X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר המשפטים, גדעון סער, על חוק יסוד החקיקה:

פסקת ההתגברות לא תהיה ברוב של 61

מדגיש גם שהרוב לא יהיה של 80 חברי כנסת, ומציב יעד צנוע של מיפוי ההסכמות והמחלוקות בין סיעות הקואליציה בנושא חוק יסוד החקיקה קורא למערכת המשפט להתייעל בין היתר באמצעות קיצור פסקי הדין הטיל על מנכ"ל משרדו לבחון הפיכת עבירות פליליות למינהליות
▪  ▪  ▪
סער. פסק דין, לא דוקטורט [צילום: אוניברסיטת חיפה]

פסקת ההתגברות בחוק יסוד החקיקה תחייב רוב מיוחד, אשר לא יהיה בן 80 חברי כנסת וגם לא בן 61 חברי כנסת. כך אומר (יום ה', 4.11.21) שר המשפטים, גדעון סער. הוא הודה, כי קיימים חילוקי דעות משמעותיים בין סיעות הקואליציה לגבי חוק זה, וכי מטרת המינימום שלו היא למפות את נקודות ההסכמה והמחלוקת כדי שניתן יהיה להתקדם. סער מזהיר, כי אם החוק לא יחוקק כעת - נראה שלא יהיה סיכוי לחוקק אותו בשנים הקרובות.
בדברו בכנס המשפט של אוניברסיטת חיפה אמר סער, כי חוק זה יקבע את הדרך בה יוכל בית המשפט לבטל חוקים. הוא רמז, כי לדעתו יש להעניק סמכות זו רק לבית המשפט העליון ולקבוע נהלים מיוחדים לפסקי דין מסוג זה. לגבי פסקת ההתגברות - יכולתה של הכנסת לחוקק מחדש חוק שבוטל בידי בג"ץ - סער מתנגד הן לעמדתו של הנשיא לשעבר אהרן ברק (80 ח"כים; לדבריו, משמעותה של דרישה כזאת היא שלא תהיה פסקת התגברות) והן לקולות מימין המבקשים רוב רגיל של 61 חברי כנסת. בעבר אמר סער, כי הוא תומך בדרישה לרוב של 65 חברי כנסת.
עוד התייחס סער לתזכיר החוק שמטרתו למנוע מנאשם בעבירה שיש עימה קלון להתמנות לראשות הממשלה. הוא שב ואמר כי מדובר בהצעה צופה פני עתיד (למרות שהדבר אינו נאמר בה), והדגיש, כי בניגוד לטענות שהועלו [כולל בידי השרה איילת שקד] - אין משמעותה הפקדת ההחלטה בידי היועץ המשפטי לממשלה, שכן מדובר במי שהכנסת הסירה את חסינותו או סירבה להעניק לו חסינות. לכן, טען סער, ההחלטה תהיה של נבחרי הציבור ולא של הדרג המייעץ. סער העיר בציניות, כי בלי חוק זה - דומה שדרישת סף לתפקיד ראש הממשלה תהיה קיומו של תיק פלילי.
סער קרא למערכת המשפט להתייעל ולמנוע עינויי דין, כולל באמצעות כתיבת פסקי דין קצרים: "לא כל פסק דין צריך להיות דוקטורט. אפשר להכריע ולעבור לתיק הבא". הוא מסר, כי הטיל על צוות בראשותו של מנכ"ל משרדו, ערן דוידי, לבחון אלו עבירות ניתן להפוך מפליליות למינהליות, וגם זאת כחלק מהפחתת העומס על בתי המשפט.

תאריך:  04/11/2021   |   עודכן:  04/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסקת ההתגברות לא תהיה ברוב של 61
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
השר לשירותי דת אומר כי הסוגיה של הפעלת הרכבת הקלה בגוש-דן בשבת תיפתר רק במסגרת הסכמה רחבה ברוח אמנת גביזון-מדן    שרת התחבורה מיכאלי: הודיעה שבקרוב תקדם תחבורה ציבורית בשבת בצורה מושכלת    ח"כ אבוטבול מהשדולה למען השבת: "לא חיכינו אלפיים שנה כדי שגלגלי הרכבת הקלה ידרסו את השבת בעיר העברית הראשונה ובערים סביבה"
איציק וולף
בתום דיון מרתוני שהתקיים בכנסת מאתמול בשעה 9:00 בבוקר הציג שר האוצר את עיקרי התקציב בפני חברי הכנסת ותקף את מפלגת הליכוד: לו היה נתניהו זז הצידה הליכוד היה מרכיב את הממשלה    בנט: אחרי העברת התקציב - עידן חדש יתחיל בליכוד, הכל נפתח
עידן יוסף
עידן יוסף
המשרד לשירותי דת פרסם תזכיר חוק בנושא וטיוטת תקנות בכל הקשור למינוי ממונים וקביעת הרכבי המועצות הדתיות
מירב ארד
שר האוצר: "כולם נאלצו לוותר על לא מעט אינטרסים"    הוחלט על תוספת של ימי חופשה במשק, גמישות והסדרה של עבודה מהבית והקפאת השכר במגזר הציבורי למשך שנת 2022
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il