X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גיא זהבי, נגה וויזל ועדי כרמלי טענו בעליון שילדה בת 14, שנפלה קורבן לעשרות עבירות מין מצד בן-זוגה של אימה, "יזמה ובדתה עלילת דם גסה ומכוערת" וביקשו ש"קולו של הרשע לא יגבר על חף מפשע"
▪  ▪  ▪
קרא. "דברי המתלוננת הם אמת" [צילום: הרשות השופטת]

ילדה שנפלה קורבן לפדופיל תוארה בידי סניגוריו כמי ש"יזמה ובדתה עלילת דם גסה ומכוערת הנוגדת כל מוסר אנושי אלמנטרי". בערעור לבית המשפט העליון בשמו של העבריין - בן-זוגה של אם הילדה - ביקשו עוה"ד גיא זהבי, נגה וויזל ועדי כרמלי: "לא יגבר קולו של רשע על קולו של חף מפשע!".
שופט בית המשפט העליון, ג'ורג' קרא, הדגיש (7.2.22) טענות אלו וייחס אותן במפורש לבא-כוחו של הפדופיל, וזאת בחריגה מן הניסוח הקבוע המייחס את הטענות למערער/המשיב עצמו. האיש ביצע את העבירות עשרות פעמים בשנים 2018-2017, כאשר הילדה הייתה בת 14-13, כולל בעילתה פעם בשבועיים.
בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע את האיש בכל העבירות שיוחסו לו (למעט אחת): עבירות רבות של אינוס בת משפחה שטרם מלאו לה 14, אינוס קטינה בת משפחה, עבירות רבות של ניסיון למעשה סדום בבת משפחה שטרם מלאו לה 14, עבירות רבות של מעשה מגונה בקטינה בת משפחה, ועבירות רבות של ניסיון למעשה מגונה בקטינה בת משפחה. הוא נדון ל-16.5 שנות מאסר.
בערעור טענו זהבי, וויזל וכרמלי, כי לא ניתן להאמין לקורבן, משום שהיא תיארה בצורה דלה את האירועים, עדותה הייתה בלתי עקבית, גרסתה הייתה בלתי הגיונית, היא השתמשה במונחים שאינם מתאימים לבת גילה ולא ידוע מהיכן שאבה אותם ועוד. יצוין, כי בבית המשפט המחוזי טענה ההגנה, כי מדובר בעלילה שנועדה להעביר את הילדה למשמורתו של אביה; וכי האיש כינה אותה "ילדה מסריחה" ו"כמו שטן".
טענות הנוגדות את המציאות
קרא דחה את הערעור בקובעו, כי אין מקום להתערבות בממצאי העובדה והמהימנות של המחוזי, ובציינו שפסק הדין כלל מענה מקיף לטענותיו של הפדופיל. הנערה "עמדה, באופן מרשים, בחקירה נגדית ממושכת ומאתגרת. אגב כך, נמנעה המתלוננת מלהשחיר את המערער, הציגה את הדברים באופן מאופק וניסתה לדייק בהם ככל הניתן", ואף נמצאו חיזוקים לגרסתה. חלק מטענות הערעור, הוסיף קרא, עמדו בניגוד למציאות כפי שתוארה בפסק דינו של המחוזי, וחלק מן הטענות לא הועלו בידי ההגנה בחקירתה הנגדית של המתלוננת כפי שהיה עליה לעשות. בין היתר, בניגוד לנאמר בערעור, בית המשפט המחוזי לא דחה כלאחר יד את טענת העלילה שהציג הנאשם, אלא דן בה באריכות רבה. קרא סבור, כמו המחוזי, כי הייתה זו טענה מופרכת שאינה עומדת במבחן ההיגיון.
קרא מגיב על טענותיהם של זהבי, וויזל וכרמלי: "המתלוננת לא בדתה 'עלילת דם גסה ומכוערת הנוגדת כל מוסר אנושי אלמנטרי' והיא אינה 'רשע', כטענת המערער. דברי המתלוננת נאמרו משום שהם דברי אמת, אותם היא חוותה על בשרה. בתוך כך, אין בניסיונו של המערער להכפיש את המתלוננת, או לרמוז כאילו זו ביססה את דבריה על מראות ומושגים שאולים, כדי לסייע לו".
על העונש אומר קרא, כי הוא "הולם את מעשיו החמורים ואת נסיבות ביצועם. כאמור, במשך קרוב לשנה פגע המערער פגיעה קשה בגופה ובנפשה של המתלוננת - נערה צעירה, אשר ראתה בו 'אב שני'. בתוך כך, ניצל המערער את הקרבה הפיזית והרגשית שהתקיימה בינו לבין המתלוננת ומעל באמון שזו נתנה בו". השופטים יצחק עמית ודוד מינץ הסכימו עם קרא. את המדינה ייצגה עו"ד מירי קולומבוס.

תאריך:  08/02/2022   |   עודכן:  08/02/2022
+ביהמ"ש העליון ממשיך להעלות את רף ההוצאות
16:47 08/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מינץ חייב תושב אבן יהודה בתשלום הוצאות בסך 25,000 שקל, כאשר קיבל את ערעור המועצה וקבע שהיא רשאית לתבוע ממנו חובות ארנונה במאות אלפי שקלים

מינץ. יומיים אחרי שטיין [צילום: הרשות השופטת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סניגורי פדופיל על קורבנו: מרשעת, עלילת דם גסה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
שטיין דוחה מכל וכל את חוות דעתו של הכלכלן הבכיר, עליה הסתמכה מחצבה בעתירה נגד הכפלת התמלוגים למדינה ואף אומר שחרג מתחומי מומחיותו    המחצבה חויבה בהוצאות ב-100,000 שקל
איתמר לוין
גיסתו לשעבר של החייב העלתה שוב ושוב טענות נגד תוכנית הפרעון וההפטר    מינץ קובע: מדובר בפעולה בלתי מידתית המהווה בשימוש לרעה בהליכי משפט
יצחק דנון
אזרח אמריקני תובע 2.3 מיליון שקל ממשרד יפה-פונד, אשר החזיק בנאמנות בכספו, בטענה שמחדליו אפשרו לעבריינים לגנוב את הכסף
איתמר לוין
סב תקף מינית את נכדתו בת ה-12 ומשפחתו התייצבה לצידו ונגד הקורבן - למרות שהמעשים תועדו בסרטון    אלרון החמיר את עונשו מ-30 ל-42 חודשי מאסר, בין היתר בשל התנהגות המשפחה
איתמר לוין
חיות דחתה את עתירת הלשכה נגד ההחלטה לפיה חוקרי רשות המיסים יכולים לעיין במסמכים של עו"ד דורון לוי בחקירת החשדות להעלמות ענק של האחים איציק ואמיר דיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il