X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מבזקים

מליאת הכנסת אישרה (14 בעד מול 6 נגד) את החלטת ועדת הכספים לגבי צו הבלו על דלק (הטלת בלו) (תיקון מס' 3), התשפ"ב-2021, כמו-כן אישרה המליאה את החלטת ועדת הכספים לגבי צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (תיקון מס' 11), התשפ"ב-2021.
הצו נועד לעצור את תופעת מהילת הדלקים, המסוכנת לרכבים, לסביבה ולבני האדם, וגורמת להפסד גדול לקופת המדינה, באמצעות מיסוי החומרים המשמשים למהילה, והפיכת ההליך ללא כדאי כלכלית. במסגרת הצו נקבעו פטורים שונים לסוגי חומרים מסוימים שהחשש שישמשו למהילה קטן נוכח תכונותיהם וכן פטורים לתעשיות שונות, במטרה למזער ככל הניתן פגיעה בתעשיות אלו, המשתמשות בחומרים בתהליכי היצור שלהם.

תאריך:  04/01/2022   |   עודכן:  04/01/2022
+"אם יהיה גל שישי לא נאשר הגבלות ללא תוכנית סיוע"
15:56 04/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ח"כ קריב אמר את הדברים בדיון משותף לוועדת הכלכלה ולוועדת החוקה חוק ומשפט לסיוע לענף התיירות וקרא לעובדי הענף שלא להחליף מקצוע  ▪  מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות: "שידע כל מעסיק שבעת צרה ממשלת ישראל תנטוש אותו - זו קריאתנו האחרונה"

קריב. "ליבי כבד בדיון הזה על אופן התארגנות הממשלה" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+הטרדות בצה"ל: 1,542 תלונות ב-2020, רק 31 כתבי אישום
15:25 04/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כ-50% מהפוגעים הם חיילי-חובה, 22 מקרים נסגרו  ▪  כ-50% מהמתלוננות מבקשות - כי הצבא לא יטפל בפוגע  ▪  רם בן ברק: תופעה חמורה ומסוכנת, יש להכניס את מיגור התופעה במערכי שיעור לחיילים עם גיוסם

תא"ל אלה שדו-שכטמן. עליה בדיווחים על הטרדות בצבא [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+מתוך 55 תיקי פגיעה מינית חמורה ב-20% הפוגע הוא חרדי
15:10 04/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי: "לצערי תחושת האשמה והמצוקה בחקירה חוצת מגזרים. זו חוויה מטלטלת, וברור שמה שייחודי לקושי של נפגעות ונפגעים חרדים הוא השפה"  ▪  רוני בלונדהיים: "לפעמים הקהילה מתנכרת"

ח"כ בן ארי. "תחושת האשמה חוצה מגזרים" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+יו"ר חו"ב: "אפעל לכך שהמדיניות של צה״ל תהיה אפס סובלנות כלפי הטרדות מיניות"
13:47 04/01/22  |  מירב ארד

יו״ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד), בפתח דיון בנושא הסדרת הטיפול בתופעות הפגיעות המיניות בצה״ל: כאבא, כמפקד לשעבר וכחבר כנסת, אני מודיע לכם כי בכוונתי לפעול לכך שהמדיניות של צה״ל תהיה אפס סובלנות כלפי תופעות של פגיעה בכבוד האדם והטרדות מיניות". הוא הוסיף: "מדינת ישראל צריכה להסתכל על הבעיה בראייה מערכתית רחבה ולהשקיע בחינוך מגיל צעיר לשמירה על מרחב בטוח לנשים, מניעת פגיעה בפרטיות, התמודדות עם הטרדות מיניות ברשתות החברתיות, שמירה על גוף האדם וכבוד האדם".

+מינוי ממלאי-מקום לרבני ערים אינו דבר רצוי
10:47 04/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יועמ"ש הוועדה לשירותי דת: הליקוי הגדול הוא שאין ועדת משמעת לרבנים ראשיים בערים  ▪  יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי, קוראת להעביר את בחירת רבני ערים לשלטון המקומי - "מה שמתאים לתל אביב לא מתאים לבני ברק"

הרב דוד וולפא. עדיין מכהן
+הצעת חוק: תוארך התקופה להגשת תביעה על פגיעה בחושף-שחיתות
07:27 04/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מתקופה של שנה בלבד כיום, מוצע להאריך את התקופה - לשבע שנים  ▪  יו"ר וועדת העבודה והרווחה: כדי לעודד חושפי-שחיתות לקום נגד חבריהם ומעסיקיהם, יש לתת את הדעת על כל הסיבות המעכבות אותן, ועל המעטפת הנדרשת להגנה עליהם

ח"כ נירה שפק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+החוק לקיצור תקופת המרשם הפלילי יידחה בחצי שנה נוספת ואחרונה
06:48 04/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת החוקה במלאת שלוש שנים לרפורמה המהפכנית ו-13 שנים למסקנות ועדת קנאי: "נקבע דיון מעקב עם כלל הגורמים כדי לוודא שהרשות המבצעת תעמוד בחובתה"  ▪  המשטרה: בכל הקשור לרשויות המקומיות אנחנו מול שוקת שבורה ואם לא תהיה התגייסות חירומית הם לא יהיו ערוכים - לא לדווח למרשם ולא לקבל את המידע  ▪  משרד המשפטים: מתוך 257 רשויות מקומיות המורשות להתחבר, פחות מ-5 רשויות מתחברות לממשק המשטרה על-מנת לקבל מידע פלילי עבור המשרות שיש להן כבר זכאות על-פי דין דחייה

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בדיקת PCR לעובדי הכנסת: כל 4 ימים במקום 7
05:23 04/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האמור הוא בעובדים שאינם מחזיקים בתו ירוק  ▪  במקרים חריגים תתאפשר הארכה של התקופה מעבר ל-4 ימים באישור מנכ"ל הכנסת ולאחר היוועצות עם רופא הכנסת  ▪  הכללים יוחלו גם על אורחים באי הכנסת

מנכ"ל הכנסת גיל סגל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הכנסת אישרה: ערוצי הטלוויזיה יוכלו לדרוש תשלום מספקי תוכן באינטרנט
04:38 04/01/22  |  עידן יוסף

לאחר שנפלה בשבוע שעבר, הצעת החוק להארכת הוראת השעה המאפשרת לערוצי טלוויזיה לדרוש תשלום מספקי תוכן באינטרנט המעבירים את שידוריהם, אושרה מחדש בקריאה ראשונה (12 בעד מול 4 מתנגדים). מדובר בהצעת חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2017 ו-2018) (תיקון מס' 7) (הארכת תוקף הוראת מעבר), התשפ"ב-2022. כזכור, הצעת החוק נפלה במליאה בשבוע שעבר לאחר שבהצבעה בקריאה השלישית נרשם שוויון 48 וכעת ההיא עלתה מחדש להצבעה.
ח"כ יריב לוין: "השר שטרן אומר כאן שזה לא משנה כמה כסף מדובר. זו שאלה פשוטה. זה חוק מושחת שהיה צריך להיחקר ועוד ייחקר. באים ונותנים סכומי עתק שמוסתרים מהציבור לחברות תקשורת מסחריות שמסקרות אתכם סיקור אוהד. ההסדר נעשה ל-5 שנים לתקופת התארגנות - מדוע עכשיו אחרי שהכל נגמר, מחלקים להם עוד סכום עצום של מילוני ש"ח? זה לא מטריד שמסתירים את הסכומים?".
מוצע להאריך בשנה את תוקפה של הוראת מעבר שנקבעה בחוק התוכנית הכלכלית לשנים 2017 ו-2018 לעניין העברה באינטרנט של שידורי ערוצי טלוויזיה המופצים במערך עידן פלוס. התיקון לחוק, שנכלל בחוק התוכנית הכלכלית כאמור, קבע כי ספקי תוכן באינטרנט יוכלו לקבל ללא תשלום את שידוריהם של ערוצי הטלוויזיה מסוימים המופצים במערך עידן פלוס, למעט תשלום בשל זכויות יוצרים ומשדרים.
בתקופת המעבר, שצפויה להסתיים ב-1 בינואר 2022, הגופים המשדרים ערוצי טלוויזיה מסוימים (רשת, קשת ותאגיד השידור הציבורי) רשאים לגבות תשלום מספקי התוכן באינטרנט המעבירים את שידוריהם, נוסף על התשלום בשל זכויות יוצרים ומשדרים, וזאת בהתאם להסכמים שנחתמו לפני יום כניסתו לתוקף של התיקון.

+צו הטלת המס על משקאות ממותקים נכנס לתוקף
04:31 04/01/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה (57 בעד מול 56 נגד) את החלטת ועדת הכספים לגבי צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (תיקון מס' 10), התשפ"ב-2021.
תחילת הצו נקבעה ליום 1.1.2022. הצו הוצא בעקבות החלטת ממשלה מס' 263, שעניינה קידום אורח חיים בריא באמצעות הטלת מס קנייה על מיכלי משקאות מתוקים, מיכלי מיצי פירות, תרכיזים ואבקות להכנת משקאות מתוקים.

+אושרה בחירתם של סגנים זמניים ליו"ר הכנסת
04:21 04/01/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה את המלצת ועדת הכנסת בדבר בחירת סגנים זמניים ליו"ר הכנסת, כאשר 58 חברי כנסת תמכו בהמלצה, למול 54 מתנגדים.
ע"פ ההמלצה, מטעם הקואליציה יכהנו כסגנים זמניים: ח"כ צבי האוזר (תקווה חדשה), ח"כ אמילי מואטי (העבודה), ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי (מרצ) וח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו).
זאת, בנוסף לסגנים הזמניים המכהנים היום על-פי החלטת הוועדה המסדרת: ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), ח"כ מנסור עבאס (רע"ם), ובנוסף לסגנים המכהנים מטעם האופוזיציה: ח"כ דוד ביטן (הליכוד), ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) וח"כ יעקב מרגי (שס).
יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך, הציג את המלצת ועדת הכנסת, ואמר כי היא תעמוד בתוקף עד לסוף שנת 2022 או עד למינוי סגני יו"ר קבועים, לפי המוקדם ביניהם. עוד אמר ח"כ אורבך כי בשל הצורך לשמור על יחסי הכוחות, בכל זמן יכהנו רק חמישה סגני יו"ר כנסת מטעם הקואליציה, והם יקיימו רוטציה ביניהם.

+סופית: תוארך הוראת השעה המאפשרת המשך פינוי שדות מוקשים
04:16 04/01/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לפינוי שדות מוקשים (תיקון - הוראת שעה) (תיקון), התשפ"ב-2021. 90 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.
תוארך בשנה את הוראת השעה המסדירה פינוי שטחי נפלים. כמו-כן ישתנה הדרג הקובע כי שטח שיש בו נפלים ייועד לפינוי: לגבי שטח צבאי הסמכות תעבור מהרמטכ"ל לקצין בדרגת אל"ם שמינה לצורך כך, ולגבי שטח באחריות משרד הביטחון, הסמכות תעבור משר הביטחון למנכ"ל המשרד. עוד מוצע לקבוע מנגנון שיאפשר פעילות זמנית בשדה מוקשים או בשטח נפלים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר הצו הממסה חומרים המשמשים למהילת דלקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
מרכז האופוזיציה: "יש צורך למנות מזכיר כנסת ויש חשש שלא יהיה לקואליציה רוב, ולכן מרחיבים את הנשיאות באופן שיהיה לקואליציה רוב בנשיאות. זה מעשה לא ראוי, לא מכובד והמשך דורסנות חד-צדדית ואנטי דמוקרטי"
עידן יוסף
יו"ר הכנסת מיקי לוי לקול מחאותיהם של קרן ברק ודודי אמסלם: "אני רוצה לגנות בכל לשון את הדברים הקשים והמקוממים שבחר ח"כ אמסלם לומר כנגד שופט בית המשפט העליון"    אמסלם: "אתה סמרטוט רצפה, אסקופה נדרסת"
עידן יוסף
הד"ר איל חולתא אמר לוועדת החוץ והביטחון כי קהילה בינ"ל מאוחדת ונחושה יכולה להביא הסכם גרעין טוב מקודמו    אתגר הליבה השני בחשיבותו שציין ראש המל"ל הוא מיצוי הנורמליזציה ו"הסכמי אברהם", והדגיש כי המל"ל פועל בנושא בשיתוף כלל המשרדים והגופים הרלוונטיים
מירב ארד
הצעת החוק לפטור מענקי זכייה של מדליסטים אולימפיים ופראלימפיים ממס אושרה לקריאה שנייה ושלישית    הפטור יורחב גם לאלופי עולם, אלופי אירופה ולזוכי משחקי העולם של ענפי התאחדות אילת
מירב ארד
ח"כ סילמן: "לא ייתכן אף פעם שתקנות כאלו שנוגעות לתפקוד בתי החולים ובוודאי בתקופה כזו של מאבק והתמודדות, לא יעברו דרך ועדת הבריאות; הוועדה לא תקדם דברים אחרים של משרד הבריאות, כל עוד זה לא יונח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il