X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חדשות 13: הממשלה הקודמת אישרה ל-77 עולים מאתיופיה לעלות לארץ בלחצה של שרת הקליטה, כאשר הגיעו ארצה התברר שלרובם אין להם כל קשר ליהדות או למדינת ישראל ויכוח בממשלה האם נשקפת סכנה לכ-8,000 הממתינים במחנות באתיופיה, ובמל"ל מטילים ספק ביהדותם
▪  ▪  ▪
תמנו שטה. מכבש לחצים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

בחדשות 13 נחשף (יום א', 7.11.21) בשלהי ממשלת נתניהו קיבלה הממשלה החלטה סודית, "לאשר את כניסתן של 77 נפשות אשר ברחו מאזור הקרבות בצפון אתיופיה". ההחלטה נדחפה בלחץ כבד מצד שרת הקליטה פנינה תמנו שטה (כחול לבן). בדברי ההסבר להחלטה נאמר כך: "77 נפשות נמלטו מאזור הקרבות באתיופיה בשל סכנה מוחשית לחייהם, הם שוהים במחנות פליטים בתנאים קשים עם סכנה יומיות לביטחון חייהם ולבריאותם". זרועות הביטחון בחו"ל הופעלו לצורך העניין, הוקצה תקציב של 14 מיליון שקלים, על ההחלטה הוטל איפול והמבצע הסודי יצא לדרך.
אחרי שהקבוצה נמלטה כביכול והגיעה לארץ, הגיעו אנשי משרד הפנים לראיין אותה. הראיונות הנפיקו דוח נפיץ במיוחד, שבו נכתב:
  • "המרואיינים דקלמו את שמות 'קרובי המשפחה' שיש להם בישראל מבלי שידעו להסביר את הקשר המשפחתי...לטענת חלקם, לא נשקפה להם סכנת חיים, אלא רק החשש שהמלחמה תגיע לאזור זה...חלקם טוענים כי הגיעו למדינה ממנה הובאו לארץ למטרת חיפוש עבודה או השגת תנאי מחייה טובים יותר.
    "רוב הבאים הגיעו בהזמנת אדם בשם סרקה סיום. גרושתו הנוצרייה נכנסה עם בעלה הנוצרי ושלושה ילדים משותפים".
הדוח פירט שורה של סתירות משמעותיות בין זהות הבאים לאופן שבו הם הוצגו. "רוב המרואיינים טענו כי רק לאחרונה נוצר קשר בינם ובין קרוב המשפחה הישראלי. התחושה שהתקבלה הייתה שנוצרה כאן איזו קנוניה מתוכננת שניצלה את המערכת. מרבית המוזמנים כלל לא באו מאזור הלחימה כפי שנטען ולא היו בסכנת חיים. רבים מהם עברו למדינה אחרת בעקבות הנחיה שקיבלו מהארץ על-מנת לשפר את איכות החיים ולא על-מנת להציל את חייהם".
מתחקיר חדשות 13 עולה כי הממשלה הצביעה על רשימת של שמות, שהועברה על-ידי כמה רבנים ופעילים. "הרשימה נבדקה על ידינו באופן מעמיק ויסודי", נאמר במכתב. "כלל המופיעים ברשימה הינם בעלי זיקה מובהקת וקרובים מדרגה ראשונה שנייה ושלישית ליהדות תגראי (חבל בצפון אתיופיה, כולם קרובי משפחה ליהודים המתגוררים בימים אלו בישראל". אולם לפי דוח משרד הפנים, כאמור, רבים מהם נוצרים ו-"53 מהם כלל אינם מזרע ישראל".
החותמים על המכתב שנשלח לממשלה סרבו לפרט איזה בדיקות בדיוק נערכו, והיום השותפים להחלטה לא רוצים להתראיין ובכלל טוענים שמסיבות ביטחון אסור לפרסם את הסיפור.
בתוך כך, תוקפת השרה תמנו שטה מסמך של המל"ל המטיל ספק ביהדותם של הממתינים במחנות באתיופיה, ואומרת כי מדובר במסמך מביש. בממשלה קיימת מחלוקת האם נשקפת סכנת חיים מיידית לכ-8,000 הממתינים במחנות בשל התגברות הלחימה במדינה האפריקנית. מחר צפוי להערך דיון בנושא בהשתתפות תמנו שטה הדוחפת לעלייתם ושרת הפנים איילת שקד.

תאריך:  07/11/2021   |   עודכן:  07/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השרה תמנו העלתה ארצה עשרות נוצרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בין המטרות: טיולי הספארי בטנזניה ואנשי עסקים בגאנה ובסנגל    על-פי החשד, חמשת החשודים שנעצרו גויסו בידי כוח קודס, נשלחו ללבנון לאימונים בכסות לימודי דת, ומשם נשלחו לפעולות טרור באפריקה
עידן יוסף
ברקע התנגדותו להעברת התקציב תוקפת חברת הכנסת מימינה ואומרת כי אם זה היה תלוי בה, היה צריך להכריז על שיקלי כחבר כנסת פורש כבר כשהתנגד להקמת הממשלה    "הוא לא מייצג אף ציבור, מזעזע את המערכת הפוליטית בלי להביא הישגים"    שיקלי: "אינני מגיב לדברים"
איציק וולף
על-פי בקשת סניגורו של החשוד, עוכב פרסום שמו של החשוד במעורבות ברצח עד ל-10 בנובמבר
איציק וולף
יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, נפגשה אחר-הצהריים עם מנכ"ל הכנסת ועם סגן מפקד משמר הכנסת ודנה איתם על טענותיה כי הותקפה בתחנת דלק    הודיעה לשניים כי צוות הלשכה שלה יעביר להם את הפרטים על התקיפה
עידן יוסף
למרות שחברת דן מדורגת בתחתית הדירוג מקרב מפעילי התחבורה הציבורית, החליטו במשרד התחבורה ובמשרד האוצר שלא לפתוח את קווי החברה בגוש-דן לתחרות עד סוף 2030    הנימוק הרשמי: מתן שירות טוב לנוכח עבודות התשתית בגוש-דן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il