X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חלק שלישי בתחקיר כלכליסט חושף כיצד יחידת סיגינט גילתה באמצעות תוכנת NSO ששתלה בטלפון של אזרח כי הוא משתמש בישומון המציע שירותי הכרויות בין גברים - ואף מסרו את המידע ליחידה אחרת לצורך מעקב אחריו בשטח המעקב נומק בכך שיש חשש שיבצע "עבירות סדר ציבורי בנסיבות מחמירות", והסביר כי היעד מהווה "סכנה לדמוקרטיה"
▪  ▪  ▪
מוטי אלשיך, קובי שבתאי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

פרק נוסף בחשיפת היומון כלכליסט כיצד תוכנת "פגסוס" של חברת NSO משרתת את המשטרה לצורך מעקבים והאזנות סתר. הבוקר (יום ה', 20.1.22) חושף כלכליסט את החלק השלישי של התחקיר כיצד המשטרה שתלה את תוכנת הרוגלה בטלפון של פעיל חברתי וגילתה עליו כי הוא משתמש בישומון הכרויות לגברים - ואף העבירה את המידע על-אודות פגישותיו ליחידת שטח לצורך מעקב, כשבמקביל המשטרה ממשיכה לטעון כי היא לא עוקבת אחר אזרחים תמימים.
יחידת סיגינט של המשטרה, שאנשיה ופעילותה מסווגים ביותר, שתלה תוכנה של NSO בטלפון של פעיל חברתי - כך על-פי התחקיר - ומצאה שהוא משתמש ביישומון "גריינדר" להכרויות בין גברים, וזאת בזמן שהוא נשוי. החדירה לטלפון של הפעיל החברתי הולידה תיק מודיעיני על ה"יעד", שבו צוין שהמידע הזה יכול לשמש "מנוף לחקירה", כשבמקביל המשטרה טוענת שהשימוש בתוכנת הריגול הפולשנית חוקי ולפי צו. כמו-כן, לפעיל החברתי אין מושג עד היום שנעשה חיטוט בטלפון הפרטי שלו.
"סכנה לדמוקרטיה"
קצין המשטרה שהפעיל את יחידת המ"מ (מבצעים מיוחדים) על ה"מטרה" הסביר את ההחלטה הפיקודית לעקוב באמצעות "פגסוס" ('סייפן' בכינויה המשטרתי) אחרי אותו פעיל חברתי בכך שיש חשש שיבצע "עבירות סדר ציבורי בנסיבות מחמירות", והסביר כי היעד מהווה "סכנה לדמוקרטיה".
קצין המשטרה מסר לחוקרים את מספר הטלפון של הפעיל החברתי וזמן לא רב לאחר מכן הטלפון של האיש הודבק מרחוק בפגסוס של NSO. מאותו רגע הטלפון היה "שקוף" לחוקרים, שיכלו לראות כל פעולה שמתבצעת בו ולהאזין לכל שיחה שמתנהלת דרכו. בסיגינט מופעל מאזין מקוון, שמחובר באוזניות ועוקב אחר התראות, שיחות נכנסות, תכתובות דוא"ל וכיוצא בזה, בזמן אמת. בנוסף שוטר מאזין באופן לא מקוון ונובר בהיסטוריה שמצויה על הטלפון.
עוד דווח בכלכליסט כי ביחידת הסייבר סיגינט לא עצרו כאן, ואחרי שקראו את ההתכתבויות של אותו אדם עם גברים אחרים ב"גריינדר", החוקרים מסרו ליחידת עיקוב מחוזית מידע על מועדי פגישות שלו עם אותם אנשים, על-מנת שיעקבו אחריו בשטח.
בסוף התחקיר של כלכליסט, בו נחשפה פרשת המעקבים של המשטרה באמצעות תוכנת הרוגלה, נכתב: "כך, בזמן שהמשטרה מנסה לטעון כי 'אזרחים תמימים' אינם נעקבים, וכי הפעילות נעשית 'לפי צו', המקרים הקונקרטיים שבידינו מלמדים על ההפך הגמור. כאילו מדובר ברוסיה הסובייטית, אזרח ישראלי שכל חטאו היה פעילות מחאה הפך בן לילה ליעד מודיעיני, הושג עליו מידע אינטימי באמצעים לא כשרים, והמידע הזה נשמר כדי שישמש "מנוף לחקירה", לשון המשטרה עצמה. בהמשך, כדי להשלים את המהלך, פעלה המשטרה להוציא 'חיסיון' ולמנוע חשיפה של דרך הפעולה, ולבקש "צו האזנות" שיכשיר אותה בדיעבד".
במשטרה מכחישים
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "רצף האירועים המתוארים אינו מוכר למשטרה וניכר כי יש אינטרס להחסיר פרטים שלא מאפשרים בדיקה מעמיקה. ככל שיועברו פרטים נוספים נוכל לבדוק את המקרה ביסודיות. נדגיש כי אין בסיס לטענות העולות בפרסומים, כל פעילות המשטרה בתחום זה הינה על-פי דין, על בסיס צווי בית משפט ונוהלי עבודה מוקפדים. בתחום זה קיימות מערכות פיקוח ובקרה מוגברות בתוך הארגון ומחוץ לו. צר לנו על הניסיון לגרום נזק לפעילות המשטרה ללא בסיס. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות לאכיפת החוק".
ממשרד המשפטים נמסר: "המקרה המתואר לא מוכר לנו. נהלי הפקה של תוצרי האזנת סתר לתקשורת בין מחשבים אושרו על-ידי הפרקליטות והמשנה ליועמ״ש. מובן שאין נהלים ספציפיים לחברה/ לתכנה מסוימת. מדובר בנהלים חסויים, ככלל ההפקה מותרת רק כאשר עולה חומר רלוונטי לחקירה ולחשדות (כך עולה גם מפסיקת בית המשפט העליון בנושא)".

תאריך:  20/01/2022   |   עודכן:  20/01/2022
+השר לבט"פ על פרשת העיקובים: לא מעיד על הכלל
19:00 20/01/22  |  עידן יוסף

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התייחס לחשיפת כלכליסט שלפיה המשטרה עשתה שימוש בתוכנת הריגול של NSO ללא צו: "אם היה מי שחטא - אין הוא מעיד על הכלל ואין לו מחילה. הוא יימצא ויועמד לדין".

+"אם היו מקרים נקודתיים של חריגה מנהלים - נפעל לתקן"
14:35 20/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שב וטען: "משתמשים באמצעים רק למאבק בפשיעה חמורה, הם מצילים חיים"  ▪  קרא לעיתון כלכליסט להעביר לידי המשטרה פרטים קונקרטיים אשר יאפשרו לבדוק את האירועים הנטענים  ▪  הזהיר מניסיונות בלתי לגיטימיים לפגוע במשטרת ישראל ולהחליש את מערכת אכיפת החוק

שבתאי. "נעשית בדיקה פנימית קפדנית" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+ח"כ עודה: כאשר עקבו אחרי ישראלים שתקתם
10:29 20/01/22  |  עידן יוסף

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, על חשיפת כלכליסט על שימוש המשטרה באמצעי ריגול ומעקב של חברת NSO נגד אזרחים: ״אני מברך על הזעם הציבורי על פרשת NSO, אבל השתיקה הציבורית כשהאמצעים האלה מופנים נגד אזרחים ערבים ופלשתינים- היא שנותנת להם לגיטימציה. האחראים בממשלה ובמשטרה חייבים להענש, והציבור כולו חייב לעשות חשבון נפש״.

+ח"כ רז קורא להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא מעקבי המשטרה
10:11 20/01/22  |  עידן יוסף

ח"כ מוסי רז (מרצ) פנה ליו"ר הקואליציה עידית סילמן וסגנה בועז טופורובסקי בבקשה לשתף פעולה עם האופוזיציה, ולקרוא לוועדת חקירה פרלמנטרית בנוגע לפעילות NSO.
"המקרה החמור הזה קורא לנו להתעלות מעל למחנות של אופוזיציה וקואליציה ולפעול ביחד בשל אחריותנו המוסרית לאזרחי ישראל ולפעילות החברה הישראלית בעולם. הנושא הזה צריך להחקר באופן המקיף ביותר שאפשר כדי לעצור מייד את הפגיעה החמורה בפרטיות ובחופש המחאה", אמר רז.

+עוד מקרה ועוד מקרה - כן, זוהי הפרת אמונים
10:00 20/01/22  |  דורון מנשה, דון סוסונוב   |   לרשימה המלאה

קשריו האינטימיים של ניסו שחם עם שוטרות שהיו כפופות לו, היוו הפרת אמונים - ובצדק הוא הורשע ונדחתה בקשתו לדיון נוסף  ▪  את היסודות לקביעה זו אפשר למצוא כבר בפסק הדין המכונן בעניינו של שמעון שבס

שחם. לא ראה בעיה [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הולך עם גברים בזמן שהוא נשוי": מעקב במשטרה אחרי פעיל חברתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
מירב ארד
תחקיר כלכליסט חושף כי המשטרה משתמשת באזרחים ללא סיווג ביטחוני שלא הוכשרו כשוטרים לפריצה דיגיטלית    ההאקרים נחשפים במסגרת פעילותם למידע רגיש וסודי    המשטרה בתגובה: "הפעילות נמצאת בפיקוח ובקרה של הגורמים המשפטיים"
מירב ארד
הבהיר: "מהבדיקה עלה שחלק מהמקרים אינם נכונים. בין השאר, לא התבצע שימוש בכלים מסוג זה מול מפגיני הדגלים השחורים, טלפונים של ראשי רשויות ומעקב אחרי גורמים המתנגדים למצעד הגאווה. פרטים אלה אינם נכונים"    "מדובר באחד התחומים הכי מבוקרים ומפוקחים על-ידי כלל הגורמים המשפטיים"    השר בר לב: "אין פרקטיקה של האזנות סתר"
מירב ארד
שב"ס: ממאי תוקף נוהל חדש, ו-22% מהאסירים בבתי חולים אינם אזוקים בהצלבה. 12% אינן אזוקים כלל    ו"ר הוועדה לביטחון פנים מירב בן ארי: יש מצבים שחייבים לאזוק, אבל לא נרשה שזו תהיה ברירת מחדל
איתמר לוין
חיות: פסק הדין בעניינו של מי שהיה מפקד משטרת מחוז ירושלים, והורשע במרמה והפרת אמונים בשל יחסי מין עם שוטרות, הוא התפתחות טבעית של ההלכה והחידוש ההלכתי בו מצומצם
איתמר לוין
שוטר שהיכה משתתף בהפגנה בלתי חוקית נדון להורדה בדרגה על תנאי; שני שוטרים שהיכו אזרח נקנסו ב-500 שקל    העונשים המשמעתיים ממשיכים להיות קלים מאוד, גם במקרים של עבירות פליליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il