנהגים, ולא רק בגין הכניסה אל מרכז הגודש בלבד, כפי שקובע החוק כעת.
חברי הכנסת נימקו את הבקשה בכך שאדם שנכנס לאותו אזור הגודש למספר שעות, ישלם כיום מחיר זהה לאדם שנכנס לאותו אזור ל-10 דקות בלבד, וכי יש בכך פגיעה בשוויון ובמטרת החוק. כן ציינו חברי הכנסת כי מתן אפשרות כזו בחוק, תאפשר את הגמישות של ביצוע תיקון בחוק אם הדבר יתאפשר טכנולוגית, מבלי לחוקק חוק חדש.
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: "הוועדה מבקשת לבחון אפשרות להכניס לחוק את האופציה לפיתוחים טכנולוגים, המאפשרים ניטור רציף, ולהגדיר מגבלות מבחינת הפרטיות, ולתת לממשלה את האפשרות בעתיד לעבור לגבייה מהסוג הזה".
במשרד המשפטים ציינו כי הם מתנגדים להכנסת סעיף כזה, נוכח חשש לפגיעה בפרטיות. עמית עמיר, משרד המשפטים: "הטכנולוגיה משתנה מעת לעת, אנחנו לא יכולים לחזות את ההתפתחויות ומכל מה שאנחנו מבינים היום הוא שבסוף מערכת שמותקנת, גם אם היא על הרכב או על הטלפון, היא צריכה לדעת בכל שלב איפה הרכב נמצא, והיא נשלטת ע"י המדינה, היא בסוף מערכת איתור רציף שמותקנת על כלי רכב. יש פה פעולה ממשלתית שפוגעת פגיעה קשה בפרטיות, גם אם לא משתמשים בה לצורך מעקב, היא מאפשרת מעקב". קושניר: "אם מדובר בהסכמה של אזרח להתקנת מערכת כזו, יש לכם בעיה עם זה?". עמיר: "אם ההסכמה מקושרת לקבלת הנחה במס, אז אנחנו כבר לא שם. אדם יכול להסכים לפגיעה בפרטיותו, אבל הרשות צריכה לפעול לפי חוק, לפי הוראות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. פה מגיע העניין של הניטור הרציף, החוק הזה לא מאפשר ניטור רציף - בפני היועמ"ש לא הובא מתווה של ניטור רציף".
עוד נטען מצד נציגי הממשלה, כי החוק מושתת על מתווה הטבעות וכי הכנסת אפשרות כזו לחוק, גם אם עתידי, תדרוש שינויים נרחבים בניסוחו.
ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית): "מה שמוצע פה היום, זה דור א', הוא דור טיפש, הוא פחות יעיל, יש מודלים שהרבה יותר יתאמו לתכלית, לכן אנחנו מבקשים שתהיה את האפשרות. אנחנו הולכים להטיל מס של מיליארדים על אזרחי ישראל, כאשר בגלל שאלות של פרטיות בלמו כל מיני חלופות אחרות".
ח"כ צבי האוזר (תקווה חדשה): "כדי לשנות את הפגיעה הזו בשוויון וביעילות, כאשר אנשים שישהו שעתיים במרכז הגודש, ישלמו אותו מחיר של אנשים שישהו 10 דקות, צריך לעבור למערכת של איכון רציף, בשים לב לפרטיות, אי-אפשר להכפיף את כל המדיניות רק לנושא הפרטיות. בעיני זה מודל לא יעיל של שקילת השיקול הציבורי, הייתי אפילו מחייב את המדינה בנוסח, לתת את דעתה לדור ב'".
יו"ר הוועדה סיכם את הסוגיה: "אני דורש לקבל נוסח שנותן אפשרות למדינה להטיל ניטור ומיסוי רציף בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות ותוך שמירה על הפרטיות".
בהמשך נידון נושא זקיפת הטבה בשכר עובד שכיר במקרה שמעסיקו משלם עבורו את אגרת הגודש, כאשר בתחילה ביקשו באוצר למסות גם נסיעות עבודה. לאחר הערות הוועדה הודיעו באוצר כי הם מורידים סעיף זה, כאשר נסיעות לצרכי עבודה, דוגמת נסיעה למתן שירות ללקוח, לא יחויבו בזקיפת הטבה בשכר העובד. נסיעה אל מקום העבודה וממנו כן יחויבו בזקיפת הטבה.

סוגיית נהגי המוניות

בהמשך נידונה בהרחבה סוגיית נהגי המוניות. במהלך הדיון הציגו באוצר כי בהמשך לדיון הוועדה הקודם, התכנסה ועדת המחירים ודנה בסוגיה והעלויות של אגרת הגודש שיוטלו על מוניות כאשר ישנו נוסע בתוכן, יוכלו להתווסף למחיר המקסימלי בתעריף, ולהתגלגל בעצם ללקוח.
נציג נהגי המוניות הביע התנגדות נחרצת לגלגול העלויות לנוסע, וציין כי הדבר יביא לכך שנוסעים יעדיפו של לנסוע כלל במוניות.
באוצר טענו מנגד כי "בסוף המהירות שתעלה באזורים האלה והיכולת להגיע למונית תגדל, ולכן לא תהיה פגיעה כי המוניות יוכלו לבצע יותר נסיעות. מוניות הן אמצעי משלים לתחבורה ציבורית. כל הרעיון להסיט יותר אנשים לתחבורה הציבורית, לכן יהיו גם יותר אנשים שיסעו בתחבורה הציבורית ויהיו להם יותר נוסעים".
מצד אחד מסכימים באוצר כי המונית תורמת כאמצעי תחבורה משלים לתחבורה הציבורית ומנגד, מבחינת מקדם מספר הנוסעים היא תורמת לגודש בדומה לרכב פרטי.
נוכח הדברים נקבע כי הוועדה תמשיך ותדון בנושא המוניות, ותקבע את המדיניות לעניין המוניות בהמשך הדיונים.
לעניין עידכון תעריפי מס הגודש, שבאוצר ובמשרד התחבורה הציגו במהלך הדיונים כי אלה צפויים להתעדכן לפי אחוז הירידה בגודש, ביקש יו"ר הוועדה לקבוע כי כל שינוי במס יובא לאישור ועדת הכספים.
לשאלת ח"כ שלמה קרעי (ליכוד), ציינו במשרד האוצר כי העלות התקציבית לעניין התוכנית ותכנון המערך בשנת 2022 הינה כ-70 מיליון שקל.
יו"ר הוועדה קושניר סיכם את הדיון: "יש עוד סוגיות שלא פתורות, נפיץ נוסח מעודכן לקראת הדיון הבא עם הנושאים הדורשים פתרון: הטלת אגרה על מוניות פרטיות, אותו נוסח שאנחנו מבקשים לדור ב' - ניטור ומיסוי רציף, פריפריה - לחשוב איך אנחנו מוצאים פתרון בהיבט של מתן שירותים נחוצים שאי אפשר לקבל בפריפריה. יש סוגיות לגבי ועדת היישום, ויש את נושא החיים לצד הטבעת לעניין חצייה של הטבעת לזמן קצר, היא חייבת לקבל מענה, גם בגלל הנושא של אנשים שחיים על גבול הטבעת, וגם אותם אנשים שחוצים את הטבעות רק בשביל לעבור אופקית או כאלה שנכנסים ויוצאים, זו גם סוגיה שיש לתת עליה את הדעת בדיון הבא".

תאריך:  14/10/2021   |   עודכן:  14/10/2021
+רשות ההון תושווה לתאגיד ציבורי
01:38 15/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החוק לא יכלול קטגוריה נפרדת למאסדרים פיננסיים, והגדרתם תוסר בנוסח החוק; במקום הגדרה נפרדת של תאגידים פיננסיים הם ייכללו בהחרגות החלות על תאגידים ציבוריים; לרשות שוק ההון תהיה הוראת שעה שתשווה את היחס אליה כמו תאגיד ציבורי  ▪  בסעיפים הנוגעים למליאת הרשות ויו"ר הרשות, הציע יו"ר ועדת החוקה להוסיף נציגים מהמשרדים המאסדרים וח"כ שמחה רוטמן התנגד לקביעת תקופה קשיחה לכהונת היו"ר ואף הציע כי תפקיד היו"ר ייקבע כמשרת אמון של הממשלה

[צילום: דוברות הכנסת]
חברי הכנסת לסקי ורוטמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מכירה תתאפשר רק לאחר 15 שנות השכרה
01:20 15/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכספים הגיעה לסיכומים במטרה לאפשר כדאיות למשקיעים לצד הבטחת שכירות לטווח ארוך  ▪  ב-5 השנים הראשונות תזכה החברה המשכירה למס מופחת בן 11% אחוזי מס, לאחר 10-5 שנים ל-9%, אחרי 10 שנים ועד 15 שנים ל-7% מס, ולאחר 20-15 שנה ל-6.5%

אלכס קושניר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נפתחה הדרך לתשתית תקשורת שמתאימה למאה ה-21
00:47 15/10/21  |  עידן יוסף

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה (יום ה', 14.10.21) לקריאה שנייה ושלישית את פרק התקשורת שבהצעת חוק התוכנית הכלכלית. כיום נדרשים מרבית המתקנים לקבל היתר בנייה. מוצע לתקן את חוק התכנון והבניה ולקבוע הסדרים של פטור מהיתר בנייה: פטור להקמת מתקן בגובה עד 6 מטר, פטור להקמת מתקן תקשורת בנפח עד 65,000 סמ"ק על קיר חיצוני, פטור מהיתר בנייה לתוספת אנטנה למתקן קיים ופטור להחלפת מתקן קיים. להחלפה או חיזוק תורן קיים יהיה הסדר בהוראת שעה.

+התוספת להורים עצמאים תופחת מזכאותם למענק שנתי
00:39 15/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הארכת הוראת השעה שמעלה את הדיסריגרד להורים עצמאיים הזכאים להבטחת הכנסה, במסגרת חוק ההסדרים, אושרה בוועדת העבודה והרווחה

אפרת רייטן מרום
+הנגיד: המאסדרים הפיננסיים צריכים להיות מחוץ למשחק
23:29 14/10/21  |  עידן יוסף

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, בדיון המרתוני בוועדת החוקה על רפורמת האסדרה: "קיימת בעיית עודף אסדרה וחוסר יעילות בישראל. טיוב הליכי האסדרה יכול להביא לתועלת משקית גדולה, הפחתת הנטל תביא להעלאת רמת הפריון והגדלת הפעילות המשקית. המפתח לייעול האסדרה טמון קודם כל בגופים המאסדרים עצמם. חייב להיות בהם ידע מקצועי לכך. מודל ה-RIA הוא כלי אפקטיבי להפחתה וייעול האסדרה ובנק ישראל תומך ופועל כבר לפי עקרונותיו והוא הדרך לטייב את האסדרה שלא תהפוך לאסדרה מיותרת. בשונה מה-RIA, אנחנו לא רואים עדויות מובהקות בספרות לגבי מידת האפקטיביות של ה-ROB. קשה להסיק מהניסיון של המדינות האחרות את האפקטיביות שלו. ברור שהאפקטיביות מושפעת ממבנה המינהל הציבורי והתרבות הארגונית שמשתנים ממדינה למדינה. מודל ה-ROB הרווח במדינות רבות הוא מודל ייעוץ".
עוד אמר: "המאסדרים הפיננסיים צריכים להיות מחוץ למשחק הזה, זה סיגנל מאוד חשוב לשווקים. השווקים אינם משהו שעובר תהליכים איטיים ומאוד חשוב שלא יהיה אפילו בדל מחשבה שיש נגיעה פוליטית בהם. כשחושבים על עולמות האסדרה צריך לחשוב על האזרח הקטן ובעיקר העסק הקטן. יש ללכת בכיוון של תמרוץ מאסדרים, ולצד זאת יש לצמצם את האחריות האישית החלה על המאסדרים. אם הולכים למתווה הקמת גוף פיקוח על המאסדרים צריכה להיות הירארכיה. ככל שמאסדר משפיע על ציבור רחב ופגיע יותר כמו עסקים קטנים יש לוודא שאין עליו נטל ציות כבד מדי. הלוגיקה הזו משמעותה שיש לעבוד בשלבים, בניסויים, אם וכאשר הולכים לאסדרה כזו".

[צילום: דוברות הכנסת]
+"המטרו - אירוע רבולוציוני; מי שיזכה ישא בעלויות"
17:32 14/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים דורשת לתת מענה בדיור בחוק המטרו  ▪  סגן הממונה על אגף התקציבים: "בחוק המטרו הרחב יבוא ביטוי להיצע הדיור שיגדל בעקבות המטרו"  ▪  נקבע התאריך לתחולת הוראות החוק שתחייב היטל השבחה באזורי המטרו המיועד  ▪  סעיף הקיזוזים לרשויות שלא ייתנו את חלקן למימון המיזם ייצא מנוסח מהחוק

[צילום: דוברות הכנסת]
ארז קמיניץ [צילום: ליאב פלד]
+יו"ר ועדת החוקה: עשרות מיליוני שקלים להקמת רשות האסדרה ושום שקל לפעולות המאסדרים
16:36 14/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

[צילום: דוברות הכנסת]
+ביטול חנייה חינם - רק בערים גדולות
16:31 14/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רק ברשויות בהן מעל 40 אלף תושבים יתאפשר מהלך זה בתוך שנתיים  ▪  ח"כ גינזבורג מציע לאפשר לרשות תקופה מסוימת לקביעת לפחות שלושה אזורי חנייה, וכך יתאפשר לתת פטור מתשלום לתושב באזור מגוריו

[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניטור רציף בעייתי מבחינה חוקית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חחח...חשש לפגיעה בפרטיות
הגלשנית  |  14/10/21 18:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
עידן יוסף
רק ברשויות בהן מעל 40 אלף תושבים יתאפשר מהלך זה בתוך שנתיים    ח"כ גינזבורג מציע לאפשר לרשות תקופה מסוימת לקביעת לפחות שלושה אזורי חנייה, וכך יתאפשר לתת פטור מתשלום לתושב באזור מגוריו
מירב ארד
לפי ההצעה שאושרה, תעריף החלוקה שמשלמים מפעלים מחוברים וכאלה שחתמו על חוזה וממתינים לחיבור לא יעלה עד סוף 2023    היו"ר ביטון: שמענו על בתי חולים שיכולים להתחבר ולא חוברו - וזה חמור מאוד, החזון הוא שבעוד שנה יהיו אפס מפעלים שממתינים לחיבור
עידן יוסף
צה"ל לא ישתמש בשפה רב-מגדרית, כך עולה מתשובה של סגן שר הביטחון לח"כ אבי מעוז במליאת הכנסת, שהוסיף כי מי שקובע את העברית בצה"ל הוא אגף המבצעים
עידן יוסף
הממונה על היבוא במשרד הכלכלה: יבוא מקביל של תמרוקים מהווה רק 2.4% מכלל יבוא התמרוקים    יו"ר ועדת הכלכלה הזהיר כי אם לא תהיה התקדמות בחקיקה ואם ההצעה לא מקובלת על חברי הקואליציה - הוועדה תאלץ להוציא את הפרק מרפורמת הייבוא    ביקש מנציגי הממשלה תשובות באשר להמשך פעילות יבוא מותג פרטי והסמכת מעבדות לבדיקת יבוא מקביל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il