X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה אישרה מתווה שיסייע בצמצום המחסור הקיים במשק במהנדסים ועובדי הייטק והחליטה להטיל על משרד ראש הממשלה, משרד העלייה והקליטה ומשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה לגבש תוכניות עבור עולים חדשים, עולים פוטנציאליים ותושבים חוזרים פוטנציאליים בעלי רקע בתחום ההנדסה וההייטק כמנוע צמיחה לאומי
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

הממשלה אישרה (יום א', 17.10.21) מתווה המבקש לסייע בצמצום המחסור הקיים במשק במהנדסים ועובדי טכנולוגיה עילית. את החלטת הממשלה גיבשו שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, ושר האוצר אביגדור ליברמן, בשיתוף משרד רה"מ במטרה לצמצם את המחסור במשק במהנדסים ועובדי טכנולוגיה עילית.
כמו-כן, במטרה לעודד את עלייתם לישראל של עולים חדשים העוסקים במקצועות הרפואה, החליטה הממשלה להקים צוות אשר יפעל למציאת פתרונות תעסוקה אפקטיביים ומהירים במקצועות הרפואה. כמו-כן, החליטה על סל של כלים אשר יקלו על הליך הרישוי וההכרה של העוסקים במקצועות הרפואה בישראל.
לפי ההערכות בשוק, חסרים כיום בין 13 ל־20 אלף אנשי טכנולוגיה והנדסה. על-פי דוח של רשות החדשנות מאפריל האחרון יותר מ־60% מחברות ההייטק בישראל מדווחות על קושי רב בגיוס כוח אדם בתחום הפיתוח.
בהחלטה שאושרה היום, נקבע כי יוקם צוות מנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה עם נציגים ממשרדי העלייה והקליטה, משרד החדשנות מדע והטכנולוגיה, משרד האוצר, זרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשיה והמועצה הלאומית לכלכלה.
צוות זה יפעל לגיבוש תוכניות אופרטיביות לעידוד עלייתם של עולים חדשים בעלי הכשרה מקצועית בתחומי ההנדסה וההייטק, וכן להחזרתם של בעלי הכשרה מקצועית בתחומי ההנדסה וההייטק (תושבים חוזרים), ולהכשרתם/הסבתם של מועמדים רלוונטיים בארצות המוצא וכן של עולים הנמצאים בישראל.
בנוסף בהחלטה נקבע כי יוקם מיד על-ידי משרד העלייה והקליטה בשיתוף הסוכנות היהודית
מנגנון שיחבר בין מועמדי עלייה בעלי רקע מקצועי בתחומי ההנדסה וההייטק לבין מעסיקים פוטנציאלים בתעשיה הישראלית, עוד בטרם עלייתם ארצה. התהליך יהיה תלת שלבי ויכלול אבחון של המועמד על-פי נסיונו יכולותיו והשכלתו. לאחר מכן תהליך של חיבור המועמד למעסיקים פוטנציאלים הנמצאים במאגר שמרכז משרד העלייה והקליטה ובשלב השלישי יתבצע תהליך ההשמה של המועמד בחברה הרלוונטית. תהליך מקדים זה יאפשר למועמדים להכיר את שוק התעסוקה הישראלי, להתכונן אליו וגם לחבור אל מעסיקים על-מנת לסגור מקום עבודה בישראל עוד טרם עלייתם ארצה.
על-פי נתוני משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, ישנם כיום למעלה מ-3,100 עולים ועולות ממקצועות ההנדסה וההיטק שמבקשים לעשות עלייה לישראל.
במחקר שביצע המדען הראשי במשרד העלייה והקליטה עולה כי עלות הכשרה של מהנדס בישראל עולה לקופת המדינה יותר מ-120 אלף ש"ח (סבסוד לימודים ותמריצים ממשלתיים). לעומת זאת, עלות העלאת וקליטת עולה ממקצוע ההנדסה לישראל עומדת על בין 25 אלף ש"ח ל-30 אלף ש"ח (בעיקר עבור סל קליטה), וזאת מכיוון שאת הידע וההכשרה העולה כבר צבר בחו"ל. מכאן שמדובר על חיסכון של כ-275 אלף ש"ח על כל מהנדס שעולה לישראל ביחס למהנדס שמוכשר בארץ.
שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן: "מאז יום כניסתי לתפקיד אני עוסקת בשתי משימות חשבות: האחת גיוון ההון האנושי בענף הייטק והשנייה נתינת מענה לבעיית כוח האדם החריפה בענף זה - יותר עובדים, מכל המגזרים, יעצימו את השגשוג של הענף ואת הגדלתו.
כך אנחנו פועלים היום - וזאת לא החלטה יחידה. היא תשתלב עם התוכנית הממשלתית הכוללת לפתרון בעיית כוח האדם בענף ההייטק בישראל שמכין צוות ההון האנושי שהקמתי בסוגיה זו יחד עם שר האוצר. במקביל, שר האוצר ואנוכי ממשיכים לקדם תוכנית תמריצי מס להבאת עולים והשבת ישראלים מחו״ל לענף ההייטק בארץ. ממשיכים לעבוד."

תאריך:  18/10/2021   |   עודכן:  18/10/2021
+המשרד להגנת הסביבה יחייב יבואני רכב בגילוי נתוני צריכת אנרגיה
10:53 18/10/21  |  מירב ארד

המשרד להגנת הסביבה מוביל הרחבה של חיוב יבואניות כלי-הרכב בגילוי שקוף לציבור של נתוני צריכת אנרגיה בפרסומים מטעמן - ולא רק צריכת דלק. בנוסף, המשרד להגנת הסביבה מעגן בחוק הטלת היטל על פליטת מזהמים גם ממקורות פליטה שאינם טעוני היתר

+הצבא יסייע לממשלה להתמודד עם הקורונה
00:58 18/10/21  |  עידן יוסף

הממשלה החליטה כי צבא ההגנה לישראל יסייע לגורמי הממשלה המתמודדים עם נגיף הקורונה ובראשם משרד הבריאות ומערכת הבריאות, ואישרה סיוע נוסף של צה"ל בנושאי חיסונים לאוכלוסייה וטיפול בחולי קורונה המאושפזים בבית החולים.
הממשלה גם האריכה את ההכרזה על מצב חירום בשל נגיף הקורונה לפי סעיף 2(ד) לחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף-2020.
בישיבה התקינה הממשלה:
1. תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה)(הגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות)(תיקון מס' 2), התשפ"ב-2021.
2. תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (חובת ביצוע בדיקה בכניסה לישראל)(תיקון מס' 2), התשפ"ב-2021.

+הצפי: 25 אלף עולים עד סוף השנה
00:55 18/10/21  |  עידן יוסף

במסגרת ציון השנתי של יום העלייה למדינת ישראל, סקרה שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה בפני הממשלה על תמונת מצב קליטת העלייה בשנים האחרונות. במסגרת זו ציינה השרה כי צפי העולים למדינת ישראל בשנת 2021 יעמוד על כ-25,000 עולים.
היא הדגישה את חשיבות העלייה כמנוע צמיחה כלכלי, לאומי וחברתי, פירטה את מאפייני השתלבות העולים בשוק התעסוקה ואת מחויבות הממשלה להירתם לעלייה ולקליטת עולים כמשימה לאומית.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה: עולים ישולבו בטכנולוגיה העילית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
עוד בבולים שצפויה לאשר ועדת השרים לטקסים ולסמלים: בול לתרומת האוונגליסטים למדינת ישראל, בול תערוכת אקספו דובאי 2021, בול הוקרה ללוחמים במגפת הקורונה ובול לגרפיטי בישראל
מירב ארד
הממשלה אישרה את הצעת שר המשפטים להרחיב את סמכויות החיפוש של המשטרה    סער: "צריך לתת למשטרה ולרשויות אכיפת החוק כלים יותר טובים כדי להצליח במשימותיהם" • השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג': "מוכן שגם ה-CIA ייכנסו אם צריך"
מירב ארד
על הנעשה בלבנון ובעירק אמר: "מקווה בשביל העם הלבנוני וגם בשביל העירקים, שיצליחו להשתחרר מהלפיתה החונקת הזאת של משמרות המהפכה"    התייחס ליציאה מגל התחלואה הרביעי של הקורונה: "זה לא נגמר עד שזה נגמר. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז, ולא מורידים מסכות"
עידן יוסף
בעקבות תלונה שהגיש ח"כ משה ארבל על העדרות יו"ר ישראל ביתנו מדיוני קבינט הקורונה, הורה משרד המשפטים לליברמן כי חובה עליו להשתתף וכי אינו יכול לשלוח שר אחר במקומו באופן קבוע    ליברמן הודיע בתגובה שיפעל לשנות את החוק אחרי אישור התקציב, כדי שיוכל להיעדר בעתיד    עד אז ייאלץ להשתתף
מירב ארד, עידן יוסף
שר הבריאות: "אני נותן העדפה מכוונת, מתמחה שיבוא לצפון יעשה משמרת מקוצרת"    הורוביץ אמר כי ההתחלה בפריפריה נועדה למנוע שתייה של מתמחים ע"י בתי"ח במרכז    הניסוי יהיה ב-10 בתי"ח    שלושה בתי חולים חדשים יוקמו - שניים בנגב ואחד בקריית אתא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il