X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא המדינה פנה לחברי הכנסת גלעד קריב ואלון טל וביקש מהם שלא להגיע בבוקר לכותל המערבי יחד עם נשות הכותל הרצוג יקיים דיונים בניסיון למצוא פתרונות אפשריים לסוגיה קריב הודיע שלא יגיע ובעקבותיו הודיעו הח"כים החרדים שהתייתרה הגעתם לרחבת הכותל
▪  ▪  ▪
נשיא המדינה התערב. "שונאי ישראל מייחלים לתמונות כאלה" [צילום: נשות הכותל]

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, פנה (יום ה', 4.11.21) לחברי הכנסת גלעד קריב ואלון טל וביקש מהם שלא להגיע לתפילה בכותל. זאת, במטרה למנוע התגוששות ושנאת חינם מיותרת בין נבחרי ציבור מול שריד בית המקדש.
"האפשרות שנבחרי ציבור יתעמתו ברחבה של שריד בית המקדש, המקום הקדוש ביותר ליהדות והמקום שאליו נשואות עיני כל היהודים בעולם מעוררת אצלי חלחלה עמוקה, במיוחד כשאנו זוכרים כיצד הסתיים העימות במקום זה לפני כאלפיים שנה. שונאי ישראל רק מייחלים לתמונות מסוג זה ואני קורא לכולם לנהוג באיפוק ובכבוד הדדי בתקווה למצוא נתיבות שלום בעמנו", אמר.
הנשיא הודיע לח"כ קריב כי הנחה את מנכ״ל בית הנשיא, אייל שויקי, לפתוח בשבוע הבא בשיחות עם כל הגורמים הנוגעים בנושא התפילה ברחבת הכותל במטרה לשמוע את עמדותיהם ולנסות ולאתר פתרונות אפשריים למשבר. חברי הכנסת קריב וטל נענו לפנייתו של הרצוג, מתוך כבוד לפניית הנשיא.
יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ גלעד קריב (העבודה) ציין כי הואר מודה לנשיא המדינה על מאמציו למנוע עימות חסר תקדים ברחבת הכותל, ועל נכונותו להירתם לקידום פתרון המחלוקת ארוכת השנים. "פעם נוספת הוכח כי ארגון נשות הכותל והתנועות הלא אורתודוקסיות הן הצד המעוניין בפשרה בסוגיית הכותל וזהו המסר שאנו נביא עימנו לפגישה עם נשיא המדינה", אמר.
קריב הוסיף כי ימשיך לעמוד לצידן של נשות הכותל, ולפעול ליישום מתווה הכותל במלואו, המהווה פשרה היסטורית והכרחית. "מתווה זה הולם את ערכיהן של הקואליציה והממשלה המבקשות להביא לאיחוי השסעים בחברה הישראלית ובעם היהודי, ואנו מצפים להתקדמות מהותית ביישומו בחודשים הקרובים", אמר והוסיף כי ניסיונותיו של ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, בימים האחרונים להעצים את העימות סביב סוגיית הכותל - היא ניצול ציני של המחלוקת והמשך ישיר להתנהלותו חסרת האחריות מעת שהקפיא את מתווה הכותל בשנת 2017.
גם יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, ברך את הנשיא הרצוג על התערבותו. "‏אני מודה לנשיא המדינה יצחק הרצוג שנרתם למאמץ לשמור על קדושת הכותל המערבי - שריד בית מקדשנו. ערב ראש חודש כסליו שבו העם היהודי מציין את הנצחון האור על החושך, תנועת ש"ס תמשיך להיאבק בכל כוחה כנגד אלו הרוצים לחלל את קדושת הכותל, ולפגוע בזהות היהודית של המדינה", אמר.
יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, הודיע כי בעקבות הודעת ח"כ קריב שלא יגיע לכותל - כבר לא נצרכת נוכחות של חברי הכנסת החרדים בתפילות ראש חודש כסלו בכותל. "היות וגלעד קריב השתמש בחסינותו לפגוע בסטטוס-קוו הקיים בכותל המערבי, ומאחר שהוא הודיע שהוא לא מגיע מחר, התייתרה ההגעה שלנו בראש חודש זה. נמשיך לשמור גם פיזית על קדושתו של הכותל המערבי", אמר.

תאריך:  05/11/2021   |   עודכן:  05/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עימותים בכותל? מעורר חלחלה עמוקה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות נשיא המדינה
עידן יוסף
נשיא המדינה ביקר בכפר קאסם ונשא דברים באירוע זיכרון להרוגי הטבח    "מרכין את ראשי בפני זכרון 49 ההרוגים, מרכין ראשי בפניכם, בני משפחותיהם, ובפני תושבי כפר קאסם לדורותיהם, ומבקש, בשמי ובשם מדינת ישראל - סליחה"
מירב ארד
במהלך היום חנך שר החוץ לפיד את הנציגות של ישראל ברבאט    השר לפיד אמר בטקס: "היום אנחנו בוחרים בשלום"    ראש הנציגות הישראלי דוד גוברין קבע מזוזה בפתח הנציגות
אפרים הלפרין
מכל ארצות ערב ומכל ארצות המערב אנו שומעים ברכות ליצחק הרצוג, כאילו הוא יביא את הישועה לסכסוך הישראלי ערבי    האם יביא?
עידן יוסף
נשיא המדינה קיים פגישה עם משלחת של עשרה שגרירים לאו"ם ולוושינגטון    השגריר ארדן: "בטוח שכאשר השגרירים ישובו לאו״ם ולארה״ב לאחר שראו במו עיניהם את האמת, הם יסייעו ויתמכו במאבקי להגן על שמה של ישראל בעולם"
מירב ארד
הנשיא הרצוג: "פתיחת שגרירות זו מהווה אבן דרך חשובה במסענו המשותף לעבר עתיד של שלום, שגשוג וביטחון למזרח התיכון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il