X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת הוראת שעה שתהיה בתוקף לשנתיים ייקבע כי תושב חוזר עובד הייטק שנמצא בחו״ל ועזב לפני יותר משנה לא יצטרך לשלם מיסים על האופציות שלו ועל נכסים שצבר מחוץ לישראל זכאי חוק השבות יקבלו הטבות תושב חוזר ותקרת מס של 30% בשנה הראשונה ו-35% בשנה השנייה, במקום 47%
▪  ▪  ▪
האוצר מקדם תוכנית בניסיון לעודד השתלבות בתעשיית ההייטק [צילום: באדיבות האקריו]

הוראת שעה חדשה, המבקשת לעודד חזרת ישראלים עובדי הייטק מחו"ל לישראל, תעניק הטבות מס משמעותיות לישראלים חוזרים וליהודים המבקשים לבחון עלייה לישראל. מדובר ביוזמה משותפת לשר האוצר, אביגדור ליברמן, ולשרת המדע החדשנות והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן. הטבות המס יעברו בהוראת שעה לתקופה של כשנתיים.
במסגרת עידוד הישראלים החיים בחו"ל לחזור לארץ, ייקבע כי תושב חוזר שנמצא בחו״ל ועזב לפני יותר משנה לא יצטרך לשלם מיסים על האופציות שלו ועל נכסים שצבר מחוץ לישראל. בניגוד לעבר, שהאופציה הזו ניתנה לאנשים שחזרו רק אחרי עשור מהרגע שעזבו. המטרה - לתת תמריץ לעובדים לחזור ארצה.
ישראלים שחוזרים אחרי שנה שבה שהו בחו"ל יוכלו לעבור בתנאים מסוימים ב"מסלול ירוק" שתפרסם רשות המיסים למתן וודאות לניתוק תושבות גם לאלה ששהו תקופה קצרה וחזרו במסגרת הוראת השעה. באופן זה, לא יצטרכו לשלם הפרשי מס בישראל על ההכנסות שהפיקו מחוץ לישראל. ייקבע מנגנון של ניכוי הוצאות החזרה של הישראלים לישראל וההסתגלות לשנתיים הראשונות עד גובה תקרה שתקבע בהמשך.
יהודים זכאי חוק השבות יוכלו לקבל את ההטבות של התושב החוזר שבהצעה ובנוסף שיעור המס שיחול עליו בישראל לא יעלה על 30 אחוזים במקום 47 אחוזים בשנה הראשונה להגעתו לישראל ו-35 אחוזים בשנה השנייה. בתום השנתיים האמורות, הוא יוכל לבחור להיות תושב ישראל או לחזור למדינתו המקורית ולא ייחשב כתושב ישראל בתקופת שהייתו כך שלמעשה ניתנת לו האפשרות לקבל תקופת הסתגלות של שנתיים במקום של שנה כיום.
כל ההטבות האמורות יהיו מותנות בבחינת התרומה וההשתלבות בהיי-טק של החוזרים באמצעות רשות החדשנות שתבחן ותאשר לכל חוזר או עולה את הזכאות והכל יותנה בתקופת עבודה מינימלית שתיקבע בחוק. יש לציין כי ההטבות שבהצעה יהיו חליפיות להטבות המס הניתנות כיום לעולים חדשים ולתושבים חוזרים בהתאם לבחירת הישראלי החוזר או העולה החדש.
שר האוצר, אביגדור ליברמן, הסביר כי האוצר רואה חשיבות עליונה בקידום תעשיית ההייטק המהווה את הקטר שמוביל את המשק ופקטור משמעותי בנתוני הצמיחה שלו. "עידוד אוכלוסיית התושבים החוזרים והעולים החדשים שישתלבו בתחום, יקדם ויעזור לבעיית המחסור בכח האדם בתעשיה ועל כן הנחתי את גורמי המקצוע לקדם את התוכנית", אמר.

תאריך:  29/11/2021   |   עודכן:  29/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטבות מס לישראלים חוזרים ולעולים עובדי הייטק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מסמך חוות דעת של ארגון הבריאות העולמי מעריך כי עלולות להיות בעתיד הנראה לעין התפרצויות של קורונה אשר עלולות להיות בעלות "השלכות משמעותיות"    ההערכה הכוללת: "הסיכון הבינלאומי מוגדר כגבוה מאוד"
איציק וולף
בשנת הקורונה - 2020 - עמדו רווחי רשת המלונות ישרוטל על 11 מיליון שקל בלבד    הרווח ברבעון השלישי עלה בשיעור של 109.5% ועמד על 132 מיליון שקל
איציק וולף
הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמדו על 789 מיליון שקל    הרווח הנקי ברבעון השלישי ירד ב-12.3% ועמד על 278 מיליון שקל
איציק וולף
ג'ק דורסי יפרוש מתפקידו כמנכ"ל רשת טוויטר שהקים לאחר 16 שנות כהונה    יוחלף על-ידי פאראג אגרוול, המנהל הטכנולוגי הראשי של טוויטר
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il