X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט קיבל את בקשת ההגנה לאור השלמות החקירה בתיק 1000 והטענה לפיה התיקים קשורים ולכן עליהם ללמוד את החומר השופטים: ההדלפות מהתיק חמורות מאוד, מצפים מרשויות החקירה לבדוק אותן
▪  ▪  ▪
חפץ היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט (יום ג', 16.11.21) לדחות לשבוע הבא (22.11.21) את תחילת עדותו של ניר חפץ - הדובר לשעבר של משפחת נתניהו שהפך לעד מדינה במשפטו. השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם קיבלו את בקשת ההגנה, בעקבות חיקור הדין שנערך להדס קליין בתיק 1000 ואשר החומרים מתוכו נמסרו רק היום להגנה. בהתייחסם להדלפות מהתיק אמרו השופטים בהחלטתם: "לא ניתן לעבור על כך לסדר היום. אנחנו מצפים מהרשויות לחקור את העניין ולפעול למניעת הישנותו".
נתניהו עצמו הגיע לדיון, לראשונה מזה שבעה חודשים. לצידו ישב בנו הבכור, אבנר נתניהו; זוהי הפעם הראשונה שאחד מבני משפחתו מתלווה אליו. מאחוריו ישבו השר לשעבר לביטחון פנים, ח"כ אמיר אוחנה, ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן וח"כ שלמה קרעי - שלושה מתומכיו הבולטים ביותר של נתניהו בליכוד.
"זכאים לשבת ולכלכל את צעדינו"
סניגורו של נתניהו בתיק 1000, עו"ד עמית חדד, פתח באומרו: "המאשימה הודיעה לנו אתמול על השלמת חקירה, כולל חיקור דין שנעשה מעבר לים. אנחנו מצויים בחושך, בעוד התקשורת מפרסמת עוד ועוד פרטים. אמש קצת לפני 20:00 רצו לשלוח לסניגורים שני דיסקים עם החומר, שזה מלמד מה ההיקף של השלמת החקירה. סירבנו לקבל, כי ידענו שעומד להתפרסם משהו בערוץ 12 ולא רצינו שיטענו שמישהו מההגנה העביר את החומר לתקשורת.
"המדינה סבורה שלחפץ יש מה לומר בשלוש הפרשות. כאשר הפרקליטות מודיעה שיש השלמת חקירה, אנחנו זכאים לשבת ולחשוב ולכלכל את צעדינו. אנחנו צריכים לראות מה יש שם ומה אין שם, האם להגיש בקשות, להתכונן לחקירה הראשית של חפץ. המדינה עצמה אומרת שהוא מעיד בשלוש הפרשות".
השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: "מה מונע שהעד יתחיל להעיד ולא יתייחס לאישום השלישי?". חדד: "אין סטריליות והגבולות לא תחומים. האירוע הזה גדול בהרבה מהפרשה השלישית, אלא משליך על כל האישומים". השופט משה בר-עם: "העד יעיד על תיק 4000, אדוני יקבל את כל החומר וזכויותיו לא ייפגעו. למה לעצור את כל הדיון?". חדד: "צריך להוכיח שאין קשר. לטעמנו יש כאן אירוע חמור ביותר. הבקשה שלנו היא מה שהפרקליטות עצמה אומרת. יכול להיות שנקרא ונגיד שאין קשר, יכול להיות שנקרא ונגיד שיש המון קשר".
"המאשימה כרכה את התיקים"
סניגוריתה של איריס אלוביץ, עו"ד מיכל רוזן-עוזר, הוסיפה: "אנחנו לא מכירים דבר כזה, שהחקירה ממשיכה להתנהל תוך כדי ההליך הפלילי. זה אירוע שלא צריך לשים אותנו במקום שאנחנו מנחשים. המאשימה כרכה את התיקים האלה, ולא כרכה אותם סתם. יש קשר בין הדברים, יש קשר בין העדויות. את העיתוי לא אנחנו בחרנו". סניגורו של שאול אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, אמר: "אם זה לא כרוך בעדותו של חפץ, יש שאלה ענקית - מדוע העיתוי הזה נבחר עכשיו, כאשר קצות העצבים של כולם חשופים לקראת העדות שלו".
המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן-ארי, הגיבה: "העדה הגיעה למשרדינו ב-11.10, קיבלנו את אישור היועץ המשפטי לממשלה ב-23.10 והעברנו למשטרה. החקירה הסתיימה אתמול, כאשר אחת מפעולות החקירה בוצעה בחו"ל ב-11.11. הדברים לא קשורים באופן ישיר לעדותו של חפץ. חשבנו שזה לא נכון שחפץ יעלה לדוכן העדים כאשר הסניגורים לא יודעים דבר על השלמת החקירה המתבצעת בימים אלה".
בר-עם: "למה זה ברגע האחרון? העיתוי מטריד". בן-ארי: "גם עבורנו העיתוי מאוד מאוד לא נוח, והיינו מעדיפים שזה לא יקרה. אבל כאשר מובא בפנינו מידע חדש, אין לנו ברירה. צמצמנו את החקירה ככל שיכולנו, לא חקרנו את כל מי שניתן היה לחקור".
פרידמן-פלדמן: "עד כמה אפשר להתחיל את החקירה הראשית של חפץ בלי לגעת באישום השלישי?". בן-ארי: "יש השקה בין האישומים, אי-אפשר להגיד שהם מנותקים לגמרי זה מזה. אפשר לחקור את חפץ רק על תיק 4000, אבל אני לא יכולה לדעת אם העד לא יתן תשובה שקשורה באיזשהו אופן. לכן חשבנו שאם ההגנה תחשוב שהיא צריכה לעיין בחומרים לפני שחפץ מעיד, לא נתנגד לדחייה הזאת".
"זה אירוע אלים"
חדד הגיב: "אנחנו לא יודעים איך נוכל להשתמש בחומר הזה אחרי שנקרא אותו. כסניגורים אנחנו לא יכולים לאפשר לעד הזה להעיד לפני שנדע מה יש שם. אני לא יודע כיצד חפץ יכול להעיד בתיק 4000 בלי לעבור בדרך בתיק 1000, ואני אומר את זה כמי שמכיר את החומרים. העיתוי מטריד מאוד, יש לנו הרבה מה להגיד על האופן, על הסיבה, על הדרך".
רוזן-עוזר הוסיפה: "זה אירוע אלים, כאשר מתנהלת חקירה בעיצומו של הליך פלילי ואנחנו עומדים פה כמו אידיוטים. יש קשרים בין התיקים וגם נחקור עליהם. אז אנחנו צריכים להיות בתפקיד הטיפשי הזה, שאנחנו אפילו לא יכולים להגיד כלום?! מה ביקשנו, יומיים?! ללקוחות שלנו יש זכויות, מותר להם לדעת מה הראיות, מותר להם שעורכי הדין שלהם יוכלו להגיב. על הזכות הזאת אנחנו עומדים".
בן-ארי ענתה: "לכנות את זה 'אירוע אלים' זה ללכת הרבה צעדים קדימה. גם לתביעה יש חובות, וכאשר מגיעה עדה ומספרת סיפור - גם החוק וגם הנחיות פרקליט המדינה מאפשרים את זה, וכך נעשה. הודענו לבית המשפט ברגע הראשון שיכולנו להודיע".
"אנחנו מזועזעים כמו הסניגורים"
השופטים והצדדים התייחסו גם להדלפות מתוך התיק בכלל ולפרטי השלמת החקירה בפרט. בר-עם פנה לבן-ארי: "מה אתם עושים עם ההדלפות? זה דבר שלא ייעשה". בן-ארי: "אנחנו הזדעזענו. הדרך הנכונה היא שההגנה תפנה בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה". בר-עם: "מה יהיה בהמשך אם זה מה שקורה בהתחלה? זה חמור מאוד". בן-ארי: "זה חמור מאוד. היינו מזועזעים באותה מידה כמו הסניגורים".
חדד: "מה שהיה אתמול הוא כמעט ניסוי במעבדה בנוגע להדלפות. כמות היודעים ביחס לחומר היא מצומצמת שבמצומצמת. להדלפות הללו יש מטרה של תיאום גרסאות, תיאום עדויות. באירוע כזה יש לבית המשפט חובה לא רק להתחשב בסוף בזיהום ההליך, אלא גם למנוע אירועים מהסוג הזה. אנחנו נפנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבל חושבים שבית המשפט הזה צריך להוציא החלטה שקוראת ליועץ המשפטי לבחון את הדברים, אם לא להורות לו".
סניגורו של נתניהו בתיק 4000, עו"ד בועז בן-צור, הוסיף: "ההדלפה הזאת הייתה יכולה לצאת ממקום אחד ויחיד, והמוסד הזה צריך לחקור את עצמו. הוא מאוד מוטרד, אבל מישהו מתוכו הוציא את החומרים האלה. הם יצאו בכוונת מכוון ויש שרשרת של אירועים. זה אלים מוסדית. הדברים אחוזים זה בזה, בנוגע לחפץ ובנוגע לבקשות שיוגשו. הדבר הבסיסי הוא לאפשר להגנה לראות חומר, ואז נבחר כיצד לפעול".

ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 16.11.21
ביטול דיון במשפט נתניהו לבקשת ההגנה
תאריך:  16/11/2021   |   עודכן:  23/11/2021
+נתניהו למנדלבליט: לחקור את ההדלפות האחרונות סביב המשפט
14:55 16/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

סניגוריו של נתניהו מתייחסים במיוחד לפרסומים אתמול על עדותה הנוספת של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, ואומרים שההדלפה יכלה לבוא רק מצד המדינה או מעדיה - שכן המידע לא היה ברשותם

נתניהו וחדד היום בבית המשפט [צילום: ארי דודקביץ, פול]
+ירושלים של זהב
11:35 16/11/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אני מעביר לנגד עיניי כמו בזום חלק מסיעת הליכוד  ▪  למשל, לפי סדר הא"ב, יולי אדלשטיין, דוד ביטן, ניר ברקת, גילה גמליאל, צחי הנגבי, ישראל כ"ץ, יובל שטייניץ, ואולי גם יריב לוין, יואב קיש ומירי רגב, ואני חש כי הם אינם מאמינים למנהיגם ח"כ ביבי

מאמינים באמת? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחילת עדותו של חפץ בתיק נתניהו נדחתה לשבוע הבא
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הפרקליטות - מעל החוק
ד"ר משה פרץ  |  16/11/21 13:27
2
יתכן והפרקליטות היא זו
באום  |  16/11/21 15:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
הפרקליטות הודיעה על השלמת חקירה להדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, בתיק 1000    ההגנה הודיעה שאינה ערוכה לחקור את חפץ בנושא זה והפרקליטות אינה מתנגדת לביטול היומיים הקרובים של הדיונים
דן מרגלית
אדם נואש כל כך מלזכות באהבת הבריות עד כי הוא בודה אותה מליבו מסוכן ליד הגה השלטון יותר כל מתמודד אחר, שמנת המשכל שלו אולי פחותה במשהו מזו של ח"כ ביבי וגם קרא פחות ספרים ממי שהיה ראש הממשלה
איתמר לוין
דרור שטרום הסביר שזה היה התאריך האחרון לביצוע מיזוג בזק-yes בטרם יימכרו מניות יורוקום בחברת הלווין    פליקס כהן דווקא סתר את עמדת התביעה בנוגע לרקע הפיננסי
איתמר לוין
פליקס כהן סותר את טענת התביעה ולפיה אלוביץ היה זקוק בדחיפות להכנסות מעסקת המיזוג בין בזק לבין yes    הפרקליטות: התיק נגד כהן בפרשת בזק נסגר; כהן: הסגירה הייתה מהעדר אשמה
איתמר לוין
הממונה לשעבר על ההגבלים ייעץ לבזק בנושא המיזוג    בתשובה לשאלות ההגנה שתיארו בפועל את התנהלותו של ברגר בנושא המיזוג: זה נראה חריג ולא הגיוני על פניו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il