X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה הצביע בעד הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת פרשת הצוללות וכלי השיט שקד הודיעה שתצביע נגד ורה"מ נמנע שקד: וועדה כזו יכולה להפר את האיזון בין הדרג המדיני לצבאי"
▪  ▪  ▪
הפגנות בעד הקמת ועדת חקירה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
"נקרע את המסכה"
פרקליטו של אבריאל בר-יוסף, עו"ד ז'ק חן, אומר בתגובה, כי מדובר בהחלטה הנובעת מטעמים פוליטיים ציניים. "בוועדת חקירה כזו תצוף דווקא מעורבותם של בכירים בכל המערכות שאינם נאשמים ושלא את ראשם רוקחי הוועדה מבקשים - בכירים בצבא, במל"ל, גורמים בכירים ביותר המכהנים גם היום בממשלה, עוזריהם ובחשנים אחרים. כל אלה שיכלו לשקר בחסות הערפל, שהגישו תצהירים שסותרים את עדותם במשטרה, ואלה שגררו רגליים עד כה מסיבות מובנות כשהחמאה מרוחה על ראשם, דווקא הם יידרשו לתת הסברים על מעשיהם. נקרע את המסכה מעל פרצופם הציני של מגלגלי עיניים רבים. האמת כשתצא תרעיד את אמות הסיפים".

הממשלה אישרה (יום א', 23.1.22) את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לחקירת פרשת הצוללות וכלי השיט. הוועדה, שבראשה יעמוד שופט, תוסמך לחקור את תהליכי קבלת ההחלטות של הדרג המדיני בכל הקשור לתהליכי רכש ועסקות כלי שיט, וכן את מעורבתם של קצינים ובכירים ביטחוניים לשעבר כמתווכים בעסקות ביטחוניות גדולות.
ראש הממשלה נפתלי בנט נמנע בהצבעה ונימק: "ביטחון ישראל זה קודש הקודשים. כמי שפיקד על מבצעים ולחם, חלילה לכל אדם לחשוב שהוא נושא בנשק הלא נכון בגלל שחיתות או דבר מהסוג הזה. להבנתי, ביערנו את זה. תהליכי הרכש מקום הממשלה הם תהליכים נקיים ורציניים, אני מאוד שמח שמה שנתקע אצלם משך כמעט עשור אנחנו טיפלנו בנמרצות ב-7 חודשים והסרנו את החסמים. דאגנו ל-50 שנה קדימה."
שרת הפנים, איילת שקד הודיעה בתחילת הדיון בממשלה כי תצביע נגד הצעה. "מה וועדת חקירה כזו תעשה? וועדות כאלה קובעות פרוצדורות וקובעות הלכות שבסופן יצמצמו את מרחב הפעולה של הדרג המדיני. לוועדות כאלה יש אפקט מצנן מאוד על מקבלי ההחלטות. עדות לכך היא מה שקרה למשטרה כתוצאה מוועדת אור. זה טבען של וועדות חקירה. וועדה כזו יכולה להפר את האיזון בין הדרג המדיני לצבאי", אמרה השרה שקד.
סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער נימק בישיבת הממשלה את תמיכתו בהקמת הוועדה ווציטט מפסק הדין של בג"ץ מחודש יולי האחרון לפיו "נותרו סימני שאלה המרחפים ממעל שיש בהם כדי להטיל צל על תקינות הליכי קבלת ההחלטות בתחום רכש כלי השיט". עוד אמר סער, "במקרה זה אין מנוס מהקמת ועדת חקירה ממלכתית הן כדי להגיע לבירור האמת והן כדי להפיק לקחים ותובנות בנושא הקריטי של הרכש הביטחוני. הקמת ועדת חקירה במקרה זה משרתת את אינטרס השמירה על ביטחון המדינה. איני מתיימר להיות שופט ולחרוץ דין. בדיוק בשביל זה יש ועדת חקירה".
שר החוץ יאיר לפיד אמר לקראת ההצבעה בממשלה: "הבטחתי שלא נשקוט ולא ננוח עד שהוועדה תוקם - וקיימנו! ההצעה שתעלה היום בממשלה, היא חוב שלנו למדינת ישראל. פרשת הצוללות וכלי השיט, היא פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות ישראל ונדרש להפוך כל אבן כדי להגיע לחקר האמת, זו המחויבות שלנו כלפי חיילי צה"ל, כלפי אזרחי ישראל".
אמש שוחח שר הביטחון בני גנץ עם נציגי התנועה לאיכות השלטון והדגיש בפניהם כי הקמת ועדת החקירה היא צורך לאומי קריטי. לדבריו, הוועדה קמה לאור העובדה "שלא משחקים בביטחון, ושאנחנו מדינה דמוקרטית, מפוקחת ומבוקרת שנותנת דין וחשבון על הצעדים שלה". עוד הוא הוסיף: "כשר ביטחון אני לא פועל ממניעים אישיים. אני פועל מתוך צורך לאומי קריטי, שנראה לי נכון שיבהיר את העניין הזה".

תאריך:  23/01/2022   |   עודכן:  23/01/2022
+שלושה חברים חדשים צורפו לוועדת השמות הממשלתית
23:31 23/01/22  |  עידן יוסף

הממשלה החליטה לעדכן את הרכב ועדת השמות הממשלתית כך שהיא תהיה מורכבת משלושים חברים שמתוכם 24 הם נציגי ציבור בעלי מומחיות וידע בכלל התחומים השונים שבהם עוסקת הוועדה ובשל הצורך ביצירת איזון נכון בוועדה, המשקף את כלל הדעות המגוונות בחברה הישראלית.
השלושה הם: יופי תירוש - מרצה בכירה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א, הסופר עו"ד ישי שריד, ונועה מוטרו מנהלת תחום שילוט והמחשה ברשות הטבע והגנים.

+אושר בממשלה: קרן השקעות בתחום ההייטק עם איחוד האמירויות
15:24 23/01/22  |  מירב ארד

הממשלה אישרה את הצעת שר החוץ ושרת החדשנות המדע והטכנולוגיה לקרן השקעות בתחום ההייטק עם איחוד האמירויות. מדובר בקרן מו"פ תעשייתית דו-לאומית עם איחוד האמירויות הערביות, שתתמוך בבקשות לפעילות משותפת בין חברות ישראליות לבין חברות אמריתיות. בדומה לקרנות בינ"ל אחרות הקיימות היום, הקרן תספק תמריץ כספי לחברות הישראליות, כאשר מדובר במו"פ של מוצרים טכנולוגיים חדשים או בשדרוג מהותי של טכנולוגיה קיימת, וכן סיוע באיתור שותפים טכנולוגיים זרים. ישראל תקצה תקציב של 15 מיליון שקל מדי שנה במשך 10 שנים ואיחוד האמירויות יעשו מאצ׳ינג לסכום.

+הממשלה אישרה את הגדלת תקציב יד ושם ב-29 מיליון ש"ח
13:05 23/01/22  |  מירב ארד

הממשלה אישרה (יום א'), את הצעת ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר החוץ, יאיר לפיד, והשרה לשוויון חברתי, מירב כהן, להגדלת השתתפות המדינה בתקציב רשות הזיכרון לשואה ולגבורה - "יד ושם" - לשנת 2022. המסגרת התקציבית, על סך 29 מלש"ח, תוקצה ממשרדי רה"מ, החוץ, הביטחון, האוצר, החינוך, ביטחון הפנים, הפנים, הכלכלה, הרווחה, השוויון החברתי, התפוצות, התיירות, האנרגיה, הדתות, המודיעין, התרבות והספורט, וירושלים ומורשת.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara  אבריאל בר-יוסף / Avriel Bar-Yosef  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אליעזר  מרום / Eliezer Marom  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  ג'ק חן / Jack Chen  דוד שמרון / David Shamron  דוד שרן / David Sharan  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יעל גרוסמן / Yael Grosman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מודי זנדברג / Modi Zadberg  מיקי גנור / Miki Ganor  מירב כהן / Meirav  Cohen  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נתי שמחוני /  Simchony Naty"  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רונן  שמר / Ronen Shemer  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה את הקמת ועדת החקירה בפרשת הצוללות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
איילת שקד לעומתו תתנגד    שר המשפטים סער יתמוך, אך יאפשר לשרי תקווה חדשה - יפעת שאשא ביטון, זאב אלקין ויועז הנדל - חופש הצבעה
עידן יוסף
השר לשירותי דת הגיב לדברי הרב הראשי לישראל כי סמכות הגיור צריכה להישאר בידי הרבנות הראשית ולא בידי הכנסת    כהנא אמר כי הרבנות הראשית איפשרה לרבני ערים לגייר, אך לא ציין שהתנתה גיור זה בשלושה תנאים
יוסי אחימאיר
הזעזועים הצפויים בממשלה מצד אחד ובתוך הליכוד מצד שני, אם תיחתם העסקה האומללה שתחלץ את נתניהו מהמשך המשפט, אינם מבשרים לנו ימים של פוליטיקה רגועה
עידן יוסף
אמר בישיבת סיעת יש עתיד: "הממשלה הזאת תחזיק מעמד גם אם נתניהו יחתום על הסדר. מה שמחזיק את הממשלה זה הדברים הטובים שהיא עושה ולא מישהו מבחוץ"    "השאלה אם אני סומך על בנט ושקד יוצאת מתוך הנחה שכולם שקרנים ורמאים"
מירב ארד
בין ההקלות: ביטול חובת התקנת מערכת התראה על שיכחת ילדים ברכב, חיסון כלבים מדי שנתיים (במקום מדי שנה) וצמצום בחינות שמאי המקרקעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il