X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר הוועדה ויוזם החוק ווליד טאהא: "החוק יבטיח חיבור לחשמל של עשרות אלפי בתים. החוק מעודד תכנון ובמבטיח תשלום כל ההיטלים" ח"כ סטרוק: "המדינה לא אשמה בכך שלא היה תכנון ביישובים הערבים. מי שאשם אלה הן הרשויות הערביות"
▪  ▪  ▪
ח"כ ווליד טאהא [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
ג'ידא רינאווי זועבי ואורית סטרוק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה (יום ג', 23.11.21) פה אחד (7 בעד, ללא מתנגדים), את הצעת חוק התכנון והבנייה - חיבור בתים לחשמל של יו"ר הוועדה ח"כ ווליד טאהא והח"כים מנסור עבאס, מאזן גנאים, אימאן חטיב יאסין, ג'ידא רינאווי זועבי. הצביעו בעד החוק: יו"ר הוועדה, ח"כ ווליד טאהא וכן הח"כים איתן גינזבורג, יורא להב הרצנו, אחמד טיבי, ג'ידא רינאווי זועבי, בני בגין ושרון רופא אופיר. על הנוסח הסכים טאהא עם שרת הפנים איילת שקד.
כשנודעו תוצאות ההצבעה קראה ח"כ אורית סטרוק: "בושה!" וח"כ איתן גינזבורג השיב לה: "הבושה היא שלך".
טאהא: "החברה היהודית לא סובלת ממחסור בתכנון. האזרח הערבי, הוא שנזקק לחוק הזה. החוק לא יפתור את כל הבעיות במכת מחץ, אבל כן יפתור את הבעיות עם הזמן. בעיה שנמשכת 70 שנה לא תיפתר בחודשיים. מתעניינים בחוק מימין ומשמאל, מלמעלה ומלמטה, משיקולים ומניעים סותרים לעתים. לי הייתה כוונה אחת: החברה הערבית סבלה מהזנחה תכנונית עשרות שנים, שאילצה אזרחים לבנות ללא היתר בעל כורחם, וכך נמנעה מהם זכות בסיסית של חיבור לחשמל.
מעשית הם כן מחוברים - מבית לבית, מגג לגג, מה שגבה לא אחת חיי אדם. התיקון לחוק שאני מציע יבטיח חיבור לחשמל כשיש תוכנית כוללנית מאושרת, או תוכנית מפורטת בהגשה. עם זאת, זכות כל רשות לקבל היטלים מאלה שיגיעו לשלב ההיתרים. מצד שני החוק מתמרץ רשויות מקומיות להגיש תוכניות מפורטות ולהגיע לשלב שנפתור אזרחים ערבים מרדיפה בלתי פוסקת בבתי משפט, והוצאת מיליוני שקלים. נפסיק את כל זה אחת ולתמיד באמצעות תכנון.
"החשמל שימש כלי ענישה. עשרות אלפי משפחות הוענשו בכך שלא חוברו לחשמל. באנו לשנות את הגישה. מעכשיו חשמל הוא זכות בסיסית, וחיבור לחשמל מונע אובדן חיי אדם. לא היו לי מניעים פוליטיים, אלא מניעים אנושיים".
ח"כ סטרוק: "אני פה כדי להסיר את הלוט מאחורי המילים, לחשוף מה מאחוריהן. אני שואלת על שרת הפנים: מצד אחד כתוב בסעיף 1 א שר הפנים רשאי להחליט בלי לקבל חוות דעת גוף התכנון. מצד שני הוא חייב להחליט". תומר רוזנר, יועמ"ש הוועדה: "בדיוק. השר רשאי לא להתחשב בחוות הדעת, אבל הוא חייב להחליט בתוך 120 יום".
עוד אמרה ח"כ סטרוק: "אני מבקשת להסיר את כתב האישום מהמדינה, כאילו היא אשמה בכך שלא היה תכנון ביישובים הערבים. מי שאשם אלה הן הרשויות הערביות. יש פה 3 שאלות דרמטיות: 1. צוואר הבקבוק שייווצר במוסדות התכנון. 2. האם יירמסו צווי בית המשפט שמורים על הריסת בתים לא חוקיים? ו-3, האם בסוף התהליך, כשיתברר שחלק מהבתים אינם יכולים לקבל היתר, האם החשמל אליהם ינותק".
ח"כ אוסמה סעדי: "החוק בנוסח הקיים לא פותר. יש רגרסיה רבה כי שרת הפנים לא הסכימה לנוסח המוצע. נושא הצווים השיפוטיים נמחק. החוק בלי בשר. בואו נחכה למתווה, לראות אם יהיה שם הדברים שנמחקו מהחוק. נעבוד שיהיו פתרונות שיתנו תשובות לעשרות אלפי בתים. נצביע בעד בתקווה שהוועדה והמתווה יתנו תשובות לכל".
ח"כ גינזבורג: "זה חוק חשוב, לא מושלם, לא טוב. המצב בחברה הערבית נוראי ומזעזע. המדינה נכשלה לאורך שנים. עכשיו יש התקדמות מסוימת. היעד הוא לסיים תוכניות מיתאר בכל הרשויות המקומיות. זו דרך המלך. כשיודעים מה המצוקה האמיתית אני קורא למשרדי הממשלה תתעוררו, צריך לעשות מעשה. זה צעד חסר, אבל צעד. חשוב שהחוק נותן אינסנטטיב לסיים תכנון".
ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי, מיוזמי החוק: "הולכים לקראת מהלך היסטורי לטובת אזרחי המדינה. החוק שומר חיים ונותן איכות חיים לילידים. אני מבקשת שכל הכנסת תתגייס להעברת החוק ההומניטרי".

תאריך:  23/11/2021   |   עודכן:  23/11/2021
+אושר בטרומית: הרחבת איסור אפליה בידי מטפל או מוסד רפואי
13:29 24/11/21  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק זכויות החולה (תיקון - איסור הפליה), התשפ"א-2021 של חברת הכנסת גבי לסקי. 50 חברי כנסת תמכו 23 מול שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הבריאות. מוצע להרחיב את איסור האפליה בידי מטפל או מוסד רפואי, כך שיאסור גם על אפליה על מחמת השתייכות לקבוצה אתנית, זהות מגדרית, השקפה, השתייכות מפלגתית, מוגבלות, מעמד אישי, הורות, או רקע כלכלי.

+אושר בטרומית: הגדלת הסכום והארכת הזמן במסלול המקוצר בהוצאה לפועל
13:28 24/11/21  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון - מסלול מקוצר חובה), התשפ"א-2021 של חברת הכנסת נעמה לזימי. 53 תמכו לעומת 35 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת חוקה. מוצע לקבוע כי המסלול המקוצר בחוק ההוצאה לפועל יורחב, כך שיחול על בקשות לביצוע פסק דין בסכומים של עד 50,000 שקלים. כמו כן, מוצע להאריך את משך הזמן הקבוע לגבייה במסלול המקוצר לתקופה של שמונה עשר חודשים ולהרחיב את סוגי ההליכים שניתן לבצע במסגרת הליך זה.

+"לוודא שאין אפליה במיסוי לעומת שטחי הרשות"
13:01 24/11/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בנוסף קראה הוועדה להסדיר בצו מיסוי הולם של כוס נייר המצופה באחוז נמוך של פלסטיק, וכן לתת מענה להסדרת כלים רב פעמיים דקים שנופלים בגדר המיסוי

[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+הצע"ח: החרגת האסירים בעלי מסוכנות משחרור מנהלי
12:17 24/11/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מוצע לקבוע בהסדר החדש כמה שינויים לעומת ההסדר הקיים בתיקון מס' 54 שמטרתם לצמצם במידה מסוימת את הסדר השחרור המינהלי המוגבר כך שלא ייכללו בהסדר זה אסירים בעלי רמת מסוכנות גבוהה

יו"ר הוועדה מירב בן ארי [צילום: דוברות הכנסת, נועם משקוביץ]
+ועדת הכנסת אישרה את הקמת ועדת הקנאביס
10:13 24/11/21  |  מירב ארד

עדת הכנסת אישרה את הקמת הוועדה המיוחדת שתדון בהצעת חוק הקנאביס הרפואי. יושבת ראש הוועדה תהיה חה"כ שרן השכל. בוועדה יכהנו 15 חברי כנסת, על פי ההרכב הבא: סיעות הליכוד - שלושה חברים, סיעת יש עתיד - שני חברים, סיעות ש"ס, כחול לבן, העבודה, יהדות התורה, ישראל ביתנו, הציונות הדתית, הרשימה המשותפת, תקווה חדשה, מרצ, ורע"מ חבר אחד לכל סיעה.

+אושר תקציב המועצות הדתיות לשנת 2021
22:28 23/11/21  |  עידן יוסף

לאחר שנתיים ללא תקציב, אישרה ועדת הכספים את תקציב המועצות הדתיות לשנת 2021. "אישור תקציב המועצות קריטי לאספקה סדירה ומיטבית של שירותי הדת. הנטל התקציבי מחולק באופן דיפרנציאלי כך שרשויות חזקות משתתפות יותר מרשויות חלשות כלכלית", אמר מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון מוני מעתוק.
הוועדה אישרה את המלצות הצוות המקצועי לקביעת סכום ההשתתפות המיוחד בהוצאות התקציב של המועצות הדתיות המשמעות של אישור המלצה זו שאחוז ההשתתפות של הרשות המקומית בתקציב המועצה הדתית משתנה מרשות לרשות בהתאם לאמות המידה שכללו: מספר התושבים, מעמד חברתי כלכלי של הרשות, מענקי איזון, ועוד. הוועדה הורכבה מנציגי השרים אוצר, פנים ושירותי דת.
 
במרבית המועצות הדתיות שיעור ההשתתפות של הרשות המקומית נשמר וסך התקציב לא השתנה.

+חקירה פלילית נגד אביר קארה
20:29 23/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המשטרה החלה לאסוף חומרים ולגבות עדויות בפרשת ההצבעה הכפולה בחודש יולי של קארה שייחקר באזהרה  ▪  קארה לא ידע על החקירה עד לפרסום הידיעה בחדשות 12

אביר קארה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בקריאה ראשונה: בגירים שנפגעו בעבירות מין יהיו זכאיים לתשלום על חשבון הפיצוי שייגבה מהנאשם
20:10 23/11/21  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות (תיקון מס' 22), התשפ"ב-2021. 7 תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוקה.
מוצע בה לקבוע כי נפגעי עבירה בגירים שנפגעו מעבירות מין, ניסיון לרצח או עבירת המתה יהיו זכאים לתשלום מהמרכז לגביית קנסות על חשבון הפיצוי שייגבה מהנאשם. עוד מוצע להסמיך את מנהל המרכז או עובדו לדרוש מידע מגוף ציבורי על אודות נפגע עבירה כדי לאפשר תקשורת עם הנפגע לקבלת התשלום.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאחר המחלוקת בקואליציה: חוק החשמל - לקריאה ראשונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
המשטרה החלה לאסוף חומרים ולגבות עדויות בפרשת ההצבעה הכפולה בחודש יולי של קארה שייחקר באזהרה    קארה לא ידע על החקירה עד לפרסום הידיעה בחדשות 12
מירב ארד, עידן יוסף
הצווים היו אמורים להיכנס לתוקף ב-1.12.22    יו"ר הוועדה: אנחנו חייבים להקפיד על שני עקרונות: אחד גביית מס אמת, ושתיים מניעת עודף מיסוי על התעשיה וגם על הצרכנים    ברשות המיסים הצביעו על למעלה מ-100 מיליון שקל שהמדינה מפסידה נוכח תעשיית זיוף הדלקים אך הודו כי הפטור הניתן כרגע במסגרת הצווים "אינו פטור מושלם" וציינו כי יפעלו לייעל את המנגנון ככל הניתן
עידן יוסף
ראש מערך הגיור, הרב ולר דחה את האשמות שעלו בדיון על גיור זמרות וספורטאיות    "לא היה ולא נברא. שבוע שעבר גוירה אלופת ישראל בקראטה. גם זמרת שאינה מופיעה בשבת יכולה בהחלט להתגייר"    השר אלעזר שטרן: "הרב עובדיה יוסף היה שותף לתפיסת העולם שנביא בחקיקת הגיור"
עידן יוסף
חברות הביטוח שילמו בשנים האחרונות 2.5 מיליארד שקל על נזקי שיטפונות, ולפי דוח מבקר המדינה נדרשים כ-6 מיליארד שקל לכל מיזמי הניקוז הנדרשים בארץ
עידן יוסף
בישראל חיים כיום כ-30 אלף ילדים יתומים    מרכז המידע והמחקר של הכנסת: מדי שנה בין כ-4,550 ל-4,750 ילדים עד גיל 18 מתייתמים    יו"ר הוועדה לזכויות הילד: על הרשויות לתת ליווי, ייעוץ ותקצוב גם ליתומי אלימות במשפחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il