X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הטכנולוגיה שבה משתמשת באטמ תוצג בימים הקרובים בוועידת האקלים המתקיימת בגלזגו שבסקוטלנד על-ידי נשיא צ'אד המכרז שבו זכתה הוא בהיקף של כ-910 אלף אירו
▪  ▪  ▪
ענף הבקר - ענף החקלאות המרכזי בבוצואנה [צילום: פלאש 90]

החברה הישראלית באטמ זכתה במכרז לטיפול בפסולת חקלאית בבוצואנה במכרז בשווי של כ-910 אלף אירו. על-פי הודעה שמסרה לבורסה, מתוך סכום זה כבר נמסרו לחברה 376 אלף אירו והיתרה צפויה להתקבל עם השלמת הפרויקט במהלך המחצית השנייה של שנת 2022.
הטכנולוגיה שבה נעשה שימוש בפרויקט בבוצואנה גורסת ומבצעת סטריליזציה של הפסולת החקלאית, באופן שמאפשר מניעת פליטה של חומרים מזהמים במהלך התהליך. על-פי הדיווח שמסרה (יום ב', 1.11.21) באטמ לבורסה, התהליך מאפשר להימנע מטביעת הפחמן שקשורה בדרך כלל בשינוע הפסולת החקלאית ומאפשר הפרדת הפסולת לחלבונים ולשומנים אשר יכולים לשמש בשימוש משני.
מדובר בפרויקט הראשון של קבוצת באטמ באפריקה בהקשר של יישום פתרונות לפסולת חקלאית שקשורה בטיפול בצאן ובבקר. על-פי הדיווח שנמסר לבורסה, ענף הבקר הוא ענף החקלאות המרכזי בבוצואנה.
הטכנולוגיה שבה משתמשת באטמ תוצג בימים הקרובים בוועידת האקלים המתקיימת בגלזגו שבסקוטלנד על-ידי נשיא צ'אד, המגובה אישית על-ידי נשיא צרפת, עמנואל מקרון. הצגת המערכת אמורה להיות יריית הפתיחה בתוכנית "הקיר הירוק הגדול" שהכין האו"ם ומוליכה צרפת. גורמים בבאטמ אמרו ל-News1 כי המערכות הרובוטיות מיוצרות על-ידי החברה בהונגריה. לטענתם, קשיים ביורוקרטיים מנעו הקמת המפעלים בישראל.

תאריך:  01/11/2021   |   עודכן:  01/11/2021
+הודו תגיע לאפס פליטות פחמן ב-2070
00:45 02/11/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש ממשלת הודו, נדרנרה מודי, הודיע בוועידת גלזגו כי עד לשנת 2030 תעבור מחצית ממשק החשמל ההודי לאנרגיות מתחדשות ועד לשנת 2070 תגיע ליעד של אפס פליטות פחמן

מודי. שני עשורים אחרי היעד של הוועידה [צילום: אלסטייר גרנט, AP]
+בעיית נגישות בגלזגו: השרה אלהרר לא הורשתה להתקרב
19:13 01/11/21  |  עידן יוסף

שרת האנרגיה קארין אלהרר עוכבה שעתיים בכניסה לוועידת גלזגו, לא הורשתה להתקרב עם הרכב הנגיש - וחזרה למלון. ראש הממשלה בנט שוחח איתה, ואמר לה שהישארותה מחוץ למתחם בגלל בעיות נגישות אינה מקובלת עליו. בהנחייתו, השרה תגיע מחר למתחם הוועידה בשיירת ראש הממשלה.
שר החוץ יאיר לפיד מסר בתגובה לאירוע: "הערה למארגני ועידת האקלים בגלזגו - אי-אפשר לדאוג לעתיד, לאקלים, ולקיימות אם לא נדאג קודם לבני האדם, לנגישות ולאנשים עם מוגבלויות".

+ראש הממשלה הפלשתיני בוועידת האקלים: ההתנחלויות הורסות את הטבע הפלשתיני
18:31 01/11/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה הפלשתינית, מוחמד אשתייה, מאשים בנאומו בוועידת האקלים של האו"ם את ישראל בזיהום ופגיעה אקלימית ברשות הפלשתינית: "ההתנחלויות הורסות את הטבע הפלשתיני, הישראלים פולטים ושופכים חומרים רעילים שהם עיקר הזיהום ברשות".

+"שינוי התנהגותי לא יכול להביא אותנו אל היעד"
18:08 01/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בוועידת האקלים אמר רה"מ בנט: "טביעת הרגל הפחמנית שלנו אולי קטנה, אבל ההשפעה שלנו על שינויי האקלים - יכולה להיות אדירה"  ▪  "נרתום את החדשנות הטכנולוגית של ישראל למאבק בשינוי האקלים"  ▪  "נזדקק להמצאות חדשות ולטכנולוגיות חדשות, שעדיין לא דמיינו. ישראל יכולה להיות אומת חדשנות האקלים"

נפתלי בנט בוועידת האקלים בגלזגו 2021 [צילום: אלסטייר גרנט/פול AP]
+בנט למקרון: סוגיית NSO תטופל בדיסקרטיות
17:54 01/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בפגישתם בגלזגו דנו נשיא צרפת וראש הממשלה בהתקדמותה של אירן בהעשרת אורניום  ▪  לפני כן נועד בנט עם ר"מ אוסטרליה מוריסון  ▪  על נושא האקלים אמר: "זה לא צריך להיות נושא פוליטי, זה העתיד שלנו"

עמנואל מקרון ונפתלי בנט [צילום: חיים צח/לע"מ]
+זנדברג: "ישראל וקפריסין באזור שמושפע מאוד ממשבר האקלים"
16:54 01/11/21  |  עידן יוסף

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, נפגשה עם פרופ' קוסטס קאדיס, שר החקלאות, פיתוח הכפר והסביבה של קפריסין בשולי ועידת האקלים בגלזגו שבסקוטלנד.
בפגישה אמרה זנדברג: "לאור האתגרים המשותפים והאקלים הדומה, טבעי שנשתף פעולה בתחום הסביבה ושינוי האקלים. בשנים האחרונות היו לישראל שיתופי פעולה נרחבים עם קפריסין בנושאים שונים, כולל בנושאי ניהול מים, שינוי אקלים וסביבה ימית".
השניים סיכמו להמשיך ולחזק את שיתוף הפעולה ואף להרחיבו ביוזמות משותפות. השר הקפריסאי הזמין את ישראל ליוזמה שהם מובילים לשיתופי פעולה של מדינות המזרח התיכון ומזרח הים התיכון להתמודדות עם משבר האקלים במשותף.
זנדברג ציינה בפגישה כי כשתי מדינות השוכנות לחופי הים התיכון, לישראל ולקפריסין מאפיינים סביבתיים דומים רבים ואף אתגרים משותפים. ישראל וקפריסין שוכנות באזור שמושפע מאוד ממשבר האקלים ומפעילות אנושית על הסביבה. לכן שיתוף פעולה אזורי בתחום הסביבה הוא מתבקש.
מיקומה של ישראל באקלים ים-תיכוני צחיח למחצה גרם לכך שיש למדינה ניסיון, ידע וטכנולוגיות להתמודדות עם משבר האקלים, ושיתוף הפעולה עם מדינות האזור - יוון בתוכן - מאפשר לייצר מסגרת עבודה משותפת. מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן, הרחיבה בפגישה על יוזמת דזרטק של המשרד ושותפיו לטכנולוגיות מדבריות בבאר שבע.
שני השרים הדגישו את החשיבות שהם רואים בהסתמכות על מדענים בנושאי האקלים ופיתוח פלטפורמות להחלפת מידע בנושא.

תמר זנדברג ושר החקלאות של קפריסין קוסטס קאדיס [צילום: המשרד להגנת הסביבה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באטמ זכתה בטיפול בפסולת חקלאית בבוצואנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ועידת האקלים
עידן יוסף
בוועידת האקלים אמר רה"מ בנט: "טביעת הרגל הפחמנית שלנו אולי קטנה, אבל ההשפעה שלנו על שינויי האקלים - יכולה להיות אדירה"    "נרתום את החדשנות הטכנולוגית של ישראל למאבק בשינוי האקלים"    "נזדקק להמצאות חדשות ולטכנולוגיות חדשות, שעדיין לא דמיינו. ישראל יכולה להיות אומת חדשנות האקלים"
עידן יוסף
בפגישתם בגלזגו דנו נשיא צרפת וראש הממשלה בהתקדמותה של אירן בהעשרת אורניום    לפני כן נועד בנט עם ר"מ אוסטרליה מוריסון    על נושא האקלים אמר: "זה לא צריך להיות נושא פוליטי, זה העתיד שלנו"
יפעת גדות
איתמר לוין
וושינגטון פוסט עם פתיחת ועידת גלזגו: הירוקים ורעיונותיהם צוברים כוח, במיוחד במערב אירופה, וגם הציבור רואה באקלים סכנה רצינית - מה שעשוי להוביל הפעם לפעולות של ממש ולעמידה של הממשלות בהתחייבויותיהן
איתמר לוין
לקראת פתיחת ועידת האקלים בגלזגו, ניו-יורק טיימס מצביע על חילוקי הדעות העיקריים בין המשתתפים - וגם מביע אופטימיות לעתיד לנוכח הלחץ הגובר של תושבי המדינות העשירות על מנהיגיהן לפעול בנושא זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il