X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ עמיחי שיקלי בוועדת הכנסת: "בנט ושקד פגעו פגיעה אנושה ואת הנזק האדיר שהם חוללו והאמון הבסיסי של האזרח לנבחריו ייקח שנים ארוכות לתקן" "נפתלי בנט, איילת שקד והנשרכים אחריהם פגעו פגיעה אנושה ומבישה בעמוד התווך של המשטר הדמוקרטי"
▪  ▪  ▪
ח"כ עמיחי שיקלי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

בתום דיון שנמשך כמעט 12 שעות, ועדת הכנסת הכריזה על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה. שבעה ח"כים מהקואליציה הצביעו בעד. ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), ח"כ יצחק זאב פינדרוס (יהדות התורה), וח"כ עידית סילמן (ימינה) לא נכחו בהצבעה. ואילו ח"כ ווליד טאהא (רע"ם) לא השתתף כלל בדיון.
לאחר שעות ארוכות של דיון, שבחלקו הגדול דיברו השר מתן כהנא שייצג את ימינה וח"כ ועו"ד גיא בוסי, בא-כוחו של ח"כ עמיחי שיקלי, החל השלב שבו פורס ח"כ שיקלי את טיעוניו למניעת הכרזה על פרישתו מסיעת ימינה.
‏שקלי חשף כי "באחת הישיבות, נפתלי בנט איים על חברי הסיעה שאם יש מישהו שלא מיישר איתו קו - עליו להתפטר עד הערב. אני לא הוצאתי בישיבה הזאת מילה. לאחר מכן דווח שאני מאיים להתפטר מהסיעה, אבל לא אמרתי מילה, איך זה יצא?".
בפתח דבריו בוועדת הכנסת אמר שיקלי (ציטוט) בהתרגשות: "הדיון העובדתי לא הגיע לידי מיצוי ואני מוחה על סתימת פיו של עורך הדין שלי. אני מביע מחאה על קיום הדיון בפגרה ולמחרת חג הפסח. יש פה בעיה ברמת ההגינות כלפי חברי הכנסת שרצו להשתתף בדיון. פרשת מטות ספר במדבר פותחת בציווי לראשי המטות, שכוחו יפה גם לראשי מפלגות: ״וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל רָאשֵׁי הַמַּטּוֹת לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר זֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה.  אִישׁ כִּי יִדֹּר נֶדֶר לַיהוָה אוֹ הִשָּׁבַע שְׁבֻעָה לֶאְסֹר אִסָּר עַל נַפְשׁוֹ לֹא יַחֵל דְּבָרוֹ כְּכָל הַיֹּצֵא מִפִּיו יַעֲשֶׂה".
 
"אזרחות היא חברות בקהילה פוליטית - בניגוד לנתינות, שמשמעותה היא כפיפות לשלטון, האזרחות מניחה שותפות במערכת הפוליטית (הכוללת מערכת מוגדרת של זכויות וחובות). בשלטון מלוכני יש אזרח אחד - בשלטון אריסטוקרטי קבוצה קטנה ובדמוקרטיה האזרחות היא נחלת הכלל.
 
"בבסיס ההגדרה של אזרחות עומדת יכולתו של הפרט להשפיע על כיוון ההגה של המדינה, באמצעות השפעה על המערכת הפוליטית ומכיוון שאיננו נמצאים בערי המדינה של יוון העתיקה ולא ניתן להביא כל החלטה למשאל עם הדרך לעשות זאת היא באמצעות ממשל של נציגים כפי שכינה זאת ג'ון סטיוארט מיל.
 
"כפועל יוצא האמצעי החשוב ביותר שעומד לרשותו של אזרח היא בחירת נציגיו לכנסת בתקווה שאלה יפעלו בהתאם להשקפותיו. ברגע האמת של הכנסת הפתק לקלפי עומדות לנגד עיניו של האזרח הצהרותיהם, מעשיהם ובעיקר התחייבויותיהם של נציגיו כפי שהוצגו לו בחודשים שקדמו לרגעי ההכרעה. החוזה הבלתי כתוב הזה בין העם לנציגיו הנבחרים הוא עמוד התווך של כל משטר דמוקרטי.
"נפתלי בנט, איילת שקד והנשרכים אחריהם פגעו פגיעה אנושה ומבישה בעמוד התווך הזה ואת הנזק שהם חוללו לדמוקרטיה הישראלית ייקח זמן רב לתקן. נכון, מטבעם של דברים הפוליטיקה היא גם זירה פרגמטית המחייבת פשרות ולא ניתן לעמוד אחת לאחת בכל ההתחייבויות לבוחר, אבל מחזה אימים של הפרה סיטונאית גורפת ובוטה כל כך של כל ההתחייבויות הליבתיות החשובות ביותר המהוות את עצם הלוז האידיאולוגי של מפלגת ימינה היא מאורע חסר תקדים בדברי ימי ישראל. אירוע שבהשאלה מעולם המונחים הצבאי דגלים שחורים מתנוססים מעליו.
"זוהי זכות וחובה להתנגד לעוולה הזו, שבואו נודה על האמת נועדה לשרת אך ורק את טובתם האישית ומאוייהם של מי שבחרו להפנות עורף לשולחיהם, לערכיהם ולהשקפת עולמם מתוך תאוות שלטון ותמורת בצע כבוד ושררה. עולם הפוך ראיתי.
 
ולגוף הדיון בחוק יסוד הכנסת: "בשונה לחלוטין ממקרי עבר אנחנו נמצאים במצב שבו רבים מחברי הסיעה מתנגדים למהלכיה באופן פעיל, די אם אזכיר את חבריי אלון דוידי, שי מימון, רוני ססובר, פרופסור אשר כהן ולאחרונה אף ידידתי חברת הכנסת עידית סילמן, אשר זאת ההזדמנות לברך אותה על הצעד האמיץ בו נקטה. כל אחד ואחת מהחברים הללו הבין עד כמה פגום המעשה שנעשה כאן.
"התיקונים לחוק באו לפני שלושים שנה (1992) בכדי להרתיע את אלו הזונחים את דרכם על-מנת לזכות במנעמי שלטון בהווה או בעתיד. השימוש נגדי בחוק זה, הוא היפוך מוחלט של תכלית החוק בכל מובן אפשרי.
"חברת הכנסת לשעבר שלי יחימוביץ' הדגישה בדיון קודם שנערך בנושא: 'בעבור טובות הנאה. לכך נחקק החוק הזה הוא לא נחקק לחכ"ים מצפוניים שלא יכולים לעשות שקר בנפשם, או לח"כים שמסרבים להיכנס לקואליציה על כל המנעמים של קואליציה ובוחרים להישאר במדבר הפוליטי'.
"ואסיים באותן המילים שכתבתי לבנט לפני כשנה במכתב התנגדותי לממשלה. התייצבתי למשימה כאשר שתי מילים ניצבות כעקרון מנחה לנגד עיניי נצח ישראל, שבניגוד למגיש הבקשה - לא ישקר".

תאריך:  25/04/2022   |   עודכן:  25/04/2022
+ועדת הכנסת הכריזה: ח"כ שיקלי - פורש
21:48 25/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שבעה חברים בוועדת הכנסת הצביעו בעד ההכרזה על שיקלי כפורש. ח"כ יצחק פינדרוס ממפלגת יהדות התורה החרים את ההצבעה  ▪  סילמן: הדיון - מהלך קטן ונקמני

ח"כ שיקלי. לא יוכל להתמודד במסגרת מפלגה מכהנת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתניהו: צריכים להקים מיד ממשלת ימין חזקה בראשותי
18:38 25/04/22  |  עידן יוסף

יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו: שיקלי לא פרש מהימין. ימינה פרשו מהימין. שיקלי מבין היטב שממשלה שתלויה במועצת השורא של האחים המוסלמים לא יכולה להילחם בטרור.
"ואני אומר לכם שאסור לנו לחכות לפיגוע הטרור הבא או לירי הבא. אנחנו צריכים להקים מיד ממשלת ימין חזקה בראשותי כדי להחזיר את הביטחון והשקט לאזרחי ישראל".

+טופורובסקי נגד סילמן: עליה לעזוב את ראשות ועדת הבריאות
18:11 25/04/22  |  עידן יוסף

‏מ"מ יו"ר הקואליציה ח"כ בועז טופורובסקי במסר חריף לח"כ עידית סילמן: "יו"ר ועדה של הקואליציה צריכה להיות חברת קואליציה. אם ח״כ סילמן עוזבת את קואליציית השינוי אל זרועותיו הקיצוניות ומלאות השנאה של ח״כ בן-גביר - ראוי שתעזוב את [ראשות] ועדת הבריאות" (מעריב).
בתוך כך, ישיבת סיעת ימינה שנקבעה למחר נדחתה למועד אחר.

טופורובסקי וסילמן [צילום ארכיון: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+סער: אתנגד להשתת אגרות על בעלי כלבים
17:45 25/04/22  |  עידן יוסף

שר המשפטים גדעון סער, בתגובה להצעת חברי הכנסת גפני ומקלב להשתת אגרות על בעלי כלבים: ״כיושב-ראש ועדת השרים לחקיקה אפעל לדחייתה״. הוא הבהיר כי מפלגתו תתנגד בתוקף להצעת חוק מיותרת זאת, כלשונו.

+שיקלי חשף: כיצד הטעה בנט את זימרי - "יש לי אלוהים, לא אאכזב"
17:37 25/04/22  |  עידן יוסף

ח"כ עמיחי שיקלי חשף בדיון על הבקשה להכריז עליו כפורש, התכתבות בין ראש הממשלה נפתלי בנט לאיש התקשורת יותם זמרי, המוכיחה, לדבריו של שיקלי, כי בנט רימה ערב הבחירות. "אין לך אלוהים, נפתלי בנט", אמר שיקלי. ח"כ דודי אמסלם הגיב: "יש לי דמעות בעיניים, התרגשתי".

התכתבות זמרי (בירוק) ובנט (בלבן)
+ח"כ שרן השכל יוזמת סיור של ועדת החינוך בהר-הבית
16:59 25/04/22  |  עידן יוסף

יו״ר ועדת החינוך, חברת הכנסת שרן השכל מהקואליציה, החליטה לקיים סיור של כל חברי הוועדה בהר-הבית בעוד חודש בדיוק (חדשות 12).

+ח"כ ארבל הגיש תלונה במשטרה נגד בנט
16:51 25/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ משה ארבל הגיש תלונה במשטרת כפר-סבא לאור החשיפה בבג"ץ כי הבנייה בבית ראש הממשלה נעשתה ללא היתר בנייה  ▪  "בנייה ללא היתר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מהווה עבירת בנייה חמורה לפי סעיף 145 לחוק התכנון והבנייה אשר עונשה עשוי להגיע כדי מאסר"

ח"כ משה ארבל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+פרשת שיקלי, אפילה
12:05 25/04/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

שיקלי טוען כי בהקימה את הממשלה ובבולמה את שלטון היחיד של בנימין נתניהו הפרה ימינה את מחויבותה לבוחר  ▪  אני חולק על כך, אך מוכן להניח כי גם זה נכון

שיקלי הפסיק לתמוך [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+כהנא לשיקלי בוועדת הכנסת: "בחרת להשתפן כדי להשתריין"
10:11 25/04/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שר הדתות מתן כהנא הציג את הטיעונים: "ח"כ שיקלי פועל ב-10 חודשים האחרונים כנגד דעת הסיעה. הוא כבר פרש מיוזמתו מהסיעה. הוא מתכוון להתמודד בבחירות הבאות בסיעות אחרות"  ▪  פרקליטו של ח"כ שיקלי עו"ד בוסי טען בוועדה כי השר כהנא לא יכול לייצג את סיעת ימינה: "אין לו זכות עמידה כי אינו חבר כנסת"

דיון סוער בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+סילמן בשיחות סגורות: בנט מנסה להפוך אותי לאישה חלשה
08:51 25/04/22  |  עידן יוסף

ח"כ עידית סילמן (ימינה) הגיבה בשיחות סגורות בביקורת על האמירה של בנט כי נשברה תחת הלחץ: "ניסיון להפוך אותי לאישה חלשה ונלחצת ולשדר שהמהלך לא היה אידיאולוגי" (כאן חדשות).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון דוידי  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  אשר כהן / Asher Cohen  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פטין מולא / Patin  Mula  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיקלי: בנט ושקד מונחים מתאוות שררה ושלטון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מירב ארד
הכנסת הודיעה: "אין עילה להתערבות משפטית בהליכי עבודת ועדת הכנסת"    שיקלי חשף: "בנט הציע לי 'תיקח תפקיד משמעותי מחוץ לכנסת כי שנוכל להכניס עוד ח"כ שיעשה מה שאנחנו רוצים'
אפרים הלפרין
יש ללא ספק מקום לערבים בממשלה, אך ודאי לא לאיסלאמיים קיצוניים, על אחת כמה וכמה כאלה אשר הממשלה תלויה בהם, וזאת כל עוד הסכסוך מבעבע
יהודה צורף
הגיע הזמן להפנים את האמיתות הגלומות בקונפליקט הישראלי-פלשתיני, לעכל את ממדי הכזב הפלשתיני, את מהותו האמיתית השוללת כל אפשרות של דו-קיום עם ישראל, את חתירתו האובססיבית לקעקע את המדינה היהודית עד להחרבתה
יוסף אליעז
הבוחר מכיר על-פי רוב רק את מנהיג המפלגה העומדת לבחירות, וגם זה בספק, כי האישיות המוצגת בתעמולה, על תכונותיה ודעותיה, שונה לרוב מאוד מהאישיות האמיתית של המועמד
עידן יוסף
יו"ר יש עתיד אומר כי "המשבר הפוליטי הנוכחי לא קל, אבל הוא מנוהל"    על דרישות ימינה: "כל אחד יודע שלא יקבל הכל, אלא נגיע לאמצע"    מאשר את הוויתור על תקציב דו-שנתי    טוען: יש ברית בין סמוטריץ' לעודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il