X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברת אינטל השיקה את סדרת מעבדי ה-Core מהדור ה-12, המוכרים כמעבדי ה"אלדר לייק" ואשר מאפשרים הרצה מהירה ב-20% של משחקי מחשב מחירי המעבדים בסדרה החדשה נעים בין 264 דולר למעבד ל-589 דולר למעבד צפי ל-2 מיליון הזמנות בהיקף של כמיליארד דולר עד לסוף 2021 ול-2 מיליון הזמנות נוספות עד מרס 2022 ולהזמנות בהיקף של עשרות מיליארדים נוספים בשנים הקרובות
▪  ▪  ▪
המעבד החדש. השינוי המשמעותי בעשור האחרון [צילום: אוהד פאליק]

חברת אינטל השיקה (יום ד', 27.10.21) את סדרת מעבדי ה-Core מהדור ה-12, המוכרים כמעבדי ה"אלדר לייק" (Alder Lake). הסדרה החדשה של המעבדים, הנחשבת על-ידי אינטל לפרויקט החשוב שלה בעשור האחרון, כוללים את מעבד הגיימינג הטוב בעולם: Core i9-12900K.
על-פי ההערכות באינטל, שתתחיל בשבוע הבא את המכירות של המעבד החדש, צפויות להתקבל הזמנות של כשני מיליון מעבדים רק ברבעון הרביעי של 2021, ועוד יותר מ-2 מיליון הזמנות עד לסוף מרס 2022. מחירי המעבדים בסדרה החדשה נעים בין 264 דולר למעבד ל-589 דולר למעבד. על-פי ההערכות - רוב ההזמנות צפויות להיות של i9 12900k ולהגיע לסכום של כמיליארד דולר עד לסוף השנה הנוכחית, ושל כמיליארד דולר נוספים עד למרס. עוד מציינים בחברה כי המעבד החדש יימכר בעשרות מיליארדי דולרים בשנים הקרובות. השקת מעבדי אלדר לייק ללאפטופים צפויה לקרות בתחילת שנת 2022.
סדרת המעבדים החדשה פותחה במשך כשלוש שנים על-ידי כ-1,000 מהנדסות ומהנדסים מישראל, לצד קבוצות פיתוח נוספות של אינטל בכל רחבי העולם, ומוגדרת כמוצר "כחול-לבן" אשר עתיד להגיע לכל פינה בעולם.
מעבדי האלדר לייק מיועדים למחשבי ווינדוס, לינוקס וכרום OS, אשר לפי אתר Net Marketshare מהווים כ-91% משוק המחשבים העולמי. לפיכך עתידים המעבדים החדשים להימצא בקרב מיליארדי מחשבים ברחבי העולם, ולחולל מהפכה בענף המחשבים ובשוק הגיימינג בפרט. עוצמת המעבדים צפויה לאפשר הרצת משחקי מחשב במהירות מהירה ב-20% בקירוב מן המהירות שמאפשר המעבד הדגל הקודם של אינטל - הרוקט לייט.
מבחינת מהנדסי אינטל והנהלת החברה, מדובר בהישג חסר תקדים מבחינה הנדסית שכן המוצר הנוכחי מצליח להשיג שיפור דו-ספרתי בביצועים בתוך חודשים בודדים בלבד.

השינוי המשמעותי ביותר מזה עשור
[צילום: אוהד פאליק]

הסיבה לקפיצה הגדולה בביצועים שמציגה סדרת האלדר הלייק מקורה בין היתר בשינוי משמעותי ומהותי שאינטל ביצעה במבנה המעבד שלה. כפי שחשפה לפני כחודשיים, לראשונה מזה עשור, מהנדסיה של אינטל, ובראשם צוותי הפיתוח בישראל, שינו את ארכיטקטורת המעבד כך שתכלול שני סוגים שונים של ליבות- ליבות ביצועים (גדולות) וליבות יעילות (קטנות), באמצעותן תיועל משמעותית עבודת המעבד וביצועיו.
הליבה היעילה (Efficient Core) מספקת 40% יותר ביצועים עם אותה צריכת החשמל בהשוואה לסקיילייק, וליבת ביצועים (Performance Core) מספקת את ביצועי ה-CPU הגבוהים ביותר שאינטל פיתחה ומהווה קפיצת מדרגה בביצועי ה-CPU שלפי אינטל תיצור את הבסיס לעשור המחשוב הבא. ליבת הביצועים תוכננה על-ידי עדי יועז, הארכיטקט הראשי של אינטל ל-Core, והצוות שלו בישראל, שאחראי על פיתוח הליבות באינטל.
"ליבות הביצועים באלדר לייק לא רק מציגות את הביצועים הכי גבוהים שאינטל אי-פעם ייצרה אלא גם מייצגות את הקפיצה הגדולה ביותר בביצועים מזה למעלה מעשור", אומר יועז. "גם הליבות הקטנות מספקות ערך גדול למשתמשים הודות לתפקידן החשוב "לתפוס פיקוד" על מטלות הרקע במחשב (כמו למשל סריקת וירוסים) בזמן שליבות הביצועים מתמקדות בעומסי עבודה שנובעים משימוש ביישומים כבדים (כמו למשל משחקים עשירים בגרפיקה). כך הליבות הקטנות מסייעות למשתמש לצלוח מספר משימות במקביל, ולייתר את הצורך בהפעלת הליבות החזקות עבור כל יישום במחשב". באינטל גורסים כי השילוב בין שתי הליבות יעיל ונכון במיוחד עבור עידן העבודה המודרנית המאופיין בריבוי מטלות.
שתי הליבות בתוך המעבד יעבדו בצורה היברדית. באינטל מסבירים כי שבניגוד לחברות אחרות שמשתמשות במונח היברדי כדי לתאר את היכולת להוציא את שעות העבודה הרבות ביותר מהסוללה, אשר גורמת לעתים לוותר על ביצועים, אינטל מתכוונת לעניין אחר לגמרי. "אנלוגיה טובה להבנת השימוש של אינטל במונח "היברידי" היא לחשוב על מכוניות היברידיות רגילות שהתמקדו בהוצאת מירב הקילומטרים ממיכל הדלק לעומת מכוניות מרוץ פורמולה 1 המשתמשות בטכנולוגיה היברידית להשגת ביצועים מרביים באמצעות מנועים חזקים יותר וכוח חשמלי שיאפשר להן להאיץ מהר ביציאה מפניות. כלומר מעבדי Core מהדור ה-12 הם ההיברידית בביצועים גבוהים שבנינו למחשוב", מסביר אריק גיחון, ארכיטקט SoC של Alder Lake באינטל ישראל.
גיחון עומד גם מאחורי טכנולוגיה חדשה שאינטל פיתחה בשם Intel Thread Director שתפקידה להנחות את מערכת ההפעלה להפעיל את הליבה הנכונה במעבד, ברגע הנכון. "מערכת ההפעלה מתקשרת ישירות עם המעבד, ויודעת להריץ את האפליקציות על הליבות הנכונות לפי המלצות המעבד בזמן ריצה", ציין.

תאריך:  27/10/2021   |   עודכן:  27/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינטל צופה מכירות בעשרות מיליארדי דולרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה ושר הבריאות החליטו: מ-27 באוקטובר ניתן יהיה לקיים אירועים של יותר מ-5,000 משתתפים בשטח פתוח, כפוף להצגת תו ירוק    ההחלטה תובא לאישור קבינט הקורונה עוד הערב במשאל טלפוני
איציק וולף
הקלטות של שרת הפנים, איילת שקד, חושפות בקעים בקואליציה    "לפיד כל שבוע עושה פיגוע ואיש לא יודע על זה"    בתגובה טענה: הדברים נאמרו בעידנא דרתחא, שוחחתי עם לפיד ויושרו ההדורים בינינו
איתמר לוין
הנשיא לשעבר של בית המשפט העליון עמד גם בראש הוועדה הציבורית לבחינת המועמדים לתפקיד לפני שש שנים - והתנגד למועמדותו של מנדלבליט
איציק וולף
ועדת החיסונים במשרד הבריאות התכנסה לדיון ראשוני בעקבות אישור החיסון נגד קורונה לילדים מתוצרת פייזר על-ידי ה-FDA    דיון נרחב צפוי להתקיים ביום חמישי הבא    מנכ"ל משרד הבריאות: נתעקש לבצע את החיסונים בבתי הספר
איציק וולף
מחלקת המדינה האמריקנית הנפיקה דרכון ראשון שבו זוהה מגדר מחזיק הדרכון בזיהוי אלטרנטיבי לזיהוי הרגיל של זכר או נקבה    השימוש בזיהוי האינטרסקסואלי צפוי להתרחב בשנה הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il