X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיטה אנכרוניסטית למדידת צפייה

"נדרשת בחינה מחודשת למדידת רייטינג"

כך אמר יו"ר ועדת הכלכלה במענה לח"כ אקוניס, שביקש לדעת האם שיטת המדידה שנשארה כזו שהייתה נכונה למחצית שנות ה-90 - עדיין רלוונטית גם היום מנכ"ל התאגיד: עובדים על שיטת מדידה עצמאית מנכ"ל ועדת המדרוג: צריכה להיות רק שיטה אחת - גם הערוץ הערבי הצטרף אלינו
▪  ▪  ▪
מי מודד במה צופים?

ניתוח נתוני המדגם המייצג של שיטת מדידת הרייטינג נדון בישיבת ועדת הכלכלה. הישיבה התקיימה (יום ג', 18.1.22) לבקשת ח"כ אופיר אקוניס, שפתח והבהיר כי איש לא ביקש ממנו לקיים את הדיון הזה והיוזמה היא אישית שלו, ברקע השינויים בהרגלי הצפייה בעוד ששיטת המדידה נשארה כזו שהייתה נכונה למחצית שנות ה-90 של המאה הקודמת ולשוק תקשורת מסוים שהיה קיים אז בישראל.

עוד אמר אקוניס, לשעבר שר במשרד התקשורת ויו"ר ועדת הכלכלה, כי השיטה של הפיפל-מיטר מיושנת וכבר יש מדינות בהן נהוגות שיטות אחרות חדשות יותר. הוא הוסיף כי "יש לכך לא רק השפעה על שוק הפרסום, אלא גם על מה שמקבל הציבור. אם ניקח ערוץ מסוים שלא ננקוב בשמו, והוא משדר חדשות מ-15:00 עד חצות, ללא סדרות, ללא סוגה עילית, וערוץ אחר שמחליט לשדר עציץ מיובש 8 שעות וכוחו הוא במספר האפיק שחילקה לו המדינה - אז מי החליט שתוכנית בישול מעניינת יותר? אני רוצה לדעת האם שיטת המדידה רלוונטית לשנת 2022 או שהיא אנכרוניסטית ומיושנת, ויש לי יסוד סביר להניח מה התשובה. השאלה היא גם מדוע ערוצים החליטו שהם אינם חלק מוועדת המדרוג, כמו התאגיד, ערוץ 14 והרשות השנייה בעצמה".
נציג מרכז המחקר והמידע של הכנסת, רועי גולדשמיט, הציג נתונים מהמחקר ואמר כי בעולם מי שמנהל את מדד הצפייה זו ועדה מקצועית, בישראל זו ועדת המדרוג שאינה מעוגנת בחקיקה. גולדשמיט הוסיף כי התאגיד פרש בגלל ביקורת על תהליך המדידה, והרשות השנייה לא השיבה לחוקרים על השאלה מדוע פרשו. החוקר אלירן זרד הוסיף כי בבריטניה הדירוג הוא לא מדד רייטינג, ונטפליקס נכללת בו, ובקנדה משתמשים בפיפל-מיטר נייד, כמו שעון, שמודד כל צפייה בכל מכשיר.
מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, אמר כי התאגיד בחר לעזוב לפני שנתיים בגלל חוסר רלוונטיות. הוא הסביר כי המדידה של הסדרה קופה ראשית, למשל, לפי ועדת המדרוג הייתה 197 אלף צופים בממוצע לפרק, אבל בדיגיטל הממוצע היה פי-11 - 2.3 מיליון צופים. לדבריו, לגופים מסחריים שאין להם דרך אחרת לתמחר יש אולי ערך במדידה הזו. קובלנץ הוסיף כי התאגיד עובד בשיטה עצמאית שתאפשר מדידת רדיו, טלוויזיה ודיגיטל, כגוף ציבורי שרוצה לחקור את האמת, וקרא לגופים נוספים להצטרף. "נאפשר לכל מי שחפץ להשתמש בנתונים של הכלי שאנחנו בונים, הוא יצטרך גם לשאת בעלויות", אמר.
ח"כ אקוניס שאל האם התאגיד מקים ועדת מדרוג חלופית, והיו"ר ביטון שאל האם יש כלים אפקטיביים לכך. קובלנץ השיב: "זה אתגר מאוד גדול. להבנתי, בהולנד התחילו עכשיו ניסוי של השיטה המשולשת. זה לא יהיה פשוט, אבל אנחנו נצליח להקים את הכלי הזה".
מנכ"ל הוועדה הישראלית למדרוג, רוני ארן, הגן על השיטה ואמר כי היא זהה בכל העולם המערבי. הוא אף בישר כי הערוץ הערבי הלא טי-וי הצטרף היום לוועדה, אחרי שווידא שהפאנל מייצג גם את החברה הערבית. לשאלת אקוניס, השיב ארן כי המדגם משקף חד-משמעית את הציבוריות הישראלית על כל גווניה. ארן הוסיף כי כמו שיש מטבע אחת צריכה להיות רק מדידה אחת, והוא מצפה שהתאגיד יהיה חלק מהוועדה. "התאגיד פרש מסיבה פשוטה, בבריטניה 4 מתוך 10 התוכניות המובילות היו של הבי-בי-סי, שיענה קובלץ מדוע הוא התרה בי לא לפרסם את נתוניו", אמר ארן.
מנהלת מחלקת המדיה בלשכת הפרסום הממשלתית, טליה לוינס, אמרה כי בהחלט יש מקום למדידה אחידה בכל המסכים, אך הבעיה היא שגוגל ופייסבוק לא תמיד משתפות פעולה. לדבריה, למדינה יש תפקיד לפקח על מדידה כמה שיותר רחבה. היא הוסיפה כי כאן 11 החליטו להעלות מחירים בלי נתוני חשיפה מעודכנים, ולכן הלשכה לא פרסמה בתאגיד לתקופה מסוימת, כד שהושגו הסכמות חדשות. לדבריה, גם ערוץ 14 העלה מחירים בצורה דרמטית בלי למסור נתוני רייטינג, ולכן הלשכה הפסיקה לפרסם בו. "אנחנו עדיין במשא-ומתן, אבל הוא לא עובד כמו בכל מקום אחר, אנחנו מעוניינים בו יותר מהצד השני", אמרה.
היו"ר ביטון סיכם והודה לח"כ אקוניס, הוא הוסיף כי "ועדת הכלכלה תמשיך לקיים מעקב אחרי תהליכי העידכונים והשיפורים של תהליכי מדידה שידייקו את השיטות הנהוגות כיום, שהן לא עדכניות, לא ממצות ולא כוללניות ונדרשות להתאמה ובחינה מחודשת. כל התהליך צריך להיות שקוף לציבור. נשקול חקיקה בהתאם למה שקורה בעולם, ליצור ועדות מדרג עדכנית וטובה יותר. הממשלה היא אחד מגופי הפרסום הגדולים במדינה והיא לא יכולה לקבל החלטה איפה לשים את הכסף בצורה מושכלת, כי תמונת המצב על הרייטינג היא חלקית. לכן אנחנו קוראים לשרי התקשורת והאוצר לקיים דיון בסוגיית ועדת המדרוג וקוראים לשרים לכלול את השיפורים בוועדת המדרוג בתוך רפורמת התוכן שנדונה היום ודרשנו ביולי להציג אותה".

תאריך:  18/01/2022   |   עודכן:  18/01/2022
+רשות הגבייה: 10 מיליון שקל פיצוי
ממתינים לנפגעי עבירה שיבואו לקחתם
01:26 19/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

היועמ"ש עו"ד ענת הר אבן: בחודשים הקרובים ייבחן שינוי השיטה כך שנפגע עבירה יוכל ללכת לדואר הקרוב למקום מגוריו ולקבל את הכסף ישירות  ▪  אנט גבאי, נפגעת עבירה: "עברתי אונס אלים. ההתנהלות מול רשות האכיפה והגבייה מתישה ומטלטלת וההרגשה היא שאני לא חלק מהתיק. כבר 10 שנים מחכה לתשובות. הפכו אותי לחוקרת ושלחו אותי לחפש איפה האדם שאנס אותי עובד"

כ-5,000 נפגעי עבירה לא מסרו מספר חשבון [צילום: איתמר לוין]
+בלם להרחבת הפטור ממכרז בהתקשרויות מערכת הביטחון
01:21 19/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת החוקה דחה הצבעה בנושא  ▪  דורש ממשרד הביטחון להגיע להבנות עם משרד הכלכלה כדי לוודא שאין פגיעה נוספת בתעשיה הישראלית בעיצומו של משבר הקורונה  ▪  היו"ר ח"כ גלעד קריב: "ברגע שיש מגנון להעדפה לתעשיה ישראלית קטנה ובינונית והיא תלויה במנגנון המכרזי, ואתם הולכים להגדיל ב-100% את מספר ההתקשרויות הפטורות ממכרז - זה לא ייעשה בלי דיון. יכול להיות שהכיוון צריך להיות הבנות על פיצוי התעשיות הקטנות והבינוניות על אובדן ההעדפה באמצעות המנגנון המכרזי"

בניית ממ"ד [צילום: משרד הביטחון]
+האם תוואי המטרו יעבור בחינה מחודשת
00:36 19/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כים וראשי רשויות דורשים בחינה מחודשת לאחר שלטענתם לא נערך שיתוף שלהם ושל הציבור ושלא נלקחו בחשבון רעיונות מהניסיון המקומי של התושבים באזור  ▪  נת"ע: התייעצנו עם הרשויות וקיימנו עשרה מפגשי ציבור

ח"כ סמי אבו שחאדה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+עשרות הפגנות נגד הממשלה במוקדים שונים ברחבי הארץ
20:34 18/01/22  |  עידן יוסף

בכמאה צמתים וגשרים ברחבי הארץ, מהגולן עד אילת, מקיימים אנשי ימין הפגנות כנגד הממשלה. המפגינים מניפים דגלים וכרזות "ישראל בסכנה - רוצים מדינה יהודית" והסדר נשמר. כמה מחברי הכנסת של הימין הצטרפו למפגינים.
המפגינים מחו על מה שהגדירו "אובדן הערכים הציוניים, הרדיפה המשפטית, והפגיעה בזהותה היהודית של מדינת ישראל". מארגני ההפגנה אומדים את מספר המשתתפים ב-20 אלף איש. "הממשלה שוכחת שאנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית, שאבות אבותינו נלחמו להקימה, וכולנו אמרנו בקול ברור שאין לגיטימיות לממשלה הזאת. המחאה תמשיך לגדול ולצבור תאוצה עד שהממשלה הרעה תיפול", מסרו.

הפגנה בגשר המיתרים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+הקואליציה לא תעניש את זועבי על הצבעתה נגד חוק הגיוס
19:38 18/01/22  |  עידן יוסף

בקואליציה מבהירים: ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי לא תקבל עונש על התנהלותה אמש במליאה. ״אם מרצ מעוניינת לעשות משהו בנידון זה עניין פנימי שלה״, אמרו (כאן חדשות). חברי קואליציה אומרים כי ביטלו פגישות מתוכננות איתה והקפיאו שיתופי פעולה כמחאה (ynet). ח"כ מירב בן-ארי (יש עתיד) אמרה בראיון לערוץ כנסת: "הח"כים החדשים לא מבינים את המשמעות האמיתי של מה זה משמעת קואליציונית. היא נתנה לי תירוצים שונים ומשונים, לא רלוונטיים בכלל". מנגד, הגן על זועבי ח"כ ינון אזולאי (שס), ואמר כי נוכח כחבר ועדת הכספים שדרישות אלמנטריות שמבקשת זועבי אינן מתמלאות, וכי הוא מבין לליבה.

+גפני: אם נתניהו יחתום על הסדר טיעון נגיע לפסח עם ממשלה אחרת
19:17 18/01/22  |  עידן יוסף

יו"ר יהדות התורה, ח״כ משה גפני, אומר כי "אם נתניהו יחתום על הסדר טיעון, לא יהיה דבק שיאחד את הקואליציה - ונגיע לפסח עם ממשלה אחרת". בראיון לגלי צה"ל הוסיף: "נמשיך ללכת עם גוש הימין והדתיים המסורתיים - זה לא תלוי במי עומד בראש. הלכנו עם נתניהו במשך שנים, אבל אם הוא עוזב - נצטרך לראות מי יחליף אותו, נבחן זאת ונלך אחריו. אני לא מתואם עם ש״ס, אבל מהיכרותי - עמדתם דומה״.

+קוצרה ב-3 חודשים בקשת הממשלה לתשלומי הטלוויזיה באינטרנט
17:20 18/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית כי ההסדר שאפשר תשלום על הפצת קשת ורשת בפלטפורמות האינטרנט - יוארך ל-9 חודשים בלבד למרות בקשת משרד התקשורת להאריך את המצב הקיים בשנה ולתת לשר סמכות להארכה בשנה נוספת  ▪  המשרד יוכל לבקש הארכה של חצי שנה, בתנאי שעד יולי יגיש לוועדה את תיקוני החקיקה לרפורמה כוללת בענף השידורים

ישיבת ועדת הכלכלה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ח"כ אבוטבול לנתניהו: אל תפגע בחוקת בית"ר
16:56 18/01/22  |  עידן יוסף

יו"ר השדולה למען שמירת השבת, ח"כ משה אבוטבול, פנה ליו"ר הליכוד נתניהו, וביקש ממנו להורות לחדול מפרסום הודעות לתקשורת בשבת. כמו-כן ביקש לקרוא לסדר את דוברו של נתניהו, עופר גולן, שהוציא מקבוצת הדוברות של הליכוד את העיתונאי שמואל קרמרסקי "רק משום שהעז למתוח ביקורת על פרסום הודעה לתקשורת בשבת בפרשת הצוללות". הוא קרא לחברי הכנסת המסורתיים בליכוד להשמיע את קולם בנושא.
אבוטבול מחה גם האימון בשבת בבוקר שקיימה קבוצת בית"ר ירושלים, וציין כי שני חילולי השבת הללו פוגעים ביום הלאומי של עם ישראל ובחוקת תנועת בית"ר, שבה נקבע כי "בית"רי לא יחלל שבת בפרהסיה".
לדבריו, "כבר אז הבינו, שללא שמירת השבת במרחב הציבורי, לא תוכל ישראל להיקרא מדינה יהודית". בהשוואה לשמאל, אמר: "בזמן שבשמאל מנסים למחוק את דמותה היהודית של המדינה, ולהפוך אותה למדינת כל אזרחיה, על המחנה הלאומי להקפיד ביתר-שאת על שמירת המסורת והערכים, שמבדילה אותנו מהשמאל האנטי-דתי.

+"20% מהחברה עניים, אבל אין מפלגת עניים"
15:08 18/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בדיון מיוחד לציון יום ההולדת לכנסת השתתפו בכירי המשק והאקדמיה מתחומי הרוח והמעשה, שהציגו את התוכניות ליצירת כלכלה מכלילה, לצמצום אי-השוויון וצעידה לעבר חברת מופת

ביטון. "אחדות אמיתית היא כזו שלא שוכחת את החלשים והמוחלשים בחברה" [צילום: שלומי אמסלם/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נדרשת בחינה מחודשת למדידת רייטינג"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית כי ההסדר שאפשר תשלום על הפצת קשת ורשת בפלטפורמות האינטרנט - יוארך ל-9 חודשים בלבד למרות בקשת משרד התקשורת להאריך את המצב הקיים בשנה ולתת לשר סמכות להארכה בשנה נוספת    המשרד יוכל לבקש הארכה של חצי שנה, בתנאי שעד יולי יגיש לוועדה את תיקוני החקיקה לרפורמה כוללת בענף השידורים
עידן יוסף
בדיון מיוחד לציון יום ההולדת לכנסת השתתפו בכירי המשק והאקדמיה מתחומי הרוח והמעשה, שהציגו את התוכניות ליצירת כלכלה מכלילה, לצמצום אי-השוויון וצעידה לעבר חברת מופת
מירב ארד
יוזמת הדיון ח״כ קטי שטרית: "בכל יום שעובר אנחנו מפסידים במלחמה. אדמות המדינה בלב הארץ נכבשות בידי הרשות הפלשתינית במהלך מתוכנן"    נציג המנהל האזרחי: "הרישום הפלשתיני נעשה במחשכים ולכן לא ניתן למנוע אותו"
מירב ארד
שב"ס: ממאי תוקף נוהל חדש, ו-22% מהאסירים בבתי חולים אינם אזוקים בהצלבה. 12% אינן אזוקים כלל    ו"ר הוועדה לביטחון פנים מירב בן ארי: יש מצבים שחייבים לאזוק, אבל לא נרשה שזו תהיה ברירת מחדל
מירב ארד
סיעת ש"ס פנתה בבבקשה בנושא ליו"ר הכנסת    "לא ייתכן שמשטרת ישראל תעשה דין לעצמה" - נכתב בהודעת הבקשה    ח"כ מירב בן-ארי: "הוועדה לביטחון פנים תתכנס בהקדם כדי לבדוק את הנושא לעומקו"    יו"ר עוצמה יהודית: "לפטר את המפכ"ל יעקב שבתאי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il