X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
מיכאלי: רכב פרטי - בתחתית סדר העדיפות
שרת התחבורה הציגה כי בתקציב הביצוע לשנת 2022 שיעמוד על 38 מיליארד שקל - 80% מיועדים לצרכי התחבורה הציבורית ו-20% בלבד לכבישים תוכנית החומש להשקעה בתחבורה הציבורית תכלול 2 מיליארד שקל לשבילי אופניים וכ-5 מיליארד שקל למגזר הערבי, והסובסידיה בתחבורה הציבורית תעמוד בשנת 2022 על כ-11.75 מיליארד ח"כים מחו: בפריפריה חייבים להשקיע בכבישים
מיכל פרנק [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ועדת הכספים דנה (יום ב', 18.10.21) תקציב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לשנים 2022-2021, בהשתתפות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי.
מיכאלי פתחה את הדיון: "את הפקקים ירשנו, פקקים מפוארים מאוד, התקציב שאנחנו מביאות ומביאים אליכם הוא הגדול ביותר אי-פעם אבל הוא גם תקציב של מהפכה, הוא הופך את סדר העדיפות לחלוטין. לאורך כל השנים תכננו כאן בהסתכלות על הרכב הפרטי במרכז, אנחנו הופכות את הדבר לחלוטין ושמות את הרכב הפרטי בתחתית, ובראש סדר העדיפות אנחנו שמות את האזרח כהולך רגל, שתהייה כמה שיותר מוטיבציה ללכת ברגל ולרכב באופניים, שתהיה אפשרות כמה שיותר לנסוע בתחבורה הציבורית, במהירות וביעילות ושיהיה לנו נעים לעשות את זה".
"תקציב הפיתוח הגדול ביותר של המדינה הוא בתחום התחבורה, הוא תקציב עם רגישות גדולה לאזרחים, עם הכוונה לציבור, ועם רגישות לסביבה - הליכה, אופניים, כלים קלים, תחבורה ציבורית שתהיה מגוונת בהרבה, עם הרבה יותר אפשרויות מהיום, ולגרום כמה שיותר לכולנו להשתמש באמצעים האלה. משפחה שתוותר על רכב אחד, תחסוך כ-2,000 שקל כל חודש".

מיכאלי המשיכה: "אנחנו שמים סכומים חסרי תקדים בסובסידיה לתחבורה הציבורית, התקציב הכי גדול במונחי סובסידיה, הוא נותן כסף לאזרחים. זו פעם ראשונה שמובאת תוכנית חומש לתחבורה הציבורית. לצד המטרו, פעם ראשונה שאנחנו אומרות שצריך לעבוד כדי שבטווח הבינוני יהיו הקלות, וזה בתוכנית החומש. התקציב מביא לכולנו אפשרויות חדשות אמתיות. האפשרות היא גם במבנה המשרד וגם במשרד, המשרד משנה את כל תשומות הלב שלו".
מיכל פרנק, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, אמרה כי "המשרד היה מורגל מאוד להיות מחולק בין תשתיות - כבישים ומחלפים לבין תפעול תחבורה ציבורית, היום אנחנו עוברים לעבודה הרבה יותר מתואמת שאומרת שרוב העבודה על תשתיות בשנים הקרובות תהיה בתשתיות תחבורה ציבורית".
השרה מיכאלי: "אגרת הגודש קיבלה הרבה תשומת לב, כי זה דבר חדש, זו גזרה, אבל המאסה העיקרית היא התוספות לשירות ולתשתיות של התחבורה הציבורית, נכון שיותר קשה לנסח את זה בכותרת כי זה נבנה בהדרגה, אבל זה הגדול. בתקציב הביצוע לשנת 2022 שיעמוד על 38 מיליארד שקל, שימו לב לעוגה, 80% מיועדים לצרכי התחבורה הציבורית ו-20% לכבישים".

ח"כ ינון אזולאי

מנכ"ל המשרד הציגה כי תוכנית החומש לשנים 2022-2026 כוללת תוספות של 7 וחצי מיליארד שקל לשירות - אוטובוסים, רכבות ורכבות קלות, הגדלת התדירות ותוספת קווים. 46 מיליארד שקל בתוכנית מיועדים לפיתוח הרכבת - נתיבים במוקדים משמעותיים, מסילות כפולות, חשמול. 6 מיליארד שקל מיועדים לנתיבי תחבורה ציבורית, 2.8 מיליארד שקל לבטיחות בדרכים ומוקדי סיכון, וכן 2 מיליארד שקל להם יתווספו תקציבים נוספים לצמצום פערים במגזר הערבי. 2 מיליארד שקל מיועדים לשבילי אופניים, ו-3.5 מיליארד שקל למסופי אוטובוסים.
לעניין המגזר הערבי הוצג כי סה"כ התקציבים שיושקעו בתוכנית החומש יכללו: 3.1 מיליארד ש"ח לתשתיות, 1.7 מיליארד שקל לתחבורה ציבורית ו-140 מיליון שקל בהסברה והדרכה, כאשר היעד הוא הפחתה של 9% במספר הנפגעים קשה או קטלני, ביחס למספר בשנים 2020-2016.
עוד הציגה פרנק עלייה בסובסידיות לתחבורה הציבורית, כאשר זו צפויה לעמוד בשנת 2022 על כ-11.75 מיליארד שקל, והציגה כי הנסיעות באוטובוסים לציבור מסובסדות בגובה של בין 50 ל-70 אחוזים.
בנוסף הציגה פרנק כי לעניין אלימות כלפי נהגי אוטובוסים, נעשית עבודה עם המשרד לביטחון פנים להחמרת האכיפה.

ח"כ נירה שפק

השרה מיכאלי התייחסה למחסור בנהגים: "היום נהג אוטובוס זה בכלל לא מקצוע מוסדר, אני מקווה שנראה גם נהגות בעתיד הקרוב, ההכשרה שלו שונה בין מפעיל למפעיל, ויש לפעול כדי להעצים אותם, לתת להם כלים ותנאים טובים יותר, במקביל לשפר את היחס של הציבור לכך". פרנק: "אנחנו נצטרך לגייס אלפי נהגים, אנחנו עובדים על תוכנית עם לוחות זמנים, שישתלבו עם העליות בתוספות השירות. אנחנו עובדים על שיפור תנאי העסקה, על שיפור תנאי העבודה, על תודעה והליך גיוס והכשרה".
מניתוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי בשנת 2021 הצעת התקציב המקורי נטו של משרד התחבורה הינה כ-33 מיליארד ש"ח, ההוצאה המותנית כ-1.5 מיליארד ש"ח, תקציב קורונה כ-3.3 מיליארד ש"ח והתקציב נטו כולל קורונה כ-36.3 מיליארד ש"ח. בשנת 2022 הצעת התקציב המקורי נטו של המשרד הינה כ-36.6 מיליארד ש"ח, ההוצאה המותנית כ-1.8 מיליארד ש"ח והתקציב המקורי ברוטו כ-38.3 מיליארד ש"ח.

ח"כ יעל רון בן-משה

חברי הכנסת אמרו כי הפערים בתחבורה הציבורית בין הפריפריה למרכז, אינם מצדיקים פגיעה בפריפריה הסובלת מפקקים ומנגד אינה נהנית מתחבורה ציבורית טובה.

תאריך:  18/10/2021   |   עודכן:  18/10/2021
+"הרשת הפכה להיות רשת-ציד לנערות"
13:26 19/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

דדון הוסיפה: "חוסר האונים שלנו זועק: מי שומר עלינו?!"  ▪  היועצת המשפטית של הלובי למלחמה באלימות מינית: רוב הנפגעים לא מדווחים ולא מתלוננים, ורוב התלונות לא מטופלות

[צילום: ריצ'רד דרו, AP]
+מהומה בביה"ח קפלן: עימות חריף בין איימן עודה לבן-גביר
13:21 19/10/21  |  מירב ארד

מהומה בבית החולים קפלן ברחובות: ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת) ניסה לתקוף את ח"כ בן-גביר שהגיע לבקר את האסיר המנהלי מהחמאס. ח"כ בן-גביר לא נותר חייב והחזיר דחיפה. כרגע מהומה בפתח המחלקה.

+ח"כ אורבך: אסור שתפתח קונסוליה לפלשתינים בירושלים
12:42 19/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ועדת הכנסת דחתה את הערעור שהגישו חברי הכנסת סטרוק ופרוש על החלטת נשיאות הכנסת  ▪  ח"כ מאיר פרוש: אני מעדיף בניה נוספת ביהודה ושומרון על פני ההכרה בירושלים כבירת ישראל

ח"כ ניר אורבך [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עופר עיני  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיכאלי: רכב פרטי - בתחתית סדר העדיפות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם מיכאלי נוסעת ברכב שרד רק ב ל"ת
רק בתפקיד?  |  19/10/21 11:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
התשואה המובטחת בת 5%, תעמוד על ריבית 5 שנתית צמודה למדד המחירים לצרכן, ונקבע כי ההצמדה למדד תיעשה אם הוא חיובי בלבד    גם בעת מעבר בין קרנות והתחשבנות בין קרנות, כספי החוסכים וזכויותיהם לא ייפגעו
עידן יוסף
כך דיווח לוועדה לביטחון פנים מנכ"ל המשרד לביטחון פנים תומר לוטן, והוסיף: בחצי השנה הקרובה נראה הישגים ב'הקרסת' ארגוני פשיעה. עד יולי 2022 אנו מצפים לסדרת הצלחות מבצעיות    יו"ר הוועדה: לא ייתכן שהמאבק בתאונות הדרכים אינו אחד מיעדי המשרד. אנשים נהרגים יום-יום בדרכים
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה: יבוטלו המחיר המרבי לשעת חנייה והאפשרות לתת חנייה חינם לתושבי הערים ברשויות בהן מעל 40 אלף תושבים    היו"ר ביטון: ההצעה לא תפתור את כל בעיית הפקקים, אך תסייע בהורדת עומסים מלב הערים ותאפשר חנייה חינם לתושבי הערים במרחב החיים שלהם
מירב ארד
כמו-כן יורד סף הזכאות לשר"מ מ-60% ל-40%    ח"כ רייטן מרום: "בעבודה מאומצת השגנו יחד הישגים חדשים ומשמעותיים עבור אוכלוסיות מגוונות"
עידן יוסף
חוק המטרו אושר בוועדה לקריאה שנייה ושלישית    תוקם ועדת ערר לפיצויים והיטל השבחה על מתחמי המטרו, מס מופחת על התחדשות עירונית, פיקוח הכנסת על השתתפות הציבור בעלויות המטרו    יו"ר הוועדה מלינובסקי: "ההצעה עברה בוועדה אינספור שינויים שיטיבו עם הציבור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il