X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסלול חרום בטלפונים הניידים יינתן לכוחות ההצלה והביטחון כדי שבאירועים רבי-נפגעים לא יסבלו מניתוקים ומחוסר יכולת להוציא שיחות עקב העומס לחברות הסלולר יתאפשר לשווק שירותים אלה לגופי החרום
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל]

בעקבות קריסת הרשת באירועי חרום בהם קיים עומב על רשתות הסלולר, החליט משרד התקשורת לאפשר עדיפות ברשתות הסלולר לאנשי כוחות הביטחון וההצלה.
לחברות הסלולר יתאפשר לשווק שירותי PTT (Push To Talk) מתועדפים הכוללים (MCPTT Mission Critical Push To Talk) וכן שירותי (POC (PTT Over Cellular מתועדפים, לגופים הנותנים שירותים חיוניים לציבור במצבי חרום לאחר שימוע שנערך במשרד. השירותים יפעלו על גבי רשתות הסלולר המסחריות (דור 4 ודור 5), ויאפשרו לכוחות הביטחון וההצלה תקשורת יציבה במצבי חירום ועומסים חריגים על רשתות הסלולר, ובכך ישפרו את יעילותם ומהירות התגובה לטובת הצלת חיים ושלום הציבור.
עד היום הגופים המספקים שירותים קריטיים לציבור בישראל (משטרת ישראל, מגן דוד אדום, כבאות והצלה, פיקוד העורף ועוד) הקימו מערכות תקשורת מבצעיות על גבי תשתיות ותדרים ייעודיים כדי להשתמש בשיחות קוליות באמצעות מנגנון PTT. אולם עקב מחסור במשאב התדרים, והעלויות הגבוהות שנדרשות בהקמתן ותחזוקן של תשתיות יעודיות, מפעילים גופי החירום וההצלה מערכות טכנולוגיות מבצעיות שעושות שימוש בתשתית הסלולר המסחרית. במצב כזה, מתן עדיפות לגופי ההצלה והביטחון במצבי חירום היא מהלך חיוני.
כמו-כן, המשרד החליט לקבוע שיעור מרבי של 3% מסך המינויים על הרשת, כדי שלא יהיה חשש לפגיעה מהותית בשירות שניתן לשאר מנויי חברות הסלולר. כמו-כן, בשימוע הוגדר אופן אספקת השירות על-ידי חברות הסלולר ורשימת הגופים שיכולים לקבל את השירות, כפי שגובש בשיתוף עם רשות החירום הלאומית.
"במקרי חרום כמו פיגוע או אירוע רב-נפגעים", אמר שר התקשורת יועז הנדל, "כוחות הביטחון וההצלה צריכים לתקשר עם מי שנמצא בזירה ולקבל עדיפות ברשתות הסלולר. למדנו מאירועי עבר ואנחנו מתאימים את האסדרה למציאות בשטח. החלטנו לאפשר יצירת מסלול חירום לכוחות ההצלה בטלפונים הניידים כדי שבשעת חירום לא יסבלו מניתוקים ומחוסר יכולת להוציא שיחות עקב העומס, וזאת כדי להבטיח טיפול מהיר ומיטיבי לפצועים בשטח ולהציל חיים״.
מנכ"ל משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, הסבירה כי "תקשורת איכותית ויציבה של גופי הביטחון וההצלה קריטית ליעילותם ותפקודם בעת חרום. החלטנו לאפשר לחברות הסלולר לספק לגורמי הביטחון וההצלה שירותים קריטיים ועדיפות על גבי הרשת המסחרית במקרי חירום כדי להבטיח תפקוד מיטבי לטובת הציבור, תוך הימנעות מפגיעה מהותית ובשירות שניתן לשאר מנויי חברות הסלולר".

תאריך:  20/10/2021   |   עודכן:  20/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצב חרום: עדיפות סלולרית לאנשי ההצלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ראש המערכת לשעבר של וואלה נענתה לדרישותיו של ישועה, אם כי לעיתים ניסתה להתווכח איתו    טוענת שלא הייתה מודעת לעמדות הפוליטיות של אנשי המערכת והללו לא מילאו תפקיד בהחלטות העיתונאיות
מירב ארד
הגדלת הדיסריגארד לעניין קצבת נכות תעלה לשכר של כ-5,300 שקלים בחודש, בעלות של כ-4 מיליארד שקלים    אלכס פרידמן יוזם מאבק הנכים: "הקשישים אכן לא זוכים למענה מספק, אבל אנחנו צריכים לראות את הבשורות שהן היסטוריות"
מירב ארד
בהתייחסו למינוי היועמ"ש אמר: משרת היועמ"ש חשובה לשיטת המשטר שלנו, שינויים צריך לקיים בדרך קונסטרוקטיבית דרך שיש לה דיאלוג ציבור"    על פיצול התפקיד ואמר: "בסופו של דבר הדברים יתבצעו בתהליך מסודר ורציני וגם יגיעו לכאן"
מירב ארד
שרת החינוך ביקשה להאריך את תקופת העסקתם של נאמני הקורונה בבתי הספר היסודיים עד לתאריך ה-21.7.2022
יצחק דנון
ארפי ייעוץ עסקי והשקעות תובעת 5 מיליון שקל מ-צחי פינק, שהיה מנכ"ל אי.בר מים, בטענה למצגי שווא לפני שהשקיעה בחברה ושנטל לכיסו את רוב כספי ההשקעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il