X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אושר לקריאה שנייה ושלישית:

תוחמר הענישה על עבירות נשק

על-פי הצע"ח: רבע מהעונש המקסימלי יקבע כעונש מינימום בעבירות נשק יו"ר הוועדה: "צעד חריג שנועד לטפל במציאות חריגה ומדממת" שר המשפטים: "המצב מחייב את התערבות המחוקק לכוון את שיקול הדעת השיפוטי כשאנחנו רוצים להשיג החמרה בענישה. נביא עוד חוקים כמו החמרה סחר של חלקי נשק כדי להעמיד כלים אפקטיביים"
▪  ▪  ▪
ח"כ קריב, השר סער. העונש המזערי ייגזר מהעונש המרבי [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

ועדת החוקה אישרה (יום ב', 15.11.21) פה אחד בתמיכת האופוזיציה לקריאות שנייה ושלישית - רבע מהעונש המקסימאלי כעונש מינימום בעבירות נשק. הצעת החוק נועדה להעלות את רף הענישה שנקבע בבתי המשפט בעבירה של החזקת נשק שלא כדין וזאת באמצעות קביעת עונש מינימום של שנים עשר חודשי מאסר למחזיקים נשק שלא כדין. לקראת הכנת הצעת החוק לקריאות השנייה והשלישית ביקשה ח"כ השכל להוסיף ולהרחיב את קביעת העונש המזערי גם לעבירות נוספות וכן להעלות את העונש המזערי המוצע. ההסדר המוצע עתיד להיקבע כהוראת שעה.
במהלך הדיונים להכנתה עברה הצ"ח מספר שינויים ובהם הרחבת היקף העברות שעליהן יחול העונש המזערי - לעבירות של נשיאה או הובלה של נשק וכן לעבירה של ייבוא, ייצוא או סחר של נשק. שינוי נוסף הוא בתקופת העונש המזערי - לפי הנוסח החדש המוצע, העונש המזערי ייגזר מהעונש המרבי ויעמוד על רבע מהעונש לגבי כל אחת מהעברות. כמו-כן נוסף על הדרישה לטעמים מיוחדים במקרה בו בית המשפט יבקש לסטות מהעונש המזערי מוצע לקבוע שבית המשפט לא יטיל את כל העונש המוצע באופן של מאסר על תנאי אלא מטעמים מיוחדים.
תיקון נוסף הוא שינוי תקופת הוראת השעה לדרישת היו"ר ח"כ קריב ובהסכמת משרד המשפטים, לשלוש שנים במקום בנוסח המקורי, בו עמדה התקופה על חמש שנים. עוד מוצע לקבוע חובת דיווח של שר המשפטים והשר לביטחון הפנים לכנסת ביחס לתיקים ולענישה בעבירות הנשק.
"יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב: "צעד חריג שנועד לטפל במציאות חריגה ומדממת, אמירה מאוד ברורה לגבי מחויבותנו לנושא, לצד כלים נוספים. הממשלה מובילה תפיסה חדשה של הטיפול באלימות ויש חשיבות לשיתוף הפעולה של הקואליציה והאופוזיציה בהצעת החוק כחלק מהמסר שהבית הזה מעביר".
שר המשפטים גדעון סער: "זו מכת מדינה. המצב מחייב את התערבות המחוקק לכוון את שיקול הדעת השיפוטי כשאנחנו רוצים להשיג החמרה בענישה. נביא עוד חוקים כמו החמרה סחר של חלקי נשק כדי להעמיד כלים אפקטיביים הבחינה בעניין חקיקה בדיני ראיות לא הסתיימה; לא אחכה להביא חבילת חקיקה אלא מה שכבר מוכן כי יש דחיפות
סגן השר לבט"פ, יואב סגלוביץ': "ידע כל אחד שמחזיק נשק שהוא לא הולך הביתה".

תאריך:  15/11/2021   |   עודכן:  15/11/2021
+ראש אט"ל: הורה לא מסיע חייל לבסיס כי אין פתרון
22:05 15/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אלוף איציק תורג'מן אמר את הדברים בדיון מעקב של ועדת חוץ וביטחון על בעיית הסעות החיילים  ▪  בצבא מעריכים שההסכם עם משרד התחבורה יחסוך 150 מיליון שקל שישמשו להסעיות בימים א' ו-ה'  ▪  משרד התחבורה מעוניין להרחיב את ההסכם גם לרכבת

אלוף איציק תורג'מן. רוצה להסיע את הבן לבסיס [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הארכת תוקפו של חוק הקורונה עד דצמבר 2022 אושרה בקריאה ראשונה
19:04 15/11/21  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 10) (הארכת תוקף והוראות נוספות), התשפ"ב-2021. 35 תמכו מול 6 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה.
מוצע בה לתקן את החוק כך שתוקפו יוארך בשנה נוספת עד דצמבר 2022. כמו-כן, מוצעים מספר תיקונים נוספים המועלים נוכח הניסיון שנצבר מהפעלתו של החוק ובהם: הוספת סעיף המסמיך את הממשלה להתקין תקנות שיקבעו חובת הצגת תוצאות בדיקה או תו ירוק כתנאי לכניסה למקומות, הוספת הוראות לעניין קנסות בשל הפרות של הוראות שנקבעו בתקנות, תקנות הקשורות לפיקוח טכנולוגי על חייב בידוד והוספת סמכות לראש שירותי בריאות הציבור במשרד הציבור לאפשר סגירת מסוד חינוך בתנאים המנויים.

+"את מיסוי המשקאות הממותקים, 380 מלש"ח, תנו לחולי סוכרת"
18:14 15/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במשרד הבריאות הציגו נתונים חמורים על בעיית ההשמנה והתחלואה בסוכרת בארץ, כאשר ככל שהאוכלוסייה במעמד סוציו אקונומי נמוך יותר, הנתונים קשים יותר  ▪  מנכ"ל משרד הבריאות: "ככל שנרחיק את השתייה הממותקת מילדים, נעשה דבר גדול להרבה שנים"  ▪  באופוזיציה טענו כי המניע למיסוי הוא רצון האוצר בהכנסות, וקראו לפעול קודם מול היצרנים להפחתת כמויות הסוכר במוצרים, ובהסברה לציבור

ח"כ משה גפני [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתפס בשקר? לפיד שכח האם ירו עליו בלבנון
17:38 15/11/21  |  עידן יוסף

"ירו עליי בלבנון" - כך אמר יאיר לפיד בסרטון שהופץ באפריל 2015 וצף ברשת בימים האחרונים, אך כשנשאל על כך היום בישיבת הסיעה השיב כי אינו זוכר על מה מדובר.

+חילוקי דעות בין טאהא לשקד על נוסח חוק החשמל
17:09 15/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הצעת החוק מבקשת לאפשר לחבר בתים לחשמל גם בטרם תופקד התוכנית ולפני שהתקבל היתר בנייה  ▪  יו"ר ועדת הפנים טוען: "אין מחלוקת. רק לא יודעים להסביר. אנו מבטיחים את זכותו של אדם שכבר הוגשו עבורו מזמן תוכניות לקבל זכות יסוד בסיסית - להתחבר לחשמל"

ח"כ ווליד טאהא [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתניהו: "חוק אירני-סורי"; סער: "הציע לי הגבלת כהונה"
15:21 15/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר גדעון סער: "כשנתניהו חיזר אחרי כדי להקים ממשלה הוא הציע לחוקק את החוק להגבלת זמן הכהונה, אותו חוק שקרא לו היום אנטי דמוקרטי"  ▪  טוען שנתניהו אף הציע להחיל את זה באופי רטרואקטיבי שלוש שנים אחורה

סער. "נתניהו חי בסרט" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+נתניהו: יש ירידה של רייטינג אצל ערוצי התעמולה
15:07 15/11/21  |  עידן יוסף

יו״ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "קורה משהו מוזר בציבוריות הישראלית. הממשלה הנוכחית יורדת בסקרים והאופוזיציה עולה בסקרים. הליכוד עולה, בנט וגדעון מתרסקים. אז מה עושים? הם מנסים להעביר חוק אירני שאמור בעצם להביא למצב שמי שיכול לנצח בבחירות לא ינצח בבחירות. זה לא רק חוק אירני זה גם חוק סורי. אבל יש בעיה להעביר חוק אירני כי מה שמסכן אותם זה שרצון הציבור יבוא לידי ביטוי. החוק הזה בוטה מדיי אז הם מתחילים בחוק מקדים, חוק הגבלת כהונה שלא קיים בשום דמוקרטיה פרלמנטרית. בגרמניה ובקנדה, הקנאצלרית מרקל והקאנצלר קוהל כיהנו שנים, אבא של טרודו כיהן שנים בקנדה, איש לא חשב להגיד שיש בעיה בדמוקרטיות המופתיות של גרמניה וקנדה. בדמוקרטיה מי שקובע מי ינהיג אותו זה הציבור ולא חוק שרירותי שיעביר את הכוח לפקידים או פוליטיקאים.
"את החוק האירני לא יעבירו ישר. איימן עודה יגיש את זה, זה לא הם, ואז יקדמו את החוק. תרגיל שקוף.
"עכשיו יש להם גם בעיה אחרת. יש נחיתה של הרייטינג של ערוצי התעמולה, אז מה עושים? נפעל גם נגד ערוצי התקשורת באופן לא דמוקרטי. יש למשל תוכנית בגל״צ של יעקב ברדוגו והיא הפופולרית ביותר בגל״צ. 350,000 מאזינים, יש לו פי 3-4 מאזינים מרזי ברקאי. עכשיו קיצצו לו שעה, בדרך לקצץ אותו בכלל. באמצעים האלה הם מנסים לחנוק את רצון הציבור בכל דרך. להחליף את העם, להשתיק את העם, בכנסת ובתקשורת.
"זה לא יעזור להם. אי-אפשר לעצור את הציבור. אנחנו ננצח, ניקח את כל החוקים האלה ונשליך אותם לפח, ונחזיר לעם את רצון העם. אני אומר לגדעון, שחרר את הוואסח, תפסיק עם הפוזות, כולם מבינים מה אתם רוצים לעשות גם בכנסת וגם בתקשורת - קבל את רצון העם, זה בסוף הדבר היחיד שיקבע ויחליט".

+לפיד לחברי סיעתו: תחשבו טוב לפני שאתם עונים
14:49 15/11/21  |  עידן יוסף

העיתונאי יקי אדמקר פנה בשלב השאלות בפתח ישיבת סיעת יש עתיד ושאל: "מישהו מבין השרים והח"כים כאן מתכוון להתמודד מול לפיד?". לפיד ענה בחיוך: "תחשבו טוב לפני שאתם עונים".

+שדולת העם היהודי הושקה בכנסת
14:03 15/11/21  |  מירב ארד

שדולת העם היהודי הושקה בכנסת בראשות ח״כ דוד ביטן, ח״כ מירב בן ארי וח״כ יבגני סובה, ובשיתוף הסוכנות היהודית. השדולה מונה 64 חברי כנסת והיא תעסוק בחיזוק הקשר בין מדינת ישראל ויהדות התפוצות ובקידום סוגיות מרכזיות הניצבות על סדר היום המשותף של העולם היהודי ומדינת ישראל, באמצעות הגברת השיח בין חברי הכנסת לבין מנהיגים יהודים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
איציק וולף
לראשונה מאז שנוסדה בשנת 2012 מקימה מפלגת יש עתיד גוף בוחר שיקיים פריימריז לראשות המפלגה    שאר חברי הרשימה לכנסת ייקבעו על-ידי ועדה מסדרת    ביום א' יתפרסם התקנון החדש של המפלגה
עידן יוסף
שר התרבות מגלה כי הוא יוזם מהלכים לכך שמאגר הלקטורים על-פי חוק הקולנוע שמחליטים האם לתמוך בסרט עם ביקורת קשה כלפי המדינה יהיה מגוון יותר    ח"כ דיסטל אטבריאן: "עולם הלקטורה הוא חד-גוני, לא פלורליסטי, הוא מורכב מאנשי שמאל חילונים ברובם"
איציק וולף
היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, הוציאה לקראת הדיון מכתב הנחיות מיוחד בו הבהירה את כללי הבקרה הפרלמנטרית הנדרשים מול צווים ממשלתיים כמו צו המיסוי של הכלים החד-פעמיים ושל השתיה הממותקת    "מן הראוי היה לכל הפחות לאפשר לוועדה לקיים דיון ולימוד הנושא בטרם המס הוחל והוטל בפועל"
מירב ארד
הוועדה אישרה בנוסף את התקנות להקלות על מגבלות ההתקהלות במקומות פתוחים וביטול התו הירוק במקומות בסיכון נמוך, שייכנסו לתוקפן הלילה בחצות
עידן יוסף
ראשי הקואליציה החליטו להעניש את מאזן גנאים, שמצידו אומר כי אם יידרש שוב להצביע נגד הקואליציה יתפטר    בימינה מרגישים פראיירים לאחר שחברי כנסת מרע"ם וממרצ מפרים את המשמעת הקואליציונית בעוד הם נדרשים להצביע נגד חוק ההתיישבות הצעירה ותובעים מבנט לעשות סדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il