X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השרה איילת שקד ומנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש
לראשונה זה עשור
צור הדסה תהפוך למועצה מקומית
צו הקמת הישוב ייחתם בעוד כשנה לאחר סיום הליכי הפירוק, סיכום ההיפרדות הנכסית ומתן מענה לסוגיות הכלכליות הן למטה יהודה והן לצור הדסה החלטה על הקמת מועצה מקומית חדשה לא התקבלה במשרד הפנים כבר 10 שנים ועד היישוב: לא שותפנו בהחלטה
[צילום: פלאש 90]

שרת הפנים, איילת שקד, חתמה (יום ה׳, 14.4.22) על ההחלטה העקרונית להקים רשות מקומית עצמאית בצור הדסה ולהיפרד ממטה יהודה. צור הדסה היא ישוב המונה מעל 10,000 תושבים, עם צפי גידול לכ-25,000 תושבים ובעתיד מתוכננת להפוך לעיר.
במשרד הפנים אומרים כי הקמת מועצה מקומית עצמאית תאפשר לישוב לצמוח, להתפתח ולגדול באופן מיטבי, ותאפשר את ניהול הישוב בצורה מסודרת.
צו הקמת הישוב ייחתם בעוד כשנה לאחר סיום הליכי הפירוק, סיכום ההיפרדות הנכסית ומתן מענה לסוגיות הכלכליות הן למטה יהודה והן לצור הדסה.
ח״כ משה ארבל: ״החלטת שקד להקים רשות מקומית נוספת בישראל בצור הדסה היא טעות קשה ולא מקצועית. מקורות ההכנסה מארנונה עסקית בסביבה נמוכים מאוד ויעמידו את הרשות המקומית והרשויות בסביבה להיות נתמכות מענקי ממשלה ולא עצמאיות״.
השרה שקד אמרה כי החלטתה חשובה ומשמעותית. לדבריה, בשנה הקרובה משרד הפנים ילווה את צור הדסה ומטה יהודה ויהיה לימינם בכל שידרשו על-מנת לבצע את ההפרדה באופן הטוב ביותר ויוודא שלצור הדסה ימצאו מקורות הכנסה מניבים שיאפשרו לה קיום כלכלי עצמאי.
"למרות האתגר בהקמת מועצה מקומית חדשה בישראל על כל משמעויותיה, אני בטוחה שזוהי ההחלטה הנכונה שתאפשר את צמיחתה של צור הדסה ותחזק את עוטף ירושלים. החלטה על הקמת מועצה מקומית חדשה לא התקבלה במשרד הפנים כבר 10 שנים, זו ללא ספק החלטה אמיצה אך היא התקבלה בכובד ראש ולאחר עבודת מטה יסודית ושיח עם התושבים".
מוועד צור הדסה נמסר: "בשנים האחרונות הובלנו את התהליך. התעקשנו לאורך כל הדרך כי יש להבטיח תחילה את הבסיס הכלכלי של המועצה החדשה על-ידי קבלת מקורות הכנסה מניבים כמו גם הענקת מענקים ממשלתיים. הודעת השרה שקד התקבלה מבלי שעודכנו מראש וכשאנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך שבו דרשנו לייצוג של ועד צור הדסה כנציג התושבים. אנו מבהירים כי כל עוד לא יתמלאו כל התנאים שיאפשרו את הפיכתה של צור הדסה לישוב עצמאי ומשגשג, תושבי היישוב והוועד לא יתנו יד למהלך הזה. השרה שקד ופקידי משרד הפנים חייבים להבין כי עצמאות צור הדסה היא לא רק הכרזה אלא מעשה בפועל שייתן כלים ומשאבים ליישוב לפרוח ולהצליח".

תאריך:  14/04/2022   |   עודכן:  14/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה ארבל / Moshe Arbel
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יאפשר לחרדים בעלי קווים כשרים מעל גיל 18 להתנייד לקווים לא-כשרים    תאריך הביצוע של ביטול "הקומה הכשרה" טרם פורסם    גפני: "האיש חצוף ועז פנים ומתנהג כדיקטטור ללא עם"
עידן יוסף
ברקע הקריאות להקרבת קקורבן בערב פסח עצרה המשטרה את פעילי ההר בבתיהם    ברשות אחד מהם נתפס גדי, שככל הנראה היה מיועד להקרבה    במשטרה חוששים מהתפרצות מהומות ערבים בהר ובמקומות נוספים
עידן יוסף
ח"כ השכל ואורבך הפצירו בח"כים רוזין ושפע ליישר קו: "הציבור שלכם רוצה אתכם בקואליציה. הציבור שלנו לא", והללו השיבו: "יש לנו קווים אדומים ואידיאולוגיה    השר כהנא: "פחות מדי דברים ימניים קרו בממשלה"
יאיר נבות
הישג אדיר לצבא אוקראינה ומפלה לצי הרוסי ולצבא הרוסי    ספינת המלחמה "מוסקבה" היא הספינה הרוסית הרביעית של הצי הרוסי שנפגעת באופן קשה או מושמדת במלחמה
איציק וולף
איש התקשורת אלכס גלעדי, שהיה נשיא קשת וחבר בוועד האולימפי הבינלאומי, נפטר לאחר מחלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il