X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארכיון המדינה פרסם את תיק חקירת הרצח של איש האצ"ל ידידיה סגל, שנרצח בשנת 1948 לאחר שנחטף על-ידי אנשי ההגנה בתיק מסמך הנתיחה לאחר המוות שביצעו בו אנשי המנדט הבריטי על גופתו נמצאו אזיק, שלושה פצעי ירי בחזה, שלושה פצעי דקירה בחזה ופצע בלחי
▪  ▪  ▪
ידידיה סגל. נרצח בגיל 21 [צילום: מתוך ויקיפדיה]

מסמכים שמפרסם ארכיון המדינה עשויים לשפוך אור חדש על פרשיית רצח שהסעירה את מדינת ישראל הצעירה בשנת 1948 - רצח איש האצ"ל ידידיה סגל.
סגל נחטף בינואר 1948 על-ידי אנשי הגנה לאחר שאנשי האצ"ל השליכו פצצה לעבר פועלים ערבים סמוך לבית הזיקוק שבחיפה. בתגובה - פועלים ערבים בבית הזיקוק רצחו 39 פועלים יהודים.
ארגון ההגנה חטף את אנשי האצ"ל שהשתתפו בהשלכת הפצצה ובכיר באצ"ל בחיפה. בתגובה חטף האצ"ל את ראש המחלקה המדינית של הש"י (שירות ידיעות) של ההגנה בחיפה. בתגובה לחטיפה הזאת החליטו בכירי ההגנה בחיפה - איסר בארי, דוד שאלתיאל ואברהם קדרון - לחטוף שלושה מאנשי האצ"ל: יחיאל שרון, דניאל אטיאס וידידיה סגל. השלושה נחטפו על-ידי אנשי הפלוגה המיוחדת של ההגנה בחיפה ונחקרו על-ידי חוקרי הש"י. החקירה כללה עינויים ואלימות.
ביום למחרת פנה מפקד ההגנה בחיפה למפקד האצ"ל בחיפה והציע לו בכתב שחרור הדדי של החטופים. הצדדים סיכמו על שחרור החטופים, אך ידידיה סגל לא שב לביתו שבחיפה. יום למחרת נמצאה גופת אלמוני סמוך לכפר הערבי טירה, ועליה סימני אלימות. לאחר כמה ימים זוהתה הגופה כגופתו של ידידיה סגל.

מלחמת גרסאות בין האצ"ל להגנה לאחר הרצח

תיק המסמכים הנוגע לחקירת מותו של סגל התפרסם כחלק מפרויקט הסריקה וההעלאה לרשת של תיקי ארכיון המדינה. בתיק ניתן לראות את התכתובות שבין הגורמים השונים במנדט הבריטי ואת דוח הנתיחה שלאחר המוות שבוצעה בגופתו.
דוח הנתיחה מציין שב-13 בינואר 1948, בשעה 8:30 בבוקר, בוצעה הנתיחה בגופתו של סגל [שמו לא מופיע בדוח הנתיחה עצמו וגם הגיל שנכתב בדוח - 27 - שונה מגילו האמיתי שהיה 21 במותו].
"הממצאים שלי הם כדלקמן:
  • אזיק על פרק יד שמאל.
  • שלושה פצעי כניסה חודרים של ירי - כל אחד בקוטר של סנטימטר - בצד שמאל.
  • פצעי יציאה - כל אחד בקוטר של סנטימטר וחצי בגב - שניים במרכז הגב והשלישי בצד שמאל של המרכז.
  • פצעי חתך - בלחי שמאל - חתך באורך 5 סנטימטרים. בחלק התחתון של החזה - שלושה חתכים באורך 5 עד 7 סנטימטר - כולם פצעים חודרים.
סיבת המוות: פצעי ירי חודרים קטלניים ודקירה".
לאחר שנודע דבר מותו של ידידיה סגל האשים האצ"ל את ההגנה בהריגתו. ההגנה טענה, מנגד, כי הוא נמלט מן המקום שאליו נחטף וכי ברח לכיוון הכפר טירה שנחשב אז לעוין ולמסוכן במיוחד עבור יהודים. האצ"ל דחה את הגרסה הזאת בשל ההיכרות שהייתה לידידיה סגל עם הכרמל ועם אופיו של הכפר שהיה סמוך למקום מגוריו.

תאריך:  17/10/2021   |   עודכן:  17/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אזיק ביד שמאל, סיבת המוות - ירי ודקירה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יהי זכרו ברוך
אהרון ש.  |  18/10/21 04:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עוד בבולים שצפויה לאשר ועדת השרים לטקסים ולסמלים: בול לתרומת האוונגליסטים למדינת ישראל, בול תערוכת אקספו דובאי 2021, בול הוקרה ללוחמים במגפת הקורונה ובול לגרפיטי בישראל
איתמר לוין
העותרים טענו שראש עיריית בני ברק לשעבר מצוי בניגוד עניינים, בין היתר משום שהוא שייך לליטאים המתנגדים להילולה ומשום שהוא פעיל בדגל התורה    עמית קובע: טענות כלליות שמוטב היה שלא להעלותן; העותרים יצרו את הרושם כאילו הרב קרליץ פועל כיום במפלגה - אבל הפנו לקטעי עיתונות שלמעשה פורסמו לפני 20 שנה
איציק וולף
בכירי משרד הבריאות התחסנו היום נגד נגיף השפעת וקראו לציבור להתחסן נגד שפעת במקביל לחיסונים נגד קורונה    החיסונים כנגד שפעת מצויים בקופות החולים וניתנים על-ידי כל קופה למבוטחיה עד תום המלאי
איתמר לוין
הקדש העדה הגאורגית טען שהבית הוקם במאה ה-19 כבית כנסת והוקדש לו - אך בית המשפט קבע שלכל היותר היה זה בית כנסת פרטי של הבעלים, ושבכל מקרה הוא נרשם על שם הקדש האשכנזים ולא על שם יוצאי גרוזיה
איציק וולף
השר לביטחון פנים קיים דיון בהשתתפות בכירי המשטרה ונציגים ממשרד החוץ והשב"כ ואישרר את מה שהוצג ג"מצב הנוהג" שבו יהודים יתפללו לצד הכותל המערבי ומוסלמים יתפללו במסגדי הר-הבית    "אינטרס מובהק של מדינת ישראל להמשיך ולשמר את שיתוף הפעולה עם הוואקף הירדני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il