X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רחוב המסגר בתל אביב
אכיפה בנת"צ עירוני - לא לפני 2023
ועדת הכלכלה אישרה את התוכנית להגברת אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית, ואכיפה בדרכים עירוניות תהיה לכל המאוחר במחצית השנייה של שנת 2024 ניתן יהיה להשתמש בכספי האכיפה גם לתפעול תחבורה ציבורית ותיחזוקה, לשבילי אופניים, להפחתת שימוש ברכב פרטי ולעידוד תחבורה שיתופית - ולדרישת חברים בוועדה תתאפשר גמישות מסוימת לגבי בטיחות בדרכים
אורי מקלב וסמי אבו שחאדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מיכאל ביטון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

   עידן יוסף
יש עתיד: קנסות נת"צים - גם למטרות שאינן תחבורה ציבורית

   עידן יוסף
משרד התחבורה יאכוף רק בנת"צ בין עירוני

ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 18.10.21) לקריאה שנייה ושלישית את הסעיפים העוסקים בהגברת אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית, מתוך פרק התחבורה בהצעת חוק ההסדרים. ההצעה נועדה להסמיך גם פקחים לאכוף, באמצעות מצלמות, נסיעה שלא כדין בנת"צים. מהלך שנועד לאפשר הקמת יחידה מיוחדת של משרד התחבורה שתאכוף עבירות בנ"תצים.
האישור התאפשר לאחר שבישיבות הקודמות סוכמו שינויים שביקשה הוועדה להכניס בהצעת החוק, לפיהם משרד התחבורה יחל בתחילה את האכיפה רק בדרכים הבין-עירוניות, כאשר עד 31 בדצמבר 2022 יוכלו הרשויות להתארגן. לאחר מכן שרת התחבורה תהיה רשאית לפנות לרשויות ולבקש שיבצעו אכיפה, בתוך 18 חודשים מפנייתה. הרשות תתייחס לפנייה בתוך 180 ימים ותצטרך להתחיל את האכיפה בתוך 18 חודשים מיום פניית השרה. אם הרשות תסרב או לא תשיב, אזי יהיה משרד התחבורה רשאי לבצע את האכיפה בתחומה. כמו-כן, רשות שסמכויותיה הועברו למשרד התחבורה תוכל, בכל עת, לבקש להשיב לה את סמכויות האכיפה.
באשר לייעוד כספי האכיפה ברשויות המקומיות – לבקשת הוועדה הורחבו מעט המטרות שלשמן ניתן לעשות שימוש בכספים, והן תכלולנה: תפעול תחבורה ציבורית ותיחזוקה, שבילי אופניים והוצאות שנועדו להפחתת שימוש ברכב פרטי ועידוד תחבורה שיתופית.
עם זאת, בעניין זה הביעו ח"כ יסמין פרידמן וח"כ בועז טופורובסקי התנגדות בישיבה הקודמת, ודרשו לאפשר שימוש בכספים גם לטובת בטיחות בדרכים. ח"כ פרידמן התייחסה לכך גם היום, ואמרה כי היא דורשת ש-15% מהכספים יופנו לבטיחות בדרכים. בעקבות זאת, לחץ היום היו"ר מיכאל ביטון למצוא גם לכך פתרון, ואמר כי בעבר היה לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תקציב של 44 מיליון שקל בשנה, שעם השנים ירד לשמונה מיליון שקלים בשנה. בעקבות זאת הוחלט כי 50% מההכנסות, בניכוי הוצאות האכיפה, ישמשו את הרשות לכל מטרה. 35% מהכספים ישמשו, כאמור, לתפעול ותחזוקת תחבורה ציבורית, שבילי אופניים והוצאות שנועדו להפחתת שימוש ברכב פרטי ועידוד תחבורה שיתופית. 15% מהכספים ישמשו לבטיחות בדרכים בכל מקום בו פועלת תחבורה ציבורית, נתיבי אופניים והולכי רגל, בתיאום עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
בתום הדיון סיכם היו"ר ביטון ואמר: "אנחנו מברכים את שרת התחבורה על עוד פרק של המשרד בחוק ההסדרים, שעובר בוועדת הכלכלה. אנחנו שמחים על גמישות באפשרות לשימוש בהכנסות גם לבטיחות בדרכים". ביטון ציין כי מדובר בהישג של חברי הכנסת טופורובסקי ופרידמן ושל כלל חברי הוועדה, וביקש ממשרד התחבורה לבצע בדיקה מהירה של כספי הבטיחות בדרכים לרשויות המקומיות, ולתת מענה לכך כבר בתקציב הקרוב, שכן הכסף הזה מציל חיים.

אופיר סופר, מאיר יצחק הלוי, יסמין פרידמן, לימור מגן תלם, מאזן גנאים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
תאריך:  18/10/2021   |   עודכן:  18/10/2021
+מיכאלי: רכב פרטי - בתחתית סדר העדיפות
23:59 18/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שרת התחבורה הציגה כי בתקציב הביצוע לשנת 2022 שיעמוד על 38 מיליארד שקל - 80% מיועדים לצרכי התחבורה הציבורית ו-20% בלבד לכבישים  ▪  תוכנית החומש להשקעה בתחבורה הציבורית תכלול 2 מיליארד שקל לשבילי אופניים וכ-5 מיליארד שקל למגזר הערבי, והסובסידיה בתחבורה הציבורית תעמוד בשנת 2022 על כ-11.75 מיליארד  ▪  ח"כים מחו: בפריפריה חייבים להשקיע בכבישים

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+"בנט חתום על נאום ההסתה והשנאה החצוף של לפיד"
18:47 18/10/21  |  עידן יוסף

הציונות הדתית בתגובה לנאום לפיד בכנסת: "נפתלי בנט השלים היום את המהפך. בנט חתום ושותף מלא להרס הממלכתיות ופילוג החברה הישראלית ובעיקר להסתה והשנאה נגד הציונות הדתית והימין האידיאולוגי.
"הוא שהפך את לפיד מקוריוז לשר חוץ וראש ממשלה חליפי והוא חתום על נאום ההסתה והשנאה החצוף שלו. יעידו לחיצות הידיים והחיוכים ביניהם מיד לאחר הנאום. טוב שהמסכה הוסרה היום".

+דרעי מחה על אפליית הנואמים בישיבה לזכר רבין
18:42 18/10/21  |  עידן יוסף

שבעה מהדוברים במליאה בטקס הזיכרון ליצחק רבין במליאת הכנסת הם חברים בקואליציה, ורק אחד (נתניהו) היה נציג האופוזיציה. במחאה, קרא יו"ר שס, אריה דרעי, ליו"ר הכנסת מיקי לוי, אמר שהוא היחיד שהיה שר בממשלת רבין אך לא התאפשר לו לנאום בישיבת הזיכרון, ותהה כיצד הוא, המייצג סיעה בת תשעה חברי כנסת, אינו נואם. לוי השיב כי לא פנה אליו לבקש, ודרעי ענה כי היוזמה בעניין צריכה להגיע מיו"ר הכנסת.

+ההטבה להשלמת תשואה תישמר ל-15 שנה
17:18 18/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התשואה המובטחת בת 5%, תעמוד על ריבית 5 שנתית צמודה למדד המחירים לצרכן, ונקבע כי ההצמדה למדד תיעשה אם הוא חיובי בלבד  ▪  גם בעת מעבר בין קרנות והתחשבנות בין קרנות, כספי החוסכים וזכויותיהם לא ייפגעו

ח"כ אלכס קושניר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ליצמן מונה ליו״ר סיעת יהדות התורה בכנסת
17:14 18/10/21  |  עידן יוסף

בישיבת חברי סיעת יהדות התורה סוכם פה אחד על מינוי ח״כ ליצמן ליו״ר הסיעה כחלק מהסיכום בין אגודת ישראל לדגל התורה. הוא מחליף בתפקיד את ח״כ יצחק פינדרוס. "משימתנו בשעה זו לפעול כאופוזיציה לוחמנית נגד הממשלה הרפורמית, הרעה והמסוכנת הזו, שהכריזה מלחמה במסורת ישראל וציביונה היהודי של המדינה. סיעת יהדות התורה תמשיך לפעול באחדות, בכוחות בלוכדים בתוכנו, ובשיתוף פעולה עם כל סיעות האופוזיציה, במטרה משותפת להפיל את הקואליציה שכינונה בשקר ובהונאה, ללא גיבוי ציבורי", דברי ליצמן.

+כל הגידול בתקציב המשטרה ב-2022 - לחברה הערבית
16:42 18/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך דיווח לוועדה לביטחון פנים מנכ"ל המשרד לביטחון פנים תומר לוטן, והוסיף: בחצי השנה הקרובה נראה הישגים ב'הקרסת' ארגוני פשיעה. עד יולי 2022 אנו מצפים לסדרת הצלחות מבצעיות  ▪  יו"ר הוועדה: לא ייתכן שהמאבק בתאונות הדרכים אינו אחד מיעדי המשרד. אנשים נהרגים יום-יום בדרכים

[צילום: דוברות הכנסת]
מירב בן-ארי, תומר לוטן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+פער תעריף חנייה בין מקומי לתושב חוץ לא יעלה על 30%
15:21 18/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה אישרה: יבוטלו המחיר המרבי לשעת חנייה והאפשרות לתת חנייה חינם לתושבי הערים ברשויות בהן מעל 40 אלף תושבים  ▪  היו"ר ביטון: ההצעה לא תפתור את כל בעיית הפקקים, אך תסייע בהורדת עומסים מלב הערים ותאפשר חנייה חינם לתושבי הערים במרחב החיים שלהם

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+המחלוקת באופוזיציה: פגישת ראשי הסיעות נדחתה לערב
15:10 18/10/21  |  עידן יוסף

פגישת ראשי סיעות האופוזיציה בעניין איוש ועדות הכנסת נדחתה בהעדר הסכמות מהשעה 14:00 לשעה 18:00 (ערוץ כנסת).

+תוספת של מאות ש"ח בחודש לילדים נכים
12:48 18/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כמו-כן יורד סף הזכאות לשר"מ מ-60% ל-40%  ▪  ח"כ רייטן מרום: "בעבודה מאומצת השגנו יחד הישגים חדשים ומשמעותיים עבור אוכלוסיות מגוונות"

ועדת עבודה ורווחה - העלאת קצבאות הנכים [צילום: דוברות הכנסת]
+הרכבת התחתית קיבלה אור ירוק מהכנסת
12:42 18/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חוק המטרו אושר בוועדה לקריאה שנייה ושלישית  ▪  תוקם ועדת ערר לפיצויים והיטל השבחה על מתחמי המטרו, מס מופחת על התחדשות עירונית, פיקוח הכנסת על השתתפות הציבור בעלויות המטרו  ▪  יו"ר הוועדה מלינובסקי: "ההצעה עברה בוועדה אינספור שינויים שיטיבו עם הציבור"

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+תקנות להנגשת ביקושיות - עד דצמבר 2024
11:24 18/10/21  |  עידן יוסף

ועדת הכלכלה אישרה את התיקונים שיאפשרו הפעלת הביקושיות - קווי שירות מותאמי ביקוש, מתוך פרק התחבורה בחוק ההסדרים. התיקונים מסדירים בחקיקה את האפשרות לבצע תכנון דינמי של הנסיעה בתחבורה הציבורית ולשנות מסלול בזמן אמת, בהתאם לביקוש, ומעגנים בחקיקה שירותים שכבר ניתנים בכמה מקומות בארץ, כמו באבל, קוויקר ותיקתק.
האישור התאפשר לאחר שבשבוע שעבר הושגו הסכמות בדבר ההתייחסות להנגשת השירות לבעלי מוגבלויות. בעקבות זאת נקבע היום כי ההנגשה תוסדר בתקנות בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. שר התחבורה, בהתייעצות עם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ובאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, יקבע את התקנות ונוסח ראשון שלהן יוגש לאישור הכנסת עד 1 בדצמבר 2024. עד אז, המפקח על התעבורה יקבע הוראות להסדרת הנגישות לאנשים עם מוגבלות, לאחר התייעצות עם הנציבות, שתייצג גם את עמדת ארגוני המגזר השלישי. לבקשת היו"ר מיכאל ביטון ביטון הוסכם גם כי בעוד כשנה תדווח השרה לוועדה על התקדמות בטיפול בנושא.
ביטון אמר כי התיקון מסדיר את הניסויים להפעלת תחבורה מותאמת אישית, שמחייבים שיפור והפקת לקחים. הוא הוסיף, כי "העתיד שמור לרכבי תחבורה ציבורית שמגיעים אליך עד הבית ומורידים אותך במקום שנוח לך, ללא תלות בתחנות אוטובוס. לא אפשרנו לתחום הזה להתקדם ולהתפתח ללא וידוא שכל הרחבה תהיה עם התייחסות לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים. סימנו לכל המשרדים שלא יהיו פרויקטים בישראל שאין בבסיסים התייחסות לסוגיית הנגישות לאנשים עם מוגבלות".

+"הרחבת סמכויות החיפוש - כמו מדינת עולם שלישי"
09:28 18/10/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', טוען כי תזכיר החוק שמבקש לאפשר למשטרה חיפוש ללא צו בית משפט הוא נורא ואיום  ▪  "המשטרה, שגם כך לא מצטיינת במקצועיות יתר, שמירת חוק וזכויות, ופיקוח אפקטיבי על הפעלת סמכויותיה, תשתמש בזה מול כולנו בשרירותיות וממש לא רק למיגור הפשיעה בחברה הערבית"

שר המשפטים, סער. הצהיר על צעדים נוספים [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
איציק וולף
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', טוען כי תזכיר החוק שמבקש לאפשר למשטרה חיפוש ללא צו בית משפט הוא נורא ואיום    "המשטרה, שגם כך לא מצטיינת במקצועיות יתר, שמירת חוק וזכויות, ופיקוח אפקטיבי על הפעלת סמכויותיה, תשתמש בזה מול כולנו בשרירותיות וממש לא רק למיגור הפשיעה בחברה הערבית"
עידן יוסף
תומר רוזנר, היועץ המשפטי לוועדת הפנים, אומר כי "מטרת התיקונים המוצעים בהצעת החוק הממשלתית להחליש בעלי דירות"    המשנה ליועמ"ש לממשלה: "הפתרון של הורדת הרוב מ-80% הוא כי בהעדר הפחתה של הרוב הזה לא נצליח להגיע לאיזון קנייני נכון"
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את פרק 'מיסוי הכנסות צבורות' שבחוק ההסדרים    ככל שחברה תבקש לחלק חלק גדול יותר מהכנסתה, כך תגדל הטבת המס שלה תזכה
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הגדלת סכומי תוספת השלמת ההכנסה לאזרחים ותיקים    הגדלת סכומי קצבת זקנה עם תוספת השלמת הכנסה צפויה להגדיל את מספר הזכאים לקצבה שכן ככל שהקצבה גבוהה יותר, רף ההכנסות השולל את הזכאות לקצבה עולה    הזכאות לקצבה מקנה גם הטבות בגופים נוספים לרבות הנחה בעלות חשמל, הנחה בארנונה, רכישת תרופות ועוד    בנוסף לדרישת הוועדה, הוגדלו היום הסכומים בגינם לא תנוכה הקצבה בגין הכנסה, ובגין שווי רכב לזכאים בגיל פרישה
עידן יוסף
לחץ בוועדת הכלכלה להקדים את תחילת הרפורמה    המפקח על הבנקים מתייחס לרפורמת המידע הפיננסי בוועדת הכלכלה ואומר כי יש לו ספק שהיא תביא את התוצאה הרצויה: אם לא תהיה הצלחה צריך לקבוע נקודת זמן שתאפשר לבנקים לתת שירות    יו"ר הוועדה דורש מהאוצר ובנק ישראל לבחון ב-24 שעות הקרובות לקצר את לוחות הזמנים לכניסת הרפורמה לתוקף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il