X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

דרכון פורטוגלי הפך בשנים האחרונות לסמל סטטוס של ממש, לא מעט בזכות הליך מקל מטעם ממשלת פורטוגל. הממשלה העבירה בשנת 2005 תיקון לחוק שבמסגרתו ישראלים שמוכיחים כי הם צאצאים של אנוסי ספרד ופורטוגל, זכאים לקבל אזרחות, המקנה שורה ארוכה של יתרונות: מגורים ועבודה במדינה באופן חוקי, אפשרות להירשם ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה, הן בפורטוגל והן במדינות האיחוד האירופי, מעבר חופשי בין מדינות האיחוד וכן כניסה לארה"ב ללא צורך בהוצאת ויזה. מאז שעבר התיקון לחוק, עשרות אלפי ישראלים הצליחו לממש את זכאותם ובהתאם לכך לקבל את האזרחות והדרכון הנחשק. רובם הצליחו לעשות זאת בעזרתו של עורך דין שמתמחה בתחום וסייע בהנעת התהליך. כיצד גם אתם תוכלו לממש את הזכאות? אנחנו כאן עם כל הפרטים.
עלות הוצאת דרכון פורטוגלי - כל מה שרציתם לדעת
רגע לפני שנתחיל להסביר על אודות ההוצאות הצפויות לכם בנוגע להליך, חשוב להבין את העלויות. השאלה כמה עולה דרכון פורטוגלי היא שאלה נפוצה אך גם מורכבת. מדוע? ובכן, מדובר בעלות משתנה מאחד לשני מאחר שלכל ישראלי שמבקש לעבור את ההליך יש את המרכיבים האישיים במסגרת ההליך, כמו איתור מסמכים שעלול לקחת זמן, ובהתאם לכך גם מגלם שעות עבודה נוספות מטעם עורך הדין עמו אתם יוצרים קשר, לטובת המשך התהליך.
עם זאת, חשוב לדעת כי בשלב הראשון (עליו נרחיב בהמשך) לא תידרשו לשלם כסף כי מדובר בבדיקה מהירה המתבצעת במאגר השמות של הרשויות בפורטוגל. מעבר לכך, העלויות עצמן מגלמות היבטים שונים כמו תרגום מסמכים, תשלום אגרות ממשלתיות וכן תשלום שכר טירחה. עורך דין מקצועי יידע לנהוג כלפיכם בשקיפות מלאה וידאג ליידע אתכם לגבי התשלום עוד במעמד הפגישה הראשונית. לרוב, טווח המחירים נע בין 10,000-7,000 שקלים.
מהם השלבים להוצאת דרכון פורטוגלי?
שלב ראשון - בדיקת זכאות: בשלב הראשון עורך הדין עמו אתם בוחרים לעבוד יבצע בדיקה לגבי שם המשפחה שלכם, ויבדוק האם הוא מופיע ברשומות של הקהילה היהודית. לעיתים מדובר בהליך מורכב מאחר שגירוש יהודי ספרד ופורטוגל התרחש בשנת 1496 וחלק מהמשפחות שברחו למדינות רבות נאלצו לשנות את שם המשפחה. כדי לברר את הזכאות, מומלץ להגיע לפגישה עם כלל המסמכים המשפחתיים הכוללים, בין היתר, אילן יוחסין וכן מסמכים שיכולים לתמוך בכך שאתם אנוסי ספרד ופורטוגל. אם אכן נמצא כי שם המשפחה מופיע, תוכלו לעבור לשלב הבא. לרוב, השלב הראשון הוא השלב הפשוט והמהיר ביותר והוא נמשך בדרך-כלל כשלושה שבועות עד שלושה חודשים.
שלב שני - הגשת בקשה לקהילה היהודית: החוק קבע כי בסמכות הקהילה היהודית לאשר את נכונות המסמכים אותם אתם מגישים, כאשר הם מתורגמים על-ידי נוטריון (פעולה שעורך דין בעל הסמכת נוטריון יוכל לבצע או שיוכל לדאוג לביצוע הפעולה על-ידי נוטריון מוסמך אחר). נוסף על כך, תידרשו למלא מסמכים שונים אותם חשוב למלא בצורה מדויקת ונכונה. לכן, הליווי המקצועי מטעם עורך דין הוא הכרחי, בייחוד לאור העובדה כי מדובר בשלב שבו יש מגע עם הקהילה היהודית. עורך דין מנוסה יידע לסייע לכם בזמן מילוי הטפסים והגשתם במועד, מתוך מטרה לזרז את קבלת האישור העקרוני לטובת קבלת אזרחות.
שלב שלישי - בקשה לקבלת דרכון דרך הרשויות בפורטוגל: לאחר שקיבלתם אישור עקרוני ראשוני מהקהילה היהודית, השלב השלישי והאחרון הוא הגשת הבקשה לרשויות בפורטוגל. את הבקשה ניתן להגיש דרך שגרירות ישראל בפורטוגל הממוקמת בעיר תל אביב, כאשר במסגרת הבקשה אתם נדרשים לצרף את האישור העקרוני מטעם הקהילה היהודית לצד צילום תעודת זהות, תעודת יושר מטעם משטרת ישראל וכן תעודת לידה המתורגמת לפורטוגזית (שגם אותה יש לתרגם באמצעות נוטריון מוסמך). לאחר שסיימתם להגיש את המסמכים, תוכלו לקבל את הדרכון שלכם בפרק זמן של בין שמונה חודשים ועד לשנתיים לכל היותר.
מדוע כדאי להוציא את הדרכון כבר עכשיו?
הרשויות בפורטוגל מתמודדות עם עומס משמעותי, ולכן הליך של הוצאת דרכון פורטוגלי הפך ממהיר באופן יחסי לארוך. נוסף לכך, בשנים האחרונות החלו הרשויות בפורטוגל לבחון מחדש את ההקלות בהוצאת דרכון בעבור ישראלים, בעקבות לחץ ציבורי. בשל כך, רצוי כבר עכשיו להתחיל בהליך וליצור קשר עם עורך דין מקצועי שידע ללוות אתכם לכל אורך הדרך, כדי שגם אתם תוכלו לקבל ולממש את היתרונות הרבים הגלומים בסמל הסטטוס החדש - דרכון ואזרחות פורטוגלי.

תאריך:  19/10/2021   |   עודכן:  19/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il