X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל חברת הליוס: "הצלחה ביצור חמצן על הירח היא המפתח להתפתחות אנושית מחוץ לכדור-הארץ ולהפחתה דרמטית בעלויות חקר החלל"
▪  ▪  ▪
הדמיית הפקת חמצן ומתכת על הירח [צילום: Helios]
יונתן גייפמן מימין בארוע החתימה עם דר טימו שטפלר [צילום: OHB]

הסכם ישראלי - גרמני לעריכת ניסוי ביצור חמצן על אדמת הירח נחתם בגרמניה בין חברת OHB לבין חברת Helios הישראלית, הפועלת בתמיכת סוכנות החלל הישראלית. הליוס מפתחת טכנולוגיה לייצור של חמצן ומתכת מחול הירח וכוכבי לכת אחרים כדי להתגבר על אחד האתגרים המשמעותיים בקיום מושבות עתידיות מחוץ לכדור-הארץ.
החללית של OHB נבנית יחד עם התעשיה האוירית בישראל על בסיס הניסיון שנרכש בפרויקט בראשית ומתוכננת לבצע שורה של ניסיונות והטסת מטענים יחודיים לירח עבור סוכנות החלל האירופית, חברות באירופה וברחבי העולם.
"החמצן הוא אחד המרכיבים המשמעותיים והכבדים בטיסה לחלל, מעל ל-60% ממשקל הרקטות בעת השיגור", אומר יונתן גייפמן, מנכ"ל הליוס. "חללית לירח צפויה לצרוך מאות טונות של חמצן לבעירת מנועי הטילים ולשימוש האנושי של האסטרונאוטים. קרוב למחצית ממסת הקרקע בירח עשויה מחמצן שאפשר להפיק אותו במקום ללא צורך בהטסתו מכדור-הארץ וכך להוזיל משמעותית את עלויות ההטסה בעתיד ולצמצם את התלות במשלוח חומרי גלם מכדור-הארץ. הצלחה ביצור חמצן על הירח היא המפתח להתפתחות אנושית מחוץ לכדור-הארץ ולהפחתה דרמטית בעלויות חקר החלל."
יצור החומרים נעשה בתהליך של אלקטרוליזה אשר מפרקת את המינרלים והתחמוצות המרכיבים את החול לחמצן ברזל וסיליקון. לטכנולוגיה של הליוס, אותה היא מפתחת במעבדותיה בישראל, יישומים רבים גם על פני כדור-הארץ ביצור ברזל וסיליקון בתהליך ידידותי לסביבה היכול להפחית מעל 10% מכלל פליטות גזי החממה בעולם.
"הקמת בסיס קבוע על הירח דורשת שיתופי פעולה בינלאומיים רחבים", אומר תא"ל (מיל.) אורי אורון, מנכ"ל סוכנות החלל הישראלית. "חברת הליוס היא דוגמה לחברה שתהפוך לשחקן עולמי מרכזי במאמצים לחזור לירח. אנו מברכים על שיתוף הפעולה המשולש בין שתי החברות יחד עם התעשיה האוירית שמבטא את הקשרים הטכנולוגיים החזקים בין ישראל וגרמניה ואת היכולת של שיתופי פעולה חוצי גבולות להביא לפריצות דרך מדעיות."
הליוס הינה חברה ישראלית אשר הוקמה בשנת 2018 בתמיכת סוכנות החלל הישראלית, משרד האנרגיה ורשות החדשנות. חזון החברה הוא לאפשר קיום בר קיימא על כדור-הארץ ומעבר לו. לחברה מספר פיתוחים טכנולוגיים, הכוללים הפקת חמצן מחול ירח והפקת סיליקון ופלדה ללא פליטת גזי חממה על כדור-הארץ.

תאריך:  18/10/2021   |   עודכן:  18/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסוי ישראלי-גרמני לייצור חמצן על אדמת הירח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מציאת החרב עשויה להעיד כי המעגן הטבעי שבו נמצאה, שימש ספינות גם בתקופה הצלבנית    החרב נמסרה לאוצרות המדינה, והצוללן שלומי קצין קיבל תעודה על אזרחותו הטובה
איציק וולף
נתן הולדינגס השלימה מכירת ארבעה מתחמי מולטי פמילי בפלורידה    המתחמים נרכשו בשנים 2015-2016 (לפני כחמש שנים) תמורת 5.5 מיליון דולר, או כ-85,000 דולר בממוצע ליחידת דיור - כולל מינוף של כ-3.4 מיליון דולר
איציק וולף
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', טוען כי תזכיר החוק שמבקש לאפשר למשטרה חיפוש ללא צו בית משפט הוא נורא ואיום    "המשטרה, שגם כך לא מצטיינת במקצועיות יתר, שמירת חוק וזכויות, ופיקוח אפקטיבי על הפעלת סמכויותיה, תשתמש בזה מול כולנו בשרירותיות וממש לא רק למיגור הפשיעה בחברה הערבית"
איציק וולף
יוסי כהן אמר בפורום העסקים ישראל-אבו דאבי כי שאירן ממשיכה כל העת לפתח את פעילות הטרור שלה לא רק דרך חיזבאללה, החמאס והג'יהאד האיסלאמי אלא גם דרך מדינות אחרות    על החיים אחרי הפרישה מראשות המוסד: לא רודף אחרי אנשים רעים וטרוריסטים, הבעיה האירנית כבר לא מטרידה אותי יותר. כיום אני בעסקים ואני לא חושב על להיכנס לפוליטיקה
מירב ארד
נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת ובני משפחתו של יצחק רבין ישתתפו בטקסים ובאירועים הממלכתיים לציון יום השנה לרצח    בערב תתקיים "עצרת הנרות" בכיכר רבין בתל אביב    נתניהו הודיע כי לא יגיע לטקס האזכרה הממלכתי לרבין בהר הרצל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il