מצוקת החניה הולכת וגדלה ומנגד רכבים נטושים גוזלים מקומות חניה רבים וגורמים סבל לנהגים ובזבוז זמן יקר בחיפוש אחר חניה פנויה. הרשויות אינן מצליחות לצמצם את התופעה מאחר שבעל רכב נטוש יכול להזיז את רכבו לאחר קבלת התראה מהרשות, ובכך להביא לתחילה מחודשת של מניין הימים עד לגרירת הרכב.
החוק כיום מאפשר חניית רכב למשך שישים ימים ללא תזוזה. הצעת חוק זו נועדה לצמצם את התקופה לשלושים ימים. איתור רכב נטוש על-ידי הרשות המוסמכת נמשך כארבעה חודשים בממוצע, ורק לאחר האיתור מתחיל הליך גרירת הרכב הנטוש, שעלול להימשך חצי שנה ואף יותר מכך.
מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק שמירת הניקיון (תיקון - גרירת רכבים נטושים), התשפ"א-2021 של חבר הכנסת
איתן גינזבורג, הצעה דומה לזו שהגיש בזמנו חכ"ל
יהודה גליק. 50 תמכו מול 35 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הפנים והגנת הסביבה.
על-מנת להקל במצוקת החנייה, מוצע לקבוע כי יהיה ניתן להחנות רכב ללא תזוזה למשך 30 יום במקום 60 יום הקבועים היום בחוק. בנוסף, מוצע לקבוע כי הרשות המוסמכת תוכל להורות על גרירת רכב ללא רישיון, רכב או ללא פולסת ביטוח חובה, עשרה ימים מיום הדבקת הודעה על הרכב. אפשרות גרירה זו תיתכן גם מחנייה משותפת בבית משותף.
ח"כ גינזבורג: "ממש ברגעים אלו עומדים אלפי כלי רכב נטושים בלב ערים, ברחבי הערים בארץ, שתופסים מקומות חנייה למשך חודשים ארוכים, ממש דוגרים שם. אין שום הצדקה שמקומות חנייה ציבוריים ייתפסו למשך חודשים ארוכים על-ידי רכבים נטושים, ודאי שלא כשלפעמים מדובר בגרוטאות של סוחרי רכב וחלקי חילוף שמשתלם להם להשאיר את הרכב ברחוב ולא בחניון".