X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדמיית פקק תנועה [צילום: יח"צ נתיבי ישראל]
בדרך לקריאה שנייה ושלישית
ישום חוק מס הגודש נדחה בשנה
במסגרת דיון ועדת הכספים שהסתיים לאחר השעה 1 בלילה, הוכנסו מספר שינויים לטובת הציבור, בראשם דחיית כניסת המתווה לתוקף למרס 2025 על-מנת לוודא שיועמד מלוא המענה הנדרש מצד התחבורה הציבורית המוניות המיוחדות ישלמו 50% ומוניות נגישות יקבלו פטור וכך גם תושבי אזור הגודש שיכנסו ויצאו מאותו אזור בתוך חצי שעה תושבים שיגיעו למרכז לשם טיפול רפואי יהיו זכאים להחזר מלא מקופות החולים

מעט אחרי השעה אחת בלילה (יום ו', 22.10.21) סיימה ועדת הכספים את הכנתו לקריאה שנייה ושלישית של פרק מס הגודש בגוש-דן. הדיון החל בשעות אחר-הצהריים ובמהלכו הוכנסו מספר שינויים לטובת הציבור, בראשם דחיית כניסת המתווה לתוקף בשנה - למרס 2025 על-מנת לוודא שיועמד מלוא המענה הנדרש מצד התחבורה הציבורית. עוד נקבע כי המוניות המיוחדות ("ספיישל) ישלמו 50% מסכום המס, מוניות נגישות יהיו פטורות מתשלום, כי תושבים שיגיעו לאזור לשם טיפול רפואי יהיו זכאים להחזר מלא מקופות החולים, וכי ייקבע בתקנות שתושבי אזור הגודש שיכנסו ויצאו מאותו אזור בתוך חצי שעה, יהיו פטורים מתשלום, על-מנת לאפשר להם מרקם חיים בסיסי.
במסגרת החקיקה המוצעת, מס הגודש יכנס לתוקף ב-1 במרס 2025, כאשר שרי האוצר והתחבורה יוכלו לדחות את החלת הרפורמה בשנה אחת. במקביל, תקודם תוכנית חומש להרחבה משמעותית של התחבורה הציבורית ותשתיותיה, תוך מתן דגש למענים הנדרשים נוכח הטלת אגרת הגודש.
תאריך התחילה נדחה לבקשת ח"כ ולדימר בליאק ובהסכמת הוועדה לאחר שבנוסח המקורי הוא נקבע למרס 2024. בליאק נימק את בקשתו בכך שספק אם התשתית התחבורתית שאמורה לתת מענה לצרכים שתוליד אגרת הגודש במסגרת תוכנית החומש, תבשיל מספיק עד לתאריך שנקבע בתחילה.
המהירות תשפיע על התעריף
האגרה תשולם בעת כניסה ל-3 טבעות בגוש-דן, שבמרכזן אזורי התעסוקה בעיר תל אביב, כאשר הטבעות מכילות את הכבישים הראשיים המובילים לערים באזור: חציית הטבעת החיצונית לכיוון מרכז הגודש בשעות 06:30 עד 10:00 תעלה 5 שקלים וחציית הטבעות האמצעית והפנימית תעלה 10 שקל בשעות אלה. בשעות אחר-הצהריים - 15:00 עד 19:00 - בחציית הטבעות ממוקד הגודש לכיוון הטבעת החיצונית, יעמוד התעריף על מחצית מהסכומים הנ"ל, והתקרה היומית תהיה 37.5 שקל.
כן קובע החוק כי המהירות הממוצעת בשעת הגודש תשפיע על התעריף הנגבה מהציבור, כאשר אם מהירות הנסיעה הממוצעת בשנה מסוימת תהייה נמוכה מהמהירות הממוצעת בשנת הבסיס (השנה שקודמת להפעלת המתווה) ב-עד 5 קמ"ש, יעלו סכומי המס ב-7.5% ואם היא נמוכה ביותר מ-5 קמ"ש, יעלו סכומי המס ב-15%. אם המהירות תהייה גבוה יותר בעד 5 קמ"ש לעומת שנת הבסיס, יעלו הסכומים ב-7.5%. אם המהירות הייתה גבוה בין 5 ל-10 קמ"ש לעומת שנת הבסיס, לא ישתנה התעריף. אם המהירות גדלה ב-10 עד 15 קמ"ש, יופחת שיעור המס ב-7.5%, בעליית מהירות של 15%, יופחת השיעור ב-15%.

אומדן השפעות הגודש בנמלי ישראל על הפעילות הכלכלית במשק / סקירה
כתוצאה מהגודש בנמלי הים נגרם נזק ממשי למשק הישראלי, כאשר יבואנים ויצואנים מדווחים על עיכובים משמעותיים בשילוח סחורות, הנושאים בצדם עלויות. לצד העלויות הישירות קיימת גם פגיעה במוניטין ובמדדי תחרותיות של ישראל, שתלך ותחמיר ככל שיתארך מצב זה. בצד היבוא הצריכה הפרטית עלולה להיפגע, והמשק ניזוק גם מהעיכוב בהגעת תשומות לתעשייה ולחקלאות, המפחית את התפוקה ויוצר לחצים אינפלציוניים (11 עמ')
התכנית להפחתת הגודש בגוש דן - הצגה בוועדת הכספים / מצגת
מצגת בעניין אגרת הגודש שהוצגה לוועדת הכספים ב-30.9.21 (16 עמ')
התכנית להפחתת הגודש בגוש דן / מצגת
מצגת ובה נתוני נתיבי איילון לעניין גבולות הטבעות (16 עמ')
גודש התנועה בכבישי ישראל - ניתוח המצב וגיבוש פתרונות להקלה / דוח
עבודת הצוות ודו"ח זה בעקבותיה בוצעו בהוראת שר התחבורה והבטיחות בדרכים בפורום בטיחות מיום 07.6.17 בראשותו, כדלקמן : "עומסי תנועה השר הנחה להקים צוות היגוי בשיתוף משטרת ישראל, החברה הלאומית לדרכים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שתמפה את אזורי העומס וגודש התנועה בכבישי ישראל . הצוות יגיש המלצות על ניתוב עומסי התנועה, שימוש באמצעים טכנולוגיים להפחתת העומסים והמלצות בקשר לשיפור תשתיות במטרה להקטין את העומסים . הצוות יגיש את המלצותיו בתאריך 07.9.15. בראש הועדה יעמוד מינהל היבשה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים . השר הנחה כי בפורום הבטיחות הבא יוצגו חברי הצוות ובפורום הבטיחות שלאחר מכן יוצגו דרכי עבודתם לצורך גיבוש המלצותיהם . אחריות: מינהל יבשה ." לצורך זה הוצא כתב מינוי (ראו בנספח א ) ' אשר כלל גם הסבר על אופן פעולת הצוות . הגופים הציגו אלה בפגישות. 27.8.07 ו - 6.8.07 ,24.7.07 בתאריכים פעמים 3 התכנס הצוות האחראים את עיקרי פעולותיהם בתחום מיפוי הגודש, ניהול התנועה והקטנת הגודש (ראו סיכומים בנספח ב ).' כמו כן הועלו, נדונו ולובנו הצעות ורעיונות להקלת הגודש בהיבטים וכווני פעולה שונים . כולם רוכזו, מוינו ונוסחו בדו"ח זה – לקראת אפשרות של המשך פעילות למימוש (34 עמ')
פטור לאופנועים ולתחבורה ציבורית

התחבורה הציבורית תהיה פטורה מתשלום, כך גם מוניות השירות וכלי רכב עם תג נכה. כך גם רכבי ביטחון. אופנועים יהיו פטורים לאחר שהחוק המוצע שונה לדרישת הוועדה. רכב מסחרי מעל 12 טון יחויב בכפל תשלום ולא תחול עליו מגבלת החיוב היומית. לעניין המוניות המיוחדות (ספיישל), קבעה הוועדה כי לאור כך שהן אמצעי תחבורה משלים לתחבורה הציבורית, ומנגד הן יוצרות גודש, תעריפן יקבע על מחצית התעריף, אך ללא תקרת הגבלה יומית, כאשר העלויות יוכלו להיות מושתות על הנוסע. לצד כך נקבע פטור למוניות נגישות.
עוד נקבע כי רכבי גרר יהיו פטורים ממס. לעניין תושבים המגיעים לקבל שירותי רפואה, יתבצע החזר כספי מלא למקבל השירות מול קופות החולים, כאשר האוצר התחייב לממן זאת.
לעניין זקיפת הטבה בשכר עובד שכיר במקרה שמעסיקו משלם עבורו את אגרת הגודש, לדרישת הוועדה נקבע כי נסיעות לצורכי עבודה, דוגמת נסיעה למתן שירות ללקוח, לא יחויבו בזקיפת הטבה בשכר העובד. נסיעה אל מקום העבודה וממנו תחויב בזקיפת הטבה.

התקנות - חצי שנה לפני הישום

עוד נקבע במסגרת החוק, כי על שר האוצר יהיה לתקן תקנות חצי שנה לפני כניסת המתווה לתוקף, אשר יסדירו מצב במסגרתו אדם שיצא ונכנס מאותו אזור בטווח של עד חצי שעה, לא יחויב המס. זאת על-מנת לאפשר לתושבי אזור הגודש חופש תנועה לשם צורכי חיים בסיסים.
לצורך מעקב ובקרה נקבע כי שינוי גבולות טבעת, סכום המס ושעות הגודש ייעשה באישור ועדת הכספים. עוד נקבע, לדרישת הוועדה, כי שר האוצר ושר התחבורה ידווחו לוועדת הכספים ממרס 2023 בכל שנה, על התפתחות טכנולוגית לניטור רציף, מחקר השוואתי ממדינות העולם לגביית מס גודש, ונתונים נוספים, זאת על-מנת לבחון האם ישנם אמצעים מתקדמים יותר לגבייה יעילה ומדויקת יותר של אגרת הגודש. עוד נדרשו המשרדים לדווח על ההשקעה בפיתוח תחבורה ציבורית בישראל, תדירות והקמת תשתיות תחבורה ונתונים נוספים לעניין התחבורה בישראל מיום תחילת החוק ומדי שנה, זאת על-מנת לעקוב אחר התפתחות התחבורה הציבורית לקראת כניסת מס הגודש לתוקף.
באוצר העריכו על בסיס ניסוי שביצעו כי האגרה תפחית את הגודש בגוש-דן בכ-30%, כאשר הכנסות מהאגרה, מוערכות ב-1.3 מיליארד שקל בשנה מלאה. במסגרת החוק נקבע כי 700 מיליון שקל מסכום זה ייועדו לשיפור הפעלת שירותי התחבורה הציבורית.
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, סיכם את הדיון: "זהו חוק מורכב מאוד. עבדנו עליו במשך ארבעה-חמישה דיונים, וקיימנו עוד הרבה מאוד פגישות עבודה מסביב. היה לאורך כל הדרך דיון ענייני מאוד ורציני. הבנו שהמודל לא מושלם אבל זה צעד מאוד משמעותי קדימה לעניין התחבורה בישראל, והכנסנו כמה תיקונים חשובים לגבייה נכונה יותר לעובדים, לרכבים דו-גלגלים, למוניות, מוניות נגישות, לחולים וכן ניסוחים שונים, כאשר חברי הכנסת תרמו לאורך כל הדרך. עכשיו נקווה שהחוק יצליח ויכנס לתוקף, ונוריד לאחר מכן את המחירים כי הגודש יעלם מהכבישים".

תאריך:  22/10/2021   |   עודכן:  22/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישום חוק מס הגודש נדחה בשנה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא יאומן הטמטום של הממשלה
בני בנקר  |  23/10/21 09:55
2
למה
לגרש את אוכל הכלב  |  23/10/21 14:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
המשנה ליועהמ"ש, קמיניץ: "גם כשרות שתאושר ע"י שלושה רבנים ולא ע"י הרבנות הראשית תהיה רשאית להתמודד במכרזים ממשלתיים"    עו"ד קמיניץ דחה את הטענה שהאפשרות שרבני ערים יוכלו לתת כשרות בכל מקום עוד בתקופת המעבר תפגע בתחרות    ח"כ מעוז חשף: מטרת התוספת הקטנה בכתב יד - "לחץ על השר ועל הרבנות"
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה את פרקי התקינה והאנרגיה ברפורמת הייבוא, ותהליכים יקוצרו ויותאמו לתקינה האירופית    בכך סיימה הוועדה את אישור כלל פרקי הרפורמה שצפויה לחסוך למשק כ-5-6 מיליארד שקל בשנה    שרת הכלכלה ברביבאי: לקראת יוני הרפורמה תצא לדרך ובמקביל נמשיך לבחון הרחבתה
מירב ארד
הרפורמה תאפשר יבוא במסלול מקל וצפויה להיכנס לתוקף בעוד כשנה    שנה לאחר תחילת החוק יוכל שר הבריאות להרחיב את הרשימה למוצרים נוספים ואף להרחיב את רשימת המדינות
מירב ארד
באשר לסוגיה האירנית אמר: "אם אירן מקבלת עכשיו דרך חופשית להגיע לארסנל גרעיני עם עשרות פצצות המכוונות - זה מסכן את העתיד שלנו"
מירב ארד
סילמן: "נביא את הנושא הזה על סדר היום במטרה לעבור ממנגנון מסורבל לתוכנית אסטרטגית סדורה"    פרופ' אש: "לא ניתן שבתי החולים יפגעו ולמסינים שנצטרך להוסיף לתקציב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il