X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממשלת ישראל תאשר ביום ראשון את הרפורמה שנועדה להביא להקלה בביורוקרטיה וברגולציה בתחומי התכנון והבנייה של התעשיה בישראל משך הזמן להוצאת היתר בנייה יצומצם משנתיים לשלושה חודשים בלבד עבור כשליש מן הבקשות
▪  ▪  ▪
המרכז יזהה חסמים שמונעים הקמת מפעלי תעשיה [צילום: ינון ורדי]

ראש הממשלה, נפתלי בנט ושרת הכלכלה והתעשיה, אורנה ברביבאי, יביאו ביום ראשון לאישור הממשלה את הרפורמה לקיצור תהליכים בתעשיה. הרפורמה צפויה לכלול הקלה בביורוקרטיה והרגולציה בתחומי התכנון והבניה, וקידום ודאות תכנונית לתעשיה בישראל.
בין היתר כוללת התוכנית קיצור לשנתיים של משך הזמן הנדרש להקמת מפעל בישראל, במקום בין ארבע לחמש שנים במצב הקיים כיום. עוד היא כוללת הקמת מרכז רישוי היתרים ראשון מסוגו בישראל, אשר יפחית את זמן הנפקת ההיתרים ב-50%. במסגרת פעילותו, יעסוק המרכז גם בזיהוי חסמים ובטיפול בהם. משך הזמן להוצאת היתר בנייה יצומצם משנתיים לשלושה חודשים בלבד עבור כשליש מן הבקשות.
ההחלטה היא פרי עבודתה של ועדה בין-משרדית, שהובילו משרד הכלכלה והתעשיה ומשרד ראש הממשלה, יחד עם מינהל התכנון וגורמי מקצוע נוספים. על-פי המצב הקיים היום, הליך הקמת מפעל בישראל אורך בין ארבע לחמש שנים והוא נובע מהליך מורכב הכולל אישורים שונים של עשרות גורמים בממשלה וברשות המקומית, זאת לצד איתור קרקע זמינה לתעשיה. במסגרת פעילות הוועדה, נותחו הקשיים העומדים בפני היזמים המעוניינים להקים או לשדרג מפעל: איתור והקצאת קרקע, תכנון סטטוטורי וקבלת היתר בנייה.
כאמור, ההחלטה כוללת פיילוט שבמסגרתו יוקם מרכז רישוי היתרים ראשון מסוגו בצפון הארץ. פעילות המרכז צפויה להפחית את משך הזמן להוצאת היתר בנייה למפעלים חדשים וקיימים בכ-50% מהמצב כיום. במרכז יועסק כוח אדם ייעודי שיוקצה לטובת המהלך ויכלול את נציגי המשרד להגנת הסביבה, נציבות הכבאות ופיקוד העורף, בשיתוף עם הוועדות המקומיות מטעם השלטון המקומי. מדובר במודל ייחודי המביא את כלל גורמי הממשלה והשלטון המקומי לשתף פעולה ולעבוד יחד, באופן ששם את היזם במרכז וחוסך ממנו את ההתרוצצות בין הגורמים השונים, מצמצם עלויות מיותרות, מעניק ודאות ומקצר את לוחות הזמנים. מודל ייחודי זה יעסוק גם בזיהוי חסמים רוחביים בהליך היתר הבנייה לתעשיה, והמלצה לגורמים הרלוונטיים על פתרון החסמים.
מהלך משמעותי נוסף שיקודם במסגרת הרפורמה הוא קידום תקנות פטור מהיתר בנייה לתעשיה. לצורך השקעה בחדשנות או התאמות ברגולציה, להן נדרשת התעשיה באופן תכוף, להבדיל מבניינים למגורים, יש צורך בייעול התהליך בכדי שהתעשיה תוכל להתאים עצמה בקלות ויעילות למציאות המשתנה. תקנות הפטור יקצרו את משך הזמן של הוצאת היתר בנייה למספר עבודות מוגדרות, משנתיים לשלושה חודשים בלבד, ויתנו מענה לכ-30% מהבקשות בתעשיה.
התקנות מאפשרות פטור מהליך הוצאת היתר עבור מתקנים שכיחים במפעלים כגון מחסנים, מתקנים טכניים, שטחי תפעול ועוד, ובכך לקצר את משך הזמן להתחלת הבנייה משנתיים לשלושה חודשים בלבד.
על-מנת לשמור על האינטרס הציבורי, התקנות קובעות הליך דיווח לוועדה המקומית לפני ואחרי ביצוע, על-מנת לוודא את יישום התקנות כראוי. כמו-כן, ההליך שם דגש על נושאי בטיחות וסביבה, כך שמחד-גיסא, ישנה הקלה ברגולציה על התעשיה ומאידך-גיסא, נשמרת ההקפדה על הבטיחות ואיכות הסביבה. עוד כוללת ההחלטה מסמך מדיניות לתכנון מפורט של אזורי תעשיה, המתמקדת בפתרון חסמים נפוצים בתכנון לתעשיה בישראל, בדגש על רגולציה סביבתית, התאמת התכנון הסטטוטורי לדרישות רישוי הבנייה, תחבורה ועוד. בנוסף, יכונס צוות עבודה לשיפור וליווי קבוע של סוגיות מקרקעין ותכנון ובנייה לתעשיה, אשר יורכב מנציגי משרד הכלכלה והתעשיה, רשות מקרקעי ישראל ומינהל התכנון.
ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר כי מדובר בבשורה נפלאה לענף התכנון והבנייה בישראל. "כדי שהכלכלה תצמח והמשק ישגשג, המדינה צריכה לאפשר לבעלי העסקים לרוץ קדימה ולהפריע כמה שפחות. היזמים הם הרוח החיה ואנחנו צריכים לסייע להם, לא לעכב אותם בפרוצדורות מיותרות ומסובכות. משך שנים המדינה הקשתה בהקשרים הללו, עכשיו אנחנו משחררים את הפקק ועושים צעד נוסף למען המגזר העסקי בישראל", אמר.
שרת הכלכלה והתעשיה, אורנה ברביבאי, הוסיפה כי שיפור הסביבה העסקית והפחתת נטל הרגולציה הוא יעד לאומי אשר נועד לקצר זמנים באופן משמעותי, כדי לאפשר לתעשיה ולמגזר העסקי להתחרות באופן הוגן ולהוביל את המשק לצמיחה. "אני מברכת על היכולת לכנס פרויקט מורכב זה, המבוסס על שיתופי פעולה מקצועיים בין משרד הכלכלה והתעשיה למשרדי ראש הממשלה והפנים", אמרה.

תאריך:  31/12/2021   |   עודכן:  31/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משך זמן הקמת מפעל יקוצר לשנתיים בלבד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב דוד לאו יוצא בחריפות במכתב לרה"מ נגד מתווה חוק הגיור שעולה השבוע לקריאה ראשונה    "יגרום לפיצול של העם היהודי"    השר לשירותי דת מתן כהנא: "המהלך יפגע בעולים מאתיופיה, בחיילים המבקשים להתגייר ובאלפי מתגיירים נוספים"
עידן יוסף
שר החוץ לוועדת החוץ והביטחון: מעדיפים לפעול בשיתוף פעולה בינ"ל, אבל אם צריך - נפעל לבד    "עליית מדרגה בנראות הציבורית של יחסי ישראל וכלל שכנותיה"
בצלאל סמוטריץ'
שרת הפנים מפחדת בצדק לבוא לעימות מולי על חוק החשמל במקום, בזמן ואצל המנחה שהיא תבחר. מפחדת פשוט כי היא יודעת שהיא אומרת לא אמת. אז הנה העובדות על חוק החשמל
עידן יוסף
כוונת הממשלה להעביר 140 מיליון שקל לאוניברסיטה מושהית לנוכח היותה מנוגדת להוראות ולפיהן רק הות"ת יכולה לתקצב    הממשלה תבקש מוועדת הכספים לאשר את ההעברה כחלק מהסכמים פוליטיים
מירב ארד
מיליארד ש"ח יוקצו לחיזוק ההתיישבות ברמה    שני הישובים החדשים ייקראו אסיף ומטר    חיזוק גם לעיר קצרין שתתחדש בשתי שכונות חדשות, רובע 12 ורובע 13
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il