X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נגר כדורי ודוד חי נותרו חייבים 6.8 מיליון שקל לחברה הבורסאית שנשאה את שמותיהם ונמכרה לשלמה זילברמן - אשר מכר אותה לשגיב ניצה, שביצע מעשי תרמית והביא לקריסתה
▪  ▪  ▪
גיסין. הנאמן להסדר הנושים [צילום: יח"צ]

נגר כדורי ודוד חי, שהיו בעלי השליטה בחברה הבורסאית כדורי את חי (מולט) נכסים והשקעות, ישלמו מיליוני שקלים לקופת הפירוק של החברה. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל אגמון-גונן, קובעת (24.10.21), כי הם לא פרעו את חובותיה כלפיה כאשר מכרו אותה בשנת 2003.
כדורי וחי מכרו את החברה כשלד בורסאי לשלמה זילברמן, אשר שינה את שמה ל-אורליין ייזום והשקעות. זילברמן עצמו מכר אותה לאחר מספר חודשים ל-שגיב ניצה, אשר שנתיים מאוחר יותר הועמד לדין על עבירות תרמית וניירות ערך בחברה; ניצה ואחרים הודו והורשעו. בדיעבד התברר, כי זילברמן היה איש קש מטעמו של ניצה, וכי מאוחר יותר נרשמו במסלקת הבורסה מניות פיקטיביות של החברה שהונפקו בידי גורמים עברייניים. החברה קרסה ב-2006 ועו"ד גיא גיסין מונה לנאמן להסדר הנושים. במסגרת זו, הוא תבע בשנת 2010 מכדורי וחי 11.2 מיליון שקל - חובם לחברה בעת המכירה לזילברמן, הנזקים שנגרמו לה והפרשי ריבית והצמדה מאז 2003.
כמו-כן נתבעו זילברמן (שמאז הלך לעולמו והושג הסדר עם עזבונו); הדירקטורים לשעבר דורי נוריאל וישראל אליהו (נגדם ניתנו פסקי דין בהעדר הגנה); הדירקטורים לשעבר דוד שמאי ויוסף דוריאל (שגם הוא הלך לעולמו והושג הסכם עם עזבונו). הנתבעים שלחו הודעות צד ג' לעו"ד יונתן שרמן (אז במשרד זיסמן-אהרוני-גייר) ולרו"ח רמי אריה שהיו יועצים המקצועיים (עם אריה הושגה פשרה). הסדרי הפשרה היו חסויים והוגשו לעיונה של אגמון-גונן, אשר נתנה להם תוקף של פסק דין.
כחלק מהמכירה של החברה לזילברמן, התחייבו כדורי וחי להסב לטובתה המחאות בסך 6.8 מיליון שקל שקיבלו מזילברמן, כדי לפרוע את חובם כלפיה - אך ההסכם לא כלל מנגנון כלשהו שיבטיח שהדבר ייעשה. אגמון-גונן אומרת כי גם אם כדורי וחי לא ידעו שזילברמן הוא איש קש - "הם לא התעניינו בעסקה, אלא רק בכך שיופטרו מחובם לחברה, ויוכלו לחזור לעסקיהם". לדבריה, היא אינה נותנת אמון בעדויותיהם של כדורי, חי, שרמן ואריה, שכן "הכל ניסו להרחיק עצמם משלב המרמה שככל הנראה החל עם מכירת החברה ל-נציה".
כדורי וחי טענו שפרעו את חובם לחברה, אך אגמון-גונן מאמצת את חוות דעתו של המומחה מטעמה, עו"ד אהוד רצאבי, לפיה הם פרעו 500,000 שקל בלבד - 7% מסכום החוב. עוד טענו השניים, כי פעלו על-פי הנחיותיהם של שרמן, אשר ייצג את זילברמן, ועו"ד חת אשר ייצג אותם - אך לא הביאו אותו לעדות (כשם שלא הביאו לעדות מטעמם את אריה). עוד מציינת אגמון-גונן, כי גרסתם של השניים בנוגע לקבלת התמורה מזילברמן לא הייתה עקבית. היא מסיקה, כי כדורי וחי לא הסבו את ההמחאות לטובת החברה, וכי גם אם עשו זאת - לא פרעו בפועל את חובם כלפיה.
"אחרית הסיפור צובעת את ראשיתו"
לדברי אגמון-גונן, "מסכת הראיות שנפרשה במסגרת התובענה חשפה התנהלות בלתי ראויה, בלשון המעטה, בחברה ציבורית... ניכר מעדותם של הנתבעים 1 ו-2 כי מדובר באנשי עמל אשר הגיעו מתחום הנדל"ן והבנייה ולא התמצאו במשמעויות ניהול חברה ציבורית. מעדותם עלה, כי השאירו את מלאכת גיבוש העסקה והיבטיה החוזיים לעורכי הדין. מטרתם בחתימת ההסכם הייתה לשחרר את הערבות הבנקאית שהוחזקה בידי החברה לידיהם, הא ותו לא... דומה שאחרית הסיפור צובעת במבט לאחור את ראשיתו וקשה להתעלם מהשתלשלות האירועים לאחר המכירה ותוצאותיה החמורות".
אגמון-גונן דחתה את תביעתו של גיסין נגד שמאי לאחר שקבעה, כי הוא לא היה בארץ במועד המכירה לזילברמן ולא ידע על המכירה ופרטיה. זילברמן הציג בפני שמאי מצג מסולף לפיו החוב נפרע, ולכן לא ניתן להטיל עליו אחריות.
אגמון-גונן חייבה את כדורי וחי במלוא סכום התביעה, בניכוי 500,000 השקלים שהעבירו לחברה ובניכוי הסכומים בהסכמי הפשרה, ובתוספת ריבית והצמדה גם מאז הגשת התביעה ב-2010. היא חייבה אותם בהוצאות בסך 250,000 שקל (בעוד גיסין תבע 20% מהסכום שייפסק לטובת קופת הפירוק), באומרה שהם לא ידעו על התוכנית התרמיתית של זילברמן וניצה, ומשום שהסתמכו על שרמן ואריה. גיסין חויב בהוצאות בסך 350,000 שקל לטובתו של שמאי, משום שלא נענה להצעתה החוזרת ונשנית של אגמון-גונן למחוק את התביעה נגדו. את גיסין ייצגו עוה"ד יואל פרייליך ואמיר פז; את כדורי וחי ייצגו עוה"ד גיל נבו ועידן שחם; ואת שמאי - עו"ד דוד קוגן.

תאריך:  24/10/2021   |   עודכן:  24/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעלי חברה לשעבר ישלמו מיליונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
התוספת הנוכחית מגיעה על-רקע פנייתה של הרשות לזכויות ניצולי השואה לממשלת גרמניה, בעקבות החרפת הקשיים הכלכליים והנפשיים עימם נאלצים להתמודד שורדי השואה כתוצאה ממשבר הקורונה
עידן יוסף
מרכז תחבורה ציבורית חדש יוקם בעיר חריש וייפתח בעוד כשנתיים    יכלול אולם נוסעים בגודל של 540 מ"ר
יצחק דנון
טוענת שחברת האוטובוסים מנסה למנוע ממנה להחליף את ההסתדרות הכללית, תוך הפחדות ואיומים על נציגיה ותוך נסיונות לפגוע עד כדי פיטורין במובילי ההתארגנות
עידן יוסף
מנכ״ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה מתריע מפני התרחשות דומה באתרי הצילומים בארץ ואומר כי אין נהלי בטיחות מסודרים וכי צוותים עובדים 18-17 שעות ברציפות באתרי צילומים    טכנאית אפקטים מיוחדים חשפה כי עוזר הבמאי בסרט בו הכוכב אלק בולדווין ירה למוות בצלמת הפגין התנהגות לא בטיחותית
מירב ארד
במסגרת ההסכמים עתידים לפרוש מרצון עד 50 עובדים קבועים במגזר התחזוקה וההנדסה, ועד 250 עובדים קבועים במגזר המנהלי    לכל עובד תוצע תוכנית פרישה המתאימה לנתוניו האישיים במסלול פיצויים מוגדלים או במסלול פנסיה מוקדמת        בנוסף, יוענק בפעם הראשונה סיוע מיוחד לעובדי אל על ששוהים עדיין בחל"ת - בסכום זהה לממוצע של דמי הביטוח הלאומי שקיבלו עד כה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il