X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשל התפרצות המחלה מתכוונת השרה להגנת הסביבה לאסור את הציד עד סוף עונת הציד שתסתיים בסוף ינואר 2022 רט"ג: תיתכן פגיעה גדולה בפרטים רבים ממספר רב של מיני עופות, אך גם ביונקים טורפים ואוכלי פגרים ממשפחות הכלביים, חתוליים והסמוריים
▪  ▪  ▪
רק לציפורים יהיה מותר לצוד [צילום: חיים שוחט/פלאש 90]

לשם מניעת סכנה לאדם ולחי ולמניעת מחלות מידבקות בהם, ולצורך מתן מענה דחוף למניעת התפשטות מחלת שפעת העופות ושכיחותה ברקע פעילות הציד של חיות הציד על-ידי בעלי רישיונות ציד - בכוונת השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, לחתום על הוראת שעה, ובכך לאסור את הציד בעונת הציד הנוכחית המסתיימת ב-31 בינואר 2022. הוראת השעה מפורסמת להערות הציבור עד 2 בינואר 2022.
בחודשיים האחרונים התגלתה מחלת שפעת העופות במשקים באזורים שונים בארץ. לאחרונה, התפשטה המגפה לעופות בר, כאשר התגלתה באגמון החולה תמותה חריגה באוכלוסיית העגורים. דגימות שנלקחו מהשטח אימתו את החשד, כי אלו מצאו את מותם על-רקע מחלת שפעת העופות. בהמשך התגלה כי חמישית מאוכלוסיית העגורים בישראל נפגעה עד כה משפעת העופות. הערכה היא, כי מדובר על זן אלים במיוחד של נגיף שפעת העופות הגורם לתמותה מסיבית (עד 50-60%) בקרב עופות נגועים, כפי שנצפה בעגורים באגמון החולה.
היקפי התחלואה והתמותה התקדימיים שנתגלו בהתפרצות בעמק החולה, בעגורים ובימים האחרונים גם בעופות בר נוספים, באזורים נוספים בישראל, מוביל להנחת העבודה שתיתכן פגיעה גדולה בפרטים רבים ממספר רב של מיני עופות - בהם ברווזים ויונים ומינים נוספים המותרים לציד בישראל.
בימים האחרונים התגלו מוקדי התפרצות נוספים בקרבת בתי גידול לחים טבעיים או מלאכותיים (מאגרים, בריכות דגים) שבהם מתרכזים מספרים גדולים של עופות מים ואיתם מינים הניזונים מהם או משאריהם (עופות דורסים ויונקים טורפים).

מדוע הציד נעצר

החוק להגנת חיית הבר, תשט"ו-1955 קובע, כי כל חיית בר היא מוגנת, אלא אם כן השרה להגנת הסביבה הכריזה עליה כי היא ציד, מזיק או חיית בר מטופחת.
במסגרת תקנה 1א לתקנות להגנת חיית הבר, הוכרזו מינים של חיות בר כציד, כולן בעלי כנף. משמעות ההכרזה על מין מסוים כחיית ציד היא התרת צידת הפרטים מהמין המוכרז על-ידי בעלי רישיונות ציד בעונת הציד (בין 1 בספטמבר ל-31 בינואר) ובמגבלות הקבועות בתקנות, ביניהן איסור ציד בלילה ובשיטות ואמצעים אסורים.
מדינת ישראל חתומה על מספר אמנות והסכמים לשימור עופות מים ובתי-גידולם. הסכמים ואמנות אלו מפרטים המלצות והנחיות למדינות החברות על שימור המינים בכלל והתמודדות נכונה אל מול איומים כמו נגיף שפעת העופות, כולל המלצות להגבלת ציד ופעילות אחרת של מגע קרוב בין עופות לבני-אדם כמו טיבוע ומחקר הדורש לכידה של עופות.
לפי חטיבת המדע ברשות הטבע והגנים, היקפי התחלואה והתמותה התקדימיים שנתגלו בהתפרצות בעמק החולה, בעיקר בעגורים, מוביל להנחת העבודה שתיתכן פגיעה גדולה בפרטים רבים ממספר רב של מיני עופות, אך גם ביונקים טורפים ואוכלי פגרים ממשפחות הכלביים, חתוליים והסמוריים. בימים האחרונים נתגלו מוקדי תחלואה נוספים, בקרבת בתי גידול לחים טבעיים או מלאכותיים (מאגרים, בריכות דגים) שבהם מתרכזים מספרים גדולים של עופות מים ואיתם מינים הניזונים מהם או משאריהם (עופות דורסים ויונקים טורפים).
פעילות הציד באזורים של בתי גידול לחים, טבעיים או מלאכותיים, עלולה לגרום להעצמת התחלואה והעברתה למוקדים נוספים, שכן פעילות ירי בזמן הציד בשטח מבריחה את העופות שבמקום וגורמת לתעופתם ולפיזורם במרחב. כך, הציד עלול לסייע בהפצת הנגיף לגופי מים סמוכים ולהדבקה. בנוסף, קיים חשש להעברה של הנגיף מאתר לאתר דרך שאריות לשלשת על צמיגי הרכב או על נעלי הצייד, דרך כלבים האוספים את הברווזים הניצודים מהמים ועוד.
המשרד להגנת הסביבה ממשיך לעקוב אחר התפרצות שפעת העופות, ולסייע לגורמים הרלוונטיים לטפל במגפה ולבלום אותה בכלים שברשותם.
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "ביטול הציד בעונה הנוכחית הוא צעד הכרחי בטיפול בהתפרצות שפעת העופות שאנו עדים לה. המהלך נועד למנוע את המשך ההתפרצות ולצד זה, לשמור על בריאות הציידים ממחלה מסוכנת ומדבקת, שעלולה להיות קטלנית לאדם. התמותה הגבוהה של העגורים ועופות נוספים שנמצאו כנגועים במחלה מעידה על התפרצות חמורה וחריגה, ועלינו לפעול מיד כדי לצמצם למינימום את המגע בין עופות הבר לאדם, ולמנוע את התפשטות המחלה לאזורים נוספים. הפסקת הציד בעת הזו הכרחית לעצירת ההתפרצות ולשמירה על בריאות האדם והחי"

תאריך:  28/12/2021   |   עודכן:  28/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שפעת העופות: הציד ייעצר עד סוף העונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שפעת העופות
איציק וולף
לאחר שהושמדו מאות אלפי תרנגולות מחשש להתפשטות שפעת העופות התגלתה המחלה היום בשלושה לולי תרנגולי הודו - בעין החורש, ברם-און ובגבעת יואב    בשלושת המוקדים החדשים - 90 אלף תרנגולי הודו    שר החקלאות הורה לפעול לייבוא 100 מיליון ביצי תרנגולות לישראל
עידן יוסף
בקרב גורמי המקצוע במשרד החקלאות מתחדדת הערכה כי גורם ההדבקה בכל המקרים שהתגלו עד כה הוא ציפורים נודדות    הטיפול בשני מוקדים הסתיים והחל הטיפול במוקד השלישי
איציק וולף
שלטונות סין דיווחו על התפרצות חדשה של נגיף H5N1 המועבר באוויר ואשר מסוגל לסכן גם בני אדם    4,500 תרנגולות מתו בחווה ו-17,800 נוספות הושמדו בניסיון למנוע את התפשטות המחלה
יפעת גדות
לאור ההתפרצות - בעזה - מזהיר המשרד את בעלי הלולים בסמוך לגבול לנקוט משנה זהירות, לדווח על כל תמותת עופות חריגה ולאשר מראש הובלת עופות    ישובי עוטף עזה נמצאים במרחק של פחות מ-10 ק"מ ממוקד המחלה ברשות הפלשתינית
יפעת גדות
בחודשים האחרונים, סין כבר מתמודדת עם התפרצות וירוס שפעת דומה הנקרא H7N9, שגרם למותם של רבע מאלו שנדבקו בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il