X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתאר את בחירות 2015: נתניהו קבע מה יש להוריד מהראיון שערך דב גיל-הר ודרש שתגובתו לביטול הרוטציה לבני-הרצוג תהיה בכותרת הראשית "בפרשת המעונות - למעשה מטה הליכוד קבע מה יהיו האייטמים"
▪  ▪  ▪
חפץ. המעונות והקונגרס נתפסו כמכריעים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בנימין נתניהו היה מעורב בצורה אישית עמוקה בבקשות הסיקור מאתר וואלה ערב בחירות 2015 - מעיד (יום ד', 24.11.21) ניר חפץ בהמשך עדותו בתיק 4000. על-פי כתב האישום, תקופה זו הייתה מרכזית בסיקור האוהד שקיבל נתניהו מאתר זה.
בינואר 2015 ביקש חפץ משאול אלוביץ לפרסם בוואלה ידיעה, לפיה מאז שעות הבוקר מוצף מטה הליכוד בהצעות למועמדים לכנסת. הוא אמר בעדותו, כי נתניהו החליט לפנות לציבור ולקבל הצעות לשני משוריינים ברשימה במקומות ריאליים ואישר את ההודעה שהועברה לאלוביץ; הוא אינו זוכר שנתניהו הנחה להעביר לוואלה. בחקירתו אמר חפץ: "אני זוכר שביבי אמר שהידיעה תופיע באתר וואלה. הוא ביקש שזה יופיע בוואלה, כי היה ברור לנו שבוואלה זה יופיע אם רק אני אבקש".
"זה מחייב פוש רציני"
עוד ביקש חפץ מאילן ישועה לפרסם ידיעה על ארגונים יהודיים בארה"ב שמותחים ביקורת על ארגונים אחרים המתנגדים לנאומו בקונגרס. על כך אמר: "נתניהו לבדו טיפל אישית בכל החומרים הקשורים לארה"ב במערכת הבחירות, ללא יוצא מן הכלל, ואת כולם העברתי לפי הוראתו. ההתמחות שלו בזה כל כך גדולה, עד שעשיתי את זה בלי שום פקפוק. זה אייטם שחשיבותו לנתניהו גדולה מאוד. לא היה קל להכניס לאמצעי תקשורת אחרים אייטם כזה. זה מחייב פוש רציני. זה אייטם שלא מעניין את התקשורת הישראלית הרגילה, כי זה עניינים פנימיים אמריקניים. זה ייכנס רק עם דחיפה".
חפץ ביקש מישועה: "אמור לעלות אצלכם מאמר שמאוד חשוב לחבר שלי מאת חגי אדורם", בנושא ביקורת מבקר המדינה על מעונות ראש הממשלה והנשיא. הוא אומר בעדותו: "כאשר אני כותב לאלוביץ וישועה שזה מאוד חשוב לחבר שלי, אין סיכוי של אחד למיליארד שלא יעשו את זה. ברור לחלוטין שאם זה חשוב לנתניהו, זה ייעשה. את נושא דוח המבקר על המעונות נתניהו ניהל באופן מוחלט, הוא עסק בזה עשרות שעות. הוא ניהל את זה עם לוח מחיק גדול עליו הוא רשם, ואחר כך ישב שעות על מצגות במחשב.
"נושאי הנאום בקונגרס ודוח המעונות היו חשובים ביותר לנתניהו, הוא תפס אותם כמכריעים בבחירות. המעונות ומני נפתלי הסיטו את נתניהו מהאזור המדיני-ביטחוני, בו רצה להיות בימים האחרונים שלפני הבחירות, אל הנושא הזה. עסקנו בזה ימים שלמים. כל חברי סיעת הליכוד הגיעו ותדרכנו אותם מה להגיד ושגרנו אותם לתקשורת. זה היה הדבר".
"ההיענות הייתה טוטלית"
נתניהו גם הורה להפיץ לתקשורת מכתבי תמיכה של עובדים במעון בשרה נתניהו, שבהשגתם היו מעורבים שרה נתניהו ועו"ד יוסי כהן היו מעורבים בהשגת המכתבים. "בוואלה בכל נושא דוח המעונות ההיענות של וואלה הייתה טוטלית. למעשה, מטה הליכוד קבע מה יהיו האייטמים. כל מה שביקשנו נעשה עד הסוף, ללא כל הסתייגות", אמר חפץ.
חפץ פנה לישועה וביקש להפסיק את השידור החי מעצרת השמאל במארס 2015. ישועה השיב שהדבר נעשה, ולאחר מכן כתב: "תסביר גם לבוס שלך, כי שאול השתולל עלי. בשביל לשים ידיעות תומכות צריך לשמור על אמינות. אי-אפשר לא לשדר אירוע חדשותי. מסכים שאפשר לשים כותרות יותר ידידותיות ועשיתי זאת, אפשר לאזן עם תגובות ועובדים על זה עם שי חייק שלכם ובסופו של דבר גם הנחיתי לקטוע השידור החי לפני כולם כלומר ממש בדקות אלו".
חפץ נשאל האם אלוביץ שוחח בעצמו עם נתניהו באותו אירוע והשיב שאינו זוכר. הוא הדגיש: "אם מישהו דיבר עם אלוביץ - זה רק או נתניהו או אני. מאחר שהוא [ישועה] ידע שבאתי מהתקשורת, הוא ביקש שהדרישה של נתניהו מאלוביץ תהיה כזאת שאפשר להיענות לה".
"הוא התפוצץ וקם בזעם"
עוד העיד חפץ על הראיון שהעניק נתניהו לדב גיל-הר ערב הבחירות. "לנתניהו היו שני תנאים בסיסיים: שיהיה מראיין אחד ולא שניים ושהמראיין לא יקטע אותו. הוא לא רצה את גיל-הר, כי טען שהוא מקנטר את המרואיין ומתפרץ לדבריו ולא נותן להשלים משפטים. הייתי אז היחיד שיכול היה לשכנע את נתניהו ללכת נגד רצונו. אחרי שישועה ואבי אלקלעי שכנעו אותי שגיל-הר מודע לתנאי הזה ויתן לו להשלים משפטים, שכנעתי את נתניהו להסכים והראיון התקיים.
"כמו תמיד בנושאים תקשורתיים, הוא [נתניהו] צדק וגיל-הר קטע אותו בלי סוף. הוא התפוצץ, קם בזעם והלך לחדר שלו. ואז החל מחול שדים בחדר העבודה שלו, בסלון ובפטיו. הוא שוחח שיחות טלפון כעוסות מאוד עם אלוביץ ואני מדבר עם אלקלעי, ישועה ואלוביץ, הכל בטונים גבוהים, סערה אדירה. זו תקופת בחירות ואנשים על הקצה והתפוצצות כזאת היא טבעית ואנושית ולא מראה על איזושהי תכונת אופי. זו תקופה חשובה וראיון חשוב.
"נתניהו דרש שהראיון הזה ייגנז. השיחות שלי עסקו בעיקר בהפרת ההבטחה שלהם. הכעס הזה היה לגמרי מוצדק. הייתה התחייבות מפורשת של קוימה. הוא רק ביקש שיתנו לו להשלים את המשפטים. אלוביץ אמר לישועה שצריך לעשות מה שנתניהו מבקש. ישועה ואלקלעי הציעו כל מיני פתרונות שכן יאפשרו לשדר את הראיון".
הפרה של התקנון וכללי האתיקה
ישועה כתב לחפץ ב-12.3.15: "שלחתי לך, לדעתי רק ישרת ובגדול את החבר, הכותרות והמשנה מצוינות. תודיע לי מה אתם מחליטים". ישועה שלח לחפץ את נוסח הכותרות, ציטוטים מובלטים מתוכו ולינק לראיון הערוך. חפץ הסביר: "אלוביץ הורה שלא לפרסם את הראיון בלי אישור של נתניהו". ישועה כתב לחפץ שלא יאמר לאלקלעי וגיל-הר שקיבל את החומר ממנו. חפץ ענה, שאם מישהו ישאל משהו - הם יתאמו תגובה.
בעדותו הסביר חפץ: "זהו קו אדום אתי מבחינה עיתונאית ולכן ישועה מבקש שאנשי המערכת לא יידעו על זה. הוא עושה מבחינתו מעשה חמור, כי בתקנון של וואלה יש הפרדה בין הצד המסחרי למערכתי והוא חוצה את הקו הזה. הוא גם עובר על תקנון האתיקה העיתונאית. אני באותה עת מנהל מטה בחירות; מצידי שכולם ישלחו לי את הכותרות. איש מעולם לא שלח לי כותרות, כולל כלי תקשורת שנחשבו ידידותיים.
"כאשר חלף הכעס, חשבתי שצריך לפרסם את הראיון כי הוא היה טוב לנו. אבל נתניהו לא הסכים. ישועה שלח לנו ביוזמתו את הקובץ הערוך כדי שנגיד מה מפריע. על הלפטופ שלי בבלפור הראיתי לנתניהו את הווידאו לאט-לאט, וכתבתי מאיזו שנייה עד איזו שנייה הוא מבקש לחתוך. העברתי [לישועה] את ההוראות שנתניהו נתן לי. זה לא קרה לי מעולם בעבודתי המקצועית וזה פחות או יותר מאיין את כל היסוד והמהות שעליהם בנוי כלי תקשורת. אנחנו בתוך מערכת הבחירות והייתה שם סערת רוחות בהיקף נדיר". ישועה כתב לחפץ: "לא ישודר אלא אם ישונה כל מה שביקשתם".
"את הניסוח הוא ניסח"
ערב הבחירות הייתה עצרת של הימין. ישועה דיווח לחפץ שוואלה יעביר אותה בשידור חי [בניגוד להוראת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית], שהוא משקיע בזה עשרות אלפי שקלים ושהוא דוחף את זה ברשתות. "הוא ביקש שאגיד לנתניהו את כל זה. זה היה מאוד חשוב לנתניהו. הוא באמת חשב שיש הטיה נגדו, כאשר עצרת השמאל כן שודרה בחי. העצרת נתפסה בעינינו כאירוע מכריע בחירות, לצד הנאום בקונגרס וסרטון 'הערבים נוהרים'", הוסיף חפץ.
כאשר הודיע המחנה הציוני על ביטול הרוטציה בין ציפי לבני ויצחק הרצוג, נתניהו היה מודאג ונוסחה תגובה שהייתה חשובה מאוד לליכוד. "הוא ניהל את כל האירוע. את הניסוח הוא ניסח", העיד חפץ. אלוביץ ביקש מישועה: "החבר ביקש שזה יהיה בראשית". חפץ: "אני העברתי את הבקשה בהוראתו של נתניהו". ההודעה הופצה לכל אמצעי התקשורת, הדגיש. בחקירתו אמר חפץ, כי נתניהו ביקש ממנו לדבר עם אלוביץ. בעדותו אמר כי אינו זוכר את האירוע, אבל נתניהו תמיד הורה לו לדבר רק עם אלוביץ. "הסיכוי שוואלה ייעתר לבקשה היה גבוה מאוד", הוסיף.
ישועה כתב באותו יום, כי הנחה להעלות את נתניהו לשידור מתי שירצה, גם לפני לבני והרצוג, וכי הוא יישאל רק בנושאים פוליטיים. לדברי חפץ, ראיונות רצופים עם נתניהו ערב הבחירות לא היו חריגות, אך הסכמת וואלה שלא להעלות שאלות מסוימות - הייתה חריגה.

ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 24.11.21
המשך החקירה הראשית של ניר חפץ
תאריך:  24/11/2021   |   עודכן:  13/12/2021
+מה הייתה הייחודיות של וואלה
19:11 24/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חפץ אומר שנתניהו היה מעורב בכל הפעילות התקשורתית ושחלק מן ההודעות הופצו בצורה רחבה, אבל טוען שהמיוחד בוואלה היה המסלול הישיר שלו לאלוביץ - וגם הכניעוּת המוחלטת שלו ושל ישועה לדרישותיו

חפץ. "היו עוד נשיכות" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+"למה לא אמרת שאלוביץ סירב להוריד?"
15:06 24/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נתניהו התערב בשיחה של בנו יאיר עם חפץ בנוגע לפרסום רגיש אודותיו  ▪  חפץ אמר ליאיר: "דה-מרקר זה לא שאול, הם לא מפחדים ממך"  ▪  אומר ששלח לוואלה ידיעה על מלחמת קרדיטים בין נתניהו לשקד, משום שיכול היה להיות בטוח שהיא לא תוצג כביקורת על נתניהו

פפראצי יזום כפתרון לבעיה [צילום: עמוס בן-גרשום, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חפץ: מעורבות עמוקה של נתניהו בבקשות מוואלה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רכילות. ל"ת
מגיב ותיק  |  24/11/21 11:30
2
סיפורי חפץ
באום  |  24/11/21 14:35
3
איתמר לוין שקרן מניפולטיבי
שאולי.מ  |  24/11/21 21:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
שתי הנקודות המרכזיות מבחינה ראייתית ביום השני לעדותו של חפץ: עדותו על דבריו של יאיר נתניהו לאביו בנוגע לוואלה ואלוביץ, וטענותיו בנוגע להשמדת ראיות בדמות הפלאפונים וההתכתבויות עם יאיר ושרה נתניהו
איתמר לוין
טוען ששרה ויאיר נתניהו ביקשו ממנו, מתוך "פאניקה מוחלטת", לוודא שבני הזוג אלוביץ ימחקו את ההתכתבויות איתם    אומר ששרה נתניהו שלחה אותו לומר לפילבר שיפגע רגולטורית בבזק בשל הסיקור מצד וואלה; לא עדכן על כך את בנימין נתניהו
איתמר לוין
מספר: יאיר נתניהו אמר לאביו, כי וואלה עוין כלפיו "אחרי כל מה שעשית בשבילם" וחזר פעמים רבות על טענה זו, כולל באוזניו הוריו    מעיד על בקשותיהם של אלוביץ וישועה שיקבל את הסכמת בני הזוג נתניהו למינויים בכירים באתר
דן מרגלית
זה מעורר את השאלה אם ייתכן שדבר מכל מה שנגלה, ולא פחות מכך מה שעדיין נעלם מן העין, לעולם אינו הוכחה לפליליותו של ח"כ ביבי
איתמר לוין
בן-ארי טענה שהתנהגות ההגנה כלפי התביעה אינה מכובדת    רוזן-עוזר: מנסים לסתום את פינו ולפגוע בהגנת הנאשמים    בן-צור: עינו ימים על ימים את חפץ, שלא יטיפו מוסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il