X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מימין: יהודית גריסרו, אבי אדרי, ארנון בר-דוד ושרון בן יצחק [צילום: אגף הדוברות בהסתדרות]
הבראה נוספת בחברה התעופה
נחתמו הסכמי פרישה מרצון לעובדי אל-על
במסגרת ההסכמים עתידים לפרוש מרצון עד 50 עובדים קבועים במגזר התחזוקה וההנדסה, ועד 250 עובדים קבועים במגזר המנהלי לכל עובד תוצע תוכנית פרישה המתאימה לנתוניו האישיים במסלול פיצויים מוגדלים או במסלול פנסיה מוקדמת בנוסף, יוענק בפעם הראשונה סיוע מיוחד לעובדי אל על ששוהים עדיין בחל"ת - בסכום זהה לממוצע של דמי הביטוח הלאומי שקיבלו עד כה

ההסתדרות, אל על וועד החברה חתמו (יום א', 24.10.21) בבית ההסתדרות בתל אביב על הסכמים קיבוציים מיוחדים ליישום תוכנית פרישה מרצון לעובדי חברת התעופה וסיוע לעובדים שעדיין בחל"ת.
ביולי 2020, בעקבות משבר הקורונה, נחתם בין ההסתדרות, ועדי העובדים וחברת אל על הסכם קיבוצי ליישום תוכנית הבראה בכלל מגזרי החברה. לנוכח הימשכות המשבר שפגע בחברות התעופה בכלל, ובאל על בפרט, נדרשת כעת החברה לבצע פעולת הבראה נוספת.
ההסכמים שנחתמו היום, לאחר מו"מ ארוך ומורכב, יחולו על עובדים קבועים עם ותק של למעלה מ-10 שנות עבודה באל על - במגזר המנהלי ובמגזר התחזוקה וההנדסה.
במסגרת ההסכמים עתידים לפרוש מרצון, בתהליך מדורג, עד 50 עובדים קבועים במגזר התחזוקה וההנדסה, ועד 250 עובדים קבועים במגזר המנהלי. אחרון הפורשים יסיים את עבודתו עד 28.2.2022.
לכל עובד תוצע תוכנית פרישה מרצון המתאימה לנתוניו האישיים, באחד משני מסלולי פרישה הקבועים בהסכם - מסלול פיצויים מוגדלים או מסלול פנסיה מוקדמת, כשבמסגרת מנגנון הליך הפרישה המדורג שהוסכם בין הצדדים, כל עובד יקבל סימולציה אישית ומותאמת לנתוני הפרישה המוצעים לו. לאחר מכן תהיה לו הזדמנות לחזור בו מבקשתו להיכלל בתוכנית הפרישה מרצון.
בנוסף, נחתם הסכם ייחודי שמעניק סיוע לעובדי אל על שנמצאים עדיין בחל"ת עקב משבר הקורונה. זאת לאחר שהחודש הפסיקה המדינה את תשלום דמי האבטלה לעובדים בני 45 ומעלה השוהים בחל"ת. ההסכם שנחתם בין ההסתדרות, הוועדים וחברת אל על יהיה בתוקף באוקטובר-דצמבר 2021, ויחול על עובדים קבועים השוהים למעלה מ-10 שנים בחברה, שוהים בחל"ת במועד חתימת ההסכם, אינם מועסקים במקום אחר ולא זכאים לקבלת דמי אבטלה מביטוח לאומי.
סכום הסיוע שיוענק לעובדים יהיה שווה לסכום (ברוטו) הממוצע של דמי ביטוח לאומי שקיבל כל עובד בהתאם לנתוניו האישיים בתקופות הקבועות בהסכם, וייקבע בהתאם למנגנונים הקבועים בו.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הבטחתי בתחילת משבר הקורונה שאעשה הכל למען הצלת חברת אל על שמהווה נכס אסטרטגי חשוב למדינת ישראל. מאז פרוץ המשבר ההסתדרות פועלת באופן נמרץ לשמור על הביטחון התעופתי של ישראל, לשקם את הענף ולהציל את החברה. ההסתדרות העבירה עד כה למעלה מ-10 מיליון שקל כדי לאפשר את הסכמי ההתייעלות באל על. הסכמי הפרישה מרצון ומענק הסיוע לעובדי אל-על הנמצאים בחל"ת, עליהם אנחנו חותמים היום, הם רובד חיוני בדרך להשגת היעד הזה".
מנכ"ל אל על אביגל שורק: "ההסכם הוא צעד חשוב בתוכנית הרחבה שלנו לחילוץ אל על מההשלכות הקשות של משבר הקורונה, וליישם אסטרטגיית צמיחה בצד הקורונה. חשוב לי לציין כי מדובר בצעד לא קל עבור כל הצדדים - אך הוא משקף את הרצון של כולנו להעלות את החברה לפסים של הבראה וביטחון כלכלי, לטובת כלל מחזיקי העניין".

תאריך:  24/10/2021   |   עודכן:  24/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחתמו הסכמי פרישה מרצון לעובדי אל-על
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מונתה לתפקיד המשנה ליועמ"ש לממשלה    יוליס משמשת כיום כראש אשכול נדל״ן במשרד המשפטים. בתפקידה הנוכחי אחראית על חוקי תכנון ובניה ונדל"ן
איציק וולף
סילמן לא הכחישה בתחילה את הדיווח שלפיו היא בוחנת מעבר ממפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט למפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד    "אין טעם להגיב לספקולציות מיותרות, בוודאי לא לכאלה שמתעסקות ביום שאחרי הכנסת הזו - בעוד ארבע שנים"    שעות ספורות לאחר מכן צייצה בטוויטר: "לא היה ולא נברא"
מירב ארד
הוועדה אישרה הוספת תו ירוק לטסטים בנהיגה ולמרתונים    ח"כ קריב הודיע כי יקיים דיון מיוחד בהגבלות הכניסה והיציאה מישראל ומתווה התיירות    ד"ר אלרעי פרייס: "חוששים מווריאנט עוקף חיסון וכי "מעריכים שה-FDA יאשר את חיסון הילדים"
איציק וולף
ראש הממשלה דיווח לממשלה על פגישתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בסוף השבוע    "במובן מסוים הרוסים הם שכנים שלנו מצפון, וחשוב שננהל את המצב העדין והמורכב שם באופן חלק ובלי תקלות"
יצחק דנון
רשות המיסים דורשת מיבואנית הרכב 10.5 מיליון שקל בגין ייבוא 16 מכוניות, רובן משורינות, אותן רכש ממנה משרד ראש הממשלה    טוענת שהמדינה מדברת בשני קולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il