X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

שעון נוכחות, המכונה לעיתים שעון זמן, מכונת כרטיסי שעון או מקליט זמן, הוא מכשיר המתעד שעות התחלה והסיום של העבודה על-ידי עובדים לפי שעה (או לעובדי שעות גמישות) בעסק כלשהו. בשעוני זמן מכאניים, הדבר הושג על-ידי החדרת כרטיס נייר, הנקרא כרטיס זמן, לתוך חריץ בשעון הזמן. כאשר כרטיס הזמן פגע בדף של איש קשר, בחלק האחורי של החריץ, המכונה הייתה מדפיסה מידע על יום ושעה (חותמת זמן) בכרטיס. כרטיס אחד או יותר יכולים לשמש כגיליון זמן או לספק את הנתונים למילוי כרטיס אחד. זה מאפשר לשעון הנוכחות לבצע רישום רשמי של השעות שעבד עובד, על-מנת לחשב את השכר שמגיע לאותו לעובד בסוף החודש.
שעוני הזמן החלו לאמץ בשנים האחרונות טכנולוגיה הנפוצה בטלפונים ובטאבלטים - המכונים 'שעונים חכמים'. שעוני הנוכחות החכמים והחדישים ביותר, מגיעים עם מסכי ריבוי מגע, תצוגות בצבע מלא, ניטור בזמן אמת אחר בעיות, רשת אלחוטית ועידכוני שידור שונים. חלק מהשעונים החכמים משתמשים במצלמות קדמיות כדי ללכוד שעוני עובדים כדי להרתיע עובדים מלרשום את חבריהם במקומם.
שעוני הנוכחות כיום מאפשרים למעסיקים ולעובדים שלל אפשרויות שונות לתיעוד הזמן בו היו נוכחים בעבודה, באמצעות טכנולוגיות חדשניות כמו זיהוי פנים, שעון נוכחות ביומטרי, שעון נוכחות סלולרי ושאר מערכי בקרת כניסה ויציאה מהעבודה.
ההיסטוריה של שעון הנוכחות
שעון זמן או שעון הנוכחות הראשון, הומצא ב-20 בנובמבר 1888 על-ידי וילארד לה גרנד בונדי, צורף מאובורן, ניו-יורק. הפטנט שלו משנת 1890, כלל רשומות זמן מכאניות. מערכת שעון הזמן פותחה תחילה עבור חנויות ומפעלים, כדי לעקוב אחר הזמן המשמש להשלמת עבודה כלשהי על-ידי עובדים. בתחילה הטכנולוגיה שעליה נשענו שעוני הנוכחות היתה, נייר פשוט אותו שעון הנוכחות היה מנקב באמצעות משיכת ידית שנלוותה לשעון הנוכחות.
בסוף המאה ה-20 החלו שעוני הזמן להתרחק מהמכונות המכאניות למערכות זמן ואלקטרוניקה המחוברות למחשב. העובד נרשם במערכת על-ידי החלקה של כרטיס פס מגנטי, סריקת ברקוד, קירוב תג RFID (זיהוי תדר רדיו) לקורא, הזנת מספר או שימוש בקורא ביומטרי. מערכות אלה מתקדמות בהרבה משעון הזמן המכאני, הן מאפשרות להפיק דוחות שונים, לרבות על עמידה בהוראת זמן העבודה האירופית ודוח גורמי ברדפורד.
עובדים יכולים גם להשתמש במערכת לבקשת חגים, להזין בקשות היעדרות ולצפות בשעות העבודה שלהם. ניתן להתאים אישית ממשקי משתמש ולהציע יכולות שירות עצמי חזקות. מכונות שעון זמן אלקטרוניות מיוצרות בעיצובים רבים על-ידי חברות בסין ונמכרות תחת מותגים שונים במקומות ברחבי העולם, עם תוכנות נלוות לחילוץ הנתונים ממכשיר שעון זמן יחיד או מכונות אחדות, ולעיבוד הנתונים לדוחות. ברוב המקרים הספקים המקומיים מציעים תמיכה טכנית ובמקרים מסוימים שירותי התקנה לשעוני הנוכחות הממוחשבים.
שעוני נוכחות לשיפור תפוקת העסק
הצגת שעון זמן (מערכת נוכחות עובדים) לעובדים יכולה להיות מאתגרת למעסיק. מנהלים עשויים לחשוש מתגובה שלילית פוטנציאלית של עובדים, אך אין באמת צורך לפחד. רוב העובדים רגילים לעקוב אחר נוכחותם בצורה כזו או אחרת מעבודותיהם הקודמות וחלקם יברכו על היוזמה שתאפשר להם לעקוב טוב יותר אחר השכר שמגיע להם. הטמעה של מערכת שעון נוכחות בעסק תשפר את תפוקת העסק לאין שיעור ותספק לכם ולעובדים שלכם דרך הוגנת ומדויקת למדידת נוכחות בעבודה.
החזקת מערכת זמן ונוכחות היא בעלת חשיבות רבה עבור כל חברה. היתרונות שלה למעסיק ניתנים לזיהוי בקלות:
  • עמידה בדרישות שונות בזמן העבודה
  • עיבוד מדויק של השכר
  • ייעול מאמצי הניהול
  • ניהול שעות נוספות
  • ניהול הפסקות
  • ניהול חופשים
  • פריון עובדים גבוה יותר
עם זאת, היתרונות לא תמיד ברורים לעובדים. אם לא נצליח להציג את שעון הזמן באור חיובי בהתחלה, בסופו של דבר אנו עלולים להיתקל בהתנגדות מצד העובדים. זה לפחות יאט את תהליך יישום הכלי, ובמקרים נדירים זה עלול להרוס את הפרויקט כולו. העובדים עלולים לתפוס את מערכת הנוכחות של העובדים רק כאמצעי שליטה, חוסר אמון ועבודה נוספת, שפוגעת בתרבות החברה. לכן על-מנת להטמיע את מערכת שעון הנוכחות בעסק שלכם, מומלץ קודם לקרוא לפגישה את כל המעורבים, המוקדשת אך ורק לנושא זה, ולדאוג להדגיש באותה פגישה את היתרונות של שעון הנוכחות עבור העובדים.
מומלץ להדגיש, כי שעון הזמן אינו קשור בשליטה או חוסר אמון, אלא בהגינות ובחיסכון בזמן לעסק ולעובדים.
כיצד לבחור שעון נוכחות לעסק
אכן כיום ישנו מגוון עצום של שעוני נוכחות שונים, אך כיצד בעלי עסקים ומנהלים יכולים לדעת מהו שעון הנוכחות המתאים ביותר, עבורם, עבור העסק שלהם ולעובדים שלהם. על-מנת לספק פתרונות לכל סוגי העסקים, המגוון של שעוני הנוכחות הקיימים כיום בשוק, מספק מענה לסוגים שונים של עסקים. אז איך בוחרים שעון נוכחות לעסק?
תחילה עליכם לשאול את עצמכם, איזה סוג של רמת מדידה אתם דורשים מהנוכחות של העובדים שלכם. האם אתם זקוקים לשעון נוכחות ביומטרי. שעוני זמן ביומטרי הן מערכות זמן ונוכחות מתקדמות יותר. במקום להשתמש במפתח, קוד או שבב לזיהוי המשתמש, הם מסתמכים על תכונה ייחודית של המשתמש, כגון: הדפסה ביד, טביעת אצבע, וריד אצבע, וריד כף היד, זיהוי פנים, קשתית העין או רשתית. המשתמש יסרוק את התכונה שלו (כף היד, הרשתית ועוד) לתוך המערכת.
קוראים ביומטריים משמשים לעיתים קרובות יחד עם מערכת בקרת כניסה, המעניקים למשתמש גישה לבניין, ובמקביל משעונים אותם ברישום השעה והתאריך. מערכות אלה מנסות גם לצמצם הונאה כגון "שעון חברים". בשילוב עם מערכת בקרת כניסה הם יכולים לסייע במניעת סוגים של הונאות כגון החתמת השעון עבור עובדים שאינם נוכחים. שעוני נוכחות ביומטריים מתאימים יותר לעסקים בעלי עובדים רבים או לעסקים עם צרכי סודיות מסוימים.
בנוסף, קיימים שעוני נוכחות המבוססים על תוכנות לזיהוי פנים שעושים שימוש בטכנולוגיה דומה לשעונים הביומטריים.
סוג שעונים נוסף הינו שעוני נוכחות של כרטיסים מגנטיים. כרטיסים מגנטיים מאפשרים למעסיקים ולעובדים דרך יעילה לעקוב אחר הנוכחות בעבודה, באמצעות כרטיסים אותם מעבירים העובדים ביציאה והכניסה ממקום העבודה.
סוג נוסף של שעוני נוכחות הם שעוני נוכחות באמצעות אפליקציה ייעודית בפלאפון של העובדים, המאפשרת בקרה נוחה וידידותית עבור העסקים והעובדים.
על-מנת לבחור בסוג המתאים ביותר לעסק שלכם, מומלץ להתייעץ עם מומחים, כמו חברת ZBM, המתמחה במכירה והתקנה של שעוני נוכחות שונים לעסקים, מרפאות ועוד. צוות היועצים של זי בי אם, עומדים לרשותכם וישמחו לענות לכל שאלה ולעזור לכם למצוא את שעון הנוכחות המתאים ביותר עבורכם.
שעוני נוכחות לעסק רק בחנות המקוונת של ZBM
התקנה של שעון נוכחות בעסק יכולה לתרום רבות לתפוקה וליעילות העבודה בעסק שלכם. בזכות ההתקדמות הטכנולוגית ניתן כיום לבחור ממגוון עשיר של שעוני נוכחות שונים, משעוני נוכחות ביומטריים, אפליקציות כרטיסים מגנטיים ועוד. בחנות המקוונת של ZBM תוכלו למצוא את מיטב שעוני הנוכחות הקיימים בשוק הבינלאומי. ולבחור מתוכם את שעון הנוכחות המושלם עבורכם. בנוסף לכך, תוכלו למצוא בחנות המקוונת תוכנות לניהול שעוני נוכחות, שיוכלו לחבר את שעון הנוכחות למחשב ולאפשר לכם שליטה ובקרה אופטימאלית על זמן הנוכחות של העובדים.

תאריך:  20/10/2021   |   עודכן:  20/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il