X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלטונות רוסיה עוצרים מפגין מול בית המשפט העליון נגד סגירת ממוריאל [צילום: AP]
בית המשפט העליון ברוסיה הורה על סגירת ארגון Memorial
בית המשפט הורה לסגור את ארגון זכויות האדם הבולט ביותר במדינה, בגין הפרה של "חוק הסוכנים הזרים" הארגון תיעד את פשעי המשטר הסובייטי ופעולות ה-KGB הנשיא פוטין טען: "הוא מגן על טרוריסטים ומשת"פים של הנאצים"

בית המשפט העליון של רוסיה הורה (יום ג', 28.12.21) על סגירת ארגון זכויות האדם הבולט ביותר במדינה, ממוריאל (Memorial), ארגון בינלאומי לזכויות אדם שעלה לגדולה בעקבות מחקריו על דיכוי פוליטי בברית המועצות ופעולות ה-KGB גם בתקופתו של פוטין. ממוריאל הינו ארגון זכויות האדם הוותיק והמפורסם ביותר במדינה.
בחודש שעבר עתרו השלטונות הרוסיים באמצעות התביעה הכללית נגד ארגון ממוריאל, בדרישה לשלול את מעמדו החוקי של ארגון זכויות האדם הבינלאומי, בגין הפרה של "חוק הסוכנים הזרים". חוק זה מחייב עמותות הפועלות במימון זר להירשם ולהכריז על עצמן "סוכנות זרות", הן נדרשות לשלם סכומים גבוהים ונתונות לביקורת מחמירה של השלטונות ברוסיה .
לטענת אנשי הארגון ההאשמות נובעות ממניעים פוליטיים, ומנהיגי הארגון הודיעו כי ימשיכו בעבודתם גם אם בית המשפט יורה לסגור אותו. עורך דין מטעם Memorial מסר כי יערער על הפסיקה.
הנשיא פוטין טען החודש כי Memorial הגן על ארגונים ארגוני טרור. לדבריו, "ארגון מגן על טרוריסטים ומשת"פים של הנאצים". החלטת בית המשפט העליון ברוסיה הינה צעד נוסף בדיכוי שנמשך חודשים ארוכים נגד פעילי זכויות אדם, ונגד תומכי האופוזיציה.
מרה מארי סטראת'רס, מנהלת מזרח אירופה ומרכז אסיה בארגון אמנסטי אינטרנשיונל:"ממוריאל הוא ארגון זכויות אדם מכובד מאוד שפעל ללא לאות לתיעוד הזוועות והדיכוי הפוליטי שבוצעו תחת שלטונם של יוסף סטלין ומנהיגים סובייטים אחרים. על-ידי סגירת הארגון, הרשויות הרוסיות רומסות את זכרם של מיליוני קורבנות שאבדו לגולאג. סגירתו מהווה פגיעה ישירה בזכויות לחופש הביטוי וההתאגדות. השימוש של הרשויות בחוק "סוכנים זרים" כדי לפרק את הארגון הוא התקפה בוטה על החברה האזרחית המבקשת לטשטש את הזיכרון הלאומי של דיכוי המדינה."

תאריך:  28/12/2021   |   עודכן:  28/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית המשפט העליון ברוסיה הורה על סגירת ארגון Memorial
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפרקליטות: דניאל בירנבאום העביר מידע פנים על דוחות החברה ועל המכירה המסתמנת לפפסי לאילה כהן, עימה היה לו קשר אישי, והיא רכשה מניות אותן מכרה ברווח של 184,000 שקל
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה הזכיר כי הוועדה כבר אישרה עצירה של חודשיים ודרשה להאיץ את הסדרת הנושא    "ממשלה שרוצה להילחם בטרור תגמור הכל בתוך חודש, ואם היא לא יודעת לעשות את זה שלא תצפה שיהיו הארכות כי כנראה שזה לא מלחמה בטרור"
יפעת גדות
האתר נותן מידע נרחב על כ-300 תחומי עיסוק, הכולל את השכר הממוצע בכל תחום, שעות העבודה הממוצעות, רמות ההשכלה של העובדים בתחום זה, את הענפים המרכזיים שבהם השתלבו הבוגרים, את המיומנויות המרכזיות הנדרשות ועוד
איתמר לוין, יצחק דנון
משרד עורכי הדין טוען שהבעלים לשעבר של קבוצת ויליפוד חייב לו מיליוני שקלים כשכר טירחה תמורת 6,954 שעות עבודה וכי הוא מתחמק מזה שנים מפרעון החוב
עידן יוסף
שר החוץ לוועדת החוץ והביטחון: מעדיפים לפעול בשיתוף פעולה בינ"ל, אבל אם צריך - נפעל לבד    "עליית מדרגה בנראות הציבורית של יחסי ישראל וכלל שכנותיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il