X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה כבר שנתיים לא מוצאת דרך להעביר תקציב של 30 מיליון שקל שאושר וקיים בפריפריה התור בחלק מהמקצועות עומד על כשנה המתנה ואף יותר. חלק מהיחידות הפסיקו לקלוט ילדים חדשים לרשימות ההמתנה מחסור משמעותי בכוח אדם במקצועות הבריאות, שרק ילך ויחריף באופן משמעותי בעשור הקרוב
▪  ▪  ▪
חונכות ילדים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

כבר שנתיים שהממשלה אינה מוצאת דרך להעביר תקציב של 30 מיליון שקל שאושר וקיים עבור 20 אלף ילדים הממתינים לטיפולים התפתחותיים. דיון על המצב הקיים ביחידות להתפתחות הילד התקיים השבוע (יום ב', 29.1.21) בוועדה לזכויות הילד.
שיר גור, מנהלת הפורום הארצי של היחידות להתפתחות הילד בגיל הרך: "106 יחידות ציבוריות להתפתחות הילד פועלות בארץ ומעניקות שירות טיפולי לכ-40,000 ילדים עם קשיים או עם עיכובים התפתחותיים. כ-90% מהן פועלות בפריפריה הגאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל. כ-20,000 ילדים ממתינים בתור לטיפולים התפתחותיים, ובפריפריה התור בחלק מהמקצועות עומד על כשנה המתנה ואף יותר. חלק מהיחידות הפסיקו לקלוט ילדים חדשים לרשימות ההמתנה.
"רק לאחר שנסגרו 15 יחידות להתפתחות הילד והיחידות עמדו בפני סגירה כללית, ומאבק ממושך, הושג באוגוסט 2020 הסכם זמני, בין משרד הבריאות ומרכז השלטון המקומי, על המשך הפעלתן. סוכם בו על תשלום קבוע של 165 שקל ע"י קופות החולים ליחידות עבור כל טופס 17. בתעריף זה של 165 שקל עדיין נדרש הגוף המפעיל את היחידה להשלמה כספית משמעותית של עלות הטיפול (תעריפון משרד הבריאות עצמו נוקב בסכומים של 250-228 שקל עבור טיפול התפתחותי). עוד סוכם על תקצוב ישיר של היחידות ע"י משרד הבריאות בהיקף של 15 מיליון שקל לשנה במשך שנתיים, אך עד כה לא התקבל תקצוב זה".
היא סיפרה כי מסקר שערך הפורום בחודש מרס 2021 ביחידות, עולה מחסור חמור בכוח אדם מקצועי, במיוחד בפריפריה ובקרב דוברי ערבית ויידיש שמונע את צמצום התורים: "96% מהיחידות חסרות אנשי מקצוע בתחום קלינאות התקשורת. 82% מהיחידות חסרות אנשי מקצוע בתחום הריפוי בעיסוק. 53% מהיחידות חסרות אנשי מקצוע בתחום הפיזיותרפיה. 50% מהיחידות חסרות אנשי מקצוע בתחום העבודה הסוציאלית. 73% מהיחידות חסרות אנשי מקצוע בתחום הפסיכולוגיה".
על-פי דוח של משרד ראש הממשלה ממאי 2021, קיים מחסור משמעותי בכוח אדם במקצועות הבריאות, שרק ילך ויחריף באופן משמעותי בעשור הקרוב. הן בשל השכר הנמוך והן בשל מחסור במסלולי הכשרה. ללא מעורבות ממשלתית מידית במצב, יתרוקנו השירותים הציבוריים מכ"א, ושירות התפתחותי יינתן רק למי שידו משגת לשלם באופן פרטי.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

עו"ד רויטל לן כהן, מנהלת תחום שילוב בחינוך בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שבמשרד המשפטים: "המשמעות ארוכת הטווח של אי-מתן הטיפולים בגיל הצעיר ביותר האפשרי היא ההבדל בין ילד אשר ימצה את הפוטנציאל שלו ויתרום למדינה, לילד שייתכן שכבוגר יהפוך לנטל על המדינה. מחקר מצא כי כ-80% מהאסירים הפלילים בישראל הם ילדים שהיו לקויי למידה והיו במסגרות הרגילות ונשרו ממסגרות החינוך בשלב היסודי או קצת מאוחר מכך. ב-60% מהמשפחות של הילדים עם לקויות הלמידה יש הורה שאינו עובד כי מראש הוא צריך לטפל בילד או כי כל יום מתקשרים בעשר שיבוא לקחת את הילד. אם לא ניישר קו בכל הקשור לאנשי המקצוע - הכשרות ולימודים, תקנים ושכר - נהיה עסוקים כל העת בכיבוי שריפות קטנות במקום במניעת הבעירה".
זהר לרר פטקין, מנכ"ל האגודה הישראלית של קלינאי תקשורת, אמרה כי "קלינאית תקשורת המועסקת כשכירה במשרדי החינוך או הבריאות או בקופות החולים נשארת עם 27 שקל נטו לשעה מהטיפול. זה פחות מעלות השמרטף. עשינו עבודה כלכלית עם שלמה מעוז שמראה בנתונים כי טיפול בילדים בגיל מוקדם תהפוך אותם לאזרחים מועילים ומשלמי מיסים, שיחזירו את ההשקעה ואף יניבו רווחים למדינה. זהו עניין תקצבי והוא בר תיקון מיידי".
הד"ר הדר ירדני, מנהלת המחלקה להתפתחות הילד ושיקומו במשרד הבריאות: "מאז החלת הרפורמה בהתפתחות הילד בספטמבר שנה שעברה, הוקמו עוד 20 יחידות להתפתחות הילד, ועוד 9 בתהליכי הכרה. נפתחו גם שני מכונים חדשים להתפתחות הילד. הם לא היו מקבלים הכרה ללא איוש המשרות הדרושות, וסך הכל אוישו כ-200 משרות בקופות החולים. בין היחידות שנפתחו יש יחידות בנצרת, טירה, עדי נגב, ג'יסר א-זרקא, כפר עציון, מג'דל שמס ועוד. זו פריחה שלא הייתה הרבה שנים".

ח"כ מיכל וולדיגר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ליאור ברק, סמנכ"ל קופות חולים במשרד הבריאות: "בעשור או שניים האחרונים, כמות הילדים יותר מהכפילה את עצמה, וכמות העוסקים בתחום לא. אנחנו מאמינים שהפתרונות צריכים להינתן במערכת הציבורית, ויש כיום מבחן תמיכה של 80 מיליון שקל כל שנה לקופות להגדלת מימון הטיפולים. עבדנו קשה בשת"פ עם הרשויות המקומיות ודאגנו להעלאת התעריף ל-165 שקל, וביחידות החלשות יותר זה כמעט מהווה הכפלה של התעריף למפגש. זו שאלה איך הקופה משלמת 165 שקל והמטפל מקבל 27 שקל, אבל צריך לדעת למי להפנות את השאלה.
"מנכ"ל המשרד עומד בראשות ועדה לבחינת הרפורמה בהתפתחות הילד, אשר מתכנסת כל חודשיים, ובוחנת את כל ההבטים בתחום - זמני המתנה, כוח אדם וכו' - והיא בראשות המנכ"ל כי היא ועדה אופרטיבית ולא רק ממליצה. הוועדה תקבל החלטות בכל ישיבה ומיד תוכל ליישם אותן.
"לגבי ה-30 מיליון שקל, אכן היה עודף תקציבי שרצינו להעביר באופן חד-פעמי. רצינו להעביר פעמיים 15 מיליון, אך מבחינה משפטית לא יכולנו להעביר אותם דרך קופות החולים והיה חסם להעביר אותם ישירות ליחידות. ננסה לעגן את המשאב הזה מחדש בדיונים מול משרד האוצר. לשאלת יו"ר הוועדה כיצד הוועדה יכולה לסייע בנושא, השיב ברק כי הוועדה תוכל לעזור לשכנע כי תתאפשר העברת הכסף ישירות ליחידות".

ח"כ מיכל שיר סגמן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכל שיר סגמן, סיכמה את הדיון: הוועדה קובעת שהעובדה שזמן ההמתנה לאבחון וטיפול ביחידות להתפתחות הילד כל כך ארוך, הוא בלתי נסבל. העובדה שילדים מבתים מבוססים כלכלית יכולים לקבל טיפול במגזר הפרטי - יוצרת פערים ופוגעת בשוויון. זוהי פגיעה בזכות הילדים לבריאות וחינוך. הוועדה קובעת שהטיפול בילדי ישראל 'נופל בין הכסאות' כי אין גורם שמתכלל את הטיפול.
הוועדה קוראת למשרדי האוצר והבריאות להעלות התעריף המשולם לעובדים במקצועות הפרא רפואיים ביחידות להתפתחות הילד, להגדיל את השכר המשולם לרופאי התפתחות הילד ולפתור את סוגיית תקצוב היחידות להתפתחות הילד. הוועדה מבקשת עידכון לגבי דרך העברת הסכום החד-פעמי שניתן ליחידות להתפתחות הילד, על סך 30 מלש"ח, ממשרד הבריאות ליחידות.
הוועדה מבקשת עידכון שוטף בנוגע לישיבות ועדת המעקב לרפורמה בהתפתחות הילד, בראשות מנכ"ל משרד הבריאות, הן בהחלטות לאורך הדרך והן בדוח הוועדה בסיום עבודתה. מנכ"ל משרד הבריאות יוזמן לוועדה לישיבת מעקב בנושא.

תאריך:  30/11/2021   |   עודכן:  30/11/2021
+"עם 500 מאומתי אומיקרון נאבד שליטה"
00:40 01/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך מזהירה הד"ר אלרעי פרייס את חברי ועדת החוץ והביטחון בדיון על איכוני השב"כ, ואומרת: "זה הרגע לפעול"  ▪  המשנה ליועמ"ש, עו"ד נזרי: תקנות שעת חירום הן 'הלוואת גישור' עד להליך החקיקה  ▪  בזכות איכון השבת הוצאו נוסעי אוטובוס מבידוד

יו"ר הוועדה רם בן-ברק [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+"הייתי ישנה ברחובות. רק דיור יכול להציל אותי"
23:23 30/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה ח"כ תומא סלימאן: "צריך להציל את תקווה ואת שלושת ילדיה. אני קוראת לשר הבינוי להגיע לוועדה ולשמוע את סיפורן של מסורבות הדיור"  ▪  נציגת משרד הבינוי והשיכון: "יש לנו תוכנית סיוע לנפגעות אלימות והיא לא מספיקה אבל היא נותנת מענה מידי"  ▪  נציג פורום הדיור הציבורי: "כולם יודעים שחסרות לפחות 50 אלף דירות בדיור הציבורי. לקחת מאישה את הדבר היחיד שיכול להגן עליה זאת אלימות"

עאידה תומא סלימאן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+145 דונם ייגרעו משמורת הר-מירון
23:02 30/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מתוכם, 89 דונם ייועדו לטובת הסדרת מתחם הרשב"י  ▪  ועדת הפנים לא הצביעה על כך שהמתחם המיועד למלון, יוסט לכיוון מושב מירון, לטובת פיתוח שטחים פתוחים - לנוכח התנגדות יועמ"ש הוועדה  ▪  ח"כ מלכיאלי מזהיר מפני גילוי קברים בשטח

שמורת הר מירון [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+"אין אחראי לבטיחות בדרכים, וגם אין תקציב"
15:33 30/11/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עלות הנפגעים בתאונות דרכים עולים למדינה כל שנה כ-17 מיליארד ש"ח  ▪  ח"כ יעקב אשר: "צריכים ד"ר פרייס בנושא התאונות שישמיע את קולו ברבים. צריך גוף עם אנשי מקצוע"  ▪  ח"כ ביטון: "שבעה סמנכ"לים יש במשרד התחבורה, אולם איש לא אחראי על התחום"

הדיון בוועדת הכלכלה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
20 אלף ילדים ממתינים לטיפולים התפתחותיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מירב ארד
עלות הנפגעים בתאונות דרכים עולים למדינה כל שנה כ-17 מיליארד ש"ח    ח"כ יעקב אשר: "צריכים ד"ר פרייס בנושא התאונות שישמיע את קולו ברבים. צריך גוף עם אנשי מקצוע"    ח"כ ביטון: "שבעה סמנכ"לים יש במשרד התחבורה, אולם איש לא אחראי על התחום"
מירב ארד
כלים העשויים קלקר או נייר מצופה פלסטיק ימוסו בכל מקרה, ללא תלות בעובי. כלים שאינם מכילים פלסטיק לא ימוסו    השרה זנדברג: המס יוביל לשינוי התנהגות בקרב הצרכנים, וכך נעצור את מגמת הגידול בצריכה הבזבזנית בכלים חד-פעמיים
מירב ארד
כך חשפה המשטרה בדיוני ועדת הסמים בכנסת. עד כה: 74 אישפוזים, 4 נפטרים    יו"ר הוועדה רם שפע: רבים מהנפגעים הם אוכלוסייה חלשה, שיש להתאמץ להעניק להם תמיכה וסיוע
מירב ארד
ד"ר אלרעי פרייס: עד כה רק שני בני אדם מאומתים שהתגלו כנשאי זן האומיקרון בישראל    הוסיפה: "היום יהיו נתונים ראשוניים לגבי יעילות החיסון"    עד כה הועברו לשב"כ 13 שמות בלבד, עליהם התקבלו בחקירה אפידמיולוגית 136 מגעים שנחקרים ומבודדים
עידן יוסף
בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה, טוען ח"כ משה ארבל כי קיצור פרק הזמן להערות הציבור בתקנה שנועדה בין היתר לאפשר הרחבת התחבורה בשבת מנוגד להנחיית היועמ"ש    לדבריו מאחר שאין מדובר בעניין ציבורי אלא בנושא במחלוקת ציבורית, על הליך החקיקה להתקיים בחקיקה ראשית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il