X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רועי שרף יצא נגד ההכבדות על עובדים שאינם מחוסנים - ונדחה על הסף: בג"ץ כבר פסק שמדובר באבחנה מותרת ושהוא ינהג בריסון מול תקנות של גורמי המקצוע, התנהלותו הייתה מכבידה מאוד
▪  ▪  ▪
העובדים יממנו בעצמם [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

עו"ש רועי שרף ישלם הוצאות של 10,000 שקל בעקבות עתירה חסרת יסוד שהגיש לבג"ץ נגד הנחיות התו הירוק ובשל התנהלותו המכבידה בתיק זה - קובע (יום ג', 14.12.21) שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון.
שרף עתר נגד הקביעה לפיה עובדים אשר יסרבו להתחסן מפני הקורונה, יחויבו לבצע בדיקות תכופות על חשבונם בהיקף של מאות שקלים בחודש. לטענת שרף, דרישה זו מהווה פגיעה באוטונומיה של הגוף; פגיעה בזכות לחרות, בגוף עצמו ובקניינם של העובדים וכל זאת; ופגיעה העלולה להגיע לכדי פגיעה בשוויון המכרסמת בעיקרון שכר המינימום.
אלרון דחה על הסף את העתירה בשל שורה של ליקויים צורניים ומהותיים. לדבריו, "נעדר ממנה הקשר המתחייב בין הטענות הכלולות בה לבין סעדים המבוקשים בגדרה" וספק רב אם שרף עמד בחובת מיצוי ההליכים. יתרה מזאת: "בעוד העתירה הוגשה רק לפני כחודש, העותר כבר הגיש שתי בקשות שונות לתקנה... למרות שלא התרחש בפרק זמן זה שינוי עובדתי היכול להצדיק בקשות אלו".
לגופם של דברים מזכיר אלרון את פסיקת בג"ץ, לפיה "בית משפט זה נוקט גישה מרוסנת בבואו לבחון חקיקת משנה, וזאת ביתר שאת כאשר מדובר בחקיקת משנה שהותקנה על-ידי גורמי מקצוע בעלי מומחיות בעניין - ובכלל זה חקיקת חירום זמנית הנוגעת לסוגיה בריאותית הרת גורל דוגמת מגפת הקורונה... בית משפט זה עמד, מספר פעמים, על כך שאין בהבחנה בין מחוסנים ואלו שאינם מחוסנים כדי לפגוע בעקרונות השוויון החוקתי והשוויון המינהלי, היות שמדובר בהבחנה המבוססת על שוני רלוונטי ואינה מאופיינת בתבחין חשוד או משדרת מסר הפוגע בכבוד האדם של מושאיה".
בנוגע להוצאות אומר אלרון: "דרך התנהלותו של העותר בהליך זה הייתה מכבידה עד מאוד. לא רק שהוגשו כאמור שתי בקשות לתיקון העתירה, אלא שהעותר ביקש להשיב לתגובות המשיבים - ומבלי שניתנה לו רשות לכך, כלל בבקשתו תגובה נרחבת. אף לבקשת ארכה שהוגשה על-ידי המשיבים, הגיב העותר בהגשת התנגדות נחרצת בת לא פחות מחמישה עמודים". לכן, חויב שרף בהוצאות של 5,000 שקל למדינה ובאותו סכום לכנסת. השופטים ג'ורג' קרא ויעל וילנר הסכימו עם אלרון. את המדינה ייצגו עוה"ד אודי איתן ויובל שפיצר, ואת הכנסת - עו"ד אביטל סומפולינסקי.

תאריך:  14/12/2021   |   עודכן:  14/12/2021
+האומיקרון מרחיב פער החיסונים
07:06 15/12/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המדינות העשירות מנהלות מרוץ להענקת המנה השלישית של החיסון - בעוד מאות מיליונים באפריקה לא קיבלו אפילו את הזריקה הראשונה, מזכיר וושינגטון פוסט

תחנת חיסונים ניידת, קייפטאון [צילום: נרדוס אלגלברכט, AP]
+נשקלת הכרזה על כלל מדינות האיחוד האירופי כאדומות
20:31 14/12/21  |  עידן יוסף

‏השמיים ממשיכים להיסגר: נשקלת אפשרות להכריז על כל מדינות האיחוד האירופי כאדומות ולאסור את הכניסה אליהן (כאן חדשות).

+כל החוזרים ממדינות אדומות נדרשים לחתום על הסכמון
20:25 14/12/21  |  עידן יוסף

המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל מסרו בהודעה משותפת כי כלל החוזרים ממדינות אדומות, יחתמו על ה"הסכמון". לדבריהם, חתימתו של המבודד על חוזה ה"הסכמון", היא תנאי מחייב לשם סיום בידוד במלונית מטעם המדינה ומעבר להמשך בידוד בכתובת ובמקום אשר אותו יציין המבודד.
תנאי ההסכמון מחייבים את המבודד לשתף את מיקומו באמצעות מכשיר הטלפון הנייד או הנייח שברשותו בכל זמן נתון בו יתבקש ע"י משטרת ישראל וכפוף לאישור מסרון הדורש את שיתוף המקום, כך תוכל המשטרה לוודא כי המבודד שוהה במקום הבידוד עליו הצהיר עם שחרורו ממלון הבידוד.
מבודד שיסרב לתנאי פיקוח טכנולוגי ולפרטים המפורטים בחוק, ייאלץ לשהות במלונית מטעם המדינה למשך  כל ימי הבידוד וזאת בהוראת נציג מוסמך לכך.
המשרד לבט"פ יחד עם משטרת ישראל נערכים למשימת האכיפה הטכנולוגית, לשם מניעת התפשטות זן האומיקרון וביצוע משימת אכיפת המבודדים  אשר משמעותית בקטיעת שרשראות ההדבקה ומניעת ההתפשטות.

+לראשונה: תו ירוק בקניונים
19:16 14/12/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הכניסה לקניונים תותנה בהצגת תו ירוק והמבקרים יקבלו תג יומי; פטור מהצגת התו לצורך קבלת שירותים חיוניים  ▪  שינויים בבידודים לשבים מחו"ל: אבחנה בין "מוגנים" לבין "לא מוגנים"

יחול על שטחי מסחר מעל 10,000 מ"ר [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
+חסידי ברסלב נחשדו בזיוף קורונה למרות בדיקות שליליות
15:54 14/12/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אנגלמן: המשטרה זימנה לחקירה 200 מהשבים מהעיר אומן בחשד שהשתמשו בבדיקות מזויפות באוקראינה - למרות שגם בארץ הבדיקות היו שליליות  ▪  ליקויים בסיוע של משרד הפנים לנזקקים

קבר ר' נחמן מברסלב [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד ישלם 10,000 שקל על עתירת סרק נגד התו הירוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
הכניסה לקניונים תותנה בהצגת תו ירוק והמבקרים יקבלו תג יומי; פטור מהצגת התו לצורך קבלת שירותים חיוניים    שינויים בבידודים לשבים מחו"ל: אבחנה בין "מוגנים" לבין "לא מוגנים"
איתמר לוין
אנגלמן: המשטרה זימנה לחקירה 200 מהשבים מהעיר אומן בחשד שהשתמשו בבדיקות מזויפות באוקראינה - למרות שגם בארץ הבדיקות היו שליליות    ליקויים בסיוע של משרד הפנים לנזקקים
איתמר לוין
ניסוי קליני מורחב מצא שהתרופה מורידה ב-89% את הסיכון לאשפוז ותחלואה כאשר מדובר בזנים הקודמים; ניסוי מעבדה העלה שהיעילות זהה מול האומיקרון    החברה צופה שתוכל לייצר 80 מיליון כדורים עד סוף השנה הבאה
איציק וולף
יוגב נוה אמור היה להיות אחראי למבצע החיסונים נגד קורונה בבתי הספר בישראל    התפטרותו נעשית לאחר שהשרה שאשא-ביטון פיטרה את המנכ"ל יגאל סלוביק ועל-רקע חילופי גרסאות בדבר הסיבות לפיטורים
איציק וולף
בפעם הראשונה הודחו אנשי כוחות הביטחון האמריקניים על-רקע סירוב לקבלת חיסון נגד קורונה    כל המודחים הם אנשי צוות אוויר צעירים ובעלי דרגות נמוכות, הנמצאים בתקופת הגיוס הראשונה שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il