עיצומים בחברות אלקטרה אפיקים (לשעבר אגד תעבורה), סופרבוס ודן בדרום ברקע דרישת העובדים וארגון כוח לעובדים מ משרד התחבורה להעלאת שכר הנהגים. בית הדין לעבודה אישר עיצומים של שעתיים במקום שמונה, כפי שתוכנן תחילה. קווי התחבורה הציבורית שיושבתו (יום ד', 9.3.22) בין 10 בבוקר ל-12 בצהריים: - קווים בירושלים (2, 38, 74, 75, 77, 82, 83, 91, 136, 163, 504, 506, 531, 746, 850, 851, 882, 931, 932, 933. לאזורים: חומת שמואל, גילה, הגבעה הצרפתית, מלחה, תלפיות מזרח, דרך חברון, ממילא, העיר העתיקה, ניות, רסקו, קטמונים, הר נוף, רמות, שטראוס, גבעת שאול, הר חוצבים, נחלאות);
- מרבית קווי עוטף ירושלים לישובים: גבעת זאב, מבשרת ציון, גוש-עציון, קריית ארבע, מועצה אזורית בנימין;
- קווים בין-עירוניים לבאר שבע ולירושלים;
- השירות העירוני בעפולה, באשקלון, בטבריה, ביקנעם, בשדרות, באופקים, במגדל העמק, בבית שאן, בדלית אל כרמל, בעספיא, בנתיבות, ביישובי עוטף עזה ובמועצה אזורית מגידו.
שביתת איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים יועדה ל-16.2, אך נדחתה בהוראת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, כדי לתת לנציגי המדינה ולפורום חברות התחבורה הציבורית הזדמנות למצות את המו"מ לשיפור תנאי העסקה של נהגי התחבורה הציבורית. היום הציגו הצדדים בפני השופטת שרה ברוינר ישרזדה את השתלשלות האירועים מאז הדיון הקודם, ונטען כי בפגישה בין נציגי המדינה ונציג פורום החברות לא עלה כלל נושא השכר. שרת התחבורה מרב מיכאלי, מצידה, דחתה את הפגישה עם המפעילים בחודש, ובמפגש עם יחידים מנציגות העובדים הפנתה אותם למשרד אוצר, לנסות לשכנעו להקצות תקציב לכך בעצמם. לנוכח "גרירת הרגליים מצד הצדדים", כלשונו, מימש האיגוד את האיום. תם פרוימוביץ, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: "אנו מזהים רוח חיובית ממשרד התחבורה ונכונות סוף-סוף לדבר על סוגיה הכואבת באמת לנהגים - השכר. אולם ללא בהירות לגבי גובה השכר וללא כל התחייבות ללוח זמנים, למחויבות הזו אין באמת ערך. השביתה הזו היא נורת אזהרה - אנו קוראים לצדדים להתעשת. כ-4,000 נהגים חסרים. מצבת הנהגים הקיימת כורעת תחת הנטל ובלעדיהם אין תחבורה ציבורית. מהנהלת חברת אלקטרה אפיקים נמסר: "הנהלת החברה, שהתנגדה לשביתה, סבורה כי בית הדין לעבודה מצא פתרון הולם, שמצמצם את הפגיעה בנוסעים ובשגרת יומם". מהנהלת סופרבוס נמסר: "נדרשת התערבות עמוקה של משרד התחבורה והאוצר. לצערנו, למרות התקדמות משמעותית במו"מ, החליט ועד העובדים על שביתה. הדרך שנוקטת נציגות העובדים לא תקדם את הנדרש אלא רק תפגע בציבור רחב על לא עוול בכפו, ובאמונו בתחבורה הציבורית".
|