X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המידע והמסמכים הוגשו ע"י גבריאל מירלשווילי לעו"ד נדב לב, המנהל המיוחד לנכסיו של מירלשווילי על-פי המידע הטעון בדיקה ואימות ע"י רשות המיסים, מירלשווילי אכן הזרים לקבוצת ראדקו 15.5 מיליון דולר, אך בספרי ראדקו נרשמו רק 3.6 מיליון דולר המנהל המיוחד מוסמך לבדוק מידע חדש ולשנות את ההסדר שנחתם במסגרת תיק פש"ר וקיבל אישור בית המשפט
▪  ▪  ▪
יצחק רפאלי, יו"ר החברה [צילום: מתוך אתר ראדקו]

קבוצת ראדקו שבשליטת יצחק רפאלי, נשיא ומייסד, ורפאל רפאלי, מנכ"ל, מסרה לבית המשפט דיווחים כוזבים ובכך שיבשה את הליכי המשפט וגרמה לעיוות דין נגד גבריאל מירלשווילי ולחיובו בתשלום מיסים בסכומי עתק. כך טען גבריאל מירלשווילי במסמכים שהגיש לבית המשפט, וכן בפנייתו אל עו"ד נדב לב, המנהל המיוחד לנכסיו של מירלשווילי.
מירלשווילי הצטרף כמשקיע בשנים 1998-1996 לקבוצת ראדקו לשם רכישת קרקעות בשכונת ברנע, אשקלון. באותה תקופה הוא נחשב לאיל הון גדול והחזיק בנכסים בהיקף מאות מיליוני דולרים. במסגרת זו הוא הזרים לטענתו כ-15.5 מיליון דולר בהלוואות, ועוד כ-10 מיליון דולר באמצעות בני משפחתו, לרבות מצד רעייתו. ראדקו השקיעה לדבריו 5 מיליון דולר בלבד.
למרות השקעותיו הגדולות יחסית לשותפיו - בספרי החברה נרשמו לזכותו הלוואות בעלים לצרכי השקעה בהיקף 3.6 מיליון דולר בלבד. מירלשווילי מאשים את שותפיו לשעבר במרמה ובתחבולה. לחיזוק טיעוניו הוא הציג מסמך שנערך כפי הנראה בסביבות שנת 2000 שהתגלה במשרדו של מנהל הכספים של ראדקו, המתעד לטענתו העברות כספים בסכום של 13.5 מיליון דולר שהעביר לקבוצת ראדקו (שני מיליון דולר נוספים הועברו בהמשך).
השותפות התפרקה
במשך כ-15 שנים התנהלו הצדדים משרד משותף. בעקבות סכסוך ביניהם, ולאחר שמירלשווילי ירד מנכסיו, נפרדו הצדדים בהסדר שערכו ביניהם. ראדקו לא קיימה את ההסדר. רק השנה (2021) נאלצה ראדקו להתכנס להסדר משפטי חדש עם המנהל המיוחד, עו"ד נדב לב. בגין ההשקעה שנרשמה בספרים (3.6 מיליון דולר) ופירותיה הסכימה משפחת רפאלי לשלם, במסגרת הסדר, סכום של 43 מיליון ש"ח. ההסדר הכולל ריבית נחתם למורת רוחו של מירלשווילי ותחת איום להכריז עליו פושט רגל, וזאת לאחר תקופה ארוכה שבמהלכה דרש לקבל החזר וריבית ופירות בגין השקעתו המלאה, קרי: בגין השקעות בסך 15.5 מיליון דולר. המדובר בסכומי עתק המסתכמים בעשרות רבות של מיליוני דולרים.
מירלשווילי נתקל בקשיים. כדי להוכיח את טיעוניו - במיוחד מחמת טקטיקת ההסתרה מצד רדאקו ומשפחת רפאלי - הוא נדרש להציג אסמכתאות, שלא היו בידיו. והנה, לאחר עבודה מאומצת שנמשכה שנים שוחזרו פעולות פיננסיות והעברות שבוצעו. ראיות חדשות התגלו.
המידע שהתגלה
בפנייתו אל המנהל המיוחד ציין מירלשווילי, כי על-פי סעיף 7.4 להסדר הנושים רשאי המנהל המיוחד לבצע שינויים בהסדר, ולדרוש מראדקו החזר מלא של הכספים שהשקיע וכן ריבית ופירות ההשקעה - לפי 15.5 מיליון דולר, ולא רק 3.6 מיליון דולר במחירם הריאלי, כפי שסוכם בהסדר. לחיזוק טיעוניו הציג מירלשווילי שורה של מסמכים, המעידים על כספים שהוזרמו לראדקו, ולא נרשמו. כך לדוגמא:
  • ביום 28.08.98 הזרימה חברת Eurolmpex סכום של 591 אלף דולר לקבוצת ראדקו;
  • ביום 09.09.98 הזרימה חברת Eurolmpex סכום של 480 אלף דולר לקבוצת ראדקו;
  • ביום 18.08.98 הזרימה קרן ST Pete Blagotvoritelni סכום של 549 אלף דולר לקבוצת ראדקו.
הסכומים הנ"ל לא נרשמו כדבעי, כאמור, בספרי ראדקו, ולא נזקפו כהשקעה לזכות מירלשווילי ו/או לזכות מי מאנשיו או בני משפחתו. מירלשווילי רואה במסמכים ובכספים שהועברו הוכחה ניצחת, המעידה על פיברוק הדוחות בראדקו ועל גזילת כספו ושיבוש מהלכי חקירה ומשפט.
יצחק ורפאל רפאלי נמנעים ממתן תגובה עניינית
יצחק רפאלי ורפאל רפאלי התבקשו על-ידי News1 להשיב: מדוע נרשמו בספרי ראדקו רק 3.6 מיליון דולר לעומת 15.5 מיליון דולר שהועברו כנטען לראדקו. כמו-כן הם התבקשו להתייחס לחשדות כלפיהם, לפיהם ביצעו רישומים כוזבים בספרי החברה והונו את מירלשווילי. דא-עקא, במקום להגיב עניינית לעובדות הנטענות, ועל-אף שניתנה להם השהות להגיב כדבעי, הם בחרו בהכפשת מירלשווילי.
בתגובתם שלהלן טוענים יצחק ורפאל רפאלי, בין היתר, כי גבריאל מירלשווילי מנסה בשנים האחרונות, פעם אחר פעם, באותה הדרך ובאותה השיטה, לפגוע בהם ובחברה "אותה אנו מובילים בהצלחה". "הוא עושה זאת במנותק מהאמת, בניגוד לעובדות ולמרות הסכם פשרה שנחתם איתו לפני ספר שנים וכובד על-ידנו".
בתגובתם הם טוענים עוד, כי בתי המשפט בישראל בחנו את הטענות המועלות ע"י גבריאל מירלשווילי ודחו אותן לחלוטין. "אם יש למר גבריאל מירלשווילי מידע כלשהו כנטען, עליו לנהוג כאזרח טוב והוא מוזמן להפנות אותו למשטרת ישראל, לרשויות המס ולכל גורם רשמי אחר".
עוד נאמר בתגובתם: "כידוע, בתי המשפט קבעו את שלהם ואין לנו כל כוונה להיגרר אחר התנהגות פסולה ולא מובנת זו המלווה בניסיונות ליזום נגדנו כתבות שליליות כפי שנעשה כבר בעבר באתרכם ואנו מתמקדים בעשייתנו ובקידום יעדי החברה לטובת לקוחותיה".
המידע טעון בדיקה או חקירה
המידע המובא לעיל, לרבות תגובת רפאלי, טעון בדיקה ואימות על-ידי הרשויות החוקרות ובמיוחד על-ידי רשות המיסים, גם לאור החוק לאיסור הלבנת הון. בדיקה רצינית ומעמיקה לא נעשתה, על-אף שמדובר עתה בחברה גדולה, שרק לאחרונה כרתה שותפות עם בנק המזרחי בתחום נדל"ן.
למידע המבוסס על מסמכים וראיות נוספות ניכרת השלכה רחבת היקף לגבי חבויות המס שנקבעו בשנה-שנתיים האחרונות למירלשווילי (שחויב בגין רווחים גבוהים יחסית להשקעתו האמיתית), וכן לגבי מידת האמינות שיש ליחס לדוחות קבוצת ראדקו - דוחות בהם לא נכללה מלוא ההשקעה מצד מירלשווילי.
המידע טעון בדיקה/חקירה גם מצד משטרת ישראל, שכן מסמכים שהתגלו באחרונה מחזקים את השאלה: האם אנשי ראדקו אכן מסרו לבית המשפט מידע כוזב, שגרם לשיבוש חמור בהליכי המשפט - לרעתו של שותפם בעבר, גבריאל מירלשווילי.

המסמך שהתגלה - סכומי ההלוואות שהעניק גבריאל מירלשווילי לקבוצת ראדקו
תאריך:  22/10/2021   |   עודכן:  07/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מידע ומסמכים מעלים חשש כלפי ראדקו לרישומים כוזבים ושיבוש מהלכי משפט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
יהודה בן-חמו הורשע שנטל לעצמו ולמקורביו תווי קנייה בסך 250,000 שקל, אשר נתרמו לצורך חלוקה למקורבים לקראת החגים    הורשע גם שקידם את ענייני הנדל"ן של חברו רפי כחלון
עידן יוסף
עובדי ציבור בעלי משרה בכירים ברכבת ישראל, בעיריית טירת הכרמל ובמשרד הבינוי והשיכון חשודים בביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פקודת מס הכנסה ומע"מ
איתמר לוין
קובעת שלוש עילות המאפשרות למדינה להגיש תביעה אזרחית לקבלת כספי שוחד ממי שהורשע בלקיחתם: עשיית עושר ולא במשפט, אין חוטא יוצא נשכר והפרת חובת האמון    קרא: יש להעדיף את עילת "אין חוטא יוצא נשכר", אם כי להפעיל אותה רק במקרים חמורים    מפקח במינהל האזרחי חויב להחזיר 50,000 שקל
עידן יוסף
חשד למעורבות בעבירות של מתן שוחד, לקיחת שוחד, קבלת שלושה נעצרו, בהם עובד ציבור בכיר באגודה, ושמונה נוספים עוכבו לחקירה בחשד להעדפת קבלנים    החשדות: קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים והלבנת הון
איתמר לוין
מוסר לבג"ץ שהוא מקציב 60 יום להסדר עם חיים כץ, הן בנוגע לקשריו עם איש שוק ההון מוטי בן-ארי והן בעבירות המס החמורות המיוחסות לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il