X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מוקד מידע. מידע חלקי
מעקב News1
שערורייה: קריסת מידע במוקד לתחבורה ציבורית
למרות חובתו על פי חוק למסור מידע לנוסעים, הפסיק משרד התחבורה למסור מידע במוקד הטלפוני על אודות תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית מחדל זה מצטרף להורדתו של אתר המידע הארצי לתחבורה ציבורית לפני כחודשיים וחצי משרד התחבורה: הרשות הארצית לתח"צ נמצאת בתהליך של ריכוז הנתונים והגשתם לציבור במערכות המידע השונות
תחקיר News1: משרד התחבורה מטעה את נוסעי האוטובוס
עידן יוסף
כבר למעלה מחודש שלנוסעי התחבורה הציבורית מוצג מידע שגוי בישומונים, באינטרנט ובשילוט בתחנות על פעילות קווי התחבורה הציבורית * שינויי זמנים וקווים חדשים אינם מעודכנים וכך גם אין מידע על רכבת ישראל * אם לא די בכך, הורה מנהל הרשות לתחבורה ציבורית יעקב נתניהו להפסיק את פעילות אתר המידע, לכאורה בניגוד לחוק
לרשימה המלאה

ליקויים כתוצאה ממחדל המידע
  • אין מידע/מידע חסר על תעריפי הנסיעה
  • אין מידע על תכנון מסלול המשלב מעבר בין כמה מפעילי תחבורה ציבורית
  • אין מידע האם מדובר בתחנת איסוף/הורדה והכוונה מדויקת להגעה לתחנה
  • אין מידע לגבי קווים נגישים לבעלי מוגבלויות ואין הנגשת מידע לאוכלוסייה זו

מחדל המידע בתחבורה הציבורית הולך ומחריף. מוקד המידע הטלפוני הארצי לתחבורה ציבורית של משרד התחבורה חדל לספק מידע על תעריפי הנסיעה, ומפנה את הלקוחות המתקשרים לחברות המפעילות.
המידע הנמסר במוקד הוא כללי, ומסתכם במסירת מידע על תעריפי מינוי (חופשי-יומי/שבועי/חודשי) ובתעריפי הישומונים החדשים. זאת לכאורה בניגוד לתנאי המכרז שבהם זכתה החברה המפעילה את המוקד, ובניגוד לכאורה לחוק המחייב את המפקח על התעבורה, הלא הוא ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית יעקב ישראל נתניהו, להקים "מרכז מידע ארצי לתחבורה ציבורית לשם מתן מידע לציבור על שירותי תחבורה ציבורית, ובין השאר מידע על שילוב בין קווי השירות לאוטובוס, והכל באמצעות הטלפון, ובכלל זה הודעות מסרון (SMS), והאינטרנט".
מדובר בתיקון 98 לפקודת התעבורה (מרכז מידע ארצי לתחבורה ציבורית). התיקון בעניין הוגשה במטרה להקים מרכז מידע ארצי לתחבורה ציבורית, שירכז את המידע מכל מפעילי התחבורה הציבורית. לפי דברי ההסבר, יש צורך בריכוז שירותי התחבורה הציבורית בעיקר ברקע הרפורמה המתמשכת בשירותי האוטובוסים, שעיקרה הוצאת אשכולות קווים מידי המפעילים הוותיקים ("דן" ו"אגד") לידי חברות חדשות. כתוצאה מכך נוסעים רבים נדרשים להחליף בין קווי אוטובוס שלעתים מופעלים על-ידי חברות שונות, והנוסעים לא תמיד יודעים מי החברה המפעילה את השירות. כל חברה מספקת שירותי מידע בדבר הקווים שלה בלבד, ואין אינטגרציה של המידע על הקווים השונים.
מרכז המידע הארצי לתחבורה ציבורית החל לפעול ב-21 בנובמבר 2010. המרכז, שהפסיק לספק מידע מלא ב-9 באוגוסט 2021 וחדל להפעיל את אתר bus.gov.il, נתן שירותי מידע שעיקרם זמני נסיעות, מיקומי תחנות, תעריפים, מידע משולב של מפעילים, בניית מסלולי נסיעה ומידע כללי בנושאי קופות, קבלת קהל, אבדות, "רב-קו" ועוד. עלות הפעלתו היא (נכון לשנת 2013) 2.6 מיליון שקל בשנה, וכוללת בניית מסד נתונים, הקמה ותפעול של אתר אינטרנט, תשלום לנציגי השירות ועוד.
מי שאמון על הפיקוח בנושא היא ועדת הכלכלה של הכנסת, שאמורה לקבל דיווח שנתי בנושא עד 15 בינואר.
חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) פנה לאחרונה בעניין מחדל המידע למבקר המדינה מתניהו אנגלמן. במכתבו ציין כי בפועל, מסירת המידע הופסקה כבר בתאריך 21.9.23 והמידע היחיד שהופיע באתר היה מידע הנוגע לקווי חברת אגד. עוד כתב סופר: "בירור שערכתי מעלה כי לא קיימת אחידות בהצגת המידע באתרי מפעילי התחבורה הציבורית השונים - כל מפעיל מציג מידע רק על הקווים שלו באופן שהנוסע לא יכול לסנכרן בין נסיעות והודעות על שינויים נמסרות לרוב באופן כללי מבלי לתת פירוט".
  • ממשרד התחבורה נמסר: "ניהול המידע על אודות תעריפי הנסיעה הבודדת מבוצע על ידי מפעילי התחבורה הציבורית ומאושר על ידי משרד התחבורה. המידע מונגש לציבור באתר המפעיל כחלק ממחויבויותיהם בהסכמי ההפעלה עם משרדנו. משרד התחבורה נמצא בתהליך של ריכוז הנתונים והגשתם לציבור במערכות המידע השונות".
בתגובת המשרד לא ניתן מענה לשאלה כיצד מתיישרת פעילות המשרד עם הוראות החוק.
  • מארגון נוסעי התחבורה הציבורית, תחבורה בדרך שלנו, נמסר: "תפקידו של מוקד המידע הוא לספק את מלוא המידע שהנוסע מעוניין לקבל לגבי התחבורה הציבורית. היכולת להשוות מחיר בין נסיעה בודדת לבין מחירי מינויים היא הכוח בידי הנוסע להחליט איזו צורת תשלום משתלמת לו לפי אופי נסיעותיו, במיוחד לאור העובדה שקיימים עדיין תעריפים מקומיים רבים שהופכים צורת תשלום אחת למשתלמת על פני האחרת". יו"ר תחבורה בדרך שלנו, מקס מורוגובסקי הוסיף: "אנו קוראים למשרד התחבורה להציב את צורכי הנוסעים במרכז ולהורות למוקד המידע לספק את מלוא המידע על תעריפי התחבורה הציבורית, כדי שהנוסע יוכל להחליט בעצמו על דרך התשלום המשתלמת לו".

תאריך:  17/10/2021   |   עודכן:  17/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שערורייה: קריסת מידע במוקד לתחבורה ציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שינויים במפעילי קווי פרוזדור ירושלים העוברים לידי חברת תנופה והמטרונית בחיפה והקריות העוברת לחברת סופרבוס
עידן יוסף
הודיעה על הכפלת מספר המסופים והודתה כי הרכבת הקלה לנצרת תבוא על-חשבון עיכוב המשך סלילת כביש 6 לשלומי    "ביטול הקמת שדה התעופה ברמת דוד יובא לאישור הממשלה בתוך ימים"
עידן יוסף
פורום החברות דורש לאסור על רכבי תחבורה גמישה לאסוף ולהוריד בתחנות אוטובוס    הפורום אומר כי השירות לנוסע ייפגע וכך גם אוכלוסיות שונות שמאותגרות טכנולוגית
עידן יוסף
הממשלה נסוגה מכוונתה לאכוף את גביית הקנסות על אי-תשלום דמי הנסיעה באוטובוסים באמצעות מסלול מהיר של הוצאה לפועל ותידרש לחקיקה רצינית יותר לנוכח הבעייתיות שבהצעת החוק    מפעילי התחבורה הציבורית דורשים הטלת קנסות משמעותיים, ומתן סמכויות עיכוב למבקרים
עידן יוסף
המועצה הלאומית לכלכלה: "השקעה במטרו איננה בשמנת של מדינת ישראל - 62% מהתוצר העסקי של ישראל הוא במטרופולין ת"א שמייצר הרבה מהכנסות המיסים של ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il