X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"עשרות פעמים הוא ניסה לשדוד את כספי המדינה. לא להכניס את היד לכיס, אלא לקחת מהמדינה יותר ממה שהיא מוכנה לתת ומכל מיני אנשים עשירים" אומר שהתערב לבקשת נתניהו במינוי עיתונאים בגלי צה"ל וכאן 11 "שרה ויאיר לא הסכימו בשום אופן שמישהו אחר יהיה שר התקשורת"
▪  ▪  ▪
"הוא ורעייתו המשיכו בכך" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בנימין נתניהו נטל עשרות פעמים כספים מהמדינה, למרות שאינו זכאי להם ולמרות שמדובר במעשים שבסביבה הפלילית. כך טוען (יום ג', 7.12.21) ניר חפץ בהמשך חקירתו הנגדית בתיק 4000.
חפץ נשאל בידי סניגורו של נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, על תגובתו של נתניהו לתחקירו של גידי ויץ ב-2015 על קשרי השוחד הנטענים בינו לבין קבוצת בזק. חפץ השיב, כי נתניהו ראה זאת כשטות ורדיפה, וכי ככלל - נתניהו נזהר מאוד בכל מקום שלדעתו הוא מתקרב לרף הפלילי "הוא בצורה קיצונית יברח משם. בעייתי מבחינה ציבורית - זה משהו אחר.
"אני חייב לסייג בשני דברים: שאמרתי לו בשנת 2000 שזה מתקרב להגבלים עסקיים, ובז'אנר פרשה 1000 הייתי עד לעשרות מקרים בהם נתניהו ידע שמדובר בסביבה הפלילית, והוא ורעייתו המשיכו בכך. עשרות פעמים הוא ניסה לשדוד את כספי המדינה. לא להכניס את היד לכיס, אלא לקחת מהמדינה יותר ממה שהיא מוכנה לתת ומכל מיני אנשים עשירים, למרות שהוא בסביבה הפלילית - ראיתי את זה עשרות פעמים".
"ארדן ידע לקרוא את המפה"
קודם לכן אישר חפץ, כי לא עסק בצורה כלשהי בענייני הרגולציה של בזק ולא העביר מסר כלשהו מנתניהו בענייני רגולציה. עוד אמר כי לא התערב במינויים, משום שאם המינוי היה כושל - נתניהו ובני משפחתו היו באים אליו בטענות. היו אליו פניות רבות של מי שביקשו שיסייע להם, ולרוב לא עשה דבר; הוא דחה גם פניות של שרים אחרי בחירות, אמר. "צריך להיות טיפש כדי להתעסק בדברים כאלה. חלק גדול מהיכולת לשרוד לאורך שנים בסביבת נתניהו, היא לדעת לאן לא לתחוב את אפך.
"יש יוצאים מן הכלל בתחום התקשורת. הרשימה היא לא קצרה. מה שאמר לי ראש הממשלה לעשות - עשיתי. יעקב ברדוגו - נתניהו שלח אותי לפעול שיקבל תוכנית בפריים טיים בגל"צ. כנ"ל לגבי אראל סג"ל. אלעד טנא בתאגיד כאן, שמעון אלקבץ בתאגיד כאן. הוא פעל מתוך אמונה עמוקה שיש הטיה חזקה מאוד ולא הוגנת לטובת השמאל ונגד הימין, ובתוך זה הטיה ענקית לרעתו ולרעת משפחתו. הוא פועל מתוך בעירה פנימית, זו אינה הצגה. באופן כללי, בבסיס הוא צודק".
על החלטתו של נתניהו ליטול לידיו את תיק התקשורת בסוף 2014 ושוב לאחר בחירות 2015, אמר חפץ: "שרה ויאיר לא הסכימו בשום אופן שמישהו אחר יהיה שר התקשורת אלא בנימין נתניהו, וההתנגדות ברמה המשפחתית הייתה בדציבלים כאלה שלא הייתה לו ברירה". גלעד ארדן ביקש להחזיק בתיק התקשורת במקביל לתיק הפנים, ולאחר מכן ביקש להחזיק בו חודשיים נוספים כדי להשלים את רפורמת השוק הסיטונאי. אבל, המשיך חפץ, "ארדן ידע לקרוא את המפה, וכאשר שרה ויאיר אומרים על משהו שלא יקום ולא יהיה - לא בנושאים ביטחוניים, אבל בנושאים כאלה - הוא ירד לשבועיים".
עוד העיד חפץ, כי שאול אלוביץ מאוד לא רצה שארדן יישאר במשרד התקשורת, שכן לדבריו, המדיניות שהובילו ארדן ואבי ברגר הייתה מנוגדת לסיכומים איתו ושהם סחטו אותו ביצירת הכריכה בין עסקת בזק-yes לבין הרפורמה בשוק הסיטונאי. "הרפורמה עניינה את נתניהו כקליפת השום ערב בחירות 2015. באותה תקופה, זה אפילו לא הזיז לו את קצה הציפורן.
"החשיפה שלו ושל משפחתו בתקשורת האפילה על הכל; זה באמת חשוב לאיש פוליטי, ואצלו זו אובססיה. נטילת תיק התקשורת לא הייתה קשורה בצורה כלשהי לאלוביץ. לא בזק, לא וואלה, לא אלוביץ, לא כלום. התפיסה הייתה ששרי תקשורת אחרים יהפכו לחיות מחמד של התקשורת, ורק נתניהו יעמוד בלחצים שלהם. זה השיקול של נתניהו ובני משפחתו".
הבהיר שלא יביא ראיית זהב
חפץ התייחס גם למינויו של איתן צפריר לראש המטה של נתניהו במשרד התקשורת בסוף 2014. "צפריר מעריץ את נתניהו. כאשר נתניהו נכנס לחדר, הוא רועד מהתרגשות". חפץ המליץ על צפריר לתפקיד, אך בפועל "זו הייתה פארסה והייתי מאוד מובך מול צפריר. ברגר פצפץ אותו לרסיסים, הפך אותו לחוכא ואטלולא, ישב בחדר כל היום ולא עשה כלום. ניסיתי קצת לעזור לו, על-ידי שפניתי לדוד שרן כדי שיתן לו קצת נגישות. זה לא עזר, כי את נתניהו עניינו דברים אחרים. הוא היה עציץ שם, בגלל ברגר.
"אבי ברגר השתלט על המשרד באופן מוחלט וצפריר היה לצנינים בעיניו. המעצר שלו היה עוול שאי-אפשר לדמיין". צפריר מעולם לא אמר לחפץ שקיבל מנתניהו הנחיות כלשהן בנוגע לבזק, הוסיף. "צפריר מדי יום היה בוכה על הכתף שלי, אני יודע כל מה שקרה איתו. שום סיכוי שנתניהו העביר דרך צפריר הנחיות לברגר; זה בין שקר לבין פרודיה".
עוד אמר חפץ, כי ברגר ביקש לשכנע אותו בנאמנותו לנתניהו, "אבל אמרתי לעצמי בראש: על האיש הזה אני לא אמליץ לנתניהו, שהעולם יתהפך. כאשר הוא הגיע למסקנה שלא יעבוד אצל נתניהו, הוא כנראה החליט לעבוד לדה-מרקר; זו ההתרשמות שלי. הוא הפך להיות מאוד לעומתי לנתניהו".
נתניהו הציע לחפץ את תפקיד מנכ"ל משרד התקשורת, בעיקר כדי לגוון את הערוצים במטרה להוות איזון לתקשורת שנתפסת בעיניו עוינת. "אלוביץ, בזק - זה בכלל לא על פני כדור-הארץ" בשיקוליו, הוסיף. חפץ שב ואמר כי בעיניו סיקור חיובי אינו שוחד. הוא הדגיש, כי איש מחוקריו לא ביקש ממנו לשקר. הם מאוד רצו שיפליל את נתניהו - אך בעיניו המידע שבידיו אינו מפליל אותו בשוחד, ולכן הבהיר שלא יביא להם ראיית זהב כזאת.

תאריך:  07/12/2021   |   עודכן:  07/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו נטל כספים מהמדינה - בסביבה הפלילית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ביום בו העידו על קשרי תקשורת
יאירל  |  7/12/21 16:20
2
חפץ תעלולן של מילים
יש  |  7/12/21 19:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חברי כנסת קוראים למציאת פתרון לעובדי מערך הכשרות בעקבות הרפורמה: "אלפי משפחות יישארו ללא פת לחם"    במשרד האוצר לא צופים קיטון משמעותי במערכי הכשרות    ח"כ רייטן מרום למשרדי הממשלה: "הביאו נתונים ופתרונות"    ח"כ מעוז: "הממשלה תולה את תקוותיה בשוק החופשי"
מירב ארד
מנהלת בית החולים הסקוטי בנצרת: המחלקה אינה פעילה בשל היעדר אישור ממשרד הבריאות    משרד הבריאות: כלל ההקצאות למיטות שנת 2022 כבר חולקו    יו"ר האיגוד לטיפול רפואי נמרץ כללי: בישראל יש היום כ-4 מיטות טיפול נמרץ לכל 100,000 איש
מירב ארד
נימק: "כל עוד אנחנו נישאר כקואליציה בין אותן חמש הנקודות אפשר להתקדם"    לדבריו המבחן הגדול של הקואליציה יהיה בסוף השנה עם תקציב 2023-4    על הקשחת ההגבלות: "צריך להיות צמודים לנתונים ולבדוק את עצמנו"
איתמר לוין
המדינה: בני עוזיאל ואברהם יצחק זכו במרמה במכרזים במתחם האלף בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים    עוזיאל מואשם גם בשוחד והצעת שוחד לבכירים בחברה הכלכלית לראשון לציון
איציק וולף
קנתה ממשפחת דוש קרקע בשטח של 25 דונם בבת ים באמצעות חברת ALL IN ישראל    על הקרקע מתוכנן פרויקט שישלב מגדלי יוקרה, דירות להשכרה, שטחי מלונאות, מסחר ובתי קפה בשווי של כ-6 מיליארד שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il