X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

אם חשבתם שבמהלך הקורונה המשטרה המעיטה בחלוקת דוחות תנועה, תחשבו שוב. רק בשנת 2020, בין הסגרים, משטרת ישראל הנפיקה למעלה מ-620 אלף דוחות תנועה בגין עבירות שונות כדוגמת, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בשכרות, שימוש טלפון נייד בזמן נהיגה ועוד. בהתאם לנתונים הנ"ל, ניתן להסיק כי משטרת ישראל הגבירה את האכיפה ברחבי הכבישים השונים, מה שחושף את כלל ציבור הנהגים לקבלת דוחות הן ברירת משפט והן הזמנה לדין, בכל שלב במהלך נהיגתם.
 
קיבלתם דוח תנועה עם קנס ונקודות? המתינו עם התשלום
נהגים רבים נוטים להאמין כי תשלום הקנס הכספי בדוח התנועה בזמן הנדרש, הוא הבחירה הנכונה ביותר, אך אין כך הדבר. תשלום הדוח מהווה הודאה בדבר ביצוע העבירה ולכן, במקרה בו אדם יהיה מעוניין להישפט או לפעול באחת מהדרכים הקיימות, לא יהיה ניתן לעשות זאת. לאור האמור, אם קיבלתם דוח ברירת משפט עומדות בפניכם שלוש אפשרויות:
1. האפשרות הראשונה היא תשלום הדוח, תוך 90 ימים.
2. האפשרות השנייה היא הגשת בקשה לביטול התוך, תוך 30 ימים.
3. הגשת בקשה להישפט, תוך 90 ימים.
כפי שצוין, במקרה בו נהג בחר באפשרות הראשונה שהיא תשלום הדוח, יתר האפשרויות לא יהיו פתוחות בפניו לרבות: הגשת בקשה להישפט והגשת בקשה לביטולו. לכן, מומלץ להתייעץ עם עורך-דין תעבורה טרם התשלום. עו"ד תעבורה יערית אוליאל כותבת רבות באתר של משרדה על הנושא דוחות משטרה ומה ניתן לעשות - uliel.co.il
הגשתם בקשה לביטול הדוח? הזמן לא נעצר
אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם נהגים מגישים בקשה לביטול הדוח ולפתע מקבלים לביתם מכתב על תוספת פיגורים לדוח המקורי ולכן התעורר הצורך לעשות סדר בדבר. את הבקשה לביטול הדוח יש לעשות תוך 30 ימים מיום המצאת הדוח, אך חשוב להבין, כי הזמנים אינם נעצרים, זאת אומרת, לאחר 90 ימים צפוי הנהג לקבל תוספת פיגורים אם לא הוחלט אחרת.
שילמתם את הדוח? אלו הן ההשלכות
תשלום הדוח עשוי לגרור עימו סנקציות משמעותיות נוספות מעבר לפן הכספי, גם לנהגים וותיקים וגם לנהגים חדשים וצעירים. חשוב להבין, כיום מושתת במדינת ישראל שיטת הניקוד מטעם משרד הרישוי, משמעות הדבר היא כי כל דוח תנועה נושא עימו מספר נקודות חובה שנעים בין 0 ל-10 בכפולות של שתיים (2, 4, 6, 8, 10). נהגים שיצברו לחובתם מספר נקודות הקבוע בחוק, יידרשו בביצוע אמצעי תיקון למשל: קורס נהיגה בסיסי או ייעודי, מבחן עיוני, מבחן מעשי, מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ואף שלילת רישיון הנהיגה שלהם.
בהתאם לכך, טרם תשלום הדוח מומלץ להוציא תדפיס נקודות עדכני מכל עמדת רשיומט הקרובה למקום מגוריכם ולבדוק האם עומדות לחובתכם נקודות תעבורה. בנוסף, במקרה של נהגים חדשים, קבע המחוקק ענישה מחמירה ובהתאם לכך, גם דוח הנושא עימו קנס כספי בלבד, עשוי להעמיד את הנהג החדש במצב בעייתי למשל, במקרה בו קיבל הנהג החדש דוח בגין נהיגה במהירות מופרזת בדרגה הנמוכה ביותר (250 שקלים ללא נקודות) הדבר עשוי להביא לאי חידוש רישיונו, כפוף לחיובו בתיאוריה חדשה ואף להארכת תקופת הנהג החדש בשנתיים נוספות. לאור האמור, אם קיבלתם דוח תנועה, הסתייעו בעורך-דין תעבורה מיומן בכדי להבין מהי דרך הפעולה הנכונה ביותר עבורכם.
 
איך עורך-דין תעבורה יכול לסייע לכם בהתמודדות מול דוחות תנועה?
עורך-דין תעבורה מיומן, עשוי לסייע לנהגים בהתמודדות מול הדוחות באמצעות בחינת חומר הראיות ואיתור כשלים מהותיים אשר עשויים להביא להקלה בענישה ועד לזיכוי מלא מן האשמה.
חשוב להבין, כי לרוב האנשים אין את הידע המשפטי הנדרש בכדי להתמודד מול הערכאות השונות, ואילו עו"ד מיומן הבקיא ברזי הדינים השונים, ידע אילו בדיקות יש לעשות. בהתאם לכך, במקרה בו נהג קיבל הזמנה לדין בגין נהיגה בשכרות, במסגרת עבודתו של עו"ד במסגרת עבודתו ייבחן האם המשטרה פעלה בהתאם לנהלים הנדרשים למשל: כיול המכשיר טרם ההפעלה, היכן התבצעה הבדיקה, באילו הפרשי זמן נמדד הנהג, האם היה קשר עין רציף וכן הלאה. כל אלו ועוד, עשויים להביא להקלה בענישה החל מקבלת הסדר טיעון מקל ועד לזיכוי מלא של הנהג מן העבירה המיוחסת.
 
משרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל, מתמחים בטיפול בדוחות תנועה בכל דרגות החומרה החל מעבירות קלות ועד לחמורות. קיבלתם דוח תנועה? אל תקבלו את רוע הגזירה, קיימות דרכים רבות להתמודדות.
רוצים לדעת עוד איך להתמודד עם דוח? המדריך לטיפול בדוחות משטרה.

תאריך:  27/10/2021   |   עודכן:  27/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il