X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מידע חדש על הפצצת מגדל אל-ג'לאא ברצועת עזה במהלך ימי מבצע שומר חומות צה"ל לא היה מודע לנוכחות עיתונאים וסוכנויות ידיעות במבנה עד להפעלת נוהל 'הקש בגג' למרות שהיו מי שהביעו חשש מפני פיגוע עצמי תודעתי - הוחלט להפציץ את המבנה
▪  ▪  ▪
הצדקת ההפצצה: הימצאות אמצעים צבאיים של חמאס במבנה [צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90]

צה"ל לא היה מודע לנוכחות עיתונאים זרים במגדל שהפציץ ברצועת עזה במהלך ימי מבצע שומר חומות, במאי 2021, עד להפעלת נוהל 'הקש בגג' שהתריע בפני הנמצאים במגדל על ההפצצה הצפויה. כך נחשף (יום ב', 8.11.21) בהארץ. על-פי הפרסום, למרות היעדר המידע המוקדם בדיונים שקדמו להחלטה על הפצצת המבנה הגדול באופן שלא אפשר לשקול היטב את ההשלכות של הפצצת מבנה שמשמש מטה של גופי תקשורת, ולמרות החשש של גורמים במערכת הביטחון מפני נזק תודעתי שייגרם לישראל הוחלט בצמרת צה"ל להמשיך בתקיפה והבניין הופצץ.
ההפצצה של המבנה - מגדל אל-ג'לאא שבשכונת רימאל בעזה - בוצעה ב-15 במאי 2021. כשעה וחצי לפני ההתקפה, בשעה 13:40, קיבלו אזרחים ששהו בתוך הבניין שיחות טלפון והודעות שעליהם להתפנות מן הבניין. עובדי סוכנויות הידיעות שמשרדיהן היו בתוך הבניין החלו מייד ליצור קשר עם מקורותיהם בישראל והחלו לברר האם צה"ל עומד לתקוף את הבניין. המידע על נוכחות עיתונאים במקום הגיע עד ללשכת הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי.
בשעה 15:00 לערך הוחלט להפציץ את הבניין למרות נוכחות כלי התקשורת. התומכים בהפצצה טענו כי כלי התקשורת הנמצאים בבניין משמשים מגן אנושי לחמאס למניעת פגיעה באמצעי סייבר שהותקנו בבניין, בהם אמצעים לשיבוש אותות GPS.
ההפלה של הבניין עוררה ביקורת חריפה על ישראל מצד כלי תקשורת בעולם, והממשל בארצות הברית לא השתכנע מניסיונות צה"ל להצדיק אותה. בחודש שעבר אמר האלוף במילואים ניצן אלון, האחראי לתחקיר צה"ל על ההשפעה התודעתית במבצע במאי, כי ההפצצה של הבניין הייתה "פיגוע תודעתי" וגול עצמי.
אחרי ההפצצה של הבניין הודיע צה"ל כי מדובר בהפצצה מוצדקת של בניין שבו היו נכסים צבאיים של חמאס. מנגד, בקהילה הבינלאומית לא השתכנעו. ממשל ביידן בארצות הברית הודיע כי ישראל מחויבת לוודא את בטיחותם של כלי תקשורת ושל עיתונאים.

תאריך:  08/11/2021   |   עודכן:  08/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל לא ידע שבמגדל בעזה פועלים עיתונאים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע שומר החומות
עידן יוסף
מדובר במימון בגובה מיליארד דולר, שעליו התחייב הנשיא ביידן בתום מבצע שומר החומות    שר החוץ לפיד: דחייה טכנית שנבעה מהוויכוח בקונגרס סביב תקרת הגרעון בתקציב האמריקני    איפאק: חסימת המימון לכיפת ברזל מסייעת למחבלים להרוג אזרחים
עידן יוסף
מהומה בוועדת ביטחון הפנים בעקבות דברי רב-ניצב יעקב שבתאי מפכ"ל המשטרה: "בשומר החומות חוסלה אינתיפאדה תוך ארבעה ימים עם אפס הרוגים"    ח"כ אחמד טיבי: "תחזור בך מהאמירה אפס הרוגים - מוסא חסונה נהרג"    ח"כ בן-גביר: "איך אפשר להגיד שלא היו הרוגים? היו הרוגים יהודים"
איציק וולף
השר לביטחון פנים הצהיר באירוע של משטרת ישראל כי יעניק גיבוי לשוטרים המעורבים באסון מירון    "הטעות והעוול שנעשו על-ידי ועדת אגרנט, שהחליטה לבחון רק את צבא ההגנה לישראל, ולא את הדרג הפוליטי, ובוודאי לא גורמים נוספים - טעות זו אסור שתישנה"
מירב ארד
נסיונות הלינץ' התרחשו במהלך הפרות סדר נרחבות בכביש 6 סמוך לצומת לקיה    כתבי אישום הוגשו לבית המשפט המחוזי בב"ש
אביתר בן-צדף
המשטרה ממשיכה לקנות שקט מכנופיות פרוטקשן, ולהטעות את הציבור    חמאס מרתיע, ואינו מורתע - גם אחרי "שומר החומות"    כישלון גדול בהסברת המבצע בארץ ובעולם    יש להקים מטה הסברה לאומי חזק, מקצועי וגדול, שיפעל תחת ראש הממשלה ובחסותו הצמודה - כמו סוכנות גדולה ליחסי הציבור של המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il