X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הזהירה: "זן האומיקרון מאוד מטריד בגלל שיש לו שלל מוטציות חריגות" "השפעת חיסון אסטרהזניקה תהיה פחות מועילה על וריאנט זה" "כרגע מדובר רק על 8 אנשים במדינת ישראל. נחפש את המגעים שלהם" הוועדה אישרה: הנחיות הבידוד לנוחתים ייכנו לתוקף בחצות
▪  ▪  ▪
ד"ר אלרעי-פרייס. "זן מאוד מטריד" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

ועדת החוקה דנה (יום א', 28.11.21) בהגבלות היציאה מישראל וחובת בידוד במלוניות בעקבות הווריאנט החדש אומיקרון. בדיון השתתפה גם ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור. בתום הדיון אישרה הוועדה את מתווה הכניסה והיציאה מישראל. על-פי המתווה, ישראלים ששבו מ-50 מדינות שהוגדרו כאדומות יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. לאחר קבלת תשובה שלילית, יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. כפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, ישוחררו מבידוד. מי שייצא חיובי בבדיקה יישאר במלונית עד לקבלת אישור החלמה
על הנכנסים לישראל מדרום אפריקה, בוטסואנה, מלאווי ואתיופיה חלה חובת הבידוד במלוניות כבר מיום שישי והוועדה הקדימה את חובת הנכנסים מ-46 המדינות הנוספות ל-18:00 הערב (במקום בחצות).
על 50 מדינות אלו נאסרה היציאה מישראל:
דרום אפריקה: אנגולה, אסוואטיני, בוטסואנה, דרום אפריקה, זימבבואה, זמביה, לטוסו, מוזמביק, מלאווי, נמיביה, ראוניון.
מרכז אפריקה: הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, גינאה המשוואנית, גבון, סאו טומה ופרינסיפה, קמרון, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו.
מזרח אפריקה: אתיופיה, אוגנדה, אריתריאה, בורונדי, ג'יבוטי, דרום סודן, טנזניה, מדגסקר, קניה, סומליה, סיישל, קומורוס, מאורציוס, רואנדה.
מערב אפריקה: בורקינה פאסו, בניין, גאנה, גינאה, גינאה ביסאו, גמביה, חוף השנהב, טוגו, כף ורדה, ליבריה, מאוריטניה, מאלי, ניגריה, ניז'ר, סנגל, סיירה לאון, צ'אד, סנט הלנה.
יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב פתח את הדיון: "החשש מזן חדש של קורונה שבשלב זה ידוע שהוא מדבק יותר. זהו הדיון הראשון שמקיימת הכנסת על התמודדות מערכת הבריאות עם הנגיף החדש, אני רואה בדיון דיון פותח ומתכלל בכנסת, בכל הנוגע להתמודדות עם הנגיף החדש. רק לפני כשבועיים גורמי הממשלה השונים תרגלו תרחיש מן הסוג הזה, של הופעת ווריאנט חדש שיש לו מקדם הדבקה גבוה יותר, ואיום על החיסונים, טוב שהממשלה תרגלה תרחיש כזה והתוכניות תוכננו מראש, חלק מהצעדים נשענים על אותו תרגיל.
הגישה של הדיון בעיני היא לגבות את מערכת הבריאות ורצון להמשיך את החיים במדינת ישראל, ומצד שני לפקח ולשמור גם על זכויות יסוד ואינטרסים ציבוריים. אני חושב שהגישה של הממשלה כפי שהוצגה אתמול בדיוני הקבינט, של צמצום הכניסה לישראל על-מנת להבטיח שלא יהיה כאן שטף של כניסת אנשים הנושאים את הווריאנט החדש, על-מנת לשמור את שגרת החיים בישראל עד כמה שניתן, זו גישה נכונה, אמליץ לחבריי לתמוך בגישה הזו עד כמה שהיא מתבטאת בתקנות, כמובן עם האיזונים הנדרשים.
אני רוצה לציין את החשש הכבד שלנו בכל הנוגע לשימוש אמצי השב"כ במדיניות האיכונים, אבקש לשמוע הבהרות, הרצון להשתמש באלה מצריך תקנות הוראות חירום, דבר המטריד שלעצמו. קיבלנו מהממשלה שזה יעשה לימים ספורים בלבד, כדי להסדיר את החקיקה, אך לצד הפן המשפטי, עצם השימוש בתקנות הללו הינו מאוד חריג, והוא מעורר שאלות. נבקש תשובות לשימוש בכלי המאוד חריג הזה, ולשמוע כיצד הממשלה מתכוונת להשתמש בו במסורה, ככל שיהיה שימוש בכלי הזה.

"פוטנציאל ההידבקות הוא מאוד גבוה"

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור: "הווריאנט הזה התגלה לפני מספר ימים, אופיין כייחודי ואחר. ככל הנראה התפתח לראשונה באמצע אוקטובר אצל האדם הראשון שהתפתח אצלו, זוהה ברצפים בדרום אפריקה, בהון קונג בחוזרים מדרום אפריקה. הוא מאוד מטריד, בגלל שיש לו שלל מוטציות מאוד חריגות, בדיוק במקומות האסטרטגים מהם אנחנו דואגים. אנחנו רואים 15 מוטציות במקום הזה, חלקן הוא חולק עם ווריאנטים אחרים. מבחינה ביולוגית מדובר בזן חדש, לא איזה תת-של דלתא, הוא תת-של אחד הזנים הקודמים.
מה שאפילו יותר מדאיג זה האפידמולוגיה - התפשטות מאוד מהירה בדרום אפריקה, עלו מספר המקרים שם מ-200 ל-2000 בעשרה ימים. במספר ימים הוא הפך להיות 75 אחוז מהרצפים במדינה. זיהו שכבר בבדיקת PCR רגילה ניתן לזהות חשש לזן הזה, ואז בדיקה שבודקת את חלבון הs- יכולה לזהות את הדבר הזה. אתמול היו בדרום אפריקה 3,200 חולים, קפיצה מ-2000 ביום קודם. ויש לשים לב שהם לא מרצפים את כל החולים.
פוטנציאל ההידבקות הוא מאוד גבוה, מתוך 600 נוסעים בטיסה מדרום אפריקה להולנד נדבקו 62 איש, זה משהו שהוא מאוד מאוד מהיר. אנחנו יודעים שיש גם מקרים של תחלואה במחוסנים, המחוסנים חולים קל, את זה אנחנו יודעים.
אנחנו לא יודעים עדיין השפעה מהותית בתמותה, יש הכפלה של התמותה בדרום אפריקה מוקדם יותר החודש, אבל לפעמים יש את זה בדרום אפריקה ואנחנו לא יודעים אם זה קשור לזה.
בארץ, נכון לשלשום ידענו על מאמותת אחד - חוזרת ממלוואי, תיירת. יש עוד 7 מקרים חשודים. חלקם חוזרים מחו"ל וחלקם מהארץ, אנחנו לא בטוחים שזה מייצג את הווריאנט, אנחנו עוקבים אחרי זה.
יש מקרים שונים חשודים לווריאנט ברחבי העולם, אנחנו ממליצים על הגבלת יציאה למדינות אפריקה, פרט לצפון אפריקה כי נראה שהן יותר רחוקות מהמוקד כרגע, אבל הדבר הזה מתפתח ונתאים את ההתנהלות. כרגע ההגבלה זה לא לכל אפריקה כדי להמעיט בפגיעה. לצד כך, מכל המדינות יש איסור כניסה לישראל, לזרים.
לגבי התיירת ממלוואי, היא הייתה מחוסנת ולכן החיוב הוא בידוד עד לקבלת תשובה שלילית או עד 24 שעות, והיא יצאה אחרי 24 שעות. היא לא הייתה זמינה ולקח לנו מספר ימים לאתר אותה, אחרי שהתקבלה תשובה חיובית לבדיקת PCR בארץ. כל האנשים שנוחתים בנתב"ג מחויבים בבדיקה שלילית קודם לטיסה לכן ועדיין אנחנו רואים תשובות חיוביות. היא נסעה לאילת. הקושי שלנו עם תיירים הוא כי אין לנו פרטים, לכן אנחנו חושבים שיש בשלב הראשון לעצור את הכניסה.
אנחנו מבקשים מכל החוזרים מהמדינות האלה להיכנס לבידוד במלונית עד לתשובה שלילית ראשונה, אם כל המטוס שלילי אז יכולים להמשיך את הבידוד בבית, אם יש חולה במטוס אז כולם יתבקשו לבידוד במלונית.
אין שום רצון או מטרה לעשות שימוש באיכוני שב"כ כפי שנעשה בעבר, אלא רק לצורך הווריאנט, אלא כדי לזהות מגעים אקראיים שהאדם עצמו אפילו לא יכול לספר עליו, דוגמת האנשים שנסעו עם אותה תיירת באוטובוס. יש לנו שמות של 16 מתוך 28 אנשים שנסעו אתה באוטובוס, יכול להיות שהם נושאים את הווריאנט, ואנחנו לא יודעים עליהם והם לא מודעים לזה. אנחנו צריכים למצוא את 12 האנשים האלה בצורה מדויקת ומהירה. היו לה לא מעט מגעים בדרכים אחרות. כך אנחנו צריכים לאתר מגעים שישבה במסעדה ושעמדה בתור, את המגעים האלה אני צריכה לזהות".
אלרעי פרייס הבהירה: "נפעיל את הכלי רק על מגעים של מקרים שחשודים לווריאנט. כרגע מדובר רק על 8 אנשים במדינת ישראל. נחפש את המגעים שלהם, לכל אחד מהם יהיו 20 מגעים אקראיים. זה סדר הגודל, לא מדובר על אלפים".
עוד אמרה ד"ר שרון אלרעי פרייס: "מבחינת עמידות לחיסונים, לוקח מספר שבועות כדי לקבל על כך תשובה. לאורך המגיפה עשינו מהלכים יוצאי דופן. הבאנו וירוס עוד לפני שהוא נכנס, ועשינו עליו בדיקות במעבדה, לדוגמה הווריאנט מברזיל. אני מקווה לתוצאות ראשוניות דרך הקולגות מדרא"פ. יהיו להם כנראה תוצאות בזמן הקרוב. לפי המוטציות שלו יש לו מוטציה אחת ששותפה עם וריאנט בטא, שהחיסון של אסטרהזניקה לא עבד טוב עבורו. לכן ההשפעה של חיסון זה תהיה פחות מועילה על וריאנט זה. אך לגבי פייזר ואחרים אנחנו עוד לא יודעים".

תאריך:  28/11/2021   |   עודכן:  28/11/2021
+פורסמו נתונים עדכניים על מסלול האוטובוס שבו נסע המאומת
23:50 28/11/21  |  עידן יוסף

בעקבות זיהוי המאומת לנגיף האומיקרון שחזר ממלוואי ונסע באוטובוס אגד מתל אביב לאילת, משרד הבריאות קורא לכל מי שנסע ביום שני 22.11 בקו 390 שיצא בשעה 14:30 מתחנה מרכזית תל אביב (קומה 6) לכיוון אילת, לגשת בהקדם ולהיבדק בבדיקת PCR באחד ממתחמי הבדיקות ולהיכנס לבידוד עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית.

+עי של שפיות
23:37 28/11/21  |  צ'לו רוזנברג   |   לרשימה המלאה

כמי שהפסיק מזמן לצרוך תקשורת ישראלית המתקרה ממוסדת, איני מופתע מהשתוללות אלה אשר נשלחו הביתה בבושת פנים  ▪  הם נוכחים לדעת שהפנדמיה הפוליטית המורעלת שהם הפיצו, אינה אפקטיבית יותר  ▪  ליבם גס כפיהם, ומעשיהם מעשים מגונים בעליל.

לא בודקים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+לתבוע את מזהמי הרשת
22:52 28/11/21  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

האלימות המילולית ברשתות החברתיות שוברת שיאים כמעט מדי יום  ▪  הגיע הזמן לפעול נגדה בכל חזית אפשרית

רהב. גולשי אלימים [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+הנוחתים בנתב"ג לא יורשו לעלות לתחבורה הציבורית
19:43 28/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צעדים בנתב"ג לבלימת התפשטות הזן החדש: היציאה מהשדה תתאפשר באמצעות רכב פרטי, איסוף על-ידי קרובים או באמצעות מוניות מיוחדות  ▪  נסיעה במוניות שירות תתאפשר ב-50% תפוסה  ▪  הנחה של 50% בחניונים לטווח ארוך בנתב"ג

[צילום: דוברות שרת התחבורה]
מרב מיכאלי, יעקב גנות ושמואל זכאי [צילום: תקשורת השרה]
+מאומתת שנייה לאומיקרון התגלתה בישראל
19:26 28/11/21  |  עידן יוסף

מאומתת שנייה התגלתה בישראל לזן האומיקרון. מדובר באישה מחוסנת שחזרה מדרום אפריקה.

+פרויקטור הקורונה: לא להיכנס לבהלה מאומיקרון
18:07 28/11/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הבריאות ובכירי משרדו קראו לציבור ללכת להתחסן וציינו כי מחוסנים שנדבקו בזן הקורונה החדש חלו באופן קל  ▪  ד"ר אלרעי פרייס: בתוך ימים ספורים הפך אומיקרון ל-75% מהריצופים בדרום אפריקה וזינק מ-200 מקרים ביום ל-2,000

פרופ' זרקא. אי אפשר לדבר על מניעת כניסה של האומיקרון [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+הממשלה אישרה שימוש באיכונים סלולריים שיופעלו ע"י השב"כ
15:52 28/11/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

החלטה זו תהיה בתוקף עד ליום ה' הקרוב בחצות הלילה  ▪  השימוש מוגבל רק למאומתים בזן החדש  ▪  השב"כ לא יעסוק באכיפת כללי בידוד

[צילום: אנדרה פנר, AP]
+מנהל נתב"ג שמואל זכאי מונה לממונה הקורונה בנתב"ג
15:48 28/11/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

זכאי, שמשמש מזה עשור כמנהל נמל התעופה בן-גוריון, יתכלל את יישום נהלי הקורונה בנתב"ג בהתאם להחלטות קבינט הקורונה ולהנחיות משרד הבריאות  ▪  מחליף בתפקידו את אלוף (במיל) רוני נומה

שמואל זכאי. מונה לתפקיד [צילום: משה שי/פלאש 90]
+"ההגבלות על גבולות המדינה - צעד זמני והכרחי"
12:16 28/11/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הדגיש: " "ההגבלות על גבולות המדינה הן לא צעד קל, אבל זה צעד זמני והכרחי. ישנם ענפים שנפגעים, כמו התיירות והתעופה, ואנחנו נותנים על כך את הדעת:  ▪  לגבי שיחות הגרעים עם אירן אמר: "ישראל מוטרדת מאוד מהנכונות להסיר את הסנקציות ולאפשר זרימה של מילארדים לאירן"

בנט. "סבלנות ומשמעת" [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
+לא להעלות את הארנונה לעסקים
10:47 28/11/21  |  עו"ד חגי בורשטיין   |   לרשימה המלאה

רשויות מקומיות רבות מבקשות להעלות בשנה הבאה את הארנונה לעסקים, תוך התעלמות מכך שהמשבר הכלכלי שגרמה הקורונה עודנו בעיצומו  ▪  שרי האוצר והפנים צריכים למנוע העלאות כאלו

חנויות סגורות בתל אביב

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"8 מאומתים בישראל; החיסון של אסטרהזניקה פחות מועיל"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נכון?:נא לאשר.
עוד סתם אזרח  |  28/11/21 17:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
הדגיש: " "ההגבלות על גבולות המדינה הן לא צעד קל, אבל זה צעד זמני והכרחי. ישנם ענפים שנפגעים, כמו התיירות והתעופה, ואנחנו נותנים על כך את הדעת:    לגבי שיחות הגרעים עם אירן אמר: "ישראל מוטרדת מאוד מהנכונות להסיר את הסנקציות ולאפשר זרימה של מילארדים לאירן"
עו"ד חגי בורשטיין
רשויות מקומיות רבות מבקשות להעלות בשנה הבאה את הארנונה לעסקים, תוך התעלמות מכך שהמשבר הכלכלי שגרמה הקורונה עודנו בעיצומו    שרי האוצר והפנים צריכים למנוע העלאות כאלו
איתמר לוין
המדינות המפותחות התעלמו מהצורך לחסן את תושבי המדינות המתפתחות, והתוצאה - כפי שהזהירות המומחים - היא יצירת זן חדש    האומיקרון מעמיד במבחן את טכנולוגיית ה-mRNA של פייזר ומודרנה    נכון לעכשיו, ממשלת בנט מתמודדת היטב עם הסכנה
איציק וולף
קבינט הקורונה אישר מניעת כניסה של זרים לישראל למשך שבועיים, חובת בידוד לישראלים שחוזרים לישראל והפעלה מחודשת של איכוני השב"כ לנשאי זן אומיקרון    שר המשפטים התנגד: לקחנו סיכונים גדולים יותר עד היום, ואפשר לקחת סיכון גם פה
יעקב קורי
זו תופעה סוציולוגית שבעולם לא מצליחים להבין, אלא אם כן הסיבה לכך היא הדחקה - אל מול האימה של הקורונה וחוסר האונים למולה, אנשים מנסים להדחיק את הסיטואציה במחאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il