X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אליעד שרגא, דן חלוץ, דן הראל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
צומצם החיסיון על דיוני ועדת החקירה לצוללות
ועדת החוץ והביטחון צמצמה את החיסיון על הדיונים והפרוטוקולים של ועדת החקירה הממלכתית לבחינת תהליכי רכש כלי השיט והצוללות יו"ר הוועדה גרוניס יקבע אילו פרוטוקולים ניתן יהיה לפרסם לציבור מידע שקשור להיבטים המבצעיים של הצוללות יישאר מסווג יו"ר הוועדה ח"כ רם בן ברק: "כל תהליך קבלת ההחלטות יהיה פומבי"

ועדת החוץ והביטחון התכנסה (יום ג', 15.3.22) כדי לדון בפתיחת הדיונים לציבור של ועדת החקירה הממלכתית לבחינת תהליכי רכש כלי השיט והצוללות. הוועדה החליטה לצמצם את החיסיון על הדיונים והפרוטוקולים כך שההוראות הכלליות לגבי פומביות הדיונים ופרסום הדוחות יחולו על עבודת ועדת החקירה. נשיא בית המשפט העליון לשעבר הפרופסור אשר גרוניס שיעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית, יקבע אילו פרוטוקולים ניתן יהיה לפרסם לציבור. בנוסף נקבע כי כל המידע שקשור ליכולות ולהיבטים המבצעיים של הצוללות יישאר מסווג.
ההחלטה התקבלה פה אחד ברוב של 5 תומכים ו- 0 מתנגדים ונמנעים.

בקשת הממשלה להטיל חיסיון על ועדת החקירה הממלכתית לעניין הצוללות וכלי השיט / נייר עמדה
מן הראוי כי ועדת החו ץ והביטחון תדחה את בקשת הממשלה, ותימנע מהחלתו של סעיף 23 לחוק ועדות חקירה על ועדת החקירה שבנדון. כפי שהוסבר בדיון ביום 2022.2.15 ,אף אם בקשת הממשלה להחיל את סעיף 23 תידחה, עדיין יישארו בידי ועדת החקירה הממלכתית עצמה מגוון של כלים שיאפשרו הטלת חיסי ון וסודיות על דיוני הוועדה ועל מסמכים שיוגשו לוועדה, מטעמים ביטחוניים, במקרים שיצדיקו זאת, בהתאם לסעיף 18 לחוק ועדות חקירה (3 עמ')
הצורך בפומביות דיוני ועדת החקירה הממלכתית לבחינת תהליכי רכש כלי השיט והצוללות / נייר עמדה
בנייר ה עמדה נבקש להרחיב על הצורך בפומביות ועדת החקירה הממלכתית לבחינת תהליכי רכש כלי השיט והצוללות (להלן: "ועדת החקירה") כדרך המלך, למעט דיונים חריגים המחייבים סודיות בשל פגיעה בביטחון המדינה, או ביחסי החוץ (בהתאם לסעיף 18 לחוק ועדות חקירה) (10 עמ')

יו״ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת רם בן ברק: "כל תהליך קבלת ההחלטות יהיה פומבי לציבור. הקמת ועדת חקירה לרכש הצוללות הינה החלטה נכונה והכרחית, עם זאת, פומביות הוועדה חשובה לא פחות. לאחר חוסר ההסכמה של הוועדה לקיים את הועדת חקירה תחת סעיף 23 באופן גורף קיימנו דיונים רבים במטרה לגבש החלטה שתוסכם על הצדדים. ההחלטה שלנו קובעת שכל דיוני הוועדה יהיו תחת סעיפי פומביות ופרסום מלבד יכולות והיבטים מבצעיים אשר יהיו תחת חיסיון".

דן חלוץ, הרמטכ"ל לשעבר, התייחס לאפשרויות של מקרי שחיתות נוספים בתוך מערכת הביטחון: "השחיתות נעשתה הרבה יותר פעמים ממה שאנחנו מעלים על דעתנו. לדעתי הרכש נעשה ללא סמכות תוך ניצול רגיש של הסוגיה הביטחונית. צריך לבדוק האם בצע כסף עיוות את תהליך קבלת ההחלטות". חלוץ טען כי דלתיים פתוחות צריכות להיות העיקרון המוביל ופתיחת הדיונים לציבור תמנע את התופעה של הדלפות לתקשורת.

הד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה למען איכות השלטון שמוביל את המאבק לפתיחת הדיונים לציבור, טען כי "יש ניגוד עניינים מוסדי. אותם אנשים שמבקשים לקיים את הדיון בדלתיים סגורות הם אותם אנשים שגרמו לפרשה הזאת להיפתח ולהגיע לוועדת חקירה ממלכתית". שרגא התייחס למקרה היחיד בעבר של ועדת חקירה שהייתה בדלתיים סגורות: "חשוב להגיד שמלבד ועדת אגרנט מעולם לא נעשה שימוש באפשרות של סעיף 23 שמאפשר דיון בוועדת חקירה ממלכתית בדלתיים סגורות".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

דן הראל, שכיהן כמנכ"ל משרד הביטחון בתקופה המדוברת של רכש הצוללות וכלי השיט, אמר כי ניסו להכריח את מערכת הביטחון לרכוש מערכות נשק מסוימות כדי שאנשים יוכלו לגזור קופון, כלשונו. לדברי הראל: "היה לי ברור בזמן אמת שהפרשה הזאת תגיע למישור הפלילי. כאשר המשטרה התחילה לחקור את הפרשה הבאתי להם את כל החומרים שאספתי לאורך השנים". עוד הוסיף: "אם ועדת החקירה הממלכתית תהיה חסויה זאת תהיה החטאה למטרה שלשמה הוועדה הוקמה".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

עמוס מלכא, לשעבר ראש אמ"ן בצה"ל: "חיל-הים מעולם לא דרש רכש של ספינות נגד צוללות ומעולם לא נומקו הסיבות מדוע תאגיד טיסנקרופ נבחר ולא תאגידים או חברות אחרות". מלכא טען בפני חברי הוועדה כי "כל הפרוטוקולים של תהליך קבלת ההחלטות נעלמו".
מי שהגיב לדברים של אנשי מערכת הביטחון לשעבר היה עו"ד איתי אופיר, יועמ"ש משרד הביטחון: "יש כאן יותר נושאים ביטחוניים רגישים מאשר היו בדיונים של ועדת אגרנט". לטענת עו"ד אופיר, הפרשה הזאת עוסקת בנושאים ביטחוניים ובנושאי חוץ שצריכים להישאר בפורומים הנכונים ולא לענייני הציבור הרחב.

חברי הכנסת שחברים בוועדת החוץ והביטחון. דיברו גם הם. ח"כ אמילי מואטי: "אנחנו משלמים מחיר כבד של טיוח שנמשך שנים ארוכות. יש לנו חוב כלפי הציבור ואנחנו חייבים לתת להם את התשובות הראויות לפרשה הזאת".
ח"כ יוסי שיין: "נשאלת השאלה האם יש אפשרות להגיע לפשרה – לשמור על סודיות הדיון כאשר יש צורך בכך ולאפשר פומביות של הדיונים כאשר זה מתאפשר".

ח"כ מאיר פרוש: "אני ממש לא תומך בממשלה הזאת ולא רוצה בהמשך קיומה. אבל, יש לי הערכה כלפי הממשלה בשמירה על ביטחון המדינה. ההחלטה על פתיחה או סגירת הדיון צריכה להישאר בידיים של מי שעומד בראש הוועדה".

ח"כ מיכל רוזין: "יש חוסר אמון של חלק מהאוכלוסייה בבית המשפט העליון, להצר את שיקול דעתו של הנשיא בדימוס אשר גרוניס שיעמוד בראש הוועדה רק יפחית את אמון הציבור בבית המשפט העליון. צריך לאפשר לעומד בראש הוועדה את שיקול הדעת הנרחב ביותר".
ח"כ משה טור פז: "ברור לנו שהרכש של משרד הביטחון הוא קודש הקודשים של מדינת ישראל. צריך לאפשר פומביות של הדיון תוך כדי דיונים בדלתיים סגורות כאשר יהיו נושאים רגישים".

תאריך:  15/03/2022   |   עודכן:  15/03/2022
+סקר: בנט מתחזק, אך לא יוכל להקים ממשלה
20:30 15/03/22  |  עידן יוסף

סקר חדשות 12 ומנו גבע בשאלה למי היית מצביע אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 34; יש עתיד 17; שס 9; העבודה, הציונות הדתית, יהדות התורה, ימינה, כחול לבן 7; הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו 6; רע"ם 5; מרצ, תקווה חדשה 4.
אחרי חודשים של ירידה עקבית, בנט עולה מ-5 ל-7. ההתחזקות מגיעה משותפיו במרכז - לפיד וגנץ. הליכוד עולה במושב. גוש המחנה הלאומי על 57, הקואליציה הנוכחית על 57, מה שלא מאפשר לאף צד להקים ממשלה ללא ימינה.

+נאום זלנסקי לכנסת: רוסיה דורשת הבהרות
20:23 15/03/22  |  עידן יוסף

שגריר רוסיה בישראל מבקש פגישה דחופה עם יו״ר הכנסת ח"כ מיקי לוי בנוגע לנאום המקוון של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בפני חברי הכנסת, הצפוי להתקיים ביום ראשון בשש בערב. הפגישה צפויה מחר (כאן חדשות).

+השר נחמן שי: בנט מעכב את מתווה הכותל מחשש ללחץ מימין
20:02 15/03/22  |  עידן יוסף

שר התפוצות, נחמן שי, מעריך כי ראש הממשלה אינו מוציא לפועל בשלב זה את מתווה הכותל בגלל חשש ללחץ מימין. בכינוס של תוכנית רודרמן לחקר יהדות ארצות הברית שהתקיים באוניברסיטת חיפה, הוסיף שי: "מבחינת יהדות ארצות הברית, מדובר בסמל חשוב והם מצפים לביצוע של המתווה".
עם זאת, ציין כי בנט נפגש עם נציגי הזרמים הרפורמי והקונסרבטיבי, משהו שלא קרה בעבר. לדבריו, משרד התפוצות בראשותו הוא עומד מתכוון להשקיע כ-40 מיליון שקלים בפעילויות, בעיקר עם הרפורמים והקונסרבטיבים, וגם עם "זרמים נוספים של יהדות מתחדשת", כלשונו. "הגיע הזמן להכיר בזרמים הללו ולסייע להם. הדבר הזה בידי ובידי משרדי ואת זה אנחנו עושים".

+ח"כים בקואליציה דורשים דיון פגרה מיוחד לביטול המהלך של ליברמן
19:48 15/03/22  |  עידן יוסף

17 חברי קואליציה חתמו על מכתב נגד שר האוצר ליברמן בדרישה לכנס את מליאת הכנסת בפגרה על-מנת את הפטור ממכס על ייבוא פירות וירקות.
החותמים, ממפלגות העבודה, מרצ וכחול לבן מאשימים את ליברמן ושר החקלאות עודד פורר כי הפרו כל הסכמה ופגעו אנושות ביציבות הקואליציה.
אף שר או ראש מפלגה לא טרח לחתום על המכתב, וראשי המפלגות מרב מיכאלי ובני גנץ עדיין לא הוציאו תגובה למהלך של ליברמן.

+מתווה קליטת הפליטים החדש: 800 כבר אושרו
13:29 15/03/22  |  מירב ארד

ראש האגף הקונסולארי במשרד החוץ, אייל סיסו, המנהל גם את מבצע החילוץ מאוקראינה, עדכן בדיון בוועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים, כי החל מיום ראשון נרשמו 1500 איש מאוקראינה בטופס החדש של מתווה שרת הפנים איילת שקד שלפיו כל מי שיש לו קרובי משפחה בישראל יוכל להיכנס לארץ ויוחרגו ממכסת קליטת הפליטים", הוא הוסיף כי . "מתוכם 910 כמעט טופלו - 800 כבר אושרו".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבריאל בר-יוסף / Avriel Bar-Yosef  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אליעד שרגא /  "  אליעד שרגא ושות', משרד עורכי דין  אליעזר  מרום / Eliezer Marom  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  אשר גרוניס / Asher Grunis  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  ג'ק חן / Jack Chen  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דוד שמרון / David Shamron  דוד שרן / David Sharan  דן הראל  דן חלוץ  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעל גרוסמן / Yael Grosman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מודי זנדברג / Modi Zadberg  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מיקי גנור / Miki Ganor  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניגוד עניינים  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נתי שמחוני /  Simchony Naty"  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רונן  שמר / Ronen Shemer  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צומצם החיסיון על דיוני ועדת החקירה לצוללות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
שר המשפטים בוועדת החוקה: "כובדו של המשפט הפלילי צריך להישמר לדברים אחרים; אם אגיע למסקנה שניתן למחוק רישום פלילי גורף על עבירת הקנביס אעשה זאת"    יו"ר הוועדה: "למצוא נקודת איזון טובה יותר בין הרצון להתריע מפני סכנות משימוש בקנביס ובין ההכרה שמדיניות ההפללה הגורפת נזקה גדול"
מירב ארד
ציין: "זה כלי שמגדיל את ההכנסה הפנויה לשכבות החלשות ומעודד אותן להישאר ולעבור בשוק העבודה"
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה הציג מודלים לדיור בר-השגה וביקש ממשרד השיכון לבחון את הנושא    ביטון אמר את הדברים בדיון שיזם בנושא והוסיף כי דירה שעולה כשני מיליון שקל לא נחשבת לדיור בר-השגה למעוטי יכולת    נציג משרד השיכון אמר כי המשרד יבחן את המודלים והציג את תוכנית מחיר המטרה: נגריל השנה כ-30 אלף דירות, הגרלה ראשונה כבר בסוף החודש
עידן יוסף
מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ יוצאת לגמלאות לאחר שכיהנה בכנסת בתפקידים בכירים במשך 45 שנים, מתוכן 12 שנים כמזכירת הכנסת    יו"ר הכנסת מיקי לוי נפרד ממזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ: "אין הרבה אנשים שתרמו כל כך הרבה לעוצמת הדמוקרטיה הישראלית"
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: זו מהאמירות הקשות שנשמעו בוועדה - מצפה מהמשרד להיות קשוב ולתקן את התקנות אם יש צורך    הדברים נאמרו בישיבה שיזמו ח"כ אבו שחאדה וח"כ מרגי לדיון בעתיד ענף הדיג בישראל    מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות דחה את הביקורת של עובד המשרד ואמר: אין החלטות של איש אחד - היו דיונים במשך שנה וחצי במשרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il