X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מספר על העדיפות של אלוביץ לתפקיד שר התקשורת: נתניהו, הנגבי, שטייניץ מספר על הפגישה בין נתניהו לאלוביץ, שאת מועדה אינו זוכר: נתניהו אמר להכניס אותו בלי שאחרים יראו, אבל הוא נוהג למדר ולא ראיתי בזה משהו קונספירטיבי
▪  ▪  ▪
חפץ היום בבית המשפט [צילום: אורן בן-חקון, פול]

בנימין נתניהו הורה למזכירתו לקבוע לו פגישה עם שאול אלוביץ מיד כאשר הלה התלונן, באמצעות ניר חפץ, על העיכוב באישור עסקת בזק-yes. כך אומר חפץ (יום ב', 22.11.21) בהמשך חקירתו הראשית בתיק 4000. הפגישה התקיימה לאחר זמן קצר, אך חפץ אינו זוכר מתי.
חפץ העיד, כי לאחר הבחירות ב-2015 אמר אלוביץ, כי העדיפות הראשונה מבחינתו היא שנתניהו ימשיך לכהן כשר התקשורת, בעדיפות השנייה נמצא צחי הנגבי, השלישית היא יובל שטייניץ, ואילו אופיר אקוניס מועמד ואינו מכיר אותו. לצד זאת ציין חפץ, כי עדכן את נתניהו ערב הבחירות על שיחותיו עם אלוביץ, אבל "הבקשות והלחצים הללו לא היו חשובים לו אפילו קצת".
חפץ הוסיף: "ההתרשמות שלי היא שנתניהו בקיא לפרטי פרטים בנושאים הרגולטוריים של משרד התקשורת. הוא בכלל יורד לפרטי פרטים, גם בגלל שהוא רוצה שהכל יעבור דרכו וגם בגלל שיש לו יכולת קוגניטיבית כל כך גבוהה. לפעמים אתה נדהם איך בתוך קופסה כזאת נכנסים כאלו יכולת וידע.
"הבקיאות של אלוביץ לגבי המתרחש בסביבתו של נתניהו בנושאים המעניינים אותו הייתה מדהימה. למשל: אני לא ידעתי מיהם המועמדים לתיק התקשורת, ובדקתי ובאמת דיברו עליהם. היה לו הרבה מאוד מידע על מה קורה בסביבת נתניהו ומודיעין אדיר על מה שקורה בתוככי משרד התקשורת".
לדברי חפץ, באחת מפגישותיו עם אלוביץ בביתו של האחרון "הייתה ערימת ניירות מהודקת והוא ביקש ממני לקחת אותה לנתניהו. הוא אמר, שרשות ההגבלים העסקיים קצבה את הזמן [לעסקת בזק-yes] ולכן חייבים לחתום על העסקה לפני הבחירות, כי אחרי הבחירות האישור של הרשות לא יהיה בתוקף. ידעתי מהשיחות הקודמות שהוא טוען שהייתה סחיטה [מצד משרד התקשורת].
"הבעתי התנגדות, לא רציתי להעביר את המסר הזה, לא חשתי בנוח. לא הכרתי לעומק את הסוגיות הרגולטוריות, ולא נכון להעביר דבר שאתה לא לגמרי בקיא בו. הוא אמר שהנייר הזה הוא מידע גלוי שכל אחד יכול לשלוף מגוגל. זה הרבה פחות בעייתי, הסכמתי, לקחתי את הנייר הזה ובהזדמנות הבאה בחדר העבודה בבלפור הסברתי לנתניהו במפורט את המסר של אלוביץ.
"הוא לקח את הדפים וקרא אותם עד הסוף, וחשבתי שהירידה הזאת לפרטים היא מדהימה. הוא הוריד את הסיכה, גרס את זה, הרים את הטלפון למזכירה בלשכה ואמר לקבוע לו פגישה עם אלוביץ. אצל נתניהו יש קוד שבו אתה יודע מתי הוא מתכוון לעשות. אם הוא אומר למזכירה או רושם את זה, כמעט תמיד על דף 4A לבן בטוש או בעט, אתה יודע שהוא הולך לטפל בעניין. אם הוא אומר לך 'בסד"ר ולא עושה אחד מהדברים האלה - שיהיה לך בהצלחה. אני הבנתי את הבקשה הזאת של אלוביץ, שהוא אומר לעצמו ש- לך תדע מי ינצח בבחירות, המאבק היה צמוד.
כמה זה היה חשוב לאלוביץ? - עדיף היה שתהיה בחוץ ניידת טיפול נמרץ. הוא היה בלחץ אדיר על הנושא הזה.
"הדבר הבא שאני זוכר שאני יושב בפטיו של בלפור עם נתניהו וכמה אחרים. בשלב מסוים הוא מסמן לי להתקרב אליו ולוחש על אוזני שאלוביץ נמצא בכניסה, ושאכניס אותו בלי שאחרים יבחינו בו. אני מכיר מצוין את הכניסות בבית ראש הממשלה, אני מגיף את הווילונות בפטיו ומכניס את אלוביץ לחדר העבודה של נתניהו. הוא לבש ג'ינס. רק וילון שהוא חצי שקוף היה מוגף, והגפתי את הווילון השני שהוא יותר מסיבי. אמרתי לו לשבת, יצאתי לפטיו ואמרתי לנתניהו שאלוביץ מחכה לו בפנים.
"נתניהו אמר לי להיות בסביבה לקראת הפגישה. הוא מאוד ממדר, הוא מאוד לא סומך על אישים פוליטיים שנמצאים אצלו בבית שיידעו על דברים שאינם קשורים להם. זו לא התייחסות חריגה. לא תפסתי את זה כמשהו קונספירטיבי". לאחר עימות ארוך בין ההגנה לתביעה, התברר שחפץ אינו יכול לומר מתי התקיימה הפגישה אלא רק לנסות ולהקיש את המועד - ובית המשפט מנע ממנו לומר זאת, שכן מדובר בעדות סברה.

ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 22.11.21
תחילת עדותו הראשית של ניר חפץ
תאריך:  22/11/2021   |   עודכן:  30/11/2021
+בינתיים זה היה בעיקר הרקע
19:04 22/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

היום הראשון בעדותו רבת החשיבות של ניר חפץ, היה בעיקרו הנחת הרקע לאמירות החשובות באמת שעשויות להגיע בימים הקרובים  ▪  לצד זאת הייתה אמירה שעשויה להיות חשובה דווקא להגנה, שמצידה התנגדה ללא הרף למרות דברי השופטים

מלב-ליבו של בלפור [צילום: אורן בן-חקון, פול]
+אלוביץ אמר שהוא נותן את וואלה לנתניהו
15:42 22/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

טוען שנתניהו עסק שעות בפרסומים על בני משפחתו ושעלול היה לשבות מעבודתו בשל כך  ▪  מעיד: שרה נתניהו הייתה מעורבת במינוי ראש הסגל והדובר בלשכת רה"מ; יאיר נתניהו הוביל טענה לפיה אלוביץ מקבל הרבה מאביו אך הסיקור בוואלה אינו מספק

"מתחוללת סערה של שעות" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו הקדיש לתקשורת זמן כמו לביטחון
10:22 22/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

"אי אפשר להפריז וקשה לאתר במילים ומי שלא רואה לא יאמין כמה נושא התקשורת חשוב לו. הוא הרבה יותר מאשר פריק קונטרול. בנושאים תקשורתיים הוא מבקש לדעת הכל, עד הפינה הכי נידחת"  ▪  אומר שנתניהו הורה לו לעמוד בקשר רק עם אלוביץ בנוגע לתכנים בוואלה - ומדגיש שזו הייתה מדיניות הרוחב של נתניהו בקשריו עם אמצעי התקשורת  ▪  "נתניהו נטל על עצמו את תיק התקשורת בהחלטה משפחתית עם שרה ויאיר"

חפץ היום בבית המשפט [צילום: אורן בן-חקון, פול]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלוביץ התלונן - ונתניהו הורה מיד לפוגשו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
משהו פסול בעדות עד מדינה
שאול א.  |  22/11/21 13:46
2
בדיחה ושמה "פרשן משפטי"
מגיב ותיק  |  22/11/21 14:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
"אי אפשר להפריז וקשה לאתר במילים ומי שלא רואה לא יאמין כמה נושא התקשורת חשוב לו. הוא הרבה יותר מאשר פריק קונטרול. בנושאים תקשורתיים הוא מבקש לדעת הכל, עד הפינה הכי נידחת"    אומר שנתניהו הורה לו לעמוד בקשר רק עם אלוביץ בנוגע לתכנים בוואלה - ומדגיש שזו הייתה מדיניות הרוחב של נתניהו בקשריו עם אמצעי התקשורת    "נתניהו נטל על עצמו את תיק התקשורת בהחלטה משפחתית עם שרה ויאיר"
איתמר לוין
מצביעים על פרסומיהם של אילנה דיין וגיא פלג בנוגע לצמיד שעל-פי הנטען רכש מילצ'ן לשרה נתניהו ועל תיעוד שיחה בין אחד החוקרים לבין הדס קליין, העוזרת של מילצ'ן, כראיות לכך שמקור ההדלפות במשטרה או בפרקליטות
איתמר לוין
דברי הנאצה של דודי אמסלם - חבר מרכזי במפלגה הגדולה בישראל - מהווים מצע ברור להפיכת ישראל לדיקטטורה בראשותו של המשיח נתניהו    כל עוד נתניהו אינו מסתייג מהם, הוא שותף למתקפה החמורה ביותר אי-פעם על הדמוקרטיה הישראלית
דן מרגלית
מי שצריך להיחקר הוא אתה, ח"כ בנימין נתניהו. לשאול אותך מדוע לא החזרת את המתנה לפאקר? והרי ידעת שתשורה כה גבוהה היא חריגה אפילו בעיני נאשם כמותך
איתמר לוין
סניגוריו של נתניהו מתייחסים במיוחד לפרסומים אתמול על עדותה הנוספת של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, ואומרים שההדלפה יכלה לבוא רק מצד המדינה או מעדיה - שכן המידע לא היה ברשותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il