X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לקראת ועידת האו"ם לענייני אקלים בגלאזגו

הממשלה אישרה: תוכנית להתמודדות עם משבר האקלים

כ-725 מיליון שקלים יוקצו להתייעלות אנרגטית והפחתת פליטות גזי חממה יוקם צוות להסרת חסמים רגולטוריים לצמצום פליטות גזי חממה יוקם מנגנון מיכה לעידוד השקעה ופיתוח טכנולוגיות למאבק במשבק האקלים יוצגו לממשלה המלצות בנושא חדשנות טכנולוגית אקלימית
▪  ▪  ▪
[צילום: אביר סולטאן/AP]

הממשלה אישרה היום (א'), 24 באוקטובר 2021, י"ח בחשון תשפ"ב, את תוכנית ראש הממשלה, נפתלי בנט, שרת האנרגיה, קארין אלהרר, והשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, לעידוד חדשנות טכנולוגית למאבק במשבר האקלים.
התוכנית המשותפת גובשה לאור מאפייניה ויתרונותיה הייחודיים של מדינת ישראל בתחומי החדשנות והטכנולוגיה, ובהמשך להחלטת הממשלה למעבר לכלכלה דלת פחמן והצבת היעדים הלאומיים להפחתת הפליטות לשנים 2030 ו-2050. הצעדים הנכללים בהחלטה מסתכמים בכ-725 מיליון שקלים, ויישומם ישפיע על כלל המגזרים במשק. מתוך סכום זה, יקצו המשרדים 450 מיליון שקל לטובת תוכניות מענקים להתייעלות אנרגטית והפחתת גזי חממה, לרבות התייעלות בצריכת האנרגיה, הסבה מדלקים לחשמול תהליכים, הסטת ביקושים ואגירת אנרגיה במגזר העסקי, בדגש על תעשיה, בין השנים 2022-2026.
כ-150 מיליון שקל יוקצו על-ידי שני המשרדים לטובת סיוע לגיבוש וליישום תוכניות פעולה להיערכות לשינויי אקלים וליישומן בין השנים 2022-2024. מימוש תוכניות הפעולה ייעשה בדגש על קידום אנרגיה מקיימת בכלל המגזרים בשטח המוניציפלי, לרבות מגזרי המגורים, התעסוקה, המסחר והתעשיה.
גם תחום התחבורה זוכה להתייחסות משמעותית בהחלטה, עם תקציב בסך 60 מיליון שקליפ ממשרד האנרגיה, לפרישת תשתיות לתחבורה חשמלית ברחבי הארץ בין השנים 2021-2023. בנוסף, יקדם משרד האנרגיה פרויקטי חלוץ והדגמה להוכחת היתכנות כלכלית ותפעולית של פרויקטים באמצעות התייעלות בייצור או בצריכת אנרגיה, הסטת ביקושים ואגירת אנרגיה, תחבורה נקייה, הסבת דלקים וחשמול תהליכים בכלל המגזרים במשק. לשם כך יוקצו לא פחות מ-35 מיליון שקל בין השנים 2022-2026.
4 מיליון שקלים נוספים יוקצו על-ידי משרד האנרגיה עבור מיפוי פוטנציאל הייצור של אנרגיה סולארית בשטחים מבונים (גגות, חניונים, מגרשי ספורט וכד') ברמה הארצית והנגשת המידע הזה לציבור באמצעים מקוונים. באמצעות המיפוי, יוכל כל בעל מבנה לבדוק את פוטנציאל ייצור האנרגיה המתחדשת של הגג שלו, כולל עלויות של התקנת הפאנלים. צעד זה יסייע למימוש העמידה בהחלטה 465, הקובעת יעד ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות בשיעור של 30% מסך כל צריכת החשמל בשנת 2030.
צעדים נוספים הכלולים בהחלטה מקדמים מבנים ומתחמים מאופסים ועצמאים באנרגיה בתקציב של 10 מיליון ש"ח, קידום תוכנית להקמת אנרגיה מתחדשת ואגירה במבני הדיור הציבורי בהובלת משרד הבינוי והשיכון, ובחינה של תמיכה תקציבית בהקמת מערכות פוטו-וולטאיות על מבני חינוך חדשים מעל 1000 מ"ר. לבסוף, מקדמת ההחלטה את חיוב הצגת דירוג אנרגיה של דירות חדשות במעמד המכירה, ומטילה על משרד הבינוי והשיכון לעדכן את מפרט חוק המכר. לאחר העידכון, ניתן יהיה לחייב דירוג אנרגיה לדירות, ובכך להוביל למהפכה במודעות הצרכנים לצריכת אנרגיה בדירות למגורים.
מטרת התוכנית היא עידוד פעולות מחקר ופיתוח של טכנולוגיות שביכולתן לסייע למאמצים העולמיים למאבק בשינויי האקלים, הן בתחום המיטיגציה (הפחתת פליטות), והן בתחום האדפציה (התאמות והיערכות לשינויי האקלים). הטכנולוגיות יהיו בין היתר בתחומי אקלים, אנרגיה, מזון, חקלאות, מים, ועוד, כאשר חלקם ייחודים למאפייניה של מדינת ישראל, כגון טכנולוגיות בתחום האקלים המדברי.
במסגרת התוכנית:
  • יוקם צוות משימה להאצת טכנולוגיות אקלים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה ובהשתתפות החשב הכללי במשרד האוצר והיועץ המשפטי לממשלה. הצוות יפעל להסרת חסמים רגולטוריים למחקר, לפיתוח, ליישום והטמעה של טכנולוגיות לצמצום פליטות גזי חממה והיערכות לשינויי אקלים בתשתיות ציבוריות ובגופים ציבוריים. בתום שנה לעבודתו, הצוות יפרסם לציבור את תוצאות עבודתו ואת המלצותיו לצעדים ולפעולות של גופים ציבוריים, שיקדמו את הטמעתן של טכנולוגיות לצמצום פליטות גזי חממה והיערכות לשינויי אקלים.
  • במקביל, יפעל מנכ"ל משרד ראש הממשלה ליצירת מנגנון תמיכה לעידוד השקעה במחקר ופיתוח של טכנולוגיות למאבק במשבר האקלים, לרבות שיתוף פעולה באמצעות קרנות מחקר ופיתוח דו-לאומיות ואיגום המקורות התקציביים, בתיאום עם המשרדים השונים.
  • שרת האנרגיה, השרה להגנת הסביבה ושרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, בשיתוף עם שרת הכלכלה והתעשיה, הממונה על התקציבים והחשב הכללי במשרד האוצר, יציגו לממשלה את ההמלצות בנושא חדשנות טכנולוגית אקלימית. ההמלצות יכללו התייחסות לנושאים הבאים: עידוד מחקר אקדמי ותעשייתי תוך הגדרת תחומים בעלי חשיבות לאומית; הרחבת פתרונות מימון ומנגנונים לניהול סיכונים, לרבות באמצעות שיתופי פעולה עם קרנות בינלאומיות; וכן איגום פעילות המשרדים הרלוונטיים לטובת קידום ההטמעה של טכנולוגיות אקלים.
  • במסגרת התוכנית, מנכ"לי משרד ראש הממשלה, משרד האנרגיה, המשרד להגנת הסביבה, משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, משרד הכלכלה והתעשיה ומשרדי החקלאות, יפעלו לייסוד ועידת רה"מ לחדשנות וטכנולוגיה בנושא אקלים, במעמד ראש הממשלה, ובהשתתפות נציגים בכירים מהממשלה, המגזר הפרטי, האקדמיה וארגוני המגזר השלישי.
מדברי ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו מביאים היום לשולחן הממשלה מספר החלטות חשובות בנושא האקלים והמשבר הסביבתי והגלובלי.
משבר האקלים הוא אחד הנושאים המרכזיים על סדר היום העולמי, ובצדק. הוא נוגע לחיים של כולנו, וגם לחיים של הילדים והנכדים שלנו. זה בנפשנו. אנחנו נדרשים לזה גם כאן בישראל, בכל הדרגים ובכל המשרדים. הממשלה תאשר היום מספר החלטות, בהן קידום תחבורה נקייה ודלת פחמן, התייעלות אנרגטית והפחתת פליטות, עידוד חדשנות טכנולוגית והאצת תשתיות. יש עוד שורה של פעולות שאנחנו בוחנים ונודיע עליהן בהמשך לכשיבשילו".

תאריך:  24/10/2021   |   עודכן:  25/10/2021
+הורוביץ ומיכאלי לבנט: אל תפתיעו אותנו
00:14 25/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראשי העבודה ומרצ הביעו זעם על כך שלא עודכנו על הכרזת גנץ על שישה ארגונים פלשתינים כארגוני טרור  ▪  הורוביץ: יש לקיים את ההסכמים הקואליציוניים  ▪  גורם במרצ: זה לא יכול להמשיך ככה  ▪  שקד מסרבת לומר האם תטיל וטו על "חוק נתניהו"

ניצן הורוביץ, מרב מיכאלי, איילת שקד [צילום: פלאש 90]
+תוכנית החומש אושרה: 30 מיליארד שקל לערבים
22:10 24/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הממשלה אישרה את התוכנית הכלכלית לסגירת פערים בחברה הערבית בהיקף של כ-30 מיליארד ש"ח  ▪  יוסרו חסמי תכנון וביצוע וישווקו 14,000 יחידות דיור  ▪  רה"מ בנט: "כולנו נצא נשכרים"

ישיבת הממשלה [צילום: יואב דודקביץ/פול פלאש 90]
+מצלמות משטרה ייפרסו בערים המעורבות
20:15 24/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הממשלה אישרה את התוכנית הלאומית הרב-שנתית לטיפול בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית  ▪  התוכנית תתוקצב ב-2.5 מיליארד ש"ח ותקבע יעדים לקיום מערכה לאומית בנושא

זגוגית מנופצת בלוד [צילום: דוד גולדמן/AP]
+חותם: הציבור הדתי-לאומי חייב להתעורר
16:07 24/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הארגון פרסם חוברת לפיה ממשלת בנט-קריב-עבאס משנה את הצביון היהודי של המדינה בדרך למדינת כל אזרחיה  ▪  בארגון מאשימים כי מלבד שינויים בתחום הדת והמדינה, נעשים שינויים שישפיעו באופן ישיר על החוסן הלאומי

[איור: יוסי שחר, עבור חותם]
+למעלה מ-1,300 יחידות דיור יצאו לשיווק ביהודה ושומרון
15:14 24/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי החלוקה יוקמו 729 יחידות באריאל, בבית אל - 346, באלקנה - 102, בגבע בנימין - 96, בעמנואל - 57, בקרני שומרון - 22, בביתר עילית: 1, סה"כ: 1,355

[צילום: פלאש 90]
+הממשלה אישרה: לא יוקם שדה תעופה בעמק יזרעאל
15:08 24/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

וות היגוי בהובלת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, שיבחן את החלופות להרחבת קיבולת התנועה האווירית הבינלאומית מישראל ואליה

[צילום: Ritvo Photography]
+שורדי שואה יזכו לתוספת שנתית של כ-20 מ"ש
13:49 24/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

התוספת הנוכחית מגיעה על-רקע פנייתה של הרשות לזכויות ניצולי השואה לממשלת גרמניה, בעקבות החרפת הקשיים הכלכליים והנפשיים עימם נאלצים להתמודד שורדי השואה כתוצאה ממשבר הקורונה

השרה מירב כהן [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+הממשלה אישרה את מינוי ליאור שילת למנכ"ל משרד האנרגיה
13:13 24/10/21  |  מירב ארד

ממשלה אישרה היום את מינויו של ליאור שילת למנכ"ל למשרד האנרגיה. שילת יחליף בתפקידו את אודי אדירי שמילא את התפקיד במשך כארבע שנים.

+הממשלה אישרה את מינויה של עו״ד כרמית יוליס
11:57 24/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מונתה לתפקיד המשנה ליועמ"ש לממשלה  ▪  יוליס משמשת כיום כראש אשכול נדל״ן במשרד המשפטים. בתפקידה הנוכחי אחראית על חוקי תכנון ובניה ונדל"ן

כרמית יוליס [צילום: קובי שרביט]
+"הגענו לסיכומים עם רוסיה על סוריה"
11:15 24/10/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה דיווח לממשלה על פגישתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בסוף השבוע  ▪  "במובן מסוים הרוסים הם שכנים שלנו מצפון, וחשוב שננהל את המצב העדין והמורכב שם באופן חלק ובלי תקלות"

[צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+התכנון: הכפלת ההתיישבות בבקעת הירדן
10:58 24/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עד 2026 כ-3,000 משפחות יתגוררו באזור בהשקעה של 224 מיליון שקל  ▪  יתרת הכספים, כ-90 מיליון שקלים, יוקצו לתכנון וחיזוק התשתיות הפיזיות והחברתיות ביישובים

עד 3,000 משפחות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה: תוכנית להתמודדות עם משבר האקלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בזבוז כספי ציבור
מגיב ותיק  |  24/10/21 16:09
 
- תוכניות על הנייר בלבד
באום  |  24/10/21 20:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
מירב ארד
התוספת הנוכחית מגיעה על-רקע פנייתה של הרשות לזכויות ניצולי השואה לממשלת גרמניה, בעקבות החרפת הקשיים הכלכליים והנפשיים עימם נאלצים להתמודד שורדי השואה כתוצאה ממשבר הקורונה
מירב ארד
מונתה לתפקיד המשנה ליועמ"ש לממשלה    יוליס משמשת כיום כראש אשכול נדל״ן במשרד המשפטים. בתפקידה הנוכחי אחראית על חוקי תכנון ובניה ונדל"ן
איציק וולף
ראש הממשלה דיווח לממשלה על פגישתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בסוף השבוע    "במובן מסוים הרוסים הם שכנים שלנו מצפון, וחשוב שננהל את המצב העדין והמורכב שם באופן חלק ובלי תקלות"
מירב ארד
עד 2026 כ-3,000 משפחות יתגוררו באזור בהשקעה של 224 מיליון שקל    יתרת הכספים, כ-90 מיליון שקלים, יוקצו לתכנון וחיזוק התשתיות הפיזיות והחברתיות ביישובים
עידן יוסף
ברקע ההכרזה של שר הביטחון על שישה ארגונים של החזית העממית כארגוני טרור דורשים הורוביץ וזנדברג דיון בממשלה    גם בעבודה מגנים את יו"ר כחול לבן    שקד: כבר שנים רבות שהארגונים האלה מתחפשים לארגוני זכויות אדם, כשבפועל הם מהווים תמיכה לפעולות טרור של החזית העממית ודלק לאנשי ה-BDS
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il