X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בבחירות לכנסת ה-21 התגלתה "פעילות תעמולתית ממומנת באמצעות רכישת חשבונות פייסבוק וטוויטר ובאמצעות חשבונות פיקטיביים" בבחירות לכנסת ה-22 התעורר חשש לפעילות מזויפת שתשפיע על התוצאות
▪  ▪  ▪
בחירות 2019. להסדיר בחקיקה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

תעמולה בחירות ברשתות החברתיות ערב הבחירות לכנסת ה-22 בשנת 2019 מעלה חשש, "כי ברשתות החברתיות מתקיים שיח רחב היקף המתיימר להיות אותנטי, אשר עלול ליצור הטעיה של הציבור ואף להטות את דעת הקהל לטובת סיעות או נגדן, ובכך הוא עלול להשפיע על תוצאות הבחירות". כך מתריע (יום ב', 30.11.21) מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בדוח על ההתנהלות הכספית של המפלגות בבחירות אלו ובקודמות להן.
על פעילות זו ערב הבחירות לכנסת ה-21 אומר אנגלמן: "במחקר הועלו אינדיקציות לכך כי בוצעה פעילות תעמולתית ממומנת עבור סיעות באמצעות רכישת חשבונות פייסבוק וטוויטר וכן באמצעות הפעלת חשבונות פיקטיביים, וזאת בין היתר בהתבסס על איתור חשבונות עוקבים במדינות שונות; על הגדלת מספר העוקבים אחר חשבונות של חברי כנסת מכהנים; ועל פעילות של חשבונות רבים לקידום ולהדהוד של מסרי תעמולה דומים או זהים".
לדברי אנגלמן, הוא פנה בנושא לכל הרשימות וקיבל תשובות זהות: כולן טענו, "כי לא רכשו חשבונות מקדמי מפלגה ולא הפעילו פרופילים פיקטיביים תמורת תשלום. עוד נטען כי יש להבחין בין פרסום בדפים ובחשבונות אישיים, שהוא כלי חוקי שבאמצעותו בעלי החשבונות מממשים את חופש הביטוי, ובין פרסומים אחרים. כאשר מדובר בפעילות אישית שאינה ממומנת, ראוי שמדינה דמוקרטית תאפשר לקיימה באופן חופשי ואין מקום להגבילה, וזאת להבדיל מפעילות מוזמנת הממומנת ומקודמת לטובת הסיעות".
אנגלמן מזכיר, כי עוד בשנת 2015 המליצה ועדה בראשות נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, דורית ביניש, לעדכן את חוק תעמולת הבחירות ולהחיל על האינטרנט ועל הרשתות החברתיות את הכללים הקבועים בו - אך הדבר טרם נעשה. מעבר לחשיבות של חשיפת העומדים מאחורי הפרסומים, מציין אנגלמן, הרי שהמצב הנוכחי אינו מאפשר לבחון בצורה מלאה את ההתנהלות הכספית של המפלגות, עליה הוא מופקד. "בהעדר זיהוי של הגורם האחראי לפרסומים במרשתת וברשתות החברתיות שאותרו במחקר, לא היה בידי לקבוע מי היה אחראי לפרסומים ואם מדובר בפעילות ממומנת לטובת הסיעות שלא באה לידי ביטוי בחשבונותיהן". לכן הוא ממליץ שהכנסת תפעל "להסדרה של הכללים והמגבלות החלים על פרסומי תעמולה במרשתת וברשתות החברתיות ולקביעת דרכי אכיפה בעניין, לרבות באמצעות הטלת סנקציות על מפרי הוראות החוק בנושא".
בנוגע לחובת ההזדהות של המפרסמים תכנים פוליטיים, ממשיך אנגלמן, ייתכן שיש להקפיד עליה באתרי חדשות מרכזיים ובצורה מסויגת בדפי פייסבוק פרטיים. "כמו-כן, ייתכן כי המחוקק יידרש להטיל מגבלות מסוימות גם על הרשתות החברתיות עצמן, אשר בהן מתפרסמים תכנים אלה... על כל סיעה לבחון את הפעילות המתקיימת בהם [בדפים הנושאים את שמה], ואם מצאה שזו אינה מבוצעת מטעמה - עליה להסתייג ממנה, וזאת על-מנת שלא תיוחס לסיעה".

תאריך:  30/11/2021   |   עודכן:  30/11/2021
+גרעון של 60 מיליון שקל לליכוד מבחירות 2019
09:58 30/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

גרעונות כבדים גם לבית היהודי של בנט ושקד, העבודה, חוסן לישראל וש"ס  ▪  אנגלמן קנס עשר סיעות במאות אלפי שקלים בשל חריגות מכלל מימון הבחירות  ▪  יעלון נקנס ב-50,000 שקל בשל שימוש שלא כדין בתרומות

שוב "לאומיאדה" בלתי תקינה [צילום: גילי יערי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המבקר: חשש לשיח מזויף ברשתות ערב בחירות 2019
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
גרעונות כבדים גם לבית היהודי של בנט ושקד, העבודה, חוסן לישראל וש"ס    אנגלמן קנס עשר סיעות במאות אלפי שקלים בשל חריגות מכלל מימון הבחירות    יעלון נקנס ב-50,000 שקל בשל שימוש שלא כדין בתרומות
יצחק דנון
החברה שהקימה ומתחזקת את בניין המשרד בירושלים טוענת שהוא לא שילם לה את מלוא התמורה המגיעה לה בעד שירותי התחזוקה והניהול
עידן יוסף
מבקר המדינה אנגלמן סיכם את מושב מבקרי המדינות בוועידת האקלים בגלזגו: "מבקרי המדינות יעקבו אחר יישום ההצהרות של מנהיגי העולם"
איתמר לוין
בנק ישראל צפה בשנת 2018, כי בסוף 2021 יהיו בקרן 3.9 מיליארד דולר    בפועל היו בה ביוני השנה רק 741 מיליון שקל    חשש מפגיעה בתחרות משום בשל הבעלות הצולבת במאגרי "תמר" ו"לוויתן"
איתמר לוין
היקף הקרקעות ששווקו בשנים 2020-2013 היה שליש בלבד מן המתוכנן; היקף שיווק הקרקעות לתעסוקה היה רק 7% מכלל הקרקעות באותן שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il