X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מי שהייתה ראש מערכת החדשות של וואלה מעידה על התערבות נרחבת של המנכ"ל בידיעה על דוח מבקר המדינה בנוגע למבצע צוק איתן "חוויתי חלק גדול מהאירוע הזה כפלישה: מגיע מישהו לבית שלך, ואתה זה שהולך?"
▪  ▪  ▪
ישועה. מו"מ על הכותרת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אילן ישועה החזיר לעורכי וואלה, בנובמבר 2016, את הידיעה על דוח מבקר המדינה בנושא צוק איתן, כאשר היא כוללת מחיקות נרחבות בסגנון הצנזורה הצבאית. כך העידה (יום ב', 18.10.21) ראש מחלקת החדשות דאז, מיכל קליין, בתיק 4000.
התובע, עו"ד אמיר טבנקין, הציג מספר דוגמאות להתערבות של ישועה בתכנים הנוגעים לבנימין נתניהו ומשפחתו. במארס 2016, במקביל לפיגוע אותו סיקר האתר, הורה ישועה לפרסם פנייה של כמה חברות כנסת ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה להורות על חקירה נגד מני נפתלי. באותו חודש הוא הורה להרחיב את הסיקור על ביקור של שרה נתניהו וג'יל ביידן (רעייתו של ג'ו ביידן) במעון לנשים מוכות. הוא גם הורה להרחיב בדיעבד את סיקור ערעורה של המדינה בנוגע לעניין נפתלי, שוב באותו חודש.
עוד סיפרה קליין, כי ניהלה מו"מ ממושך עם ישועה על הכותרת לגבי דוח מבקר המדינה בפרשת ביביטורס בחודש מאי 2016. "ברור לי שאין לי חופש בעניין הזה, אלא עושה כמיטב יכולתי שזה יעלה לכותרת הראשית של וואלה, גם במחיר דיונים ארוכים עם אילן", הוסיפה. בהוראתו של ישועה שוחחה קליין בדצמבר 2016 עם עו"ד יוסי כהן, ובעקבות זאת נמחקו מידיעה בוואלה קטעים מהותיים מתמלול חקירתה של שרה נתניהו בפרשת המעונות. קליין הדגישה: "אלה לא היו יחסים בין עיתונאים למקורות. לא רק שלא נהנינו מקדימות ברוב המקרים, אלא ברובם היינו אחרונים בשרשרת, כי בכל מקרה היה ברור שבהנחתה זה יפורסם אצלנו בכל מקרה".
טבנקין שאל מדוע המשיכה קליין לעבוד בוואלה. היא השיבה: "אהבתי את המערכת שעבדתי בה הרבה שנים. הרגשתי שיש לי אחריות למה שקורים לחברים שלי במערכת. חוויתי חלק גדול מהאירוע הזה כפלישה: מגיע מישהו לבית שלך, ואתה זה שהולך? אילן אמר במפורש שאם אני אלך, מישהו אחר יבוא. וגם הייתה לי משפחה לפרנס".
קליין גם העידה כיצד נפסק הסיקור המוטה. לדבריה, היה זה בסוף דצמבר 2016, לאחר פרסום פרשת 2000 בתקשורת. ישועה קרא לעורך הראשי דאז, אבירם אלעד, ולקליין לחדרו ואמר להם: "אם אתם עדיין זוכרים איך עושים עיתונות - לכו תעשו".

תאריך:  18/10/2021   |   עודכן:  27/10/2021
+האם היה סיקור לטובת משה חוגג
18:52 18/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חוגג היה הבוס של אבירם אלעד בין תקופותיו בוואלה ולאחר שעזב את האתר; אלעד מכחיש שהתערב בסיקור הנוגע לו  ▪  מיכל קליין מעידה בצורה פשוטה ועניינית; היא נראית פחות מזיקה להגנה מאשר אלעד

חוגג בכותל. למה זה פורסם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+אלעד לא ידע שישועה רצה לפטר אותו ואלוביץ התנגדו
12:02 18/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ישועה הציג בפני העורך הראשי לשעבר מצג הפוך  ▪  דוחה את הטענה בדבר סיקור אוהד בוואלה של ענייני משה חוגג - אצלו עבד לאחר הפעמיים בהם התפטר מן האתר  ▪  אמר בחקירתו על קלטת ה"פסי-כו-לו-גית": "היה מתוק לפרסם את זה"

אלעד. סיים את עדותו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קליין: ישועה החזיר ידיעה עם מחיקות כמו בצנזורה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
ישועה הציג בפני העורך הראשי לשעבר מצג הפוך    דוחה את הטענה בדבר סיקור אוהד בוואלה של ענייני משה חוגג - אצלו עבד לאחר הפעמיים בהם התפטר מן האתר    אמר בחקירתו על קלטת ה"פסי-כו-לו-גית": "היה מתוק לפרסם את זה"
איתמר לוין
אבירם אלעד טוען שהתערבותו של אילן ישועה בתכנים הייתה חריגה משום שהיא ניתנה כפקודה    ההגנה טוענת שישועה התערב ללא הרף, ולכן לא היה משהו חריג כאשר פעל בענייני נתניהו
איתמר לוין
מדגיש שהחשיבות היא של הפניות בעניין נתניהו לישועה, ופחות חשובה הדרך בה אבירם אלעד הבין את פניותיו של ישועה אליו    אלעד בהמשך החקירה הנגדית: רק בנושא נתניהו ישועה נתן הוראות לביצוע; שאר ההתערבויות שלו, שחלקן היו בלתי תקינות בעליל, אפשרו לי לקבל את ההחלטה הסופית
איתמר לוין
אבירם אלעד ממשיך לחזק את טיעוני התביעה, במיוחד בנוגע למניעי התערבותו של ישועה לטובת נתניהו    בן-צור מבקש להראות שאלעד לא ידע במישרין מה באמת עומד מאחורי ההתערבויות, ושערב בחירות 2013 לא היו התערבויות כפי שטען
איתמר לוין
מאשר שלא היה בקשר ישיר עם אלוביץ, נתניהו ואנשיו - אלא שמע רק מפיו של ישועה מה עמד מאחורי התערבותו בתכנים הנוגעים לנתניהו ומשפחתו    בן-צור: יש אין-ספור סתירות בעדותו של אלעד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il