X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, מגלה בדוח השנתי:

קרן העושר של הגז - רק 5% מהתחזיות

בנק ישראל צפה בשנת 2018, כי בסוף 2021 יהיו בקרן 3.9 מיליארד דולר בפועל היו בה ביוני השנה רק 741 מיליון שקל חשש מפגיעה בתחרות משום בשל הבעלות הצולבת במאגרי "תמר" ו"לוויתן"
▪  ▪  ▪
מאגר תמר. האחזקות הצולבות נמשכות

ביוני השנה היו בקרן העושר, שהוקמה כחלק ממתווה הגז הטבעי, 741 מיליון שקל בלבד. זאת, לעומת תחזיתו של בנק ישראל בשנת 2018 ולפיה בסוף 2021 יהיו בה 3.9 מיליארד דולר. כלומר: בפועל יש בקרן 5% בלבד מן הסכום הצפוי. כך מגלה (יום ג', 19.10.21) מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן.
בשנת 2015 אישרה הממשלה את מתווה הגז, שנועד להסדיר את יחסיה של המדינה עם בעלי מאגרי הגז הטבעי ובראשם "תמר" ו"לוויתן" - הן לוחות הזמנים לפיתוח המאגרים, הן אספקת הגז והן תמלוגיה של המדינה מן השדות שבים התיכון. המתווה לווה בוויכוח ציבורי חריף והגיע להכרעה בבג"ץ, אשר הורה לחוקק אותו מחדש בלא המגבלה שמנעה מן הכנסת לשנותו במשך עשר שנים.

אנגלמן מוצא שורה של ליקויים בהפעלת המתווה. רשות התחרות לא העבירה התייחסות האם ההסכם בין חברת החשמל לשותפות "לוויתן" הוא בבחינת הסדר כובל אסור, שיש בו משום פגיעה בחוק התחרות או שאינו עומד בתנאים שנקבעו במתווה הגז. לפיכך, ההסכם בין החברה ל"לוויתן" נכנס לתוקף. ואילו שנתיים לאחר הסכם הגישור בין בעלי "תמר דרום-מערב" לבין המדינה, הצדדים עדיין מצויים במו"מ לגבי חלקה של המדינה בהכנסות. עוד מציין אנגלמן, כי עדיין ישנן החזקות צולבות בין מחזיקי הזכויות במאגרי הגז ויש מפעיל אחד לשני המאגרים, מה שעלול להביא לכדי חשש לפגיעה בסעיפי חוק התחרות שלא קיבלו פטור במסגרת מתווה הגז.
בדצמבר 2018 השלים הצוות בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה את בחינת ההתפתחויות שחלו במשק הגז הישראלי במהלך השנים מאז החלטת הממשלה, וערך בחינה מחודשת לגבי ההיצע והביקוש לגז טבעי, כולל משאבים, עתודות ותמונת מצב עכשווית ועתידית של פיתוח מאגרי הגז הטבעי. עם זאת, הצוות לא בחן התפתחויות בעולם בנושא המיסוי ולא בחן את מיקומה של ישראל בעניין זה בהשוואה למדינות האזור בפרט והעולם בכלל.
הגם שבשלהי שנת 2010 פורסמו תוצאות קידוח "לוויתן" לציבור, קבע משרד האנרגיה לגביו את מועד התגלית לינואר 2014. הדבר דרש מרשות המיסים לבחון קביעה של תאריך אחר לתום תקופת החיפוש מזה שקבע משרד האנרגיה למחזיקי הזכויות במאגרי הגז, ודרש את מיונן וסיווגן של ההוצאות המדווחות על ידן להוצאות חיפוש ולהוצאות הקמה. מיון וסיווג הוצאות שגוי פוגע בהכנסות המדינה מתקבולי הגז. בתקופת הדחייה בין 2013 ל-2014 הוציאו מחזיקי הזכויות ב"לוויתן" מאות מיליוני שקלים, שלדעתם נחשבים כהוצאות הזכאיות להטבות המשויכות לתקופת חיפוש.

תאריך:  19/10/2021   |   עודכן:  22/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרן העושר של הגז - רק 5% מהתחזיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
מירב ארד
לפי ההצעה שאושרה, תעריף החלוקה שמשלמים מפעלים מחוברים וכאלה שחתמו על חוזה וממתינים לחיבור לא יעלה עד סוף 2023    היו"ר ביטון: שמענו על בתי חולים שיכולים להתחבר ולא חוברו - וזה חמור מאוד, החזון הוא שבעוד שנה יהיו אפס מפעלים שממתינים לחיבור
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: נאפשר למועצת הגז הטבעי להעלות את תעריף החלוקה למפעלים מחוברים רק בעוד שנתיים    ביטון אמר את הדברים במסגרת דיון לתיקון חוק הגז הטבעי מתוך הצעת חוק ההסדרים - ומתח ביקורת על התפקוד הלקוי של הממשלה עד כה בחיבור המשק לגז טבעי    בדיון התברר: 93 מפעלים חתומים על הסכם ועדיין ממתינים לחיבור - בי"ח ברזילי לא מחובר בגלל הסכם שחתם משרד הבריאות במחיר גז גבוה מדי
עידן יוסף
בעלי מפעלים בנהריה ובנתניה ומפעל בלוד המרוחק 2 ק"מ מצינור הולכה - עדיין לא חוברו לגז טבעי ומזהירים: "אם מחיר החלוקה יעלה תשכחו מחיבור מפעלים קטנים"    הממשלה מבקשת סמכות להעלות את תעריף החלוקה כדי להאיץ חיבור מפעלים    האוצר: המהלך יועיל לצרכנים ויאפשר להם להתחבר לגז הזול    היו"ר ביטון ביקש לבחון דרכים לגידור ההתייקרות ודרש תוצאות בשטח מבחינת חיבור המפעלים
איתמר לוין
האסדה שמול חוף נחשולים-דור מטפלת בגז הטבעי מן המאגר באותו שם    גרוסקופף: המדינה רשאית לקבוע מי יבצע את הבדיקות על-פי ההיתר - אך נובל אנרג'י איננה בניגוד עניינים כאשר היא מממנת את ביצוען באסדה ובחוף
איציק וולף
קבוצת דלק דיווחה כי חברת איתקה שבשליטתה הודיעה על תגלית נפט וגז טבעי חדשה במאגר פוטלה שבים הצפוני    עידן וולס: "בשורה מצוינות לקבוצת דלק ולאיתקה, במיוחד על-רקע עליית מחירי הנפט והגז שאנו עדים לה במהלך השבועות האחרונים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il