X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
פיג'ו e-2008 [צילום: אלדר מנורי, קובי זוילי]
הכירו את רכבי הפנאי החשמליים הכי זולים בישראל
רוב הרכבים החשמליים בישראל מגיעים בתצורת קרוסאובר המועדפת על הקהל המקומי סקרנו עבורכם את הדגמים העממיים במחירים הנגישים ביותר כתב: בוריס רוזנר

פלח השוק שתופסים הרכבים החשמליים בישראל אומנם קטן, אך התחום צובר תאוצה הודות ליתרונות רבים, ביניהן עלות אחזקה נמוכה, חווית נהיגה חלקה ושקטה ושמירה על הסביבה.
היום כבר ברור לכולם שבשנים הקרובות נראה יותר ויותר מכוניות חשמליות על הכבישים. אם כבר החלטתם שהרכב החדש הבא שלכם יהיה חשמלי, סביר להניח שהוא יהיה קרוסאובר, אז באנו לעשות סדר בין הדגמים שמוצעים במחירים נגישים יחסית ומתחלקים לשלוש קבוצות מחיר וטווחי נסיעה.

קבוצה ראשונה - רכבי פנאי חשמליים במחירים של עד כ-140,000 שקלים

בקבוצה זו רכבי פנאי קומפקטיים במחיר נגיש אך עם טווח נסיעה רשמי מוגבל של כ-300 ק"מ ופחות מכך בתנאי אמת. רובם מיוצרים בסין, מה שמאפשר את מחירם הנגיש.
MG ZS EV (135-129 אלף שקלים, טווח נסיעה 263 ק"מ) הינו מחלוצי הרכב החשמלי בישראל והיה הרכב החשמלי הנמכר ביותר בשוק המקומי עד להגעת טסלה ששברה שיאים בנתוני המסירות בישראל. MG ZS EV מוצע בשלוש רמות אבזור לבחירה ומצויד במנוע בהספק 143 כ"ס ובסוללת 45.6 קוט"ש. הדגם אומנם מיוצר בסין, אך משווק גם באירופה וזכה לציון מרבי של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap, בין היתר הודות למערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.
סרס 3 (140 אלף שקלים, טווח נסיעה 301 ק"מ) הינו רכב סיני נוסף, המצויד במנוע בהספק 163 כ"ס ובסוללת 52.7 קוט"ש. הדגם מגיע ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת, בין היתר, גג שמש פנורמי, מושבי עור חשמליים עם חימום, מצלמות היקפיות, ומפתח חכם, אך ללא מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. הדגם לא נבחן על-ידי ארגון הבטיחות Euro Ncap.
יונדאי קונה EV (143 אלף שקלים, טווח נסיעה 305 ק"מ) הינו הדגם החדש ביותר בתת קבוצה זו ומציע טווח נסיעה ומחיר תחרותיים עם סמל של מותג מוכר ומבוקש בישראל. המידות מעט קטנות יותר ביחס לשני המתחרים הסיניים ולכן השימושיות מרשימה פחות. יונדאי קונה EV מצויד במנוע בהספק 136 כ"ס ובסוללת 39.2 קוט"ש. הדגם זמין ברמת אבזור אחת עשירה למדי הכוללת מגוון מערכות בטיחות אקטיביות. ליונדאי קונה EV ציון מרבי של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap.

קבוצה שניה - רכבי פנאי חשמליים במחירים של עד כ-165,000 שקלים
סיטרואןe-C4 [צילום: אלדר מנורי, קובי זוילי]

פיג'ו 2008e- (165 אלף שקלים, טווח נסיעה 320 ק"מ) הינו בין הדגמים הבודדים ברשימה זו המגיעים מאירופה ולא מאסיה. העיצוב מרשים, תא הנוסעים שימושי ואיכותי, וחווית הנסיעה שקטה ונעימה. פיג'ו 2008 נמכר בישראל בגרסאות בנזין ודיזל בעיקר, אך זמין גם בגרסה חשמלית עם מנוע בהספק 136 כ"ס וסוללה בקיבולת 50 קוט"ש. טעינת הסוללה אורכת חמש שעות בעמדה ביתית או 25 דקות בעמדה ציבורית מהירה. הסוללה מגיעה עם אחריות יצרן למשך שמונה שנים או עד 160 אלף ק"מ.
הגרסה החשמלית מגיעה ברמת אבזור פרימיום הבכירה הכוללת, בין היתר, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 10 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, מטען אלחוטי, ריפוד בד בשילוב עור, תאורת לד מלאה, מפתח חכם, בלם חניה חשמלי, חיישני חניה היקפיים, מגוון מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות וחישוקי 17 אינץ'. לפיג'ו e-2008 ציון מרבי של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap.
סיטרואן e-C4 (165 אלף שקלים, טווח נסיעה 351 ק"מ) החדש הפך ממשפחתית לרכב פנאי קופה אופנתי ומגיע אלינו עם מנועי בנזין ודיזל, אך גם בגרסה חשמלית עם יחידת הנעה בדיוק כמו של אחיו פיג'ו 2008e-. גם רמת האבזור והבטיחות דומה לאחיו פיג'ו e-2008 ולכן אנו לא מופתעים שגם המחיר זהה. עם זאת, מציע סיטרואן e-C4 נוחות נסיעה עדיפה משמעותית הודות למושבים משובחים ובולמי זעזועים הידראוליים פרוגרסיביים דו-שלביים.
אייווייס U5 (172-157 אלף שקלים, טווח נסיעה 410-400 ק"מ) מגיע ממותג סיני צעיר ומציע מידות גדולות וטווח נסיעה ארוך במחיר תחרותי הכולל עמדת טעינה ביתית. אייווייס U5 מצויד במנוע בהספק 204 כ"ס ובסוללת 63 קוט"ש. הדגם מגיע בשתי רמות אבזור כאשר הגרסה הבכירה מציעה אבזור עשיר למדי ביחס למחיר. למרות שהדגם מאובזר בשלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות ומיועד לשיווק באירופה, במבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap קיבל הדגם ציון נמוך של שלושה כוכבים בלבד.

קבוצה שלישית - רכבי פנאי חשמליים במחירים של החל ב-180,000 שקלים
יונדאי איוניק [צילום: אלדר מנורי, קובי זוילי]

קיה נירו EV (180 אלף שקלים, טווח נסיעה 455 ק"מ) הינו הגרסה החשמלית של רכב הפנאי המוכר. הרכב מצויד במנוע בהספק 204 כ"ס ובסוללת 64 קוט"ש. צריכת חשמל נמוכה יחסית מבטיחה טווח נסיעה שימושי של מעל 400 ק"מ בתנאי אמת. קיה נירו החשמלי מגיע בגרסת EX המציעה אבזור נוחות ובטיחות נדיבים. במבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap זכה קיה נירו בציון מרבי של חמישה כוכבים.
יונדאי איוניק 5 (217-190 אלף שקלים, טווח נסיעה 481-451 ק"מ) בנוי על פלטפורמה חשמלית ייעודית, בניגוד לרוב המוחלט של הדגמים המוזכרים בכתבה זו אשר בנויים על פלטפורמה המותאמת לשאת מנועי בעירה פנימית. לפלטפורמה ייעודית כזו יתרונות משמעותיים כגון מרווח פנימי גדול ביחס למידות החיצוניות, אפשרות לשאת סוללות גדולות יותר, חלוקת משקל אידיאלית ומרכז כובד נמוך.
העיצוב של יונדאי איוניק 5 לא שגרתי ומשלב בין רכב פנאי למשפחתית האצ'בק עם נגיעות רטרו-מודרניות. תא הנוסעים איכותי, שימושי במיוחד ומציג עיצוב אוורירי ומתוחכם. יונדאי איוניק 5 מצויד במנוע חשמלי בהספק 217 כ"ס ובסוללה בקיבולת 72.6 קוט"ש. הביצועים טובים אם כי לא מסחררים, ואיכות הנסיעה מרשימה עם בידוד רעשים מוצלח וריסון הולם.
הדגם משווק בשלוש גרסאות עם אבזור עשיר. כל רמות האבזור מצוידות במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות לרבות בקרת שיוט עם סייען בעומסי תנועה, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ומערכת מקורית למניעת שכחת ילדים ברכב. יונדאי איוניק 5 טרם נבחן במבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap, אך לאור ניסיונה הרב של יונדאי ואבזור הבטיחות העשיר, ניתן להניח שהדגם יגרוף ציון מרבי של חמישה כוכבים.

תאריך:  19/10/2021   |   עודכן:  19/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il